[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.
M

molnibalage

Guest
Én sem értem a túlzásokat néha, Balázs. Mennyi az ára az F-22 nek? Nem adják el senkinek. Mennyi az üzemeltetési költsége? Amennyit állít az USA propaganda, de biztos hogy igaz ez? Ki tudja ezt leellenőrízni? Van független 3. fél, aki üzemelteti? Nincs. Mennyi az ára az F-15E-nek? Melyiknek, kérdezem én? Milyen felszereltséggel? Magyar igényekre kialakítva, 14 db-os megrendeléssel, lízingben olyan feltételek mellett, mint a HUN Gripen szerződés, mennyiért adnák nekünk az amerikai barátaink? Eladnák nekünk egyáltalán, vagyunk olyan jó és értékes szövetségesek, mint Izrael/Szaud Arábia etc. pl? Nyilván volt túlzás Ghostface posztjában is, de azért a TE válaszod sem kutya, hogy olvassa el a Gripen FAQ-ot, mert ott kiszámoltad, hogy a világ legdrágább gépe, drágább mint az F-22(amit ismétlem, NEM ADTAK el senkinek, még annak a japánnak sem, aki a világ minden pénzét is megfizetné). Akkor ez most nem a te szójárásod szerinti extrapolálás a végtelenbe, meg almát a körtével esete?

Az ilyen kommentektől megyek a falnak, de tényleg... Soha nem változik semmi a HTKA-n?

Az ugye megvan, hogy az USA-ban picit máshogy mennek a dolgok? Elérhetőek ezek az adatok, merthogy az ADÓFITZETŐK pénzéből megy. Ez nem vadkelet, jó reggelt...

Én pl. a teljes Super Hornet program éves költségvetését böngészgettem kb. 1 éve.

Az F-22 el nem adásának és üzemeltetési költségének semmi köze egymáshoz...

Nem igaz, hogy erre kellett visszajönnöm... Nem igaz, hogy egyesek semmiből sem tanulnak...
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
<blockquote rel="zsolti">Én sem értem a túlzásokat néha, Balázs. Mennyi az ára az F-22 nek? Nem adják el senkinek. Mennyi az üzemeltetési költsége? Amennyit állít az USA propaganda, de biztos hogy igaz ez? Ki tudja ezt leellenőrízni? Van független 3. fél, aki üzemelteti? Nincs. Mennyi az ára az F-15E-nek? Melyiknek, kérdezem én? Milyen felszereltséggel? Magyar igényekre kialakítva, 14 db-os megrendeléssel, lízingben olyan feltételek mellett, mint a HUN Gripen szerződés, mennyiért adnák nekünk az amerikai barátaink? Eladnák nekünk egyáltalán, vagyunk olyan jó és értékes szövetségesek, mint Izrael/Szaud Arábia etc. pl? Nyilván volt túlzás Ghostface posztjában is, de azért a TE válaszod sem kutya, hogy olvassa el a Gripen FAQ-ot, mert ott kiszámoltad, hogy a világ legdrágább gépe, drágább mint az F-22(amit ismétlem, NEM ADTAK el senkinek, még annak a japánnak sem, aki a világ minden pénzét is megfizetné). Akkor ez most nem a te szójárásod szerinti extrapolálás a végtelenbe, meg almát a körtével esete?

Az ilyen kommentektől megyek a falnak, de tényleg... Soha nem változik semmi a HTKA-n?

Az ugye megvan, hogy az USA-ban picit máshogy mennek a dolgok? Elérhetőek ezek az adatok, merthogy az ADÓFITZETŐK pénzéből megy. Ez nem vadkelet, jó reggelt...

Én pl. a teljes Super Hornet program éves költségvetését böngészgettem kb. 1 éve.

Az F-22 el nem adásának és üzemeltetési költségének semmi köze egymáshoz...

Nem igaz, hogy erre kellett visszajönnöm... Nem igaz, hogy egyesek semmiből sem tanulnak...</blockquote>

Számokat viszont továbbra se írsz, csak hisztizel...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 430
84 343
113
Molni

Beleszámoltad a "nem rég"rendelt plusz hajtóműveket is a Raptor költségekbe?
 
