[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Status
Not open for further replies.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 679
42 107
113
ezt a 4 rakétát és póttartrájt utánégető nélküli dolgot én azért nem venném kézpénznek vízszintes repülésbe biztos nem tudja max zuhanásba. szupercirkálás fegyverzettel még a gripennél combosabb madaraknak sem nagyon megy . NG vel kevered szerintem vagy korábban a demoval de ezt a demo se fegyverrel érte el az ng igen de ott nem volt potos
Nincsen két század Gripenünk, nem is beszél egy hivatalos személy sem ilyenről.
Nincsen Aesa radar, csak lehetne, de valószínűleg nem lesz.
Abban igazad van, hogy a "C" tud szupercikkálni, de F-16 is tud.
"A clean F-16 (that is, no external stores except two missiles at wingtip stations) can cruise at Mach 1,1. With 6 missiles, Gripen C can cruise at Mach 1,1, Gripen E at Mach 1,3, Rafale C at Mach 1,4, Typhoon at Mach 1,5. F-22 with 8 missiles can cruise at Mach 1,7. Tornado F3 is also capable of supercruise. As it can be seen, supercruise is nothing new or special."
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
de tudja, olvass utána! ;)
Alalival is lefolytattam itt egyszer ezt a vitát nem olyan rég, de aztán némi kutatás ő is belátta hogy igazam van. Ha feltúrod a fórumot megtalálod...
A Gripen-C 1,1 Machot tud, az Gipen-E 1,3-at légiharc konfigurációban - utóbbinak erősebb a hajtóműve..
nemtudom azt nem olvastam de molnibalaget éveken át olvastam ebbe a témába pótóssal 4 rakétával egész biztos nem tudja. hullám ellenállás meg hasonlók meg szétcseszi brutálisan a gép karakterisztikáját meg ilyenek.
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 679
42 107
113
nemtudom azt nem olvastam de molnibalaget éveken át olvastam ebbe a témába pótóssal 4 rakétával egész biztos nem tudja. hullám ellenállás meg hasonlók meg szétcseszi brutálisan a gép karakterisztikáját meg ilyenek.
lásd feljebb, megkerestem neked.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
22 154
36 294
113
@Aladeen engem nem győzől meg erröl a gripen c 4 rakéta +potos 1.1 mach. tényleg közel 10 éven át olvastam molnit már agyfaszt kapott volna eddigre
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
„Ezen a találkozón nem lesz semmilyen tárgyalás a NATO-ról” – mondta Ulf Kristersson svéd miniszterelnök az EU-csúcsra tartva, ahol Orbán Viktor magyar miniszterelnökkel is találkozott.

"Minél gyorsabban hozza meg Magyarország a ratifikációs döntést, annál gyorsabban beszélhetünk olyan dolgokról, amelyeket csak akkor lehet megvitatni, ha Svédország is tag. A Gripen harci repülők ügye fontos kérdés, egy régóta tartó együttműködés, amelyet tovább lehet fejleszteni, ha Svédország is NATO-taggá válik"
Ez a csávó nem nagyon érti, hogy Orbán leszarja a Gripeneket. :rolleyes:
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 679
42 107
113
@Aladeen engem nem győzől meg erröl a gripen c 4 rakéta +potos 1.1 mach. tényleg közel 10 éven át olvastam molnit már agyfaszt kapott volna eddigre
tessék alább egy olasz repülőmérnök elmagyarázza a Gripen aerodinamikáját, ami ezt az 1,1 Machot lehetővé teszi.
Molni hobbista ez a csávó meg ebből él. Nagyon profi részletes videókat gyárt repülés témában.

Olvass utána! 1,1 Machot tud 6 rakétával után égető nélkül, mert sokkal jobb az aerodinamikája mint az F-16-osnak. Pl. a hajtóművet áramvonalasan körül ölelő test jelentősen csökkenti a légellenállást - ez az egyik oka, hogy tud supercruise-t.
Az alábbi videóban egy repülőmérnök magyarázza el, hogy mennyire fontos a farokrész kialakítása légellenállás szempontjából - az egyik példa a Gripen:
Ha továbbra sem hiszed, akkor ez van. :)
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Holnap után a koreaiak adnak hitelt, gyártást, meg az új gépet. Valszeg már holnap mehetnek ki a pilóták tesztelni, be tanulni.
Igen!
A vadászgépek kapcsán is viszonylag gyors döntést várok, mint a kerekes APC-k ügyében.
Korea esetén van egy nagy "koppanás" a lengyel pálfordulás kapcsán. Ott irgalmatlan sok pénzt kellett volna hitelezni.
A mi kis 24-36 gépes megrendelésünk valószínűleg még beleférne a koreai exportfinanszírozó keretbe.
2026-27-ig egészen biztosan tudnának gépet gyártani az első export megrendelőnek, ha úgy szeretnénk. Idén indul a KF-21 sorozatgyártása. És már a protók gyártása esetén i látszott, hogy Korea nem szarral gurigázik. Kész az egy és a 2 üléses gép is.
Az indonézek bohóckodása miatt meg csak egy új partnerre várnak. Mi több ott kezd igencsak elmérgesedni a helyzet.
Közben viszont az Emirségek is bejelentkezett új partnernek, de ott még nem hallottam végleges üzletről.
Ha akarunk valamit onnan, akkor nincs idő pöcsölni.
Ha valami meg balul sül el, akkor kapunk pár FA-50-et áthidaló megoldásként, és azzal meg lehet Air Policing -et adni, amíg fel nem áll az első KF-21 század.

Rafale-ból is pillanatok alatt át tudna jönni 4-5 használt darab, amivel a légirendészet már megoldható, ha mégis a franciák mellett döntünk.
A KF-21 mindenképpen kívánatosabb lenne. Még úgy is, ha az elején csak 1 század jönne, majd a Mark III-ból még 2.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Igen!
A vadászgépek kapcsán is viszonylag gyors döntést várok, mint a kerekes APC-k ügyében.
Korea esetén van egy nagy "koppanás" a lengyel pálfordulás kapcsán. Ott irgalmatlan sok pénzt kellett volna hitelezni.
A mi kis 24-36 gépes megrendelésünk valószínűleg még beleférne a koreai exportfinanszírozó keretbe.
2026-27-ig egészen biztosan tudnának gépet gyártani az első export megrendelőnek, ha úgy szeretnénk. Idén indul a KF-21 sorozatgyártása. És már a protók gyártása esetén i látszott, hogy Korea nem szarral gurigázik. Kész az egy és a 2 üléses gép is.
Az indonézek bohóckodása miatt meg csak egy új partnerre várnak. Mi több ott kezd igencsak elmérgesedni a helyzet.
Közben viszont az Emirségek is bejelentkezett új partnernek, de ott még nem hallottam végleges üzletről.
Ha akarunk valamit onnan, akkor nincs idő pöcsölni.
Ha valami meg balul sül el, akkor kapunk pár FA-50-et áthidaló megoldásként, és azzal meg lehet Air Policing -et adni, amíg fel nem áll az első KF-21 század.

Rafale-ból is pillanatok alatt át tudna jönni 4-5 használt darab, amivel a légirendészet már megoldható, ha mégis a franciák mellett döntünk.
A KF-21 mindenképpen kívánatosabb lenne. Még úgy is, ha az elején csak 1 század jönne, majd a Mark III-ból még 2.
Én ezekkel a rohadek svédekkel nem pöcsölnek már sokat.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 155
130 432
113
Holnap után a koreaiak adnak hitelt, gyártást, meg az új gépet. Valszeg már holnap mehetnek ki a pilóták tesztelni, be tanulni.
Most nem annyira adnak hitelt mert a lengyelek kimaxolták a koreai eximbankot és a parlament nem ratifiktálta még hitelkeretek bővítését. (de szerintem cska idő kérdése a dolog)
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Igen!
A vadászgépek kapcsán is viszonylag gyors döntést várok, mint a kerekes APC-k ügyében.
Korea esetén van egy nagy "koppanás" a lengyel pálfordulás kapcsán. Ott irgalmatlan sok pénzt kellett volna hitelezni.
A mi kis 24-36 gépes megrendelésünk valószínűleg még beleférne a koreai exportfinanszírozó keretbe.
2026-27-ig egészen biztosan tudnának gépet gyártani az első export megrendelőnek, ha úgy szeretnénk. Idén indul a KF-21 sorozatgyártása. És már a protók gyártása esetén i látszott, hogy Korea nem szarral gurigázik. Kész az egy és a 2 üléses gép is.
Az indonézek bohóckodása miatt meg csak egy új partnerre várnak. Mi több ott kezd igencsak elmérgesedni a helyzet.
Közben viszont az Emirségek is bejelentkezett új partnernek, de ott még nem hallottam végleges üzletről.
Ha akarunk valamit onnan, akkor nincs idő pöcsölni.
Ha valami meg balul sül el, akkor kapunk pár FA-50-et áthidaló megoldásként, és azzal meg lehet Air Policing -et adni, amíg fel nem áll az első KF-21 század.

Rafale-ból is pillanatok alatt át tudna jönni 4-5 használt darab, amivel a légirendészet már megoldható, ha mégis a franciák mellett döntünk.
A KF-21 mindenképpen kívánatosabb lenne. Még úgy is, ha az elején csak 1 század jönne, majd a Mark III-ból még 2.
Ja és a távolság miatt helyben gyártást kérnek, de meg a hajtóműre is az Aeora építve.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Ja és a távolság miatt helyben gyártást kérnek, de meg a hajtóműre is az Aeora építve.
Az marhaság lenne. Koreában jó helyen van a gyártás. Részegységbe lazán beszállhatunk.
Itt csak egy komplett javítási, felújítási bázis kell kiépíteni. Tudtommal hajtómű felújítást itthon is csinálnak. Ha jól tudom, pont a GE.
 

Giskard

Well-Known Member
2021. szeptember 25.
4 212
13 728
113
Az marhaság lenne. Koreában jó helyen van a gyártás. Részegységbe lazán beszállhatunk.
Itt csak egy komplett javítