[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 781
113
Remélem tényleg így van.
Svédország komoly lépéseket tett, hogy Törökország aggodalmait eloszlassa. Ezek közé tartozik a svéd alkotmány módosítása, a fegyverembargó megszüntetése és a terrorizmus elleni fellépés, beleértve a kurd Munkáspártot is. Csupán néhány napja lépett hatályba egy nagyon fontos új terrorellenes törvény. Svédország teljesítette kötelezettségeit" - mondta Jens Stoltenberg.


Jövő hétfőn ülnek le újra beszélgetni.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 194
50 651
113
Nagyon el vagy varázsolva....Mivel a törökökön nem tudják,inkább majd rajtunk verik le a mérgüket.
Oszt mivel? Nem adnak el gripent, amin pénzt keresnek?

Rajta, azonnal vennék a gripenjeik helyett ár/érték alapon jóval hasznosabb bármit a törököktől/izraeltől, legyen az páncéltörő fegyverzet, drón, vagy csak mezei vontatott tüzérség, NATO szabvány lőszer, lövedékálló mellény, tényleg bármi!


Az anyjuk picsáján verjék le a mérgüket, nem vagyunk összekötve a svédekkel!
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Oszt mivel? Nem adnak el gripent, amin pénzt keresnek?

Rajta, azonnal vennék a gripenjeik helyett ár/érték alapon jóval hasznosabb bármit a törököktől/izraeltől, legyen az páncéltörő fegyverzet, drón, vagy csak mezei vontatott tüzérség, NATO szabvány lőszer, lövedékálló mellény, tényleg bármi!


Az anyjuk picsáján verjék le a mérgüket, nem vagyunk összekötve a svédekkel!
Azért megtudnának minket szivatni nyugodj bele.
Mondjuk elkezdenék mondogatni, hogy így a háborús infláció meg úgy a szankciós politika és az energia- és alapanyagárak emelkedése szükségessé teszi a gripen lízingszerződés felülvizsgálatát és mondanak egy mocskos nagy összeget, amit a felére lealkudunk vért izzadva, és már csak geci nagy lesz, de mi még ennek is örülni fogunk, mert ugye kell a légierő meg az alkatrész és ezt nem lehet leakasztani méshonnan néhány hét alatt... Meg Közép-Európa meghatározó katonai ereje akar lenni a főni...
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 194
50 651
113
Azért megtudnának minket szivatni nyugodj bele.
Mondjuk elkezdenék mondogatni, hogy így a háborús infláció meg úgy a szankciós politika és az energia- és alapanyagárak emelkedése szükségessé teszi a gripen lízingszerződés felülvizsgálatát és mondanak egy mocskos nagy összeget, amit a felére lealkudunk vért izzadva, és már csak geci nagy lesz, de mi még ennek is örülni fogunk, mert ugye kell a légierő meg az alkatrész és ezt nem lehet leakasztani méshonnan néhány hét alatt... Meg Közép-Európa meghatározó katonai ereje akar lenni a főni...
Kurva gyorsan visszaadnám nekik ebben az esetben azt a combos 14 db gripent! Nem oszt, nem szoroz, az az igazság! Nekünk nem ebből kell még négy, hanem harckocsiból/tüzérségböl/manpadsból és atgm -böl kéne valódi mennyisség, ezek fölé meg légvédelem. A gripenjeink egy reptéren pár napig lennének bevethetők még egy románia ellen is maximum, ukrajnáról meg ne is beszéljünk...
 

LMzek 2.0

Well-Known Member
2020. április 4.
7 064
14 115
113
Kurva gyorsan visszaadnám nekik ebben az esetben azt a combos 14 db gripent! Nem oszt, nem szoroz, az az igazság! Nekünk nem ebből kell még négy, hanem harckocsiból/tüzérségböl/manpadsból és atgm -böl kéne valódi mennyisség, ezek fölé meg légvédelem. A gripenjeink egy reptéren pár napig lennének bevethetők még egy románia ellen is maximum, ukrajnáról meg ne is beszéljünk...


Egy ilyen lépés előrevetítené --legkevesebb- egy NATO-/EU-tagság felfüggesztést!

...ami borzasztó lenne ;) : mert kinyílna Magyarország előtt egy 3-4 milliárdos piac a 3-400 milliós helyett!
A várható tendenciák: Az egyik fizetőképessége rohamosan nőni fog a másiké rohamosan csökkenni! :oops:

... de/vagy: Lehet --tovább-- könyörögni Brüsszeli-pénzekért, lassan beengedve a drag-queen-eket az ovikba, és közben sikeresen/megpuhulva ülni a(z EU-s) béka-főző üstben! :oops:

U.I: A töri-könyvből szemezgetve: Aki levezényli -- :mad: :mad: :mad: --, kap majd kb. 10-20 év halasztást, meg a júdás-milliókat!