M

molnibalage

Guest
Üsd be keresőbe, hogy "F-22 GAO" vagy F-22 budget évszámot és pdf és csemegézz... A repórák és a stat elérhető a Air Force Safety Centerben.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 165
50 359
113
Ja, az USA nem vadkelet, ott soha nem fordult még elő, hogy netán szépítettek volna a statisztikán, ugyan... Balázs, kijelentettél egy lehet hogy eltúlzott "nagyságrendileg olcsóbb a Gripen" dologra egy olyat, hogy a drágább mint az F-15E, meg az F-22. Ennek meg PONT az a köze az F-22 el nem adásához, hogy a HuAF Gripen beszerzésére reflektáltál vele, tehát ahogy én látom, kontextusban nézve, köze van hozzá. Engem nem érdekel, hogy hány éve nézegeted a teljes Super Hornet program éves költségvetését, mert statisztikát csináltam én is, tudom hogy mennyit ér, lehet olyat is böngésztél már, ami rajtam ment keresztül. Ha ezek a nagy "böngészések" nálad azt a hatást érték el, hogy szerinted az egy hajtóműves, pöttöm Gripen drágább, vagy drágább üzembentarthatóságú a VALÓ világban, mint egy F-15E, vagy egy F-22, akkor tényleg semmi sem változik nálad sem, s ezért lehet hogy kár volt visszajöjjél...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 185
60 003
113
Te sem változtál Molni, így nem igen van alapod arra, hogy másoktól ezt elvárjad!

A Gripen meg drága ahhoz képest amit nyújt.
Ráadásul tele van nemzetközi , (USA, Brit) alkatrészekkel, így nehéz "független svéd" madárkának tekinteni. A gép teljesítménye pedig szerintem több, mint harmatos.

2030-ban én 1000%-ra nem vennék Gripent. Sőt más 4. generációs gépet sem. Addigra minden ilyen gép elavult lesz.
F-35, PAK-FA, J-20 politikai okokból fejetős. Az 5. generációs európai gép meg szimplán álom még. Így elég nehéz értelmes választ adni arra, hogy mi lesz 2030-ban....
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 073
15 029
113
<blockquote rel="molnibalage">
Látjuk, hogy az Gripent milyen áron méri a svéd. Drágább, mint az F-22 és az F-15E... Nem érdekel, ha a svédek olcsóbban üzemeltetik saját maguk, nekünk ennyiért adják.

A gép eladási ára, vagy az üzemeltetési költsége nagyobb?

</blockquote>

A teljes gépre eső költség szempontjából mindegy, nekünk is mint minden üzemeltetőnek, mindkettőt ki kell fizetni. Persze, ha nem repülünk vele, csak a földön gyönyörködünk benne, akkor annyival olcsóbb, csak éppen minek.
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Persze, ha nem repülünk vele, csak a földön gyönyörködünk benne, akkor annyival olcsóbb, csak éppen minek.

Pszt, halkan, mert a végén valaki még a HM-ből is olvassa... :)
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 009
113
Egy autónál hogy is van? Beszerzési ár csak egy dolog. Ott is illik számolni egy amortizációt, alkatrészeket, stb...

Ha ezt mindenki végigpörgetné fejben, akkor nem dízellel járna dolgozni mindenki 5km távolságra, majd nem esnének hanyatt, amikor a kettőstömegű lendkerék és a porlasztócsúcs hamar megmihálylik..

A repülő milliószor komplikáltabb és rengeteg láthatatlan költsége van... Elkopik a kerék az orrfutón, az nincs a Tesco-ban, utánfutózott állapotba, meg a reduktorba se middland olajat öntesz, amit a volántelepről szereznek okosba..
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 165
50 359
113
Te sem változtál Molni, így nem igen van alapod arra, hogy másoktól ezt elvárjad!

A Gripen meg drága ahhoz képest amit nyújt.
Ráadásul tele van nemzetközi , (USA, Brit) alkatrészekkel, így nehéz "független svéd" madárkának tekinteni. A gép teljesítménye pedig szerintem több, mint harmatos.

2030-ban én 1000%-ra nem vennék Gripent. Sőt más 4. generációs gépet sem. Addigra minden ilyen gép elavult lesz.
F-35, PAK-FA, J-20 politikai okokból fejetős. Az 5. generációs európai gép meg szimplán álom még. Így elég nehéz értelmes választ adni arra, hogy mi lesz 2030-ban....

Az a baj uraim, ahogy én látom, hogy sok a marketing ígéret, mindenhol. A Gripen nem éri meg az árát, oké. Tele van valóban nyugati alkatrészekkel, ha jól tudom, ahogy irtad, igen, USA, Brit, Olasz etc. rendszerek vannak jelen. A gép teljesítménye harmatos, de mihhez képest? Egy ex portugál román F-16 hoz képest? A volt HuAF Mig-29 hez képest? Vagy egy osztrák Typhoon-hoz képest? Szerintem azokhoz képest teljesen rendben van. Persze, gyanúsan lehetett volna olcsóbban, hasonló képességet venni, meg lehet majd a jövőben is, csak attól fog függeni ez hogy szabad e majd nekünk, hogy mit hoz a POLITIKIA jövő. Ez mindig ettől függ. 2030 meg még igen messze van, addig lehet bármi változás.
 
M

molnibalage

Guest
Ja, az USA nem vadkelet, ott soha nem fordult még elő, hogy netán szépítettek volna a statisztikán, ugyan... .

