Youtube reklámok szerinted mennének?
Húú, ez most meglepett!
A célcsoportot eléri a MH és a HM kommunikáció, nem elérési hanem hitelességi és értékígéret gondok vannak.
Ahogy olvastam sorba az ötleteket, nekem azonnal az jött le, hogy a gond ezekkel a digitális felületekkel, hogy akihez ez eljut, az nagyon kis százalékban alkalmas tényleges katonai szolgálatra.
Szerintem nem éri el a célcsoportot! A célcsoport nem a napi 4-5 órát online gamerkedők csoportja. Elsősorban testalkatilag nem!
A másik problémának én is a hitelességet érzem.
Megfordultam pár honvédségi rendezvényen az elmúlt években. Az az érdekes, hogy mindenhol jelen volt - nagyon helyesen - a toborzók kara, de egyszerűen nem túl hiteles és csábító az, ha egy olyan toborzóval beszélsz, akinek bár ez a dolga, de nem az, hogy kettéharapja a szögesdrótot.
A Honvédség "nagykövetei" jó ötlet lehetne, de nem feltétlenül Döglégy Zolival. Ok, hogy szeretjük, imádjuk, meg hatalmas arc, de nem tudom ki érezte azt, hogy Ő jó arca lenne a toborzásnak.
A másik ami feltűnt, hogy nem nagyon tudtam volna belekötni a rendezvények toborzóinak modorába, kedvességébe, segítőkészségébe, de ők elsősorban tájékoztattak, és nem toboroztak.
Egy toborzónak szerintem sokkal inkább kell porszívóügynöknek lennie, mint hosztesznek. Valljuk be nem igazán az a szakma, ami azonnal eladható bárkinek.
Ezért szerintem sokkal agresszívebbnek (jó értelemben) kellene lenniük a toborzóknak.
Tudom ez elképesztően fos meló. Annak idején én is csináltam direkt telefonos ügyfélelérést, és had ne mondjam, hogy mennyire lélekölő tud lenni.
Szerintem elő kell szedni a legaljasabb ötleteket is, hogy hozni tudják a megfelelő számokat.
A. én pl. alapnak venném, hogy az állami gondozottaknak össze kellene rakni egy Honvédségi csomagot.
B. én a konditermek közönségét igen intenzíven megdolgoznám!
- országos versenyt kellene indítani a szintfelmérő feladataiból amolyan no limit contest-ként (Honvédségi Open). Emellé kurv@nagy média felhajtást kellene szervezni a hagyományos és online médiában is. A jelentkezők értékes pénzdíjakat, vagy ingyenes fittness bérleteket nyerhetnek.
Területi lebonyolítás! Majális!
Cserébe ott kell, hogy legyenek, és ha már ott vannak, akkor lyukat lehet dumálni a 6pack kellős közepébe.
C. a Bochkorék együttműködése Maróthal egy sokkal gyümölcsözőbb kapcsolat is lehetne. Ha mondjuk Maróth összehozna Bochkorékkal egy állandó rovatot veteránokkal nissziós sztorizgatós témában. Behívni olyan volt vagy aktív hivatásosokat, akik misszióban, vagy pl. a légióban éltek át "érdekesebb" dolgokat.
D. tudom, hogy ez nem egy egyszerű dolog, de meg kellene próbálni nyílt lövészeteket szervezni lőtereken.
Mindenféle kötöttség (persze helyi regisztrációt igényelne, és a lőtéri szabályokra fel kellene készíteni mindenkit), és tagsági díj fizetése nélkül éles lőfegyverrel lehetne lőni civileknek. Nagyon fontos lenne, hogy éles fegyver kerüljön minél több ember kezébe. A sorkatonaság ebben segített sokat annak idején. Most szerintem nagyon sokan vannak akik azért nem mennek el kipróbálni sem a lövészetet, mert vagy pénzük nincs egy ilyenre, vagy idejük, vagy csak messziről túl bonyolultnak érzik a folyamatot (úgy sem adnák a kezembe az AK-t!) mire a lövésig eljutnak.
Szervezett (és nagyon fontos!!!) ingyenes rendezvényekre szerintem nagy igény lenne!
E. honvédségi szponzorációs drónversenyeket kellene tartani. Ez nem elég, hogy látványos lenne, de azonnal alkalmassági vizsga is egy honvédségi jelentkezés előtt. Ezen a versenyeken kezdő szintű drónokat nagy számban elvinni, és helyszínen kezdő tanfolyamkat tartani. A versenynek szintén komoly médiahajcihőt lehetne csapni pl., a kidagadt nyakú, dervisként ordító Paliklacival. Kurv@jó realtime drónkamerás felvételekkel, az ország leglátványosabb helyszínein. Zabálná a közönség, mint a töpörtyűs sztrapacskát....
Az online tér kihasználható lenne egyéb formában is.
Szerintem sokat fejlődött pl. a Honvedelem.hu mint tartalom forrás, de nem gondolom, hogy - akár még itt a fórum közösségéből is - bárki is berakná kezdő weblapnak.
A youtube azért jó, mert akkor is beleakadsz, ha nem akarod. És valami igazán ütős motivációs anyagot orrba szájba tollni (sok szereplővel, sok mutációban mert ha túl repetitív akkor a dolog kontraproduktív lesz).
A tik-tokon/google shorts-on olyan sok baromság van. Miért ne lehetne hazai honvédségi tematikájú is? Nem kell, hogy magasztos legyen, csak jelenjen meg minél többször egyenruhás ember a fiatal eszközén.
Ha ez a megjelenés látványos is, az már csak hab a tortán.