Én már jó ideje mondogatom, hogy 4-6 gép lesz csak és azok is "csak" a C/D vonalról. Jelen gazdasági helyzetben illetve, hogy milyen sok területen van "letolt gagya", nulla képesség egyáltalán nem reális a plusz egy komplett század belátható időn belül - pláne nem E/F vonalról! Ha választani kell, hogy egy teljes Gripen század vagy PULS, HX3, stb. akkor egyértelműen utóbbiak.
Elég valószínű, hogy ez a 4 gép is csak lízingelve fér bele büdzsébe - annyi mindenre kell költeni...
Én ennek a négy gépnek is örülök: közel +30%-os kapacitás növekedés. Talán az évtized vége felé még jöhet néhány darab...
Kérdés: használt svéd gépek lesznek felújítva, átalakítva EBS HU-ra vagy a sokat emlegetett letárolt sárkányokból épülnek "gyári új" gépek a legújabb standard szerint?
Ha nulláról építik akkor a 2024 egész gyors szállítást jelent...
A Saab "gyártósor" már foglalt a brazil, svéd E-re, kérdés, be tudnák e illeszteni a sorba egy C építését a nulláról. Egyszerűbb, gyorsabb, kevesebb szaki kell hozzá, ha használt gépet alakítanak át. Kérdés még, hogy a +4 gépünk milyen lesz. Használd D-t nem biztos, hogy adnának, náluk nem lesz F, kell nekik a D.