Ami bevonzaná a magyar embereket/polgárokat a tartalékos rendszerbe, nemzeti gárdába, az, hogy
Előbb egy átfogó, valódi kutatásra lenne szükség, mert ez így találgatás. Amúgy jó ötletek, csak a módszertant is mögé kell tenni.
A megfelelő javaslatok és a megfelelő emberek bent vannak a rendszerben amennyire én látom, innentől idő és akadályleküzdő (külső és belső) képesség kérdése.
Ahogy olvastam sorba az ötleteket, nekem azonnal az jött le, hogy a gond ezekkel a digitális felületekkel, hogy akihez ez eljut, az nagyon kis százalékban alkalmas tényleges katonai szolgálatra.
Szerintem nem éri el a célcsoportot! A célcsoport nem a napi 4-5 órát online gamerkedők csoportja. Elsősorban testalkatilag nem!
Mindenki órákat ül képernyő előtt, nincs igazán összefüggés. A crossfitteseket is az interneten érik el a cégek, meg a terepfutókat is, nem az erdőben áll a tábla, hogy vedd meg a cipőnket.
A másik problémának én is a hitelességet érzem.
Megfordultam pár honvédségi rendezvényen az elmúlt években. Az az érdekes, hogy mindenhol jelen volt - nagyon helyesen - a toborzók kara, de egyszerűen nem túl hiteles és csábító az, ha egy olyan toborzóval beszélsz, akinek bár ez a dolga, de nem az, hogy kettéharapja a szögesdrótot.
A Honvédség "nagykövetei" jó ötlet lehetne, de nem feltétlenül Döglégy Zolival. Ok, hogy szeretjük, imádjuk, meg hatalmas arc, de nem tudom ki érezte azt, hogy Ő jó arca lenne a toborzásnak.
A másik ami feltűnt, hogy nem nagyon tudtam volna belekötni a rendezvények toborzóinak modorába, kedvességébe, segítőkészségébe, de ők elsősorban tájékoztattak, és nem toboroztak.
Egy toborzónak szerintem sokkal inkább kell porszívóügynöknek lennie, mint hosztesznek. Valljuk be nem igazán az a szakma, ami azonnal eladható bárkinek.
Ezért szerintem sokkal agresszívebbnek (jó értelemben) kellene lenniük a toborzóknak.
Tudom ez elképesztően fos meló. Annak idején én is csináltam direkt telefonos ügyfélelérést, és had ne mondjam, hogy mennyire lélekölő tud lenni.
Szerintem elő kell szedni a legaljasabb ötleteket is, hogy hozni tudják a megfelelő számokat.
Ha a katonai toborzás mint kommunikációs szakterület kerül szóba, én leginkább beszántanám a nagyját mert elavult, nagyon régi koncepciók alapján működik, egy letűnt világ (verbunk) maradéka. Ma már beosztásokra, katonai szakmákra kellene az ahhoz leginkább megfelelő csoportokat célozni, és az úgy működik ahogyan mondod: hiteles embereken keresztül. Az meg az, aki volt alakulatnál, azt csinálta (vagy csinálja!) amiről beszél és szívből tudja azt képviselni.
A direkt marketing felejtős, a problémákat nem orvosolja. Lehet nyomulni, de amíg a leszerelési stop tartja bent az embereket addig nem a marketingkomm. a hiányosság.
Cserébe ott kell, hogy legyenek, és ha már ott vannak, akkor lyukat lehet dumálni a 6pack kellős közepébe.
A full laikusnak beszélhetsz lyukat a hasába, a többi képben van. Bevonul, kilépni meg nem tud. Mit értél el? Azt, hogy utálni fogja az egészet, és nulla bizalma lesz a honvédelmi rendszerben.
C. a Bochkorék együttműködése Maróthal egy sokkal gyümölcsözőbb kapcsolat is lehetne. Ha mondjuk Maróth összehozna Bochkorékkal egy állandó rovatot veteránokkal nissziós sztorizgatós témában. Behívni olyan volt vagy aktív hivatásosokat, akik misszióban, vagy pl. a légióban éltek át "érdekesebb" dolgokat.
