[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 983
5 427
113
Magát a kifutó pályát viszont nem tudod védeni. Lyukat lőnek bele, és ha nem száll föl e miatt egyetlen gép sem, akkor légi fölényük van. Amit kihasználva le lehet bombázni elég csúnyán a reptereket.
Irakkal is pont ezt csinálták. Pedig ott nem ilyen bohóc repterek voltak, mint a Kecskeméti XD
Több futó pályás, hosszú guruló utas, brutál betonfedezékes repterek.
Persze nem az USA ellen készülünk, de nincs is több tucat ilyen repterünk 100+ km-ekre szétszórva.
Van 2 reptér ilyen bádog hangárokkal, azt csókolom. Hát erre nem alapoznám az ország védelmét...



Ezt én is így gondolom. De annyira amúgy nem bánom. Légi rendészetre jó gép a Gripen, de egy komolyabb háborút nem nagyon alapoznék rá. De inkább minden másra költenék, mint a sebezhető Gripen flottára.
Ha meg erre költünk, akkor a 4 db használt C gép elég lenne. Meg jó lenne betonfedezékeket építeni nekik, mert a bádog kunyhó nem nyújt védelmet semmi ellen.
Tökéletes védelem nincs.
Úgy emlékszem ezeket a kifutópályán szétbombázták. A 6 napos háborúnak nézzél utána ebből a szempontból.
Ugyanis az Egyiptomiak ugyan olyan 1 kifutópályás repterekkel és védelem nélküli hangárokkal bírtak, mint ma Magyarország.
Ezt már akkoriban is porrá lehetett bombázni egy megelőző csapással. Meg is tették!
Először a kifutó pályákat bombázták be, utána az ott ragadt repülőgépeket :D
Ma kilősz 2 db BM/CM-et egy ilyen (Kecskeméti) reptér kifutó pályájára , és onnantól kezdve hosszú órákig nincs fölszállás.
Nah, az alatt az idő alatt fogják porrá bombázni az egészet...



Valójában nem.
Az Iskanderhez több harci rész is van. Van hagyományos HE, de van bunker romboló vagy éppen kazettás harci rész is hozzá.
Kazettás harci résszel megszórt kifutó pályáról nem szállsz fel, ahogyan egy 20 méteres kráter is hülyén mutat a közepén hagyományos harci rész esetén is.

Amúgy én nem is az oroszoktól félek, hanem pl. az ukránoktól/románoktól, szóval MGM-140 ATACMS és PrSM támadásban gondolkodjunk inkább. A románok pl. 57 db ATACMS rakétát vettek :rolleyes:
Biztosan nem jutna belőle 10-10 db a két magyar aktív reptérre...



Lásd fentebb. Ez egy elképesztően megalapozatlan állítás!



Szerinted ebben a 24 órában nem bombáznák porig a repteret? o_O
Nekünk 2 repterünk van összesen, nem pedig 200. XD



Ha nincs ABM és CM védelme a reptérnek, ha nincsenek betonfedezékek akkor az F-35 is csak egy rohadt drága céltárgy :D
Viszont ha lenne komolynak vehető légvédelem akkor hiába bombázza szét a kifutót komoly árat kell érte fizetni ha be akar repülni és lebombázni a megerősitett rep fedezékeket abban a 24 órában amíg a kifutókat javítják.Ehez képest hogy gyenge haderőnk van a finoman szólva se barátságos szomszédaink mellett elégge keresztbe megyünk a jelenlegi szövetségi rendszerünknek.Nato tagságon kívül meg semmi se védene meg minket jelenlef(tudom az se 100 százalék garancia).Nem azt mondom szeretni kell az Ukránokat(Románokkal egész rendezett a viszony).De azzal hogy a politikusaink csak "hergelik" őket semmi jóra nem vezet és a Kárpátaljai magyaroknak is csak ártanak vele.
 
