Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Műszaki járművet ki lehet alakítani olyan alvázon is, ami nem egy harkocsiágyúhoz lett tervezve. Nem szabad ez alá menni.A 72 est továbbra is mint műszaki harckocsi és vagy támogató loveg tudnám elképzelni minimális modernizalassal. Vagy
Már rég nem gyártják az auf1 tornyot.
auf1 tornyokat venni a franciáktól.
Eszembe se lenne új gyártású auf1 ét beszerezni pláne 72 észre. Lynxre még inkább a saját gyartason gondolkoznak.Már rég nem gyártják az auf1 tornyot.
Szerintem az van,hogy tüzérségi löveghiányunk is van,meg hk hiányunk is.De új gyártású löveget könnyebb beszerezni,mint hk-t.T72t hk-ként kéne modernizálni.Láncos önjáró löveg mehetne Lynx alvázra is (T6 vagy Donar toronnyal)
Ha lenne könnyen,megfizethetően és viszonylag gyorsan beszerezhető hk,akkor támogatnám a dolgot.A franci torony ráadásul már integrálva lett a 72 alvázra.Eszembe se lenne új gyártású auf1 ét beszerezni pláne 72 észre. Lynxre még inkább a saját gyartason gondolkoznak.
72 és alvazra használtat toronyt(a Caesaral egy csomót már leváltották.)
Hordozni meg M és alváz is jólenne. Kicsi felújítás minimális modernizáció (vezetői rés) automata töltő kikerülne vele egy csomó minden egy páncélajtóval a vezetői rést le lehet választani. A francia lovegekhez tornyok hoz van modernizáció tuzvezeto számítógép stb komrendszere saját de elvileg valamilyen tuzvezetorendszerrel alapból rendelkeznünk kell ami beépíthető sőt akár a jövőben rendszeresiteni kívánt modern onjaroloveg ék gyártójának termékeivel is... Ez a modernizáció kedvezménnyel hathat ki a nagy beszerzésre vagy a nagybeszerzes részeként adott gyártó tehet vele kedvezményt...
Bármelyik mai fiatal,akinek egy kicsi érzéke van hozzá,megtanitom kezelni a 18 fokozatú ZF kamionváltót.Mondjuk úgy, hogy a mai fiatalok hülyék, bénák mindenhez mint a fasz.
Arra, amire a ruszkik 50 éve kitalálták az való,a sztyeppén dagonyázni,harcászkodni,amúgy meg bolondbiztos,100x megbízhatóbb,mint a túlgondolt ,túlárazott automata váltók.
Nincs szervó a kuplungon,fékeken?
A későbbiekben, t90?
Igen automata.A 72-esről beszélek mivel azt ismerem. Azt tudom vezetni is.
Az armata az automata vàltós lett egyébként nem?
Műszaki járművet ki lehet alakítani olyan alvázon is, ami nem egy harkocsiágyúhoz lett tervezve. Nem szabad ez alá menni.
Amúgy egy automata váltóval egész jól és nem túl drágán drónosítható lenne (szerintem 100%-ban hazai megvalósításban is menne), nyilván értelmesen nem úgy mint ahogy egy ma valahova bedobott videón az oroszok bohóckodnak.
Arra nem gondolt senki sem, hogy a full automata és a kéziváltó közt is van élet?Bármelyik mai fiatal,akinek egy kicsi érzéke van hozzá,megtanitom kezelni a 18 fokozatú ZF kamionváltót.
És kézi váltóval sokkal többet meg lehet csinálni,mint automatával.
De ahoz,hogy azt valaki meg is tudja csinálni,gyakorlat kell,és nem kevés.
És itt van a kutya elásva.Egyszerűen nem vezetnek annyit a katonai soförök,hogy megszerezzék ezt a rutint.És kézi váltóval gyakorlott soför ugyan sokkal többet tud megcsinálni,de gyakorlatlan meg sokkal könnyebben tud hibázni,ami akár komoly műszaki problémát is okozhat.
Ilyen körülmények között inkább legyen automata az a váltó.
Nincs értelme harckocsiba félautomatát rakni. Igazából az automatán kívül semmit nem érdemes. Ezek harcjárművek. Fáradtan, éhesen, extrém stressz alatt (ami a világon sehol máshol nincs) is kell tudni a vezetőnek a legtökéletesebben üzemeltetni. Nem fér bele az, hogy tök feleslegesen kelljen még a váltóval is bohóckodnia.Arra nem gondolt senki sem, hogy a full automata és a kéziváltó közt is van élet?
A Tigris előválasztós félautomatájához hasonló váltó feloldja az ellentéteket.Nincs értelme harckocsiba félautomatát rakni. Igazából az automatán kívül semmit nem érdemes. Ezek harcjárművek. Fáradtan, éhesen, extrém stressz alatt (ami a világon sehol máshol nincs) is kell tudni a vezetőnek a legtökéletesebben üzemeltetni. Nem fér bele az, hogy tök feleslegesen kelljen még a váltóval is bohóckodnia.
