Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Deaz A7-nek dgitális diagnosztikai rendszerevan, a motornak is.
A6-ról találtam fotót, azon még soros adagoló van, mint az mtz-n, A7 motorról nem találtam fotót.
Ha adagolós, akkor fogalmi zavar a digitális motordiagnosztika, mert max arról lehet szó, hogy amit a T-72 ben analóg órákon látsz, azt egy kijelzon jeleníti meg, az nem motor diagnosztika.
Az adagolós motoron a motor diagnosztika, beállítás kb 3 db villáskulcsal történik,17 évesen ásítozva állítottam be 4/6/8 hengeres motorokhoz a tsz-ben adagolókat, porlasztókat, az akkori gépekhez.
A leo adagolója is ua, csak bosh, nem tractor zavod.
A digitális motordiagnosztika csak komputer vezérelt, közös nyomócsoves dízeleknél lehetséges, ahol kulon, minden henger befecskendezojének a mukodésébe be tud avatkozni a motorvezérlo, mert mér, rögzít, számol mindent, és be is avatkozik ha kell.
Mint írtam, A7 motorról nincs infom, még egy burkolat nélküli fotó sem, így lehet közös csöves már a motor Ja.
Bevallom, meglepodtem a 72-es motorján, az tudtam, hogy 4 szelepes, de, hogy DOHC is, azt csak most vettem észre, érdemes lenne írnom egy rÖpdogát a T34/55/72/90 motorjáról, mert ez konkrétan térhajtómu volt a maga korában, olyan, mintha a Mig-21-ben már a Pak-Fa 30-as motorja lett volna.
Ismét le vagyok nyugozve a szovjet finom mechanika, és mérnöki tudástól.
Utána kell gugliznom, de nem fogadnék rá, hogy a 60' végén, a ferrari, vagy a Lamborghini csinált e már szériában DOHC motorok at,a japó 2 kerekuek is inkább a 80's elején kezdték szériában gyártani, a 4 kerekuekhez is valahogy 80' végén, de csak a drága, csúcsmodellekben, gti-k, gsi-k, japóknál twincam-ok.
A civil szgk dízelekben meg a 90's legvégén, a prémium gyártóknál lett, Mercedes cdi-k, bmw d-k, széria a DOHC dízel, és csak közös csövel.
Besza, behu.
Leírom harmadszor is, hogy nem vitatom, hogy a végeredmény olyan lett, amilyen, de az nem a motor konstrukcióján múlt, hanem a szovjet ipar lehetoségein, korrupcióján, szakmaiatlanságán, ha valamiben van tartalék, az ez, mert minden dugattyús motor fejlődése elérte a DOHC felépítést, a nélkül a Ford T modell konstrukciós szintén van, max nem oldalt szelepelt, hanem felul.
Kicsit nem figyelek oda, és itt szunnyad a csoda.
de a gyakorlat meg mégis azt mutatta, hogy a németek a 60-as években a 41 tonnás Leo1-be raktak egy tökre megbízható, ráadásul powerpack kialakítású 830 le-s motort....a szovjetek meg 1974-ben a 42 tonnás T72-be 740 le-s motort raktak, aminek se az élettartama nem volt túl nagy, és a szervizelése sem volt éppen egy leányálom...
47,6 liter az MTU MB873 ka 502. A Leopard 1-ben 38,8 literes volt.Igen, 2x írtam le, hogy maga a konstrukció megelozte a korát,egy hiperhajtómu a z mtu mellett, de a megvalósítás olyan szovjetes lett.
A német motor meg hozta az akkori nszk gyártási minoséget, anyagokat,megmunkálást, stb, de a konstrukció 2 generációval a szovjet mögött volt /van.
A szovjetek 25+ évvel, a bmw, mercedes szgk-k elott szériában megtervezték, és gyártották a Doch felépítésu turbó dízelt.
Az mtu motor ha jól emlékszem 69literes,a Szergely meg 38,és így is közel hozta amit az mtu.
Fejbol nem tudom, hogy a T55-ben még lokorudas, alulvezérelt e ez a motor, vagy már ott is Doch volt e, abban szinte biztos vagyok, hogy az még nem volt turbós, viszont sanszosan ott találtak vagy 200 lóerot a T34 - hez képest, hogy 4 szelepes lett, ami akkor szintén olyan lehetett, mint ha verdunnál már T34/85-el nyomták volna.
Nem véletlenül nem lehettek kapitalisták a szovjetek, egyedul megették volna technikailag a nyugatot, meg ázsiát is.
Gyk:túlzok, de majdnem.
Ezt te sem gondolod komolyan ugye?Igen, 2x írtam le, hogy maga a konstrukció megelozte a korát,egy hiperhajtómu a z mtu mellett, de a megvalósítás olyan szovjetes lett.