  • Tetszik
Reactions: bel and Sulaco

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 072
33 107
113
A 6 napos háborúnak nézzél utána ebből a szempontból.
67 pont a legjobb példa,hogy a légi uralom megszerzésével meg is nyerték a háborút.
Egyrészt az akkori MiG21ek föl tudtak szállni a kifutó melletti mezőröl is,másrészt egy olyan légirő volt,amire kidobták a pénzt.Mert nem érte el a szükséges minőségi minimumot.
73ban viszont ugyanezt a zsidók már nem tudták megcsinálni.Mert az arabok jobban felkészültek.
NATO szabvány,hogy 24h alatt kell egy repteret újra üzemképessé tennie a kárelháritásnak.Ez alatt pedig a gépek szükségrepterekről üzemelnek.("svéd" módszer-ami valojában általános gyakorlat).
ha csak annyit teszünk,hogy sima nytott földhányás fedezékekben szétszorjuk a gépeket a reptéren,meg kiteszünk hamis célokat,már drasztikusan csökken a veszteség.
Mindenre van kidolgozott eljárásrend,felkészülési lehetőség-csakhát,alkalmazni kellene őket
Minden 4G gépnek ugyan az a problémája.Látszanak a radaron.És amit be lehet mérni,arra lőni is lehet.Ezért van az F35 fölényben minden 4G géppel szemben.
Persze harcászati módszerekkel lehet bizonyos mértékig pótolni a technikai hiányosságokat-és erre nagyon jó példák a búrok.Légierő alkalmazás terén is.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 072
33 107
113
Egyébként nekem nem tetszik a Kfir.A zsidók elrontották a Mirageok elegáns vonalait.Radaros Kfirek kifejezetten randák,azzal a biboldó nagy orrukkal.
De ha hozza is azt az NG,amit az IAI igér,akkor egy olyan képesség egyveleget nyújt,amire nekünk szükségünk van.Még tábori,füves repteres bevethetőséget is,amig javitják a kifutót (Mirage III örökség).És megfizethető áron.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 818
57 703
113
Viszont ha lenne komolynak vehető légvédelem akkor hiába bombázza szét a kifutót komoly árat kell érte fizetni ha be akar repülni és lebombázni a megerősitett rep fedezékeket abban a 24 órában amíg a kifutókat javítják.

Persze. Csak itt meg az jön be, amit ukrajnában a Patriotnál láttunk. Könnyű túlterhelni egy légvédelmet.
Én ezért is voltam a NASAMS-al szemben az Iron Dome mellet. Sokkal több és olcsóbb rakétát használ, és kifejezetten pont védelmi rendszer. Nehéz túlterhelni.

Ehez képest hogy gyenge haderőnk van a finoman szólva se barátságos szomszédaink mellett elégge keresztbe megyünk a jelenlegi szövetségi rendszerünknek.

Én abszolút a haderő fejlesztés pártján vagyok, de a légierő fejlesztése valójában egy ilyen kicsi és csóró országnak nem éri meg.
Kellene még +4 db Gripen C, oké aláírom.
De abból induljunk ki, hogy minimum 100 millió egy Gripen, és 200 millió egy F-35 rendszeresítési költséggel.
Veszel a mostaniak mellet/helyet 20 gépet, az 2-4 milliárd dollár költség csak a vételnél. És akkor ezt üzemeltetni is kell...
Azért 2-4 milliárd dollárt okosabban is el lehetne költeni, szerintem.
Ebből a pénzből még 200 db (nem német) harckocsi is kijönne használtan, mellé pár üteg Iron Doma-al, meg több tucat rakétás tüzérséggel. És ezt mind nem lenne drágább fenntartani, mint a 20 repülőgépet.
Innen érdemes nézni szerintem ezt a dolgot.
Meg onnan, hogy ezt a sok eszközt mennyi ideig tart az ellenségnek kiiktatni, és meddig tart szétszedni 20 repülőgépet, akár a földön.

.Radaros Kfirek kifejezetten randák,azzal a biboldó nagy orrukkal.

Miért? Milyen orra legyen egy izraeli repülőgépnek? :D
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 613
8 177
113
Svédeket meg továbbra is "blokkoljuk" így kèrdéses lessz-e + 4 gripen.
Igen, ez totalis ontokonszuras. Mondjuk a Saab pont a legkisebb problema - max nem lesz barati engedmeny -, de elobb-utobb ugyis belepnek a svedek... szamomra ertelmetlen ez a nyilt keresztbeteves mar; megis mi a lof@szt var ezutan a NER, hogyan fogjak fogadni barhol majd oket, foleg Szijjartot Hegyeshalomtol nyugatra...? Erre meg egy esetleges Merz kormany is utalkozva fog visszanezni a kisstilusege miatt...
Ha a torokoknek udvarolnak ilyeten, az valami hihetetlenul gaz (es buta) szolgatempo, de azt ketlem.
Szerintem inkabb arrol van szo, hogy valamelyik geniusz kitalalhatta, hogy addig mindenkinek betartanak, amig nem kapnak penzt Brusszeltol. Ami vegkepp ostoba, de ezen a ponton engem mar semmi sem lep meg...
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 521
113
Svédeket meg továbbra is "blokkoljuk" így kèrdéses lessz-e + 4 gripen.
Engedjük el ezt!
Úgy tesztek, mintha az a plusz négy gép tenné ütőképessé a légierőnket, holott kb annyit számítanának egy háborúban, mint most az ukránoknál mondjuk +40 Leo2 - semennyit.
Mi az a feladat, ami most kivitelezhetetlen a jelenlegi Gripen állománnyal?
Mi az a feladat, amit csak a plusz gépekkel tudunk elvégezni?
De komolyan… naponta plusz két rácsapás a fronton? Kicsit nagyobb CAP által lefedett légtér? Micsoda?

Vagy “tartaléknak” kell? Az viszont azt jelenti, hogy azzal számolunk, hogy a mostani flottánk előbb-utóbb (x idő alatt) megmurdál. Ez a plusz négy gép adna +30% időt. De jó.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 129
4 172
113
Engedjük el ezt!
Úgy tesztek, mintha az a plusz négy gép tenné ütőképessé a légierőnket, holott kb annyit számítanának egy háborúban, mint most az ukránoknál mondjuk +40 Leo2 - semennyit.
Mi az a feladat, ami most kivitelezhetetlen a jelenlegi Gripen állománnyal?
Mi az a feladat, amit csak a plusz gépekkel tudunk elvégezni?
De komolyan… naponta plusz két rácsapás a fronton? Kicsit nagyobb CAP által lefedett légtér? Micsoda?

Vagy “tartaléknak” kell? Az viszont azt jelenti, hogy azzal számolunk, hogy a mostani flottánk előbb-utóbb (x idő alatt) megmurdál. Ez a plusz négy gép adna +30% időt. De jó.
A jelenlegi Gripen állományt is életben kell tartani, illetve szó volt a fejlesztésükről, ami szintén kuka, illetve egy idő után már teljesen felesleges, idejét múlt lehet!
És a többi NATO tagállam is blokkolhatja a beszerzéseinket, akárcsak az USA a Himarsnál, vagy a civil életben a német Siemens Paks2-nél!
A kormány önsorsrontásban jobban teljesít, ez a Holdról is látszik!
És itt Magyarországra gondolok, nem a saját vagyonukra!
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 521
113
A jelenlegi Gripen állományt is életben kell tartani, illetve szó volt a fejlesztésükről, ami szintén kuka, illetve egy idő után már teljesen felesleges, idejét múlt lehet!
És a többi NATO tagállam is blokkolhatja a beszerzéseinket, akárcsak az USA a Himarsnál, vagy a civil életben a német Siemens Paks2-nél!
A kormány önsorsrontásban jobban teljesít, ez a Holdról is látszik!
És itt Magyarországra gondolok, nem a saját vagyonukra!
Svédország még nem NATO tagállam. Sőt ukrajna se az (ami miatt ez az egész fingreszelés megy). Továbbmegyek: a NATOnak egyáltalán nem kell a svédek tagsága, stratégiailag egy plusz kitettség, a haderejük meg ugyanúgy nem oszt, nem szoroz, ahogy az összes EUs hadserege se nagyon számít az egyenletben.
Ha pedig bárki emiatt blokkolja a beszerzéseinket, akkor ez az egész szövetségesdi már rég döglött.

EUról jut eszembe: ott mintha a svédek bennünket zsarolnának többedmagukkal (mielőtt még bármilyen NATO-tagság felmerült volna!). Az szerinted oké?
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 129
4 172
113
Svédország még nem NATO tagállam. Sőt ukrajna se az (ami miatt ez az egész fingreszelés megy). Továbbmegyek: a NATOnak egyáltalán nem kell a svédek tagsága, stratégiailag egy plusz kitettség, a haderejük meg ugyanúgy nem oszt, nem szoroz, ahogy az összes EUs hadserege se nagyon számít az egyenletben.
Ha pedig bárki emiatt blokkolja a beszerzéseinket, akkor ez az egész szövetségesdi már rég döglött.

