[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 952
32 827
113
Na, most már azt is tudjuk, váltókat se szereltél még.
Minek beszélsz olyanokról bizonyossággal, aminek sosem láttad a belét , én nem értem.
Miböl gondolod,hogy nem láttam szétszedve kamionváltót?
És voltam párszor a ZF gyárban,és feltettem a fejlesztő mérnököknek a kérdést,hogy miért nem a régi Komfort váltót fejlesztették tovább?És válaszoltak rá.Továbbfejlesztették,de az drágább,mint a full automata váltó,igy senki nem rendelte meg....
Leálltak a programmal.És hozzátették,hogy soförök elég gyakran felteszik nekik ezt a kérdést.Egy ZF mérnök válasza elég autentikus az elvtársnak?
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 344
79 196
113
Ez egy szempont.
A másik meg:
Ezek harcjárművek. Hóban, fagyban, sárban, homokban és hőségben is működniük kell, minimális karbantartással. Nem fér bele, hogy a tök feleslegesen túlbonyolított (viszont könnyebben kezelhető) váltó hibája miatt váljon harcképtelenné a technika.
A kézi váltó egyszerűbb, olcsóbb, kevesebb logisztikát (alkatrész, szervizelés) kíván. Minden más feleslegesen bonyolult. És a kézi váltót is meg lehet tanulni kezelni.

Nem a vita kedvéért írom, épp elég vita folyik itt e nélkül is, de szerintem ez is egy tökéletesen elfogadható szemlélet.
Nem 1950-et írunk, hogy bonyolult legyen egy automata váltó. Értem én, hogy miután az oroszok még a simával szerencsétlenkednek (valahogy a T-14-be mégis automata került, lehet, hogy meghülyültek... ) védeni kell a mundér becsületét, de ez már nevetséges.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 619
13 473
113
Miböl gondolod,hogy nem láttam szétszedve kamionváltót?
És voltam párszor a ZF gyárban,és feltettem a fejlesztő mérnököknek a kérdést,hogy miért nem a régi Komfort váltót fejlesztették tovább?És válaszoltak rá.Továbbfejlesztették,de az drágább,mint a full automata váltó,igy senki nem rendelte meg....
Leálltak a programmal.És hozzátették,hogy soförök elég gyakran felteszik nekik ezt a kérdést.Egy ZF mérnök válasza elég autentikus az elvtársnak?

mert akkor tudnád, hogy egy hidros is a kuplungkotegeivel, szivattyu, citrom, szabalyzotomjevel stb lenyegesen tobb, bonyolultabb alkatreszbol all.
Egy duplakuplubgos dsg is 2x annyi szarból áll, plusz a mechatronika.

Egy akar 6 gangos manualisban meg gyakorlatilag semmi nincs.
Egy auto manualis valtojaban meg az egyetlen "bonyolultabb" dolog, meg léptetés sincs, hanem helyette H kulissza.

Én szoktam valtokat javitani, na nem azért mert annyira értenék hozzá, csak nem vagyok annyira retard, mint egy átlag autószerelő, hogy azt higgyem magról van növesztve, de tervezni es legyártani is szoktam.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci and fip7

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 619
13 473
113
Nem 1950-et írunk, hogy bonyolult legyen egy automata váltó. Értem én, hogy miután az oroszok még a simával szerencsétlenkednek (valahogy a T-14-be mégis automata került, lehet, hogy meghülyültek... ) védeni kell a mundér becsületét, de ez már nevetséges.

Amúgy ebben egyetertek. Habár ugy utálom az automata valtot saját kocsiban, mint a szart. De nem nagy truvaj megcsinalni, vezérles oldalról meg pláne.
Na meg manuálisban is addig fejlesztettek, míg pl ez az előretolt difis b8 audi hosszváltó is egy kalap szar már. Szóval 2024ben az sincs, hogy mert a manualis tovább birja.

Eleve hidrosnál azért nehezebben szakad meg valami. Lenyegesen gyorsabb, gyakorlatilag az is csak átkuplungol. Valamivel nehezebb, bonyibb... de most ma mar az nem oszt nem szoroz.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 344
79 196
113
Sokszor kiöntitek a gyereket a fürdővízzel. A haditechnikával támasztott legelső és legfontosabb követelmény a harcérték, nem a logisztikai kiszolgálás. Az is fontos, de pl a kutya sem fog a harcérték rovására olyan döntést hozni ami megkönnyíti a logisztikai kiszolgálást.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 344
79 196
113
Amúgy ebben egyetertek. Habár ugy utálom az automata valtot saját kocsiban, mint a szart. De nem nagy truvaj megcsinalni, vezérles oldalról meg pláne.
Na meg manuálisban is addig fejlesztettek, míg pl ez az előretolt difis b8 audi hosszváltó is egy kalap szar már. Szóval 2024ben az sincs, hogy mert a manualis tovább birja.

