Hah, nem tudom, mi okozza ezeket az aranykopeseket - tenyleg, mit szivnak a teherauto-soforok?
-, de ez nagyon vicces.
Kfir, mint 4.5+ fighter...
Dehogy van azon a szinten.
Meg egy mostani magyar C/D-t sem ut meg sehol az a remenytelenul elavult ocskavas... a Mirage 5 (!!!) alapjaira hekkeltek ossze a zsidok, valami ~50 (!) evvel ezelott, kit akarsz ezzel a sok zaoldseggel itt megteriteni?
Egyaltalan, mar eleve igazan osszehasonlithato EW platform nincs is mason, csak az F-35-on, a Gripen E-n, meg
talan az uj, bejovo Rafaleon (nagyon nem vilagos, egyaltalan milyen kepessegszintet celoztak meg a franciak, de gyanitom, felzarkoznak ahhoz, amit latnak-hallanak mastol.)
Radarnam pl konkretan az F-35 mellett a legjobb radarok jelenleg valoszinusithetoen a CAPTOR-E Mk2 az Eurofighterhez, valamint az ennek alapjaul szolgalo Gripen E Ravenje (ami szinten minta volt a Saab+Leonardo es az Elbit vaiduj radarja, a koreai lopakodohoz, ami a vilag legjobb fighter radarja lesz, amikor felszall a Boramae.)
Semmifele networked warfare nincs az ilyen oreg, 40+ eves tervezesu szarokban, mint a kefir avagy F-16, az avionikaban semmifele olyan automatizalt rendszerek nincsenek, ami Gripenekben kezdettol fogva ott vannak stb.
Az amerikaiak eleve inkabb uj gepeket terveznek, a Block upgradek sokat hoznak, de nem tervezik ujra soha az egesz platformot emiatt, vegyel uj modellt. Az Eurofighternel a rettenet nehezkes europai program miatt mozdul barmi lassan, ott sem lesz soha ilyen platform-szintu ujratervezes, majd az FCAS...
Az egyetlen, ahol ezt elkezdtek megcsinalni 8-10 eve, az a Rafale volt – azon biztosan van valami epkezlab networking is, meg ha nincs is olyan fejlett, mint az 50 ev elonybol indult sved TILDS mostani iteracioja-udodja (utobbirol altalaban jo 6-8-10 ev kesessel derul ki, mit tudott.)