EUról jut eszembe: ott mintha a svédek bennünket zsarolnának többedmagukkal (mielőtt még bármilyen NATO-tagság felmerült volna!). Az szerinted oké?
Nem csak Ukrajna miatt megy a "fingreszelés"!
Sőt, leginkább az EU pénzek felhasználása, és az "unortodox" gazdaságpolitikánk miatt!
Nem emlékszem rá, hogy anno a svédek blokkolták volna az EU tagságunkat! Sőt, elég nagy befektetők voltak, többek közt a Gripenek ellentételezésének kapcsán, de már előtte is!
Lassan oda jutunk, hogy mind az EU-ban, mind a NATO-ban kívülállónak tekintenek minket.
Ha fentről leszólnak a vállalatoknak, ahogy azt a Siemens/Paks2 esetében meg is tették, akkor megnézhetjük magunkat! Paks2 csúszása is száz milliárdokba kerül az országnak, ha egyáltalán valaha lesz is belőle valami!
Ez a tipikus autópályás hozzáállás részünkről, ahol az összes többi a hibás, aki szembe jön!
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 521
113
Nem csak Ukrajna miatt megy a "fingreszelés"!
Sőt, leginkább az EU pénzek felhasználása, és az "unortodox" gazdaságpolitikánk miatt!
Nem emlékszem rá, hogy anno a svédek blokkolták volna az EU tagságunkat!
Már miért is tették volna?

Sőt, elég nagy befektetők voltak, többek közt a Gripenek ellentételezésének kapcsán, de már előtte is!
Jaj, hogy oda be biciklizzek! Nagy kegyesen eladtak (tartósbérletbe adtak) nekünk haditechnikát, amiért fizettünk.
Lassan oda jutunk, hogy mind az EU-ban, mind a NATO-ban kívülállónak tekintenek minket.
A narratíva kétségkívül ez, továbbá van itthon egy réteg, aki megfelelési kényszerből próbál az uraiknak bármit is megtenni, csak hogy ez a vélt skarlát betű lekerüljön “rólunk”.

Csakhogy az EU általi basztatás valójában alaptalan.
Ez ott látszik, hogy miután már a sokadik egyeztetésen vannak túl Navracsicsék, még mindig ott tartunk, hogy épp van-e rajtunk sapka vagy nincs.
Képtelen elviselni az EU, hogy pl a kormány meg akarja változtatni a szankciókat. Vagy épp nem akar belesimulni az általános buziimádatba.

Az egyébként valóságalappal rendelkező korrupciós vádak alapján pedig akkor szabadna bármilyen eljárást indítani, ha előbb az összes EU tagállam pont ugyanolyan szigorú auditon megy keresztül, és utána az eredmények alapján felállított rangsor szerint kezdik meg az eljárásokat. Mert biztos lehetsz benne, hogy nem mi vagyunk az egyetlenek, sőt valószínűleg (mondjuk GDP arányosan) még csak nem is a legrosszabbak ez ügyben.

És ha már itt tartunk, a “jogállamisági” katyvaszt is hasonlóan kéne levezényelni: mindenhol auditálnak és utána elkezdik megindítani az eljárásokat.

De így, hogy kipécéznek maguknak országokat, mert épp ott a politikai környezet nem tetszik a magasságos eurokratáknak, és páviáncsordaként visítanak, az nagyon nem oké.

Ha fentről leszólnak a vállalatoknak, ahogy azt a Siemens/Paks2 esetében meg is tették, akkor megnézhetjük magunkat! Paks2 csúszása is száz milliárdokba kerül az országnak, ha egyáltalán valaha lesz is belőle valami!
Haha, nem.
A “vállalatok” maximálisan érdekeltek abban, hogy Magyarországon működhessenek és itt eladhassák amit kínálnak. Közelről látom ezt az egyik multiban, eszük ágában sincs itthagyni az országot, ugyanis rengeteg EU pénz folyik vissza hozzájuk, ráadásul a társasági adó miatt is érdemes itt tevékenykedniük.
Ez a tipikus autópályás hozzáállás részünkről, ahol az összes többi a hibás, aki szembe jön!
Igen, valóban szeretnék ezt láttatni az “objektív” sajtó oldalán.

Off vége.

Ha a Saab megjátssza, hogy politikai nyomásra nem hajlandó egy EU/NATO tagállamnak supportot adni egy már eladott termékhez, az biztos segíteni fog nekik további bizniszt szerezni.

