[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Nem értem a problémádat Vogon...:)

Egyrészt te is csak hasraütésszerűen adod meg a számokat mivel hiteles adatok ezzel kapcsolatban a nyilvánosság számára nem elérhetőek , másrészt válaszoltam arra a kérdésedre, hogy hogyan képzelem a Gripen C beszerzését, felvázolva a számba jöhető lehetőségeket, az szerintem mindenki számára elfogadható tény, hogy a használt C beszerzése amennyiben azok jó rendszeresen karbantartott állapotban vannak és rendelkeznek a nekünk szükséges üzemidő tartalékokkal átmeneti megoldásként számunkra lényegesebben olcsóbb mintha vadiúj Gripen E-t vennénk.
Az új építésű Gripen C-k tekintetében pedig nagyon egyszerű a helyzet , mivel csak annyi dolgunk van, hogy kérünk rájuk egy árajánlatot a Svédektől és akkor kiderül, "hogy milyen a leányzó fekvése".

A koncepcióddal, amit felvázolsz, azzal nincs problémám.
Pont hogy nem hasamra ütve mondtam a legtöbb számot.
Ez volt az, amit kommentek óta el akartam mondani. Hogy nem szabad megelégednünk hasraütéses számokkal. A cseh használt gép koncepcióddal nagyjából és teljes egészében egyetértek. De például abban nem, hogy új építésű Gripen C-knél nem tudunk semmit. Az engedményes árú sárkányú Gripen C és egy nulláról megépített Gripen E-nek nagyságrendben ugyan annyi az ára. Ahogy Kammm is mondta, ott a 40 éves üzemeltetési költségben van csak különbség, szerinte olyan +50%, de a vételáraik közel azonosak. Ehhez nem kell árajánlatot kérnünk a svédektől és nem kell majd kiderüljön, "hogy milyen a leányzó fekvése". Egyértelműen kiderült az eddigi beszerzésekből, hogy egy új építésű Gripen C-nél mennyi az annyi.
Az igaz, hogy a használt cseh Gripen esetére jóval pontatlanabb adatok állnak a rendelkezésünkre. Ez részben azért is van, mert ott szerintem képlékenyebb is a lehetőségünk, hogy mit kérünk gazdaságilag még a csomagba. De még ott is elhangzottak ajánlattételek a cseh újságokban és ez alapján ott is lehet becsülni azt, hogy milyen pozícióink lennének a megszerzésükre. Én örülnék a legjobban, ha valaki vitatná a számaimat és próbálna pontosabb becslésekre érveket és számokat hozni.

Ha nem volt világos, hogy mit miért becsültem meg úgy azoknál a számoknál, akkor szívesen kifejtem részletesen. Csak szeretném kizökkenteni a topicot a parttalan vitából. És ebben remélem érzed, hogy nem veled vitázom. Én megkérdeztem tőled, hogy melyik Gripen C koncepciót értesz ez alatt az egy név alatt, te elmondtad, hogy a három-négy teljesen különböző elképzelés közül melyik az az egy, amelyiket preferálod. A többi azóta lényegében nem neked szól, hanem majdnem mindenki másnak. Akik most is gyakran úgy beszélnek három esetről egybe vonva, mintha az ugyan az lenne. Meg olyan érveket hoznak fel ezekre az öt-tízszeres különbségű esetekre számok helyett, hogy "ááá... arra úgy sem lesz pénzünk", meg hasonlók.

Mindenkinek mondom, hogy nagyon örülnék neki, ha ez idővel változna. Mondjuk olyan forrásokkal telne meg ismét a topic, amit Maróth Gáspár is esetleg használhatna, vagy más döntési helyzetben lévő vezető.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
W

Wilson

Guest
Ott van az interjuban, basszus. Az a vegtelenul ostoba Csernocsova meg ki is mondja, hogy fingjuk nincs, mit fognak targyalni, ok cvsak kitalaltak, hogy nekik most mar F-35 kell. Erre irja nem egy cikk, hogy mivel meg arakat sem tudnak, lathatoan fogalmuk nincs, mennyibe fog fajni, hogy 2-3 annyi kiszolgalo infra, 2x szemelyzet stb kell majd hozza es igy tovabb.
Kamm mint már említettem mind a két általad berakott cikket elolvastam ,de nincs benne ilyen.....
De eppen ez az, ami hulyeseg, es igen, regebben keringett itt ez az okossag a forumon.
Egyreszt lof@szt nem csokkent nektek; ha barhol csokkent, az ideat, a US Armed Forces szamara, de valojaban ott is emelkedik a vegszamla, mert nem a belepo hw ara a mervado, ezt is kabe 5x leirtuk az elmult 10 oldalon.

