[HUN] T-72 korszerűsítés

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 501
39 504
113
Ok. Mondjuk, hogy nem biztos. Finomabban fogalmazva a korszerűsítési szándéknak jelei sem mutatkoznak.
Volt olyan (sikeres) haditechnikai korszerűsítési program, amit átéltem. Ez egy komoly előkészítést kívánó munka (rengeteg előtervezői, tervezői értekezlettel), megvannak az egymásra épülő fázisai. Az említett eszközöket üzemletetető alakulatoknál egyenlőre nyomai sincsenek a folyamat elkezdődésének.
Ki konzerválnak egy T-72-est, aztán elküldik a Currushoz ahol mondjuk az ELBIT-tel csinálnak egy protót.
Ennek milyen jelének kellene lenni?
Semmilyennek!

Simán lehet hogy már dolgoznak ezen, de lehet hogy még csak egy ötlet.


Használható KF51 legalább 4-5 év még ha nem 7-8.
Ha kb. 1 millió EUR-ért (kb 1 Gidrán ára) lehet upgradelni a T-72-es ami jelenleg totál vakegér és alig talál el valamit 1000 méteren túl, akkor talán(!) megéri rákölteni és akkor 44 harckocsival húzzuk ki a következő 8-10 évet.
 
  • Tetszik
Reactions: gorcsev

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
191
736
93
A bolgár korszerűsítésről az alaábbi infók vannak:

Szeptember közepéig kilenc T-72-es gyalogsági harckocsit kell modernizálni, és át kell esni az ún. első felvétel. A gépek felújítása az izraeli Elbit systems land cég és a targovistei "Terem-Khan Krum" EOOD bolgár mérnökei és munkásai közös tevékenysége. A tervek szerint összesen 44 harckocsit kell korszerűsíteni a hadsereg legfrissebb szabványai szerint az ilyen típusú fegyverzetre és felszerelésre vonatkozóan – 40-et a szárazföldi erőknek és 4-et az NVU-nak. „Az első 9 gépet a cég izraeli csapataival közösen dolgozzuk ki, és szeptember közepétől, a 10. géptől önállóan is átvállaljuk ezt a tevékenységet. Ettől a pillanattól kezdve a T-72 korszerűsítése az üzem kizárólagos felelőssége lett. Ez a szerződés szerint van." Ezt a targovistei üzem vezetése közölte a „bolgár hadsereg” képviselőjével.

1-%D0%A2-72%D0%B0-1.jpg

Ebben a szakaszban minden tartályhoz egy új hőkamerát tartalmaz a szerelő-vezető számára, amely éjjel kilométerekre lát, és nagy felbontású, így akár a sötétben mozgó nyulat, rókát vagy kutyát is megkülönböztetheti. érzékelők, amelyek érzékelik, hogy a harckocsi rendelkezik-e lézersugárral, új tűzvezérlő rendszerrel és harcvezérlő rendszerrel, valamint olyan egységgel, amely lehetővé teszi az összes harckocsirendszer működését anélkül, hogy a motor járna.
A korszerűsítés összesen 7 lépésből áll, az első 5-öt a bolgárok már elsajátították, a maradék 2-t augusztus végéig kell betanítani. Itt helyesen magyarázzák, hogy a korábbi korszerűsítéseket, amelyeket korábban például a BTR-60PB-n és az MTLB-n végeztek, ők fejlesztették ki, mint konstruktív és technológiai dokumentációt és gyakorlati megvalósítást. Míg a T-72 korszerűsítése az Elbit fejlesztése, a bolgár szakemberek végzik a telepítési tevékenységeket, valamint a rendszerbeállításokat. Az is érdekes, hogy csapataink előzetes képzése nem volt, sőt munka közben, már az első géppel megtörtént, ami a szakmai felkészültségük mutatója. Ahogy mondani szokták, bedobnak a festékbe, feltűrik az ingujjat és nekiállnak dolgozni.

A fiatalok lelkesedése
"A T-72 korszerűsítését elsősorban fiatalok végzik. Valahol 30-40 év között. Három csoportot alakítanak ki a különböző beépítendő alkatrészek szerint. Előzetesen nem képezték ki őket, hanem munka közben tanultak. Főállású szakemberek a tartály gépeinek és egységeinek karbantartásában, javításában és korszerűsítésében” – magyarázta Krasimir Kolev, a műhely vezetője. Elmondása szerint kiválasztották, kik vesznek részt ebben a tevékenységben, tekintettel arra, hogy ha megrendelés érkezik, néhányan folytatni tudják a tartályok vagy egyéb berendezések javítását. "Vannak bónuszok kiegészítő pénzügyi jutalom formájában azoknak, akik most frissítik a T-72-t. De ez az üzem anyagi lehetőségein belül van. Valóban van egy ilyen ösztönző számukra” – tette hozzá Kolev úr. Ami pedig különösen fontos – jelentette be, hogy több éve dolgoztak ki egy három fészerre vonatkozó projektet, ahol az új gyalogsági járműveket, függetlenül attól, hogy milyenek, összeszerelik, amikor a szárazföldi erők korszerűsítését célzó projekt végül elindul.