A német motor meg hozta az akkori nszk gyártási minoséget, anyagokat,megmunkálást, stb, de a konstrukció 2 generációval a szovjet mögött volt /van.
A szovjetek 25+ évvel, a bmw, mercedes szgk-k elott szériában megtervezték, és gyártották a Doch felépítésu turbó dízelt.
Az mtu motor ha jól emlékszem 69literes,a Szergely meg 38,és így is közel hozta amit az mtu.
Fejbol nem tudom, hogy a T55-ben még lokorudas, alulvezérelt e ez a motor, vagy már ott is Doch volt e, abban szinte biztos vagyok, hogy az még nem volt turbós, viszont sanszosan ott találtak vagy 200 lóerot a T34 - hez képest, hogy 4 szelepes lett, ami akkor szintén olyan lehetett, mint ha verdunnál már T34/85-el nyomták volna.
Nem véletlenül nem lehettek kapitalisták a szovjetek, egyedul megették volna technikailag a nyugatot, meg ázsiát is.
Gyk:túlzok, de majdnem.
Csak a tisztánlátás végett: A T-72 Uralba (1972) V-46 jelű motor került ami 780 lóerő és 38,89cm³ hengerűrtartalmú. A Leopard 1 (1965) motorja az MTU MB 838 CaM 500 ami 860 lóerős és 38,8cm³ a hengerűrtaltalma.
Kell még tovább magyarázni vagy sem?
De.
Világosan leírtam.
Most ha még fölhoznánk, hogy a T-64-es ellendugattyús dízele (ami a szovjetek szerint nem sikerült túl jól) mennyivel fejlettebb és megbízhatóbb volt, mint az angolok ellendugattyús dízele....
Erre nem lehet mit mondni.De.
Világosan leírtam.
Szerintem nincsen sok értelme azt nézegetni hogy az szgk-ba egy megoldás mikor jelent meg… a Leo2 motorja duplaturbós… ide mikor is jutottak el az szgk dízelmotorok?Igen, 2x írtam le, hogy maga a konstrukció megelozte a korát,egy hiperhajtómu a z mtu mellett, de a megvalósítás olyan szovjetes lett.
A német motor meg hozta az akkori nszk gyártási minoséget, anyagokat,megmunkálást, stb, de a konstrukció 2 generációval a szovjet mögött volt /van.
A szovjetek 25+ évvel, a bmw, mercedes szgk-k elott szériában megtervezték, és gyártották a Doch felépítésu turbó dízelt.
Az mtu motor ha jól emlékszem 69literes,a Szergely meg 38,és így is közel hozta amit az mtu.
Fejbol nem tudom, hogy a T55-ben még lokorudas, alulvezérelt e ez a motor, vagy már ott is Doch volt e, abban szinte biztos vagyok, hogy az még nem volt turbós, viszont sanszosan ott találtak vagy 200 lóerot a T34 - hez képest, hogy 4 szelepes lett, ami akkor szintén olyan lehetett, mint ha verdunnál már T34/85-el nyomták volna.
Nem véletlenül nem lehettek kapitalisták a szovjetek, egyedul megették volna technikailag a nyugatot, meg ázsiát is.
Gyk:túlzok, de majdnem.
Szerintem nincsen sok értelme azt nézegetni hogy az szgk-ba egy megoldás mikor jelent meg… a Leo2 motorja duplaturbós… ide mikor is jutottak el az szgk dízelmotorok?
Nem véletlenül nem lehettek kapitalisták a szovjetek, egyedul megették volna technikailag a nyugatot, meg ázsiát is.
A szovjet motor mechanikus kompresszoros, a Leopárd 1 turbós (talán ikerturbós, ebben most nem vagyok biztos)
Amikor a T-72-es motorja turbós lett, akkor 840 LE-t tudott. Pusztán anyagi okokból nem lett turbós eredetileg, mivel kb. 10 szer annyit gyártottak belőle, mint a Leopárd 1-ből....
De szerintem még a kompresszorosnak is jobb volt a tömeg/teljesítmény aránya, mint a Leopárd 1 motorjáé.
Kell egy kis magyarázat: miért írsz cm³-t (millilitert) a liter (dm³) helyett az űrtartalomra....Csak a tisztánlátás végett: A T-72 Uralba (1972) V-46 jelű motor került ami 780 lóerő és 38,89cm³ hengerűrtartalmú. A Leopard 1 (1965) motorja az MTU MB 838 CaM 500 ami 860 lóerős és 38,8cm³ a hengerűrtaltalma.
Kell még tovább magyarázni vagy sem?
Mert makett motorok!Kell egy kis magyarázat: miért írsz cm³-t (millilitert) a liter (dm³) helyett az űrtartalomra....