Vagy pénz vagy akarat nincs további Gripen pilóták képzésére, mert szerintük elég jelenlegi 20 fő - melyik lehet?
Szerintem mindkettő megvan, jelentkező illetve sikeres teljesítő nincs elég. Persze hogy iszonyatosan menő szakma, de nem az egyetlen ilyen, és az nagyon komoly szűrő hogy ott tényleg makkegészségesnek kell lenned, valamint a kiképzés is kirostálja az embereket, mert iszonyat megterhelő fizikálisan-szellemileg. Nem tudom mennyire jön ki a fizetés, az utolsó infóm az nettó fél millió körüli volt, ennyiért lehet még a kalandvágyók, adrenalinfüggők is elgondolkoznak a biztonságosabb és jobban fizető civil szférán (bár tény hogy a vadászpilóták általában elég fanatikusok és jó értelemben őrültek ahhoz hogy ezek kevésbé csábítsák őket).
A többi fegyvernemnél lehet olyan felemás intézkezédeseket hozni mint az alapkiképzés lerövidítése, lehetnek elnézőbbek az avin hogy minél jobbak legyenek a létszámok, max az alakulatnál bosszankodnak hogy már megint használhatatlanokat kaptak - aztán vagy használhatóvá faragják ott őket, vagy nem -, de a pilótaképzésben ezek végképp nem játszhatnak. Csak a fizuemelés javíthat valamit, bár az is inkább a megtartásban számíthat többet, meg az intenzívebb toborzás esetleg, amiben döcögős az MH, kiváló és kevésbé jó médianyagok váltják egymást, aztán jó hogy szinte mindenhova kimennek, ami kevésbé jó hogy van ahova csak pár lejárt újság, szórólap meg AMD jut ki a helyi toborzóból.
Én a létszám terén nagyon pesszimista vagyok egyébként, régen mindenki az eszközök miatt aggódott, most már inkább azon kéne hogy ki fogja kezelni azokat. És minél komolyabb szaktudás kell hozzá, annál kritikusabb a helyzet. A vadászgép a csúcsa ennek - már ha a távoli jövőben nem sikerül az egész fegyvernemet drónosítani.