Nekünk meg jöhetnek a Kfirek, a Gripeneket meg eladjuk annaki, aki megveszi. Igazából jelen biztpol helyzetünkben nem számít, hogy vannak-e vagy sem, kb csak azért tartjuk, hogy elmondhassuk, mennyire hasznos NATO-tagok vagyunk (BAP stb).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 072
33 107
113
Már miért is tették volna?


Jaj, hogy oda be biciklizzek! Nagy kegyesen eladtak (tartósbérletbe adtak) nekünk haditechnikát, amiért fizettünk.

A narratíva kétségkívül ez, továbbá van itthon egy réteg, aki megfelelési kényszerből próbál az uraiknak bármit is megtenni, csak hogy ez a vélt skarlát betű lekerüljön “rólunk”.

Csakhogy az EU általi basztatás valójában alaptalan.
Ez ott látszik, hogy miután már a sokadik egyeztetésen vannak túl Navracsicsék, még mindig ott tartunk, hogy épp van-e rajtunk sapka vagy nincs.
Képtelen elviselni az EU, hogy pl a kormány meg akarja változtatni a szankciókat. Vagy épp nem akar belesimulni az általános buziimádatba.

Az egyébként valóságalappal rendelkező korrupciós vádak alapján pedig akkor szabadna bármilyen eljárást indítani, ha előbb az összes EU tagállam pont ugyanolyan szigorú auditon megy keresztül, és utána az eredmények alapján felállított rangsor szerint kezdik meg az eljárásokat. Mert biztos lehetsz benne, hogy nem mi vagyunk az egyetlenek, sőt valószínűleg (mondjuk GDP arányosan) még csak nem is a legrosszabbak ez ügyben.

És ha már itt tartunk, a “jogállamisági” katyvaszt is hasonlóan kéne levezényelni: mindenhol auditálnak és utána elkezdik megindítani az eljárásokat.

De így, hogy kipécéznek maguknak országokat, mert épp ott a politikai környezet nem tetszik a magasságos eurokratáknak, és páviáncsordaként visítanak, az nagyon nem oké.


Haha, nem.
A “vállalatok” maximálisan érdekeltek abban, hogy Magyarországon működhessenek és itt eladhassák amit kínálnak. Közelről látom ezt az egyik multiban, eszük ágában sincs itthagyni az országot, ugyanis rengeteg EU pénz folyik vissza hozzájuk, ráadásul a társasági adó miatt is érdemes itt tevékenykedniük.

Igen, valóban szeretnék ezt láttatni az “objektív” sajtó oldalán.

Off vége.

Ha a Saab megjátssza, hogy politikai nyomásra nem hajlandó egy EU/NATO tagállamnak supportot adni egy már eladott termékhez, az biztos segíteni fog nekik további bizniszt szerezni.

Nekünk meg jöhetnek a Kfirek, a Gripeneket meg eladjuk annaki, aki megveszi. Igazából jelen biztpol helyzetünkben nem számít, hogy vannak-e vagy sem, kb csak azért tartjuk, hogy elmondhassuk, mennyire hasznos NATO-tagok vagyunk (BAP stb).
Vedd le a propi szemüveget, és nézz szembe a valosaggal.
 
  • Tetszik
Reactions: bel

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
8 830
48 521
113
Vedd le a propi szemüveget, és nézz szembe a valosaggal.
Melyik valósággal? Én leírtam, ahogy én látom a dolgot. Van fogalmam arról, hogy a szentséges Nyugaton hogyan mennek a dolgok (az utóbbi 15 évben kizárólag nyugati cégeknél dolgoztam, vegyesen helyi és “nyugati” piacokra), és azt is látom, ehhez képest mi megy idehaza.

Lenne mit máshogy csinálni, de pl ami a korrupciót illeti, azt nálunk maximum kifinomultabban csinálják “odaát”, de egyáltalán nem kisebb mértékben.

Ne offoljuk tovább a témát, ha valaki privátban rámír, ott szívesen folytatom a diskurzust.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 072
33 107
113
Melyik valósággal? Én leírtam, ahogy én látom a dolgot. Van fogalmam arról, hogy a szentséges Nyugaton hogyan mennek a dolgok (az utóbbi 15 évben kizárólag nyugati cégeknél dolgoztam, vegyesen helyi és “nyugati” piacokra), és azt is látom, ehhez képest mi megy idehaza.