U.I. 2.0: Egy semlegesség/BRICS tagság esetén féláron lehetne venni dupla mennyiségű J-10-et
A325%20%281%29.jpg
kb. fél-áras (... akár "zsidóóó" ;)) fegyverzettel!
.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
20 évvel ezelőtt a Gripen esetében még kardoskodtam a légiutántölthetőség mellett, mondván, így a póttartályok elhagyásával az amúgy is kis gépek kevéske pilonjaiból szabadul fel függesztési hely, mégis garantált lesz a nagy őrjáratozási idő.
Ez a probléma a valamivel nagyobb F-16-osnál kevésbé lett volna gond, de a tankergép ahhoz is szükséges lett volna az akkor divatossá váló "közel-külföldi" és egyéb missziós feladatok végett. Hiszen akkoriban még úgy volt a szlogen, hogy a területvédelemnek leáldozott.

Azóta történet egy és más, most újra a területvédelem a divat és az is látszik, hogy sem a "másoljuk le az USAF-ot, csak kicsiben", sem pedig a nagy távú átrepülések nem játszanak.
Azon túl ugyanis, hogy egy ilyen kis légtérnek, mint a mienk, nincs igazán harcászati mélysége a mai fegyverek és szenzorok hatótávjai korában, be kell látni, hogy a rakétatüzérség és ATGM, MANPADS és rakétás honi légvédelem mellett harcászati vadászgépből csak olyan lehet értelmes, ami tankerbiztosítás nélkül is sokat tud a levegőben fennmaradni. Mert egyszerűen a front manapság olyan mély, hogy hazánkéhoz hasonló légterekben már nincs helye a tankereknek. Ma egy R-37M-el keresztben az ország 3/4-e átlőhető!
Vagyis az ezeréves régi kitétel, hogy kis országnak kis repülő kell, végleg megbukott.
Már a MiG-23MF/Szu-22M3 kombó esetében is teoretikusan jobb lett volna egy Szu-27-es (ha létezett volna, mint opció), ami e fenti két gép együttes kerókészletével és fegyverzetével is dupla időt el tudott volna tölteni, mint amazok egyszerre, ugyanúgy nekünk most is valahogy egy tanker és AWACS nélkül is megélni képes nagygépben kellene gondolkodni. Ezek ugyanis azok a high value asset-ek, melyeket elsőnek akar leszedni az ellen.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 259
33 564
113
20 évvel ezelőtt a Gripen esetében még kardoskodtam a légiutántölthetőség mellett, mondván, így a póttartályok elhagyásával az amúgy is kis gépek kevéske pilonjaiból szabadul fel függesztési hely, mégis garantált lesz a nagy őrjáratozási idő.
Ez a probléma a valamivel nagyobb F-16-osnál kevésbé lett volna gond, de a tankergép ahhoz is szükséges lett volna az akkor divatossá váló "közel-külföldi" és egyéb missziós feladatok végett. Hiszen akkoriban még úgy volt a szlogen, hogy a területvédelemnek leáldozott.