Eleve hidrosnál azért nehezebben szakad meg valami. Lenyegesen gyorsabb, gyakorlatilag az is csak átkuplungol. Valamivel nehezebb, bonyibb... de most ma mar az nem oszt nem szoroz.
Én nem szeretek vezetni és a váltogatást és kuplungolást kifejezetten gyűlölöm. Nekem az automata váltó megváltás (bár pont nem automata az autó).
 
  • Vicces
  • Imádom
Reactions: vasszekely and fip7

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 952
32 827
113
mert akkor tudnád, hogy egy hidros is a kuplungkotegeivel, szivattyu, citrom, szabalyzotomjevel stb lenyegesen tobb, bonyolultabb alkatreszbol all.
Egy duplakuplubgos dsg is 2x annyi szarból áll, plusz a mechatronika.

Egy akar 6 gangos manualisban meg gyakorlatilag semmi nincs.
Egy auto manualis valtojaban meg az egyetlen "bonyolultabb" dolog, meg léptetés sincs, hanem helyette H kulissza.

Én szoktam valtokat javitani, na nem azért mert annyira értenék hozzá, csak nem vagyok annyira retard, mint egy átlag autószerelő, hogy azt higgyem magról van növesztve, de tervezni es legyártani is szoktam.
Kamionváltó kicsit bonyorultabb.A kézi váltó is pneumatikus működtetésű (általában).Váltókarral ezt a működtető pneumatikát vezérled.Simán meg lehet csinálni,hogy kapjon egy vezérlő elektronikát,ami automata müködést is lehetővé tesz,és közbe meghagyják a kézi (láb a kuplunghoz) váltás lehetőségét (ZF mérnök elmondása szerint meg is csinálták,csak az ára miatt nem vette meg senki)
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 344
79 196
113
Kamionváltó kicsit bonyorultabb.A kézi váltó is pneumatikus működtetésű (általában).Váltókarral ezt a működtető pneumatikát vezérled.Simán meg lehet csinálni,hogy kapjon egy vezérlő elektronikát,ami automata müködést is lehetővé tesz,és közbe meghagyják a kézi (láb a kuplunghoz) váltás lehetőségét (ZF mérnök elmondása szerint meg is csinálták,csak az ára miatt nem vette meg senki)
Na ez a tök feleslegesen túlbonyolított megoldás nem az automata váltó a hagyományos helyett!
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 619
13 473
113
Kamionváltó kicsit bonyorultabb.A kézi váltó is pneumatikus működtetésű (általában).Váltókarral ezt a működtető pneumatikát vezérled.Simán meg lehet csinálni,hogy kapjon egy vezérlő elektronikát,ami automata müködést is lehetővé tesz,és közbe meghagyják a kézi (láb a kuplunghoz) váltás lehetőségét (ZF mérnök elmondása szerint meg is csinálták,csak az ára miatt nem vette meg senki)

Akkor nagyon nem volt képben a fejlesztő, mert egy csomó gyártó megcsinálta.
Robotizált manuál váltót szerencsére már elfelejtette majdnem mindenki.
Pl citroen c4... nyilván az ilyen váltóval szereltek olcsóbbak, de azért mert egy betegágy. Japánok is szerették.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 619
13 473
113
A harckocsi nem kamion...
A harckocsi nem kamion...

Nem ám elhidd neki, hogy ne lehetne jobb progit írni , mint ahogy negan vált. Az, hogy faszul vált pl egy automata man, nem azért van, mert a technika képtelen túlszárnyalni negan tapasztalatát, mégha így is hiszi. Ennél sokkal prózaibb az ok, de ezek az okok nem relevánsak haditechbikában.
 
  • Vicces
Reactions: Negan

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 952
32 827
113
A harckocsi nem kamion...
Hk körülményei között is el tudok képzelni nem egy olyan szitut,amikor egy gyakorlott sofőr kézi váltóval ki tud jönni a gánybol,automatával meg nem.
Viszont visszatérek az alap hsz-omhoz.Az átlag katonai soför a büdös életben nem fog olyan vezetési gyakorlatot szerezni,hogy ezt a tényt a gyakorlatban bizonyitani tudja.Nem elég gyakorlott soförnek meg jobb az automata váltó.
Mert ugyan a rutinos vezető sokkal több mindent meg tud csinálni kézivel,mint automatával,de egy nem elég rutinos vezető meg hamarabb fog elakadni a kézivel,mint automatával.És a kézi váltóba elég komoly károkat is lehet okozni hibás váltókezeléssel,mig az automatába nem.
Vagyis összeségében jobb a seregnek az automata váltó,mint a kézi.
 

papajoe

Well-Known Member
2016. február 21.
17 150
54 802
113
50 éve ezzel tervezték,ezt látták jónak arra,amire használni akarták.
Láthatóan az ukrajnai smo-ban tudják használni mindkét oldalon.
Kizárható,hogy olcsóbb, vagy egyszerűbb 1 automata váltó 1 tankhoz, mint a kézi,ne hasonlítsuk a civil járművekhez,már csak a darbszám miatt se.
Nem sokkal a T72 után lett a T80,amibe tudtak már akkor is automa váltót tenni az elmaradott szovjet mérnökök,akkor nyilván tudtak volna ebbe is.
Nem tettek,ne akarjuk most megfejteni miért,meg lehet tanulni a kézivel is tökéletesen vezetni a tankot,már a 72-es idején is volt a szovjet dózerban 1 bottal megoldva a kormányzás,ugyanúgy szervós volt mint a nyugati tankok kormányzása,csak nem kormánykerék volt benne,hanem 1 bot,de ugyanazt a mozgást alakította át az 1 bot is,mint a nyugati tankok kormány kereke,a polcon volt a szovjeteknek is minden az automa váltóhoz,meg a kormánykerekes irányításhoz,nem foglalkoztak vele.
Teljesen jó a 72-es,ahogy van,adja el az akváriumát az a harckocsizó,amelyik nem képes megtanulni készség szinten,10 évesen kijártam a bányába a szomszéd dózeros bácsihoz nyaranta,2x elmondta,és tudtam vele húzni a földgyalut,annyira szörnyű volt.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 344
79 196
113
50 éve ezzel tervezték,ezt látták jónak arra,amire használni akarták.
Láthatóan az ukrajnai smo-ban tudják használni mindkét oldalon.
Kizárható,hogy olcsóbb, vagy egyszerűbb 1 automata váltó 1 tankhoz, mint a kézi,ne hasonlítsuk a civil járművekhez,már csak a darbszám miatt se.
Nem sokkal a T72 után lett a T80,amibe tudtak már akkor is automa váltót tenni az elmaradott szovjet mérnökök,akkor nyilván tudtak volna ebbe is.
Nem tettek,ne akarjuk most megfejteni miért,meg lehet tanulni a kézivel is tökéletesen vezetni a tankot,már a 72-es idején is volt a szovjet dózerban 1 bottal megoldva a kormányzás,ugyanúgy szervós volt mint a nyugati tankok kormányzása,csak nem kormánykerék volt benne,hanem 1 bot,de ugyanazt a mozgást alakította át az 1 bot is,mint a nyugati tankok kormány kereke,a polcon volt a szovjeteknek is minden az automa váltóhoz,meg a kormánykerekes irányításhoz,nem foglalkoztak vele.
Teljesen jó a 72-es,ahogy van,adja el az akváriumát az a harckocsizó,amelyik nem képes megtanulni készség szinten,10 évesen kijártam a bányába a szomszéd dózeros bácsihoz nyaranta,2x elmondta,és tudtam vele húzni a földgyalut,annyira szörnyű volt.
Fogd már fel, hogy egy automata váltó sokkal kisebb odafigyelést igényel a vezető részéről mint egy hagyományos (főleg, ha olyan szar mint ami a T-72-ben van). Nem véletlen, hogy elhagyták az oroszok is a T-14-nél).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 952
32 827
113
A jól korszerűsített T-72-t átlövik simán. A modern tankokat nem vagy csak nehezen, ez igaz, de az olyan ócskavasakat mint a 72-es...
Nem,nem lövi át.Csak nézd meg a MerkavaIV alap páncélját.Nudli,semmi a T72A-hoz képest.Csak arra szolgál,hogy tartsa a NERA blokkokat.
ASELSAN az erdeti Merkava IV,meg annak török továbbfejlesztett blokkjait kinálgatja T72 korszerűsitéshez.Elbit meg a Merkava IVM blokkjait.(naná,hogy a nyamvadt net most csak a Redditen adja ki a felépités képeit,amit meg nem esz meg a forummotor)
Dgimw39WAAEyYKx

ASELSAN 2016os ajánlata a kazakoknak az M60Thez kapott korai Merkava IV NERA/ERA pótpáncéljával.Az az M60Tén megfogta a tornyon a Kornetet.Azota a szir tapasztalatok nyomán továbbfejlesztették,de annak képét se eszi meg ez a nyavajás fórummotor:mad:
M60TM korszerűsitéshez is azt a pótpáncélt használják.Az elektronikát is abbol vennék át
Kivánságra ráteszok valamelyik APS rendszerüket is.
Ár nincs irva a mostani upgradehoz,de a 2016os akkori ára 1,4millió zöldhasú volt.
Én mondjuk hajtáslánc cserét és a búr aknavédő feneket is kérném hozzá,meg erősebb másodfegyverzetet (tótok 30milis gá illesztése mintájára,csak a lövész oldalára.Valhallának van is papiron ilyen terve
1467791115_4.jpg

egyébként a szir intervenció után orosz blogokon is erősen tárgyalták,hogy kéne ilyen.Ukraina kapcsán mostanában is rendre előkerül az erősebb,és dronelháritásra is képes másodfegyverzet szükségessége)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 344
79 196
113
Nem,nem lövi át.Csak nézd meg a MerkavaIV alap páncélját.Nudli,semmi a T72A-hoz képest.Csak arra szolgál,hogy tartsa a NERA blokkokat.
ASELSAN az erdeti Merkava IV,meg annak török továbbfejlesztett blokkjait kinálgatja T72 korszerűsitéshez.Elbit meg a Merkava IVM blokkjait.(naná,hogy a nyamvadt net most csak a Redditen adja ki a felépités képeit,amit meg nem esz meg a forummotor)
Dgimw39WAAEyYKx

ASELSAN 2016os ajánlata a kazakoknak az M60Thez kapott korai Merkava IV NERA/ERA pótpáncéljával.Az az M60Tén megfogta a tornyon a Kornetet.Azota a szir tapasztalatok nyomán továbbfejlesztették,de annak képét se eszi meg ez a nyavajás fórummotor:mad:
M60TM korszerűsitéshez is azt a pótpáncélt használják.Az elektronikát is abbol vennék át
Kivánságra ráteszok valamelyik APS rendszerüket is.
Ár nincs irva a mostani upgradehoz,de a 2016os akkori ára 1,4millió zöldhasú volt.
Én mondjuk hajtáslánc cserét és a búr aknavédő feneket is kérném hozzá,meg erősebb másodfegyverzetet (tótok 30milis gá illesztése mintájára,csak a lövész oldalára.Valhallának van is papiron ilyen terve
1467791115_4.jpg

egyébként a szir intervenció után orosz blogokon is erősen tárgyalták,hogy kéne ilyen.Ukraina kapcsán mostanában is rendre előkerül az erősebb,és dronelháritásra is képes másodfegyverzet szükségessége)
Azt is látod, hogy a Merkaván a fő irányban van vagy másfél méter NERA, nem csak pár 10cm (az alappáncél ma már elég vicces a maga majd 400mm-nyi öntött acéljával és valamennyi kvarccal).

A T-72A/M1 gyár által megadott védettsége 410mm acélnak felel meg KE lőszerek ellen. Nem tudsz annyi NERA-t rárakni, hogy megduplázd a védettségét, mert nincs annyi hely a harckocsin. Már a jóval kisebb helyigényű ERA sem fér fel rá, csak úgy, hogy egy kazett a löveg mellett úgy van odapaszírozva (nem viccből van máshogy rakva a menetirány szerinti bal oldalon a löveg melletti NERA), hogy be tudjon ülni a vezető.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
18 952
32 827
113
Azt is látod, hogy a Merkaván a fő irányban van vagy másfél méter NERA, nem csak pár 10cm (az alappáncél ma már elég vicces a maga majd 400mm-nyi öntött acéljával és valamennyi kvarccal).

A T-72A/M1 gyár által megadott védettsége 410mm acélnak felel meg KE lőszerek ellen. Nem tudsz annyi NERA-t rárakni, hogy megduplázd a védettségét, mert nincs annyi hely a harckocsin. Már a jóval kisebb helyigényű ERA sem fér fel rá, csak úgy, hogy egy kazett a löveg mellett úgy van odapaszírozva (nem viccből van máshogy rakva a menetirány szerinti bal oldalon a löveg melletti NERA), hogy be tudjon ülni a vezető.
Nincs a Merkaván se 1,5 méter NERA,de több,mint amennyit a T72re lehet tenni.Viszont a T72 alappáncélja erősebb,mint a Merkaváé.Igy bizony az összvédettség,el ugyan nem éri,de megközeliti a Merkaváét.
Szokás szerint pontos meghatározás baxnak irni,csak úgy fogalmaznak,hogy több mint duplájára emeli a front védettségét.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
48 344
79 196
113
Nincs a Merkaván se 1,5 méter NERA,de több,mint amennyit a T72re lehet tenni.Viszont a T72 alappáncélja erősebb,mint a Merkaváé.Igy bizony az összvédettség,el ugyan nem éri,de megközeliti a Merkaváét.
Szokás szerint pontos meghatározás baxnak irni,csak úgy fogalmaznak,hogy több mint duplájára emeli a front védettségét.
Mérd már meg...