Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
A 20 év mikor jár le? Az első gép 2006.03. és 2007.12. időszak között jöttek a gépek. Mikortól ketyeg a 10+10 év?Szerintem egyébként igazából mindegy, hogy "mi lett volna ha", mert már megtörtént, a Gripenek itt vannak.
Az viszont már egy érdekesebb kérdés - és vitaindítónak is javaslom -, hogy mi legyen ezután, persze szigorúan a vadászbombázó témakörnél maradva. Normálisabb helyeken egy típus üzemidejének a felénél már el kezdenek agyalni rajta, hogy mi legyen az üzemidő végén - újítás, csere, stb. (Csak itt keleten divat az, hogy amikor a gépeket már úgy kell felrugdalni az égve, akkor kezdenek el ténylegesen a váltással foglalkozni, lásd pl. a bolgárokat).
Szóval meddig reális a Gripen és mi lesz utána?
Legvalószínűbb, hogy míg a világ +2 nap. Ha lejár a lízing akkor valószínűleg megveszik és amíg lehet röpképesen tartják kis- és nagyjavításokkal, kihajtják belőlük a lehetséges utolsó repórát is amíg pilóta hajlandó még beleülni, utána évente lefestik és kivontatják a hangár elé, hogy látszodjanak műholdról, mint a román Mig-21-esek. Amikor ezek kimennek, akkor az aktuális új Gripenekből fognak beszerezni, mert megvan hozza az infrastruktúra, a személyzet, a tapasztalat. Emellett kis gép, egy hajtóműves, sajnos elég drága, de a rendszeresítése a gépek árán kívül nem lesz sok, a szomszédok ellen elégséges, a nemszomszédok meg nem érik el Magyarországot, a nagyok ellen meg úgyis mindegy. Közben beszereznek fegyvereket is a gépekhez, az első Gripen század el nem lőtt AMRAAM-jai, Meteorjai, okos- és butabombái jók lesznek az új Gripenekre is, így nagy fegyverbeszerzére az új gépek mellé nem kell majd számítani.Szóval meddig reális a Gripen és mi lesz utána?
Az AIM-9X / IRIS-T beszerzése eszméletlenül húzós lenne, a felúíjott AIM-9L-ünk tudtommal M szintet takar már, csak mivel L-ből csinálták őket, ezért az a típusjelzése, ami. A csapásmérő potenciál sokkal fontosabb lenne. Gyakorló bombák és Mk bombák.
Nincs. Az F-15-nél ráadásul nem iker sín van, hanem a szárny alatti függesztési pont két oldalán van egy-egy sín. A Horneten van valódi dupla sín.Azt leszámítva, hogy ezeket csak a külső sínekre lehet rakni.
Gripenre nincs egyébként valami iker indítósínes megoldás? Akár, mint a MiG-eknél, akár mint mondjuk az F-15-nél...
Amikor ezek kimennek, akkor az aktuális új Gripenekből fognak beszerezni, mert megvan hozza az infrastruktúra, a személyzet, a tapasztalat.
Az 5. genből ami elméletileg megvehető az az F-35, persze ez várólistás és horror áron, ráadásul újabb póráz az ország nyakára, emiatt nem játszik, a J-31-ről semmit sem tudni és még kész sincs, J-20 túl nagy és nem tudni exportálják-e, ráadásul kínai, európai 5. gen gép nem lesz egyhamar kifejlesztve, PAK-FA az túl orosz egy NATO tagnak, ráadásul még fejlesztik és kell nekik is elég sok a gyártókapacitáshoz képest.
<blockquote rel="molnibalage">
Az AIM-9X / IRIS-T beszerzése eszméletlenül húzós lenne, a felúíjott AIM-9L-ünk tudtommal M szintet takar már, csak mivel L-ből csinálták őket, ezért az a típusjelzése, ami. A csapásmérő potenciál sokkal fontosabb lenne. Gyakorló bombák és Mk bombák.
<blockquote rel="joker">
Amikor ezek kimennek, akkor az aktuális új Gripenekből fognak beszerezni, mert megvan hozza az infrastruktúra, a személyzet, a tapasztalat.
Az 5. genből ami elméletileg megvehető az az F-35, persze ez várólistás és horror áron, ráadásul újabb póráz az ország nyakára, emiatt nem játszik, a J-31-ről semmit sem tudni és még kész sincs, J-20 túl nagy és nem tudni exportálják-e, ráadásul kínai, európai 5. gen gép nem lesz egyhamar kifejlesztve, PAK-FA az túl orosz egy NATO tagnak, ráadásul még fejlesztik és kell nekik is elég sok a gyártókapacitáshoz képest.
A Gripen NG-t a svéd megpróbálja költséghatékonyan készíteni, tehát amit bevált és még korszerű azt nem cseréli. pld. a svéd változatnál, marad a 3 különálló képernyő, valószínűleg a C/D képerníői, mivel ezek beváltak, a brazilok szeretnék az F-35-re hajazó széles egy képernyőt, ami azért több helyen tapis, de szerintem eltekintenek tőle. A Gripennél, lehet majd régebbi C/D elektronikával is rendelni a gépet, ami talán szintén takarékos, hiszen környezettől függ, melyik ország milyen fenyegetettséggel kell, hogy szembeszálljon, tehát kb. úgy kell elképzeni mint a Mirage III és V-öt. Persze lehet majd az elképzelések szerint turbózni a kis Gripent (c+ d+) is, de több megkötéssel, pld. nem lesz AESA lokátor, mert kisebb az orrkúp pld. és hűtési problémák is lennének, nem tudom, az ellentevékenység rendszert sem lehet 1-1-ben integrálni az NG-ből a régebbi verzióra..<blockquote rel="joker">
Az NG és a C/D Gripenek rendszerazonosságával kapcsolatban vannak kérdőjelek illetve fenntartásaim.
F-35 egyáltalán nem horror áras már ma sem, egy ligában játszik az EF és Rafela-lal, holott az a kép gép repteljesíményen kívül nemigen mérhető másban... És még az F-35 gyártása csak egyre olcsóbb lesz, ahogy felpörög a dolog.
molnibalage
Fenn tartom a tévedés jogát de nekem ennyi rémlik a legkevesebb repült órának.De ha 100 óra is volt a legkevesebb az is ugyan olyan mintha 4-et repült volna.