Neked tartottak egy személyes bemutatót, az RM-nél? Na tudod kinek mesélj gyermek. Az meg, hogy az utólagosan ráépíthető ERA kockákat keresed egy eleve így etrvezett járművön téged minősít. Kellene szólni a cseheknek meg az ausztráloknak, hogy felesleges tesztelni bármit nekik, kérdezzék meg figat az tudja a tutit, mert neki személyesen tartanak prezentációkat havonta az RM vezetői, és tanácsokat kérnek tőle a továbbiakra. Ja, és az egész Lynx nem más mint egy trabant ami körő építettek farostból egy bódét. Mesélj melyik gyár taart mg neked külön bemutatókat? Az Armatáról volt? Vagy az F35 direkt neked szervez egyet?
Ha sűrűbben olvastad volna a fórumot, akkor tudnád, hogy kb. két éve magyar katonáknak már megmutatták a járműveket....
Ne legyél köcsög én sem voltam az veled.
Van már sok katona és civil is aki láthatta korábban a két járművet, ez nem nagy dolog. A kérdés az volt, hogy volt-e fejlesztés az elmúlt 2-3 évben. A véleményem az hogy csak minimális, sajnos. A lökést a tavalyi ausztrál 30 millió dollár adta meg a RM-nek, ebből építik a két-három protót. De azok épphogy elkészültek/elkészülnek, még semmit sem tudunk róluk.
A nemzetközi fegyvercégek képviselőinek egyébként hasonló a véleménye a Lynxről, mint az enyém, de ez megváltozhat, hisz az első megrendelő nagyon sok pénzt is ad a fejlesztés befejezésére, magyarul az ígéretek valóra válhatnak a magyar kockázatvállalásnak köszönhetően. Eddig csak egy hakni gép volt, jó eséllyel ment volna a süllyesztőbe, úgy, mint sok más.
Azt azonban nem szabad elfelejteni, hogy az ilyen bonyolult eszközök fejlesztése soha sem problémamentes, akkor sem, ha tényleg sok alrendszer, részegység már működik más harcjárműben.
Nem utólagosan ráépíthetőt keresek, ezt nem értem honnan veszed. A demón nincs ERA, meg más sem. Ez tény, ezért nem kell személyeskedni. A vékony préselt acéllemez burkolat az mindenki számára felismerhető. De az RM sem állítja azt, hogy a fém lemez alatt ERA lenne. Nem is lehet, hisz az első elműködéskor az egész burkoló lemez leszakad, nagy darabokban lógna mindenfelé. Ha perforált vagy gyengített lemezt használnának, azt el tudnám fogadni, de jelenleg nem ilyen van, csak sima lemez, amit sűrűn cserélnek is a képek tanúsága szerint, gondolom mert sérülékeny.
De ha már itt tartunk, Te honnan tudod ilyen biztosan, hogy eleve így tervezték?
Tudnék most én is személyeskedni az önteltséged láttán, de nem teszem.