Azóta történet egy és más, most újra a területvédelem a divat és az is látszik, hogy sem a "másoljuk le az USAF-ot, csak kicsiben", sem pedig a nagy távú átrepülések nem játszanak.
Azon túl ugyanis, hogy egy ilyen kis légtérnek, mint a mienk, nincs igazán harcászati mélysége a mai fegyverek és szenzorok hatótávjai korában, be kell látni, hogy a rakétatüzérség és ATGM, MANPADS és rakétás honi légvédelem mellett harcászati vadászgépből csak olyan lehet értelmes, ami tankerbiztosítás nélkül is sokat tud a levegőben fennmaradni. Mert egyszerűen a front manapság olyan mély, hogy hazánkéhoz hasonló légterekben már nincs helye a tankereknek. Ma egy R-37M-el keresztben az ország 3/4-e átlőhető!
Vagyis az ezeréves régi kitétel, hogy kis országnak kis repülő kell, végleg megbukott.
Már a MiG-23MF/Szu-22M3 kombó esetében is teoretikusan jobb lett volna egy Szu-27-es (ha létezett volna, mint opció), ami e fenti két gép együttes kerókészletével és fegyverzetével is dupla időt el tudott volna tölteni, mint amazok egyszerre, ugyanúgy nekünk most is valahogy egy tanker és AWACS nélkül is megélni képes nagygépben kellene gondolkodni. Ezek ugyanis azok a high value asset-ek, melyeket elsőnek akar leszedni az ellen.
Khm.Miből?A MiG23MFekből se tudtuk kifizetni a tervezet ezredet,csak egy századot-pedig eleve spórolásbol lett MF az ML helyett.....
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Kurva gyorsan visszaadnám nekik ebben az esetben azt a combos 14 db gripent! Nem oszt, nem szoroz, az az igazság! Nekünk nem ebből kell még négy, hanem harckocsiból/tüzérségböl/manpadsból és atgm -böl kéne valódi mennyisség, ezek fölé meg légvédelem. A gripenjeink egy reptéren pár napig lennének bevethetők még egy románia ellen is maximum, ukrajnáról meg ne is beszéljünk...
Abban igazad van, hogy nem a légierő az igazán fontos. Viszont az is kell.
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 588
113
Khm.Miből?A MiG23MFekből se tudtuk kifizetni a tervezet ezredet,csak egy századot-pedig eleve spórolásbol lett MF az ML helyett.....
Semmiből, lásd a korábbi véleményemet.
De egy dolog a mit és egy másik dolog a miből kérdése.
A kettő szerencsétlen egyvelege a kis ország drágán beszerzett kisrepülője.

Hogy mást ne mondjak, még ma sem világos, hogy pontosan miért is a MiG-29-est választottuk/kaptuk az orosz államadósság fejében? Szól a legenda arról, hogy mi akartunk végre tisztes mennyiséget egy típusból és 800 millió akkori dollárból csak a MiG-29-esből lehetett 28 darabot beszerezni, a Szu-27-esből csak a felét; illetve ellenkezőleg, az orosz árazott úgy, hogy a 27-estől direkt "menjen el az étvágyunk". Nem akarta a kurrens típusát törlesztés gyanánt ingyen odaadni, pláne nem egy az érdekszférájából frissen lelécelt államnak.
Nem tudom.
De bárhogy is volt, miközben fajlagosan a korábbi egyszázados beszerzések (MiG-19PM, MiG-23MF, Szu-22M3) valóban nem voltak rentábilisek, sajna nálunk az amúgy szerencsés 28 darab (egy komplett, homogén ezrednyi) MiG-29-es is gyorsan leamortizálódott egy századnyi szintre, aztán meg az alá.
Nekünk igazából semmi se jó, semmi sem működik jól.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 259
33 564
113
Semmiből, lásd a korábbi véleményemet.
De egy dolog a mit és egy másik dolog a miből kérdése.
A kettő szerencsétlen egyvelege a kis ország drágán beszerzett kisrepülője.

Hogy mást ne mondjak, még ma sem világos, hogy pontosan miért is a MiG-29-est választottuk/kaptuk az orosz államadósság fejében? Szól a legenda arról, hogy mi akartunk végre tisztes mennyiséget egy típusból és 800 millió akkori dollárból csak a MiG-29-esből lehetett 28 darabot beszerezni, a Szu-27-esből csak a felét; illetve ellenkezőleg, az orosz árazott úgy, hogy a 27-estől direkt "menjen el az étvágyunk". Nem akarta a kurrens típusát törlesztés gyanánt ingyen odaadni, pláne nem egy az érdekszférájából frissen lelécelt államnak.
Nem tudom.
De bárhogy is volt, miközben fajlagosan a korábbi egyszázados beszerzések (MiG-19PM, MiG-23MF, Szu-22M3) valóban nem voltak rentábilisek, sajna nálunk az amúgy szerencsés 28 darab (egy komplett, homogén ezrednyi) MiG-29-es is gyorsan leamortizálódott egy századnyi szintre, aztán meg az alá.
Nekünk igazából semmi se jó, semmi sem működik jól.
Nekünk nincs,nem is volt,és belátható ideig nem is lesz pénzünk Su27/F15 kategóriás gép megvételére,se üzemeltetésére.
Mikor olyan "egzotikus" megoldásokat javallok,mint pl a Kfir NG,akkor azt anyagi megfontolásbol teszem.Próbálom megtalálni a lehető legjobb ár/harcérték arányú gépet,amit még meg is tudunk fizetni,és meg is felelne a célnak.
Számunkra nagyon is szűk a kinálat.Továbbra is fenttartom,hogy új 4G gépet nem szabad vennünk,mert nem érik meg az árukat.F35re nincs pénzünk.Használt gépek piacán nagyon öreg,élettartamuk végén járó gépek vannak.Két kivétel van,a letárolt Gripenek,és a letárolt Kfirek (IAI birtokában van kb 50 olyan C7 sárkány,amik egy része soha nem volt szolgálatban,másik része is csak rövid ideig).
És hát az a helyzet,hogy a Kfir NG ajánlat ár/harcérték arányban sokkal igéretesebb,mint a Gripen C.Persze csak akkor,ha ténylegesen hozza is azokat, mit az IAI igér.(erre viszont elég jó esély van,mert az egész NG ajánlet a régi PW1120 hajtóműves eredeti Kfir2000 program újrafelöntése 5G elektronikával és F414 hajtóművel).
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG and cirqle