Lenne mit máshogy csinálni, de pl ami a korrupciót illeti, azt nálunk maximum kifinomultabban csinálják “odaát”, de egyáltalán nem kisebb mértékben.

Ne offoljuk tovább a témát, ha valaki privátban rámír, ott szívesen folytatom a diskurzust.
Ha mindenki szt mondja,hogy ez nem lesz jó,akkor bizony malunk van a kutya elásva.
De legalabb kezdtek megnaratkozni a Kfirrel :)
Mint a del afrikai rovatnan irtam,a Kfir NGnel van egy realis alapja,nem egy semmibol kott ajánlat.
De azért nagyon oda kéne gigyelni a szerződésre,mert azértrgis csak egy papíron létező gépet ajanlanak.
Tkrsitmenyben az NG lkb a Gripen E szintje -csak éppen fele/harmada áron.
 
  • Vicces
Reactions: pöcshuszár

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
4 613
8 177
113
Ha mindenki szt mondja,hogy ez nem lesz jó,akkor bizony malunk van a kutya elásva.
De legalabb kezdtek megnaratkozni a Kfirrel :)
Mint a del afrikai rovatnan irtam,a Kfir NGnel van egy realis alapja,nem egy semmibol kott ajánlat.
De azért nagyon oda kéne gigyelni a szerződésre,mert azértrgis csak egy papíron létező gépet ajanlanak.
Tkrsitmenyben az NG lkb a Gripen E szintje -csak éppen fele/harmada áron.
Hah, nem tudom, mi okozza ezeket az aranykopeseket - tenyleg, mit szivnak a teherauto-soforok? :D -, de ez nagyon vicces. :cool:
Kfir, mint 4.5+ fighter... :D

Dehogy van azon a szinten.
Meg egy mostani magyar C/D-t sem ut meg sehol az a remenytelenul elavult ocskavas... a Mirage 5 (!!!) alapjaira hekkeltek ossze a zsidok, valami ~50 (!) evvel ezelott, kit akarsz ezzel a sok zaoldseggel itt megteriteni? :rolleyes:

Egyaltalan, mar eleve igazan osszehasonlithato EW platform nincs is mason, csak az F-35-on, a Gripen E-n, meg talan az uj, bejovo Rafaleon (nagyon nem vilagos, egyaltalan milyen kepessegszintet celoztak meg a franciak, de gyanitom, felzarkoznak ahhoz, amit latnak-hallanak mastol.)
Radarnam pl konkretan az F-35 mellett a legjobb radarok jelenleg valoszinusithetoen a CAPTOR-E Mk2 az Eurofighterhez, valamint az ennek alapjaul szolgalo Gripen E Ravenje (ami szinten minta volt a Saab+Leonardo es az Elbit vaiduj radarja, a koreai lopakodohoz, ami a vilag legjobb fighter radarja lesz, amikor felszall a Boramae.)
Semmifele networked warfare nincs az ilyen oreg, 40+ eves tervezesu szarokban, mint a kefir avagy F-16, az avionikaban semmifele olyan automatizalt rendszerek nincsenek, ami Gripenekben kezdettol fogva ott vannak stb.
Az amerikaiak eleve inkabb uj gepeket terveznek, a Block upgradek sokat hoznak, de nem tervezik ujra soha az egesz platformot emiatt, vegyel uj modellt. Az Eurofighternel a rettenet nehezkes europai program miatt mozdul barmi lassan, ott sem lesz soha ilyen platform-szintu ujratervezes, majd az FCAS...
Az egyetlen, ahol ezt elkezdtek megcsinalni 8-10 eve, az a Rafale volt – azon biztosan van valami epkezlab networking is, meg ha nincs is olyan fejlett, mint az 50 ev elonybol indult sved TILDS mostani iteracioja-udodja (utobbirol altalaban jo 6-8-10 ev kesessel derul ki, mit tudott.)
 
  • Vicces
Reactions: Negan

mlace

Well-Known Member
2018. február 16.
1 983
5 427
113
Hah, nem tudom, mi okozza ezeket az aranykopeseket - tenyleg, mit szivnak a teherauto-soforok? :D -, de ez nagyon vicces. :cool:
Kfir, mint 4.5+ fighter... :D

Dehogy van azon a szinten.
Meg egy mostani magyar C/D-t sem ut meg sehol az a remenytelenul elavult ocskavas... a Mirage 5 (!!!) alapjaira hekkeltek ossze a zsidok, valami ~50 (!) evvel ezelott, kit akarsz ezzel a sok zaoldseggel itt megteriteni? :rolleyes:

Egyaltalan, mar eleve igazan osszehasonlithato EW platform nincs is mason, csak az F-35-on, a Gripen E-n, meg talan az uj, bejovo Rafaleon (nagyon nem vilagos, egyaltalan milyen kepessegszintet celoztak meg a franciak, de gyanitom, felzarkoznak ahhoz, amit latnak-hallanak mastol.)
Radarnam pl konkretan az F-35 mellett a legjobb radarok jelenleg valoszinusithetoen a CAPTOR-E Mk2 az Eurofighterhez, valamint az ennek alapjaul szolgalo Gripen E Ravenje (ami szinten minta volt a Saab+Leonardo es az Elbit vaiduj radarja, a koreai lopakodohoz, ami a vilag legjobb fighter radarja lesz, amikor felszall a Boramae.)
Semmifele networked warfare nincs az ilyen oreg, 40+ eves tervezesu szarokban, mint a kefir avagy F-16, az avionikaban semmifele olyan automatizalt rendszerek nincsenek, ami Gripenekben kezdettol fogva ott vannak stb.
Az amerikaiak eleve inkabb uj gepeket terveznek, a Block upgradek sokat hoznak, de nem tervezik ujra soha az egesz platformot emiatt, vegyel uj modellt. Az Eurofighternel a rettenet nehezkes europai program miatt mozdul barmi lassan, ott sem lesz soha ilyen platform-szintu ujratervezes, majd az FCAS...
Az egyetlen, ahol ezt elkezdtek megcsinalni 8-10 eve, az a Rafale volt – azon biztosan van valami epkezlab networking is, meg ha nincs is olyan fejlett, mint az 50 ev elonybol indult sved TILDS mostani iteracioja-udodja (utobbirol altalaban jo 6-8-10 ev kesessel derul ki, mit tudott.)
Gripen esetében azért kellett újra tervezni az egész platformot mert egyszerűen kevés volt az alaptipus harcászati kapacitása,hatósugara,részben rep.teljesítménye a gépnek.F16 apg83-asa az F35 apg 81-esén alapul és az avionika nagy része is onnan jön.Plattform szintű újra tervezés Amerikaiaknál is volt mát pl csapásmérésre "optimalizált" F15E aminek jóval erősebb "sárkánya"mint a "vadász" F15C-nek.Meg ott az F18 super hornet aminek egymagában kellett kiváltani a hornet,tomcat,A6 powler gépeket és ezért kellet nagyobb sárkany mint a hornetnek.EW rendszert emelik ki a svéd "marketingben" de ezt leszámítva semmi kiemelkedő nincs benne a többi 4 gen+ géphez képest.
 

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 714
17 044
113
Nem csak Ukrajna miatt megy a "fingreszelés"!
Sőt, leginkább az EU pénzek felhasználása, és az "unortodox" gazdaságpolitikánk miatt!
Nem emlékszem rá, hogy anno a svédek blokkolták volna az EU tagságunkat! Sőt, elég nagy befektetők voltak, többek közt a Gripenek ellentételezésének kapcsán, de már előtte is!
Lassan oda jutunk, hogy mind az EU-ban, mind a NATO-ban kívülállónak tekintenek minket.
Ha fentről leszólnak a vállalatoknak, ahogy azt a Siemens/Paks2 esetében meg is tették, akkor megnézhetjük magunkat! Paks2 csúszása is száz milliárdokba kerül az országnak, ha egyáltalán valaha lesz is belőle valami!
Ez a tipikus autópályás hozzáállás részünkről, ahol az összes többi a hibás, aki szembe jön!

Azt kellene elfogadni/megérteni/stb. hogy attól, h nyugaton kinyilvánítanak vmit, még nem lesz sem jó, sem pedig igaz. A Jóistennek bizonyára fejlett a humorérzéke, mert pont akkor borult sokadjára lángba francözisztán, amikor Orbánt köpködték a migrációs paktum miatt.
Nem kell a Siemensnek Paks 2?! Nem gond, majd beszállít a Legrand. Minőségérzetre jobb az első, de minőségre ua. Időt bukunk, egyebet nem. Az autópálya helyett a süllyedő hajó jut eszembe...mi már fél lábbal a mentőcsónakban vagyunk (keleti nyitás), a többiek még hógolyóznak a taton (a betörő víz szerepében afrikai, pakisztáni és arab fiatalok).
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
19 072
33 107
113
Gripen esetében azért kellett újra tervezni az egész platformot mert egyszerűen kevés volt az alaptipus harcászati kapacitása,hatósugara,részben rep.teljesítménye a gépnek.F16 apg83-asa az F35 apg 81-esén alapul és az avionika nagy része is onnan jön.Plattform szintű újra tervezés Amerikaiaknál is volt mát pl csapásmérésre "optimalizált" F15E aminek jóval erősebb "sárkánya"mint a "vadász" F15C-nek.Meg ott az F18 super hornet aminek egymagában kellett kiváltani a hornet,tomcat,A6 powler gépeket és ezért kellet nagyobb sárkany mint a hornetnek.EW rendszert emelik ki a svéd "marketingben" de ezt leszámítva semmi kiemelkedő nincs benne a többi 4 gen+ géphez képest.
Igazábol az EW rendszere se olyan nagy truváj.90es évekbeli magyar vizsgálódás szerint az F18 rendszere jobb,a Mirage 2000-5 meg nagyságrenddel jobb volt a Gripenénél.Amiben egyedi volt,hogy egy kis gépen volt egy teljes spektrumú,aktiv zavaró adót is tartalmazó rendszer.Bár ez sem teljesen igaz,mert az IAF A4 gépein is volt,illetve a Lavin is lett volna.És volt az amcsi A7 gépeken is,de az már egy nagyobb gép.Az F16 esetében is volt az IAF és a dán-norvég gépeken,de általánosan ekkor még a Falconon nem volt beépitett zavaró adó,inkább függesztett podot használtak-nagyobb teljesitménnyel.
Gripen E elektronikájának két igazán érdekes pontja van.Az egyik a Raven radar,az elforgatható antennájával.Hogy pontosan mit tudnak ezek a radarok,azt mi nem tudjuk.A publikus leirások szerint a raven egy 2.generációs AESA radar,amit jelenleg fejlesztenek 3.G-á.Amerikaiak és a zsidók meg már 3.G-s radarokat gyártanak.A mi leendő 2084 radarjaink is 3G AESA radarok lesznek.
A másik érdekes pontja egy amerikai gyártású TERCOM jellegű navigációs rendszer,ami opciós lehetőség.Ma már a guglitol lehet olyan digitális térképet szerezni,aminek segitségével ez a rendszer minden külső támogatás nélkül,teljes rádiócsendben,zavarhatatlanul lehet nagyon pontosan navigálni-ez viszont bármelyik gépre rászerelhető,megrendelés kérdése.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 832
47 148
113
Igazábol az EW rendszere se olyan nagy truváj.90es évekbeli magyar vizsgálódás szerint az F18 rendszere jobb,a Mirage 2000-5 meg nagyságrenddel jobb volt a Gripenénél.Amiben egyedi volt,hogy egy kis gépen volt egy teljes spektrumú,aktiv zavaró adót is tartalmazó rendszer.Bár ez sem teljesen igaz,mert az IAF A4 gépein is volt,illetve a Lavin is lett volna.És volt az amcsi A7 gépeken is,de az már egy nagyobb gép.Az F16 esetében is volt az IAF és a dán-norvég gépeken,de általánosan ekkor még a Falconon nem volt beépitett zavaró adó,inkább függesztett podot használtak-nagyobb teljesitménnyel.
Gripen E elektronikájának két igazán érdekes pontja van.Az egyik a Raven radar,az elforgatható antennájával.Hogy pontosan mit tudnak ezek a radarok,azt mi nem tudjuk.A publikus leirások szerint a raven egy 2.generációs AESA radar,amit jelenleg fejlesztenek 3.G-á.Amerikaiak és a zsidók meg már 3.G-s radarokat gyártanak.A mi leendő 2084 radarjaink is 3G AESA radarok lesznek.
A másik érdekes pontja egy amerikai gyártású TERCOM jellegű navigációs rendszer,ami opciós lehetőség.Ma már a guglitol lehet olyan digitális térképet szerezni,aminek segitségével ez a rendszer minden külső támogatás nélkül,teljes rádiócsendben,zavarhatatlanul lehet nagyon pontosan navigálni-ez viszont bármelyik gépre rászerelhető,megrendelés kérdése.
Nincsenek szavak.... :oops:
 
  • Imádom
Reactions: perceptron