DSC_6795W.jpg
A Khan Krum gyárban a katonai gyártás professzionalizmusa és minősége kultikussá emelkedett. Fotó Wilhelm Yotsov
A Khan Krum polgári gyártása
természetesen nem csak katonai megrendelésekre támaszkodik. Az üzem erőssége a polgári termelés is. "A kovácsműhelyben végtermékként a külső vásárlók igényeire készítjük a részletek bélyegzését" - mondta Yordan Tsviatkov, a műhely vezetője. A külpiacra is, egy svájci cégnek valók. Horvátországból is vannak ügyfelek. A "Dalekovod" cég a távvezetékekre szakosodott. Az átviteli hálózatok összekötő elemeit gyártja, Svájcban pedig jelentős projekteket hajt végre ezen a területen. „Nagyon jó minőségben és fokozott teljesítménnyel készítünk nekik kovácsolt termékeket. Az emberek hozzák magukkal a felszerelésüket, az anyagot, csak a teljesítményt kérik tőlünk, mert minden, amit csinálunk, európai színvonalú. Hozzánk, Bulgáriába jönnek, és nem mennek sehova, mert tudják, mit tehetünk, és elégedettek az általunk kínált termékekkel" – zárta gondolatait a műhely vezetője. Elmondása szerint itt is készülnek a hazai vasúti közlekedés igényeire szolgáló termékek.

Minőségi kompromisszumok nélkül
a "Terem-Khan Krum" EOOD ISO 9001 tanúsítvánnyal rendelkezik, amely a minőségre, 14001 - a környezetvédelemre, 45001 - az egészségre és a biztonságos munkakörülményekre vonatkozik. Ezt Snezhana Uzunova, marketingmenedzser és az üzem OTC vezetője mondta el. Ezenkívül az üzem rendelkezik a NATO-szabványoknak való megfelelésről szóló tanúsítvánnyal a katonai felszerelések gyártására és tervezésére vonatkozóan.
„Nálunk nem lehet kompromisszumot kötni a minőséggel. Az inputtól kezdve a végtermékig. Bármit is gyártunk, kiadjuk a megfelelő tanúsítványt, és garantáljuk, hogy ha valami történik az általunk szállított termékkel, felelősséget vállalunk” – tette hozzá. A gyár egyedi gépekkel rendelkezik, amelyek sehol máshol nem találhatók meg. "Semmiképpen sem, katonai termelést folytatunk, és ez arra kötelez bennünket, hogy magas képességeket tartsunk fenn. Ha valamit rosszul csinálunk, holnap a gyerekeink, ha kell, mi lesz velük, ha ezzel a technikával belépnek a festékbe, ezért nem engedhetünk meg magunknak a minőséggel való kompromisszumot” – mondta kategorikusan Uzunované.
 

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
191
736
93
Ki konzerválnak egy T-72-est, aztán elküldik a Currushoz ahol mondjuk az ELBIT-tel csinálnak egy protót.
Ennek milyen jelének kellene lenni?
Semmilyennek!

Simán lehet hogy már dolgoznak ezen, de lehet hogy még csak egy ötlet.


Használható KF51 legalább 4-5 év még ha nem 7-8.
Ha kb. 1 millió EUR-ért (kb 1 Gidrán ára) lehet upgradelni a T-72-es ami jelenleg totál vakegér és alig talál el valamit 1000 méteren túl, akkor talán(!) megéri rákölteni és akkor 44 harckocsival húzzuk ki a következő 8-10 évet.
Ok, lehetséges (bár nem tartom valószínűnek a megrendelést, amikor tűzőgépre sincs pénz).
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
20 501
39 504
113
Ok, lehetséges (bár nem tartom valószínűnek a megrendelést, amikor tűzőgépre sincs pénz).
Csak épp júliusig a hivatalos éves honvédemi büdzsé 30% volt elköltve. Azért nincs pénz "tűzőgépre sem" mert zárolva van, de nagy része valahol megvan. Még ha egy részét el is vonták, akkor is k. sok van még benne, csak nem lehet elkölteni.
Épp azért szoktak mindig évvégén leszerződni dolgokat, mert akkor engedik ki a zárolásokat.

Nagyon rá vannak tekeredve az amcsi választásokra: azért nincs szinte semmiről döntés addig...