Keptelen vagyok megerteni, miert csinalsz ugy, mintha ezt nem tudnad...? :confused:
De kamm miért mész szembe azzal a ténnyel, hogy igenis csökkent az idő előrehaladtával az F-35 ára...
Konkretan peldakent hoztad fel. :cool: Az megis mi mas lenne? Idoskori kihagyas? Ha jol emlekszem, vagy egy tizessel legalabb fiatalabb vagy nalam... :)
Nem tudom mit láttál, de nem hoztam fel konkrét példaként, a finn tendert a Gripen E jövőbeli kilátásaival kapcsolatban hoztam és nem az esetleges magyarországi megrendeléssel kapcsolatban.
Ennek megint konkretan az ellenkezoje igaz - konkretan azt irtak a blogok (legalabb ket helyen emlekszem ra), hogy az amerikaiak alatta maradtak kicsivel a tobbi ajanlatnak, de a svednek biztosan.
Ok de ez nem mond ellent annak amit írtam, még pedig azt, hogy a két ország kapcsolatának illetve földrajzi elhelyezkedésének köszönhetően olyan ajánlat prezentálásának a lehetősége volt a svédek kezében, amelyet üzemeltetési költségek tekintetében verhetetlen lett volna.
De ezt magyarazom napok ota, hogy sehova nem "valtunk" 2040 elott, ertsetek mar meg.
Nem lesz semmilyen sixth gen gep elerheto 2035-2040 kozott, leghamarabb majd valamikor 2040 utana kezdenek szallingozni, amire masik 3-4 ev minimum a rendszerbe allitas stb (feltetelezve, hogy nem lesz "utemezve" a szallitas, azaz lesz ra budget.)

Ez a "valtunk" kifejezes semmi mas, mint kodosites, mert maskulonben ertelmetlen a C/D elmelet. :p
Kamm az egy dolog, hogy te szerinted mikor várható váltás és más a nyilatkozatokból következő lehetőség ugyanis azokban nem csak a 6. gen gépeket említik hanem az 5. generációsakat sem, sőt minden ellenkező híresztelés ellenére Maróth még az F-35-t sem zárta ki.
Az F-35-nek nem sok minden dolgozik, de az ido biztosan nem, mert a sixth-gen gepek 2040 utan gazdagon lelepik mindenben. Pontosan ezert is mondjak Marothek, hogy Magyarorszag szamara ertelmetlen lenne, mert egy kozbulso lepcso - es tenyleg az, hiszen mar a Gripen E is egy teljesen uj, egy komplett generacioval fejlettebb sw platformon ill koncepcio menten jott ki; aki valaha barmilyen fejlesztesben reszt vett az elmult 5-10 evben az pontosan tudja, mekkora ugras tortent sw dev teren a CD/CI megjelenesevel.
Az F-35-nek van tobb elonye is, de ettol meg az 1990-es evek designja, gyakorlatilag az F-22 akartak tomegesen elerhetove tenni - viszont a Lockheed verszemet kapott es mindenkit gatlastalanul lehuzott, mikozben egy katasztrofa lett az egesz maintenance, az egesz mgmt stb. Nem veletlenul csokkentette meg a USAF (!) is a tervezett mennyiseget (lasd 'nem jarunk Ferrarival dolgozni' es hasonlo beszolasok a USAF combat chieftol.)
Kamm nem az F-35-l beszéltem az idő nem neki dolgozik kifejezéssel kapcsolatban hanem a Gripen E-l.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm
W