És innentől fogva veled értelmetel vitázni...
Az egész világ egy nagy összeesküvés és mindenki hazudik...
 
M

molnibalage

Guest
Számokat viszont továbbra se írsz, csak hisztizel...

A Gripen FAQ-ban ott a link... Nem viccből írtam...
A nyuszit n+1-szer körbepontoztam és legalább egyszer körbe is rajzoltam.

Pontosan ezért forr fel az agyvizem. Elérhető, megírtam. Ezek után ismételten kérdem, hogy mi a túrónak dolgozok én...? De tényleg...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 165
50 359
113
<blockquote rel="zsolti">Ja, az USA nem vadkelet, ott soha nem fordult még elő, hogy netán szépítettek volna a statisztikán, ugyan... .

És innentől fogva veled értelmetel vitázni...
Az egész világ egy nagy összeesküvés és mindenki hazudik...</blockquote>
Nem, ilyet nem állítottam, soha, hogy mindig minden összeesküvés elmélet. Viszont olyanról már hallottam, hogy anyagi érdekek mentén, valaki vagy valakik szebbnek, jobbnak, olcsóbbnak, olcsóbban fenntarthatónak - üzemeltethetőnek, megbízhatóbbnak állították be a terméküket, annál, mint ami. Még az amúgy nem "vadkelet" USA ban is.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 165
50 359
113
<blockquote rel="GrGLy">Számokat viszont továbbra se írsz, csak hisztizel...

A Gripen FAQ-ban ott a link... Nem viccből írtam...
A nyuszit n+1-szer körbepontoztam és legalább egyszer körbe is rajzoltam.

Pontosan ezért forr fel az agyvizem. Elérhető, megírtam. Ezek után ismételten kérdem, hogy mi a túrónak dolgozok én...? De tényleg... </blockquote>
Mindenki örömére, de lássuk be, leginkább ahogy már mások is megírták Balázs, a sajátodéra.
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
3 088
9 042
113
Balázs!
Minden tiszteletem ellenére ez szakbarbárság, mármint az üzemeltetési órák összevetése. A probléma, hogy mindent katalógusok meg műszaki szempontok alapján közelítesz.
Értsük már meg emberek, hogy nekünk nem adna el az USA F-35-öst. Azért mert az általuk megállapított geopolitikai egyensúlyt felborítaná, másrészt pedig mi nem dobtuk ki az orosz szálat. Ezért fogja Lengyelország kapni, meg vastagon megfizeti az árát.
Másik, mindig elszabadul bennem a harag, amikor itt írod, hogy az USA gépek ennyivel-annyivel olcsóbbak +üzemeltetésük is. Persze, hogy a f*ba ne lenne igazad, mikor európa képtelen közös harci repülőgépet gyártani, és ha annak vesszük az euróvadászt mondjuk, akkor is sok európai ország szaros vazallusként bár uniós tag, mégis inkább az amcsiktól szerez be repülőgépet. (érthető persze meg a LM F-16-ost kiváló tulajdonságai+marketing+ kiváló szupport, folyamatos fejlesztés megalapozza az F-35-ös sikerét is, amit nehezen lehet elb*i). De ezek az eu országok, ha mind pld. Eurovadász vettek volna, akkor annak darabára, alkatrészára,stb. olcsóbb lenne, ráadásul alap képződne egy 5 vagy 6. gen gép kifejleszéséhez és nem amerikába távozna.
Kurva könnyű úgy gépet eladni egy amerikai cégnek, itt az óvilágba,hogy van már előtte a hazai haderőtől 2-3000 db. megrendelésre (legalábbis annak előkészítése).

Aztán magyarázni lehet, hogy miért olyan kurva olcsó meg jó az amcsi gép, azért mert annyit gyártanak belőle, ezért van elég pótalkatrész rendszer intergráció stb.

Amiért + eldurrant az agyam azt előbb is írtam. Igen kurva drága a Gripen igy, de máshogy nem tudjuk üzemeltetni. és az F-16-18 meg az X winget sem. Maga a gép egyébként olcsóbban üzemeltethető lenne, ha nem Abszurdisztánba élnél. De ezt Te is tudod mégis összeveted, az irreális számokat, amik azért vannak, mert a politika nálunk szarik a hadserege, és így kellett biztosítani a hadrafoghatóságot, és még így is MI nem adunk, kerot, humán erőforrást stb. nem a svéd! ŐK saát jogi értelmezésükben de teljesítik a feladatot. Ilyen magas fokon mióta Gripen van, az elmúlt 20-30 évben szerintem nem volt hadrafogható, és üzemeltetve harci repülőgép.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 165
50 359
113
Balázs!
Minden tiszteletem ellenére ez szakbarbárság, mármint az üzemeltetési órák összevetése. A probléma, hogy mindent katalógusok meg műszaki szempontok alapján közelítesz.
Értsük már meg emberek, hogy nekünk nem adna el az USA F-35-öst. Azért mert az általuk megállapított geopolitikai egyensúlyt felborítaná, másrészt pedig mi nem dobtuk ki az orosz szálat. Ezért fogja Lengyelország kapni, meg vastagon megfizeti az árát.
Másik, mindig elszabadul bennem a harag, amikor itt írod, hogy az USA gépek ennyivel-annyivel olcsóbbak +üzemeltetésük is. Persze, hogy a f*ba ne lenne igazad, mikor európa képtelen közös harci repülőgépet gyártani, és ha annak vesszük az euróvadászt mondjuk, akkor is sok európai ország szaros vazallusként bár uniós tag, mégis inkább az amcsiktól szerez be repülőgépet. (érthető persze meg a LM F-16-ost kiváló tulajdonságai+marketing+ kiváló szupport, folyamatos fejlesztés megalapozza az F-35-ös sikerét is, amit nehezen lehet elb*i). De ezek az eu országok, ha mind pld. Eurovadász vettek volna, akkor annak darabára, alkatrészára,stb. olcsóbb lenne, ráadásul alap képződne egy 5 vagy 6. gen gép kifejleszéséhez és nem amerikába távozna.
Kurva könnyű úgy gépet eladni egy amerikai cégnek, itt az óvilágba,hogy van már előtte a hazai haderőtől 2-3000 db. megrendelésre (legalábbis annak előkészítése).

Aztán magyarázni lehet, hogy miért olyan kurva olcsó meg jó az amcsi gép, azért mert annyit gyártanak belőle, ezért van elég pótalkatrész rendszer intergráció stb.

Amiért + eldurrant az agyam azt előbb is írtam. Igen kurva drága a Gripen igy, de máshogy nem tudjuk üzemeltetni. és az F-16-18 meg az X winget sem. Maga a gép egyébként olcsóbban üzemeltethető lenne, ha nem Abszurdisztánba élnél. De ezt Te is tudod mégis összeveted, az irreális számokat, amik azért vannak, mert a politika nálunk szarik a hadserege, és így kellett biztosítani a hadrafoghatóságot, és még így is MI nem adunk, kerot, humán erőforrást stb. nem a svéd! ŐK saát jogi értelmezésükben de teljesítik a feladatot. Ilyen magas fokon mióta Gripen van, az elmúlt 20-30 évben szerintem nem volt hadrafogható, és üzemeltetve harci repülőgép.
Nagyjából szerintem is erről van szó, dióhéjban. Annyi kiegészítéssel, hogy én azért siratom a Mig-29 eseket, de ez a jelenlegi a mi kicsiny magyar valóságunk. Le lehet itt írni katalógusadatok alapján(angolszász statisztikákból), hogy a Gripen szerződésünk ilyen olyan deviza árfolyamon számolva drágább mint az F-15E, F-22, csak nem biztos hogy a valóságot tükrözi vissza. Aztán amikor valaki erre felhívja a figyelmet, az sem 100%, hogy Ő az, aki olyan hülye, hogy egyből Chemtrail, meg Syriuszi gyíkember hívő.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 932
10 626
113
2030-ban én 1000%-ra nem vennék Gripent. Sőt más 4. generációs gépet sem. Addigra minden ilyen gép elavult lesz.
F-35, PAK-FA, J-20 politikai okokból fejetős. Az 5. generációs európai gép meg szimplán álom még. Így elég nehéz értelmes választ adni arra, hogy mi lesz 2030-ban....

Ugyan ezt írtam volna legszívesebben én is, de ha már választani "kell", akkor olyat, amit már ismerünk.
 

vajk

Member
2012. október 23.
45
0
6
Most őszintén! Közép-Európában van jövője az 5. generációs gépeknek? Alig hiszem! S mit jelentsen az, hogy a jövőben elavultak lesznek a 4. gépek? Szerintem ez úgy badarság, ahogy van!
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 776
18 009
113
Érzésem szerint itt a valuták kapcsán van egy kis gond..

Mi esetnünkben eddig: HUF+EUR=szopás
EU esetében eddig: EUR+EUR=leszarták
EU esetében nemsokára (Ahol F35 lesz):EUR+USD=szopás.

Ami jó az exportőr oldalon, az szívás a beszerzési oldalon. Ez nem a gép hibája
 

GrGLy

Banhammer
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2011. június 6.
2 431
612
113
Most őszintén! Közép-Európában van jövője az 5. generációs gépeknek? Alig hiszem! S mit jelentsen az, hogy a jövőben elavultak lesznek a 4. gépek? Szerintem ez úgy badarság, ahogy van!

Egy F-4 Phantom vagy egy Super Étendard elavult ma?
 
Status
Not open for further replies.