efott1974

Well-Known Member
2022. március 11.
1 796
2 381
113
Nekünk nincs,nem is volt,és belátható ideig nem is lesz pénzünk Su27/F15 kategóriás gép megvételére,se üzemeltetésére.
Mikor olyan "egzotikus" megoldásokat javallok,mint pl a Kfir NG,akkor azt anyagi megfontolásbol teszem.Próbálom megtalálni a lehető legjobb ár/harcérték arányú gépet,amit még meg is tudunk fizetni,és meg is felelne a célnak.
Számunkra nagyon is szűk a kinálat.Továbbra is fenttartom,hogy új 4G gépet nem szabad vennünk,mert nem érik meg az árukat.F35re nincs pénzünk.Használt gépek piacán nagyon öreg,élettartamuk végén járó gépek vannak.Két kivétel van,a l±etárolt Gripenek,és a letárolt Kfirek (IAI birtokában van kb 50 olyan C7 sárkány,amik egy része soha nem volt szolgálatban,másik része is csak rövid ideig).
És hát az a helyzet,hogy a Kfir NG ajánlat ár/harcérték arányban sokkal igéretesebb,mint a Gripen C.Persze csak akkor,ha ténylegesen hozza is azokat, mit az IAI igér.(erre viszont elég jó esély van,mert az egész NG ajánlet a régi PW1120 hajtóműves eredeti Kfir2000 program újrafelöntése 5G elektronikával és F414 hajtóművel).
Nos egy ilyen projectnek , a realitását hogy érzed.... ?
 
  • Tetszik
Reactions: rappali_
T

Törölt tag 133

Guest
Kurva gyorsan visszaadnám nekik ebben az esetben azt a combos 14 db gripent! Nem oszt, nem szoroz, az az igazság! Nekünk nem ebből kell még négy, hanem harckocsiból/tüzérségböl/manpadsból és atgm -böl kéne valódi mennyisség, ezek fölé meg légvédelem. A gripenjeink egy reptéren pár napig lennének bevethetők még egy románia ellen is maximum, ukrajnáról meg ne is beszéljünk...

2026 után maradványértéken megkapjuk a Gripeneket, ennek fényében elég nagy luxus lenne visszadni őket. Nem volna logikusabb megszavazni a svéd NATO tagságot, aminek blokkolására nem igazán sikerül értelmes magyarázatot adni?
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 259
33 564
113
Nos egy ilyen projectnek , a realitását hogy érzed.... ?
Melyiknek?Gondolom a Kfir NGre célzol.
Van realitása,2019ben 35milka/db áron 3 éven belüli szállitásra adott ajánlatott az IAI.Ebben benne volt a kiképzés és a kezdő logisztikai támogatás.
Ennek van reális alapja.90 körül a dél afrikaiak és Izrael közös programba kezdtek,aminek zsidó ága volt a PW motoros,a Lavihoz kifejlesztett elektronikával (beleértve az elektronikus kormányvezérlést) ellátott,módositott aerodinamikájú Kfir.(kevésbé közismert,de a Mirage 2000 FBW vezérlését is elösszőr egy IAF Mirage III.B gépen próbálták ki).A programot a hh végével,prototipus épitésének stádiumában lezártak.(valójában inkább az aparheid összeomlása,fizetésképtelensége volt szerintem az igazi ok,mert a fejlesztést jórészt Dél Afrika fizette a saját Mirage korszerűsitési programjukhoz.A búr gépek megegyeztek volna a zsidó gépekkel,a hajtómű kivételével,az a búroknál maradt volna az ATAR)
 
  • Tetszik
Reactions: efott1974
Status
Not open for further replies.