Wilson

Guest
Az engedményes árú sárkányú Gripen C és egy nulláról megépített Gripen E-nek nagyságrendben ugyan annyi az ára. Ahogy Kammm is mondta, ott a 40 éves üzemeltetési költségben van csak különbség, szerinte olyan +50%, de a vételáraik közel azonosak. Ehhez nem kell árajánlatot kérnünk a svédektől és nem kell majd kiderüljön, "hogy milyen a leányzó fekvése". Egyértelműen kiderült az eddigi beszerzésekből, hogy egy új építésű Gripen C-nél mennyi az annyi.
Egyetlen dolgot felejtesz el , mégpedig azt, hogy azok a
Gripen C "vázak" gyakorlatilag senkinek sem kellenek nagyon nem úgy néz ki hogy tolonganának a vevők a Gripen C ért.És ez a jövőben sem fog változni, tehát a svéd gyártónak is az az érdeke, hogy amíg lehet elpasszolja őket.Ezért van az a lehetőség, hogy esetleg kedvező árat kapjunk a gyakorlatilag új Gripen C beszerzésére , ha ez a lehetőség is szóba jöhet a Magyar kormánynál , akkor mindenképpen megér egy próbát "rácsörögni" a svéd gyártóra.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 154
13 566
113
Ezért írtam a megvenni-t ÉS üzemeltetni-t.
Mert amit megspórolunk a "kisírt" C-ken, azt elhasználhatjuk a fenntartásra, fegyverekre, "szárazföldre".
Nem tartom én sem teljesen kizártnak az E beszerzést, de én úgy vagyok vele, hogy a Gripennek elsősorban fegyverhordozó platformnak kell nálunk lennie. Az előnyét az adja, hogy képes a legmodernebb fegyverek (Meteror, SDB, Taurus, stb.) hordozására. Az E - amennyivel jobb, mint a C -, pont a szegény ember EW lopakodója tud úgy lenni, hogy nem marad pénz a többi fegyvernemre is.
De ha kellene választani (mert csak annyi pénzünk lenne adott), hogy 3 század C++, vagy 1 század C++ és 1 század E, akkor gondolkodás nélkül a 3 század C++-t mondanám.
Kivéve ha a csehek fölös századát ingyen adják ha egy E századot is beszerzünk Melle.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby and kamm

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Kivéve ha a csehek fölös századát ingyen adják ha egy E századot is beszerzünk Melle.
A csehek gépeit nem nagyon erőltetném. 2027-re lesznek csak elérhetők, és akkorra viszont már komolyan le lesznek lakva.
Most ők is elkezdik tolni a szlovák légtérrendészetet. Mellete folyamatosan járnak ők is a BAP-ra, és ők otthon is intenzívebben használják a gépeket.
Jó, ha marad bennük párezer kirepülhető óra.
Ha valamire, akkor azokra a gépekre biztos nem érdemes elkölteni azt a pénzt, amiből C++-t csinálnak majd belőlük.
Azok 2027-ben vagy donornak mennek, vagy azonnal tartaléknak letárolják...
 
  • Tetszik
Reactions: hunemperor
K

kamm

Guest
Kamm mint már említettem mind a két általad berakott cikket elolvastam ,de nincs benne ilyen.....
Basszus, meg le is irtam, hol es mit irnak, ne hergelj, mert nem fogok aludni, pedig nezni akarjuk az Artemis I inditast...

De kamm miért mész szembe azzal a ténnyel, hogy igenis csökkent az idő előrehaladtával az F-35 ára...

Meg1x: Mert nem csokken, mert nem a belepo ar az ar, hanem a lifecycle ar - es a LM azt a szazeves (ideat kozismert) amerikai trukkot hozza, hogy ha nincsenek elore rogzitett szamok, akkor a supporton a gatyadat is lehuzzak. (Lasd regi printer business model: olcso nyomtato, draga tinta.)

Nem tudom mit láttál, de nem hoztam fel konkrét példaként, a finn tendert a Gripen E jövőbeli kilátásaival kapcsolatban hoztam és nem az esetleges magyarországi megrendeléssel kapcsolatban.

Ok de ez nem mond ellent annak amit írtam, még pedig azt, hogy a két ország kapcsolatának illetve földrajzi elhelyezkedésének köszönhetően olyan ajánlat prezentálásának a lehetősége volt a svédek kezében, amelyet üzemeltetési költségek tekintetében verhetetlen lett volna.
Te most trollkodsz? :D De, konkretan az ellenkezoje volt igaz - nem, nem volt verhetetlen a sved, sot, az amerikaiak olcsobbra araztak (vagy azert, mert kritikus kerdesnek vettek, vagy mert majd 'kesobb behozzuk a supporton' cimszoval. Majd kiderul.)
Kamm az egy dolog, hogy te szerinted mikor várható váltás és más a nyilatkozatokból következő lehetőség ugyanis azokban nem csak a 6. gen gépeket említik hanem az 5. generációsakat sem, sőt minden ellenkező híresztelés ellenére Maróth még az F-35-t sem zárta ki.
En nem tudom, mi tortent veled, de konkret tenyekre irod az ellenkezojuket sorozatosan. :D

Maroth et al (ti. ugy remlik, masok is) konkretan kimondtak, hogy nem is gondolkodnak F-35-ben, mert a sixth-gent varjak mar.
Ahogyan fenn is irtam.

Kamm nem az F-35-l beszéltem az idő nem neki dolgozik kifejezéssel kapcsolatban hanem a Gripen E-l.
A Gripen mindenkeppen niche marad, ami nem feltetlenul hatrany, plane hogy kozben az E sw es network platformja jelenleg a legfejlettebb a piacon.
Ezert is irtam, hogy ha valakinek nem dolgozik az ido, az az F-35, pont a sixth-gen miatt. Meg kevesbe, mint a joval olcsobb uzemeltetesu Gripen E-nek (ti. ez utobbi, a messze fejlettebb, konnyen fejlesztheto sw platformjaval egyutt esetleg jo sales point lehet meg akkor is, amikor mar a sixth-gen gepek az F-35-ot feleslegesse tettek.)
 
K

kamm

Guest
A csehek gépeit nem nagyon erőltetném. 2027-re lesznek csak elérhetők, és akkorra viszont már komolyan le lesznek lakva.
Most ők is elkezdik tolni a szlovák légtérrendészetet. Mellete folyamatosan járnak ők is a BAP-ra, és ők otthon is intenzívebben használják a gépeket.
Jó, ha marad bennük párezer kirepülhető óra.
Ha valamire, akkor azokra a gépekre biztos nem érdemes elkölteni azt a pénzt, amiből C++-t csinálnak majd belőlük.
Azok 2027-ben vagy donornak mennek, vagy azonnal tartaléknak letárolják...
Hat, azert ingyen nem feltetlenul mondanek le roluk, kikepzoknek is istentelenul jok lennenek.
 
K

kamm

Guest
Egyetlen dolgot felejtesz el , mégpedig azt, hogy azok a
Gripen C "vázak" gyakorlatilag senkinek sem kellenek nagyon nem úgy néz ki hogy tolonganának a vevők a Gripen C ért.És ez a jövőben sem fog változni, tehát a svéd gyártónak is az az érdeke, hogy amíg lehet elpasszolja őket.Ezért van az a lehetőség, hogy esetleg kedvező árat kapjunk a gyakorlatilag új Gripen C beszerzésére , ha ez a lehetőség is szóba jöhet a Magyar kormánynál , akkor mindenképpen megér egy próbát "rácsörögni" a svéd gyártóra.
Ez megint egy common urban legend itt, hogy a gyarto kapkodna azert, hogy 'mindegy kinek, csak vigyek' a sarkanyait... ez qrvara nem igy van, amikor van egy zsiruj termek, amit el akar adni. Nezz ra a horvat Gripen offerre es latni fogod, mi a dorges.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 154
13 566
113
A Saabnak nagyon nagyot kell gurítania velünk szemben, hogy legyen meg ország ami a Gripent használja. Ezt látjuk majd a nagy ipari összeborulásbán Is szerintem nagyon fogunk itt oromkodni. Azért nagyon kiváncsi leszek az ukran légierő tapasztalataira a működésének fenntartásáról és jó lenne az amerikai konzekvenciárol is olvasni. Lattatok már olyan írást ahol leírtak, hogy az F35 gond nélkül tud tábori repülő terékről is üzemelni? Vagy az amik arra készülnek, hogy az ő reptereiket senki sem lő heti szarrÁ!
miert kell speciális reptér az f35 nek és dupla haromszoros kiszolgáló személyzet?
A Gripen azért tetszik nekem mert a svéd filozófia szerint csak magukra számítanak és arra hogy hátrányból kell harcolniuk és ez az előnye.
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 985
5 430
113
Véleményem szerint plussz egy század gripen-c "ideális lenne közép távon.De ideális esetben 4 század gép lenne jó nekünk 2 reptéren.Ha politikai helyzet is engedi "hosszútávon " jobb megoldás az F35 mint a gripen-E!Ahogy "felfut"a legyártott,üzemeltetett gépek száma üzemeltetési költségben se lessz akkora különbség a 2 gép között.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

Vogon

Well-Known Member
2021. május 13.
3 165
6 697
113
Kamm az egy dolog, hogy te szerinted mikor várható váltás és más a nyilatkozatokból következő lehetőség ugyanis azokban nem csak a 6. gen gépeket említik hanem az 5. generációsakat sem, sőt minden ellenkező híresztelés ellenére Maróth még az F-35-t sem zárta ki.