Gondolod, hogy ezek a laikus, hebrencs műsorvezetők alkalmasok arra,hogy katonák életének meghatározó, sokszor traumatikus eseményeiről faggatózzanak? Volt amúgy egy hasonló koncepcióm, azt a visszajelzést kaptam, hogy a titkosítások feloldása miatt esélytelen.
D. tudom, hogy ez nem egy egyszerű dolog, de meg kellene próbálni nyílt lövészeteket szervezni lőtereken.
Mindenféle kötöttség (persze helyi regisztrációt igényelne, és a lőtéri szabályokra fel kellene készíteni mindenkit), és tagsági díj fizetése nélkül éles lőfegyverrel lehetne lőni civileknek. Nagyon fontos lenne, hogy éles fegyver kerüljön minél több ember kezébe. A sorkatonaság ebben segített sokat annak idején. Most szerintem nagyon sokan vannak akik azért nem mennek el kipróbálni sem a lövészetet, mert vagy pénzük nincs egy ilyenre, vagy idejük, vagy csak messziről túl bonyolultnak érzik a folyamatot (úgy sem adnák a kezembe az AK-t!) mire a lövésig eljutnak.
Szervezett (és nagyon fontos!!!) ingyenes rendezvényekre szerintem nagy igény lenne!
Ezek a tömegelvű, szegmentáció nélküli, de legalább nagy költségvetésű és nagy kockázatú események nem térülnek meg. Azokra kell és érdemes költeni (pénz, lőszer, emberóra, infrastruktúra) akik már biztosan a célcsoportban vannak: vagy rendszerben vannak, vagy a "peremen".
A tik-tokon/google shorts-on olyan sok baromság van. Miért ne lehetne hazai honvédségi tematikájú is? Nem kell, hogy magasztos legyen, csak jelenjen meg minél többször egyenruhás ember a fiatal eszközén.
Van egy rakat MH-s tartalom a TikTokon, főleg fanmade videók, de a honvedelem.hu is aktív. Érdemes olvasgatni a kommenteket, az emberek támogatják az ügyet de pontosan tisztában vannak azzal, hogy mik a problémák.
Nem a reklámot kell agyba-főbe tolni, hanem a fluktuációt normális eszközökkel (nem a stoppal) megoldani. Amikor azt hallod a harcolóktól, hogy az MH-ban a legutolsó szempont a harcérték, a katonákat meg xy alakulatnál már gyomorgörcs kíséri munkába, akkor mennyi kedved van bevonulni, és általában mennyire fogsz hinni a toborzási kommunikációnak?
Azért írtam Zolit, mert ő konkrétan már a Tataiakkal már elkezdett valamit, de kevés olyan embert tudok elképzelni, mint Zoli, aki annyira idegenül hatna egyenruhában. Meglátjuk mi fog kisülni ebből.
Nem központi tervezésű dolog volt, nem is volt jó ötlet, nem fog folytatódni.
A fiatalok jó részének a lehetőségről és annak mikéntjéről sincs információja annyira nincs kapcsolata a honvédségnek a társadalommal.
Aki ennyire tájékozatlan, kő alatt él úgy, hogy bármihez a világon hozzáférhetne a telefonján keresztül, azzal háborúban nem tudsz mit kezdeni.
Honnan tudod, hogy érdekel, ha azt sem tudod, hogy van ilyen opció. Te sem érdeklődsz vitorlasgekkó tartás, mint házikedvenc után, pedig egész felhasználóbarát kisállat.
Az elérés (reach) megvan, ezt tényként tudjuk. A kecskeméti repnap 100k+ főket mozgatott, a budapesti légiparádék max. ahhoz nem jutnak el hírként, aki remeteként kóborol az erdőben.
Social media pipa, offline-ból a rendezvények, plakát, intézményi megjelenések pipa, nem tudom mi kellene még?
Eleve nem kellene, hogy a célcsoportba tartozzon aki annyira seggtitán, hogy tényleg nem tud az ország fegyveres erejének létéről.
Az erőforrásokat egy hiteles, életképes és vonzó szervezetté való átalakításba kellene tenni. Már régen nem a Néphadsereg rossz emlékezete viszi a MH rossz hírét.