Az isbrosszabb, mint az automata. 2 pedál, fék és gáz. Ennél egyszerűbb nincs a világon. Minden amibtöbb az feleslegesen bonyolult.A Tigris előválasztós félautomatájához hasonló váltó feloldja az ellentéteket.
Ez egy szempont.Nincs értelme harckocsiba félautomatát rakni. Igazából az automatán kívül semmit nem érdemes. Ezek harcjárművek. Fáradtan, éhesen, extrém stressz alatt (ami a világon sehol máshol nincs) is kell tudni a vezetőnek a legtökéletesebben üzemeltetni. Nem fér bele az, hogy tök feleslegesen kelljen még a váltóval is bohóckodnia.
Kamionokbol kiszorult a kézi váltó.Nem azért,mert kedvezni akarnak a soföröknek,hanem bármilyen meglepő,a mai automata váltok olcsobbak,mint a kéziváltok.Ma alapbol automatával szállitják a nyerges vontatókat,kézi váltót külön rendelésre,felárért tesznek csak bele.Ez egy szempont.
A másik meg:
Ezek harcjárművek. Hóban, fagyban, sárban, homokban és hőségben is működniük kell, minimális karbantartással. Nem fér bele, hogy a tök feleslegesen túlbonyolított (viszont könnyebben kezelhető) váltó hibája miatt váljon harcképtelenné a technika.
A kézi váltó egyszerűbb, olcsóbb, kevesebb logisztikát (alkatrész, szervizelés) kíván. Minden más feleslegesen bonyolult. És a kézi váltót is meg lehet tanulni kezelni.
Nem a vita kedvéért írom, épp elég vita folyik itt e nélkül is, de szerintem ez is egy tökéletesen elfogadható szemlélet.
Olcsóbb, vagy több a haszna rajta a gyártónak? Mitől lehet olcsóbb egy automata váltó, mint egy kézi? Komolyan kérdem.Kamionokbol kiszorult a kézi váltó.Nem azért,mert kedvezni akarnak a soföröknek,hanem bármilyen meglepő,a mai automata váltok olcsobbak,mint a kéziváltok.Ma alapbol automatával szállitják a nyerges vontatókat,kézi váltót külön rendelésre,felárért tesznek csak bele.
Olcsóbb, vagy több a haszna rajta a gyártónak? Mitől lehet olcsóbb egy automata váltó, mint egy kézi? Komolyan kérdem.
Egy kamionnak nem kell megfelelnie olyan üzembiztonsági követelményeknek, mint egy hk.-nak.
Ez biztos így van, csak egyik sem mérvadó egy harckocsinál.volumen
Audinál valami 95% automata. Én nen szeretem, de amúgy a másik indok a fogyasztás, co kibocsajtas miatt. Sok fokozat és programozott uzemek. És ezeknek már nincs olyan vesztesége semint egy hidrodinamikusnak.
Bármilyen meglepő,a mai automata egyszerűbb,mint egy kéziváltó.Egy 18 fokozatú ZF váltó nagyobb,több alkatrészből áll,bonyorultabb,mint a leggyakoribb 12 fokozatú full automata ZF váltó (különben van rajtuk félautomata üzemmód,csak sajnos ma már bekorlátozva.Ez téli jeges uton elég nagy probléma).Olcsóbb, vagy több a haszna rajta a gyártónak? Mitől lehet olcsóbb egy automata váltó, mint egy kézi? Komolyan kérdem.
Egy kamionnak nem kell megfelelnie olyan üzembiztonsági követelményeknek, mint egy hk.-nak. Olyat már láttam párszor, hogy páncélos húzott ki elakadt kamiont, de fordítva még soha.
Ez biztos így van, csak egyik sem mérvadó egy harckocsinál.
Bármilyen meglepő,a mai automata egyszerűbb,mint egy kéziváltó.Egy 18 fokozatú ZF váltó nagyobb,több alkatrészből áll,bonyorultabb,mint a leggyakoribb 12 fokozatú full automata ZF váltó (különben van rajtuk félautomata üzemmód,csak sajnos ma már bekorlátozva.Ez téli jeges uton elég nagy probléma).
Egy polgári kamion valójában sokkal üzembiztosabb,mint egy hk.
Viszont egy polgári nyerges szerelvény kicsit se terepjáró.Üresen,még a harmatos füvön is képes elakadni (rakottan már más a helyzet,de akkor se terepjáró.Egyszerűen nem arra tervezték.Maiakat főleg nem.Már a Csalaguton félteni kell a légterelő szoknyát a vasuti kocsik közti áthajtó bukkanóján,annyire le vannak hűzva)