Minden fehér faji felsőbbrendűségünk ellenére én azt is megkérdezném, hogy ki mikor várja a dél-koreai, japán és a török lopakodó gép megjelenésének idejét? Japánra jó tippnek tűnik az, hogy Tempesttel egy időben, ha már együttműködési megállapodást írtak alá vagy valakinek van valami jobb viszonyítási száma? A törökök elég hamari időpontot adtak meg, azok mennyi csúszhatnak majd?

Egyetlen dolgot felejtesz el , mégpedig azt, hogy azok a
Gripen C "vázak" gyakorlatilag senkinek sem kellenek nagyon nem úgy néz ki hogy tolonganának a vevők a Gripen C ért.És ez a jövőben sem fog változni, tehát a svéd gyártónak is az az érdeke, hogy amíg lehet elpasszolja őket.Ezért van az a lehetőség, hogy esetleg kedvező árat kapjunk a gyakorlatilag új Gripen C beszerzésére , ha ez a lehetőség is szóba jöhet a Magyar kormánynál , akkor mindenképpen megér egy próbát "rácsörögni" a svéd gyártóra.

Nem felejtem el, de pont ezt nem érti Negan sem. A sárkány nem olyan nagy tétel a teljes gép csomagjában. A harcértéket viszont teljesen hazavágja. Ha nem tudod ugyan így diszkont áron megvenni a többi belevaló felszerelést, akkor nem csökken érdemben az elkészült gép ára. Gyakori hiba, találkoztam már ezzel a jelenséggel, hogy a vevő problémázik, hogy az ajánlat túl van árazva. Amikor megkérik őt szépen, hogy akkor menjen el a boltba, vásárolja meg a nyersanyagot hozzá ő maga és után majd köt az eladó cég vele egy olyan szerződést, hogy csak a munkabért számlázza le, akkor elsápad az összegek hallatán, hogy "ja, nem csináljátok csak, csak hát én azt hittem"...
Én attól félek, hogy ebbe a csapdába estünk. Hogy azt hisszük, hogy a jóval rosszabb termék ára jóval alacsonyabb. A hajtóművet meg kell vásárolni hozzá. Igaz? Az avionika szintén nem olyan kérdés, hogy a Saab 100-ért veszi és 60-ért eladja nekünk, mert a sárkányt nyomott áron értékesíteni akarja. A fegyverek szintén olyan, hogy nem fogsz Meteor rakétát kapni olcsóbban csak azért, mert egy kedvezményes árú Gripen C-t vásároltál.
Csak a sárkány árából tud engedni és azt sem mélyen önköltségi ár alatt. Emiatt behatárolható, hogy mennyi kedvezményért harcolhatunk és az nem sok.

Bolgároknak is felkínálták ezeket az üres héjakat, a bolgároknak sem volt érzékelhető az ár csökkenése. Pedig velünk ellentétben ott tényleg fillérbaszó beszerzés volt, ahol a cetlire írt szám mindent eldöntött volna. Szóval van adatunk arról, hogy mennyibe kerül ez az akciós új építésű gép.

A másik problémám vele, hogy ha mindent bele dobunk, befenyegetjük a királyt azzal, hogy blokkoljuk hirtelen a NATO csatlakozást, kisírunk egy olyan összeget, amire esetleg a fórum népe azt mondja, hogy ez szemmel látható árkülönbség a két gép között... Akkor igazából szűkítjük a gazdasági ellentételezés tárgyalásán a mozgásterét.
Ez az, amiről már hónapok óta egyáltalán nem beszélünk, pedig a kormányunk gondolkodását szemlátomást sokkal jobban meghatározza.
 
  • Tetszik
Reactions: kamm and Kim Philby
W

Wilson

Guest
Basszus, meg le is irtam, hol es mit irnak, ne hergelj, mert nem fogok aludni, pedig nezni akarjuk az Artemis I inditast...
Kamm aludjál nyugodtan, ez csak egy vita amelyben nem értünk egyet , de ez nem ok arra, hogy ne aludjál...:).
Igen leírtad, hogy szerinted miről is szólnak a cikkek , én pedig azt írtam, hogy elolvastam őket és szerintem csak az F-35 beszerzés lehetséges buktatóit ( pénzügyi plusz költségei) és azt a lehetőséget vázolják fel, hogy milyen lehetőségei gannak Csehországnak ha még sem szerzik be az F-35-t.
Meg1x: Mert nem csokken, mert nem a belepo ar az ar, hanem a lifecycle ar - es a LM azt a szazeves (ideat kozismert) amerikai trukkot hozza, hogy ha nincsenek elore rogzitett szamok, akkor a supporton a gatyadat is lehuzzak. (Lasd regi printer business model: olcso nyomtato, draga tinta.)
Na úgy látom nem voltam elég világos, tehát a beszerzési árról beszéltem a gépek áráról a support az infra megteremtése az állandó költség minden új gép rendszeresítésekor , bár arra kíváncsi lennék, hogy ez mennyit változott az F-35 esetében.
Te most trollkodsz? :D De, konkretan az ellenkezoje volt igaz - nem, nem volt verhetetlen a sved, sot, az amerikaiak olcsobbra araztak (vagy azert, mert kritikus kerdesnek vettek, vagy mert majd 'kesobb behozzuk a supporton' cimszoval. Majd kiderul.)
Kamm én nem trolkodok, egyrészt nem azt mondtam, hogy verhetetlen árajánlatot adtak a Svédek hanem azt, hogy minden feltétel adott (a két ország kapcsolata földrajzi elhelyezkedése, ugye szomszéd országokról beszélünk) ,hogy pl üzemeltetési költségek terén verhetetlen ájánlatot adjanak a Finneknek.
En nem tudom, mi tortent veled, de konkret tenyekre irod az ellenkezojuket sorozatosan. :D

Maroth et al (ti. ugy remlik, masok is) konkretan kimondtak, hogy nem is gondolkodnak F-35-ben, mert a sixth-gent varjak mar.
Ahogyan fenn is irtam.
Nem írom az ellenkezőjüket Maróth azt hiszem egy tv v rádióinterjúban elmondta, hogy egyelőre kivárnak mert 2030-2040 körül várhatóan lesz egy technológiai ugrás , de nem zárta ki azt sem, hogy 5 gen gép is szóba jöhet akár az F-35-t is amely akkora már teljesen kiforrott géptípus lesz, az F-35-t jelen körülmények között zárta ki, mivel mi jelenleg nem tudjuk kihasználni a jelenlegi áráért kínált, benne rejlő harctéri potenciált.
A Gripen mindenkeppen niche marad, ami nem feltetlenul hatrany, plane hogy kozben az E sw es network platformja jelenleg a legfejlettebb a piacon.
Ezert is irtam, hogy ha valakinek nem dolgozik az ido, az az F-35, pont a sixth-gen miatt. Meg kevesbe, mint a joval olcsobb uzemeltetesu Gripen E-nek (ti. ez utobbi, a messze fejlettebb, konnyen fejlesztheto sw platformjaval egyutt esetleg jo sales point lehet meg akkor is, amikor mar a sixth-gen gepek az F-35-ot feleslegesse tettek.)
Szerintem ezt majd az idő eldönti, hiszen annak ellenére, hogy sokan sokkal lassabb térnyerést jövendőltek a vadászgépek piacán az F-35-k egyre több ország rendeli meg, illetve foglalkozik a beszerzésének a gondolatával, persze ehhez Vlagyimir Vlagyimirovics akciójának is van némi köze.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 595
32 103
113
dél-koreai, japán és a török lopakodó gép megjelenésének idejét?
Mire lejár a Gripen C++ ideje, kész lesznek. ;)Nagy tisztelője vagyok az ázsiai hadiiparnak. A török (2025 első felszállás) elég elhamarkodott időponttal szemben a koreai nem korai (2028 sorozatgyártás). :rolleyes: Japán meg a Tempestbe fektet be. Az is jó nekünk.
 
  • Tetszik
Reactions: Vogon
W

Wilson

Guest
Nem felejtem el, de pont ezt nem érti Negan sem. A sárkány nem olyan nagy tétel a teljes gép csomagjában. A harcértéket viszont teljesen hazavágja. Ha nem tudod ugyan így diszkont áron megvenni a többi belevaló felszerelést, akkor nem csökken érdemben az elkészült gép ára. Gyakori hiba, találkoztam már ezzel a jelenséggel, hogy a vevő problémázik, hogy az ajánlat túl van árazva. Amikor megkérik őt szépen, hogy akkor menjen el a boltba, vásárolja meg a nyersanyagot hozzá ő maga és után majd köt az eladó cég vele egy olyan szerződést, hogy csak a munkabért számlázza le, akkor elsápad az összegek hallatán, hogy "ja, nem csináljátok csak, csak hát én azt hittem"...
Én attól félek, hogy ebbe a csapdába estünk. Hogy azt hisszük, hogy a jóval rosszabb termék ára jóval alacsonyabb. A hajtóművet meg kell vásárolni hozzá. Igaz? Az avionika szintén nem olyan kérdés, hogy a Saab 100-ért veszi és 60-ért eladja nekünk, mert a sárkányt nyomott áron értékesíteni akarja. A fegyverek szintén olyan, hogy nem fogsz Meteor rakétát kapni olcsóbban csak azért, mert egy kedvezményes árú Gripen C-t vásároltál.
Csak a sárkány árából tud engedni és azt sem mélyen önköltségi ár alatt. Emiatt behatárolható, hogy mennyi kedvezményért harcolhatunk és az nem sok.

Bolgároknak is felkínálták ezeket az üres héjakat, a bolgároknak sem volt érzékelhető az ár csökkenése. Pedig velünk ellentétben ott tényleg fillérbaszó beszerzés volt, ahol a cetlire írt szám mindent eldöntött volna. Szóval van adatunk arról, hogy mennyibe kerül ez az akciós új építésű gép.

A másik problémám vele, hogy ha mindent bele dobunk, befenyegetjük a királyt azzal, hogy blokkoljuk hirtelen a NATO csatlakozást, kisírunk egy olyan összeget, amire esetleg a fórum népe azt mondja, hogy ez szemmel látható árkülönbség a két gép között... Akkor igazából szűkítjük a gazdasági ellentételezés tárgyalásán a mozgásterét.
Ez az, amiről már hónapok óta egyáltalán nem beszélünk, pedig a kormányunk gondolkodását szemlátomást sokkal jobban meghatározza.
Nem azt mondtam,hogy olcsóbb lenne , hanem azt, hogy ezekre a "vázakra" mutatkozó csekély érdeklődést figyelembe véve és ha ez is egy opció a Magyar kormány számára akkor nem kerül semmibe, egy árajánlatot kérni a Svédektől.
Azért is mivel a bolgár ajánlat óta sok víz lefolyt a Dunán...

Amúgy most a gépről beszélünk, a rakétákat felesleges ide venni mert azokat nem a Saab szállítja, pl a Meteor más gépekre így a Gripen E-e sem kerül kevesebbe mint a C-re.
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 154
13 566
113
Cseh fölös aktuális kb. 2029-től!
látom nem ment át a lényeg, ha a csehek ilyen ajánlatot kaptak akkor nekünk még brutálisabbat kell adniuk hogy velük maradjunk. Az hogy ez számunkra nem rossz az egy másik dolog és reményt ad a svédeknek. Azt már a svédek is látják hogy a futottak még országok nem ésszerű döntést hoznak mostanában még svájc sem!
 

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 985
5 430
113
Minden fehér faji felsőbbrendűségünk ellenére én azt is megkérdezném, hogy ki mikor várja a dél-koreai, japán és a török lopakodó gép megjelenésének idejét? Japánra jó tippnek tűnik az, hogy Tempesttel egy időben, ha már együttműködési megállapodást írtak alá vagy valakinek van valami jobb viszonyítási száma? A törökök elég hamari időpontot adtak meg, azok mennyi csúszhatnak majd?



Nem felejtem el, de pont ezt nem érti Negan sem. A sárkány nem olyan nagy tétel a teljes gép csomagjában. A harcértéket viszont teljesen hazavágja. Ha nem tudod ugyan így diszkont áron megvenni a többi belevaló felszerelést, akkor nem csökken érdemben az elkészült gép ára. Gyakori hiba, találkoztam már ezzel a jelenséggel, hogy a vevő problémázik, hogy az ajánlat túl van árazva. Amikor megkérik őt szépen, hogy akkor menjen el a boltba, vásárolja meg a nyersanyagot hozzá ő maga és után majd köt az eladó cég vele egy olyan szerződést, hogy csak a munkabért számlázza le, akkor elsápad az összegek hallatán, hogy "ja, nem csináljátok csak, csak hát én azt hittem"...
Én attól félek, hogy ebbe a csapdába estünk. Hogy azt hisszük, hogy a jóval rosszabb termék ára jóval alacsonyabb. A hajtóművet meg kell vásárolni hozzá. Igaz? Az avionika szintén nem olyan kérdés, hogy a Saab 100-ért veszi és 60-ért eladja nekünk, mert a sárkányt nyomott áron értékesíteni akarja. A fegyverek szintén olyan, hogy nem fogsz Meteor rakétát kapni olcsóbban csak azért, mert egy kedvezményes árú Gripen C-t vásároltál.
Csak a sárkány árából tud engedni és azt sem mélyen önköltségi ár alatt. Emiatt behatárolható, hogy mennyi kedvezményért harcolhatunk és az nem sok.

Bolgároknak is felkínálták ezeket az üres héjakat, a bolgároknak sem volt érzékelhető az ár csökkenése. Pedig velünk ellentétben ott tényleg fillérbaszó beszerzés volt, ahol a cetlire írt szám mindent eldöntött volna. Szóval van adatunk arról, hogy mennyibe kerül ez az akciós új építésű gép.

A másik problémám vele, hogy ha mindent bele dobunk, befenyegetjük a királyt azzal, hogy blokkoljuk hirtelen a NATO csatlakozást, kisírunk egy olyan összeget, amire esetleg a fórum népe azt mondja, hogy ez szemmel látható árkülönbség a két gép között... Akkor igazából szűkítjük a gazdasági ellentételezés tárgyalásán a mozgásterét.
Ez az, amiről már hónapok óta egyáltalán nem beszélünk, pedig a kormányunk gondolkodását szemlátomást sokkal jobban meghatározza.
Nem csak üres sárkányok válnak "feleslegessé"a svédeknél.Gripen-E rendszeresítésével gripen-c flotta egy része is feleslegessé válik nekik.Ezek jól karbantartott gépek és ha "felhúzzak" őket gripen c+szintre még jó 15 évnyi üzemeltetés lehet bennük!
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 154
13 566
113
Azért nem csak a repülőgépek fizikai léte ami lényeges hanem az egész rendszer egyben. Ezért faszság, hogy a csehek kukázzák az egészet és építgetnek majd egy teljesen újat a mai nehéz időkben. Bővíteni mindig egyszerűbb pláne ha van több évtized saját tapasztalat meg ember. Ha meg a fejlesztésekben is benne leszünk a saab-bal és a brazilokkal na az az igazi főnyeremény nem az autós kártya összehasonlítgatás! És Negan nak itt kellene bővítgetnie az elméletét az ár / érték arányba. (mert ebben van igazsága csak nem teljes körűen alkalmazta)
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 263
4 671
113
Nem lesz semmilyen sixth gen gep elerheto 2035-2040 kozott, leghamarabb majd valamikor 2040 utana kezdenek szallingozni, amire masik 3-4 ev minimum a rendszerbe allitas stb (feltetelezve, hogy nem lesz "utemezve" a szallitas, azaz lesz ra budget.)

Az F-35-nek nem sok minden dolgozik, de az ido biztosan nem, mert a sixth-gen gepek 2040 utan gazdagon lelepik mindenben.
Nincs itt némi önellentmondás? Elkezdenek szállingózni, vagy lelépik az F-35-öt mindenben? Ez utóbbi csak akkor lehetséges, ha megfelelő darabszám áll rendelkezésre.A fentiek szerint a 2040-es évek közepéig biztosított az F-35 nyújtotta előnyök kihasználhatósága. Az több, mint 20 év még.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Nincs itt némi önellentmondás? Elkezdenek szállingózni, vagy lelépik az F-35-öt mindenben? Ez utóbbi csak akkor lehetséges, ha megfelelő darabszám áll rendelkezésre.A fentiek szerint a 2040-es évek közepéig biztosított az F-35 nyújtotta előnyök kihasználhatósága. Az több, mint 20 év még.
Egyiket a darabszámra (szállingózni) írta, a másik a képességekre (lelépik).
 
  • Tetszik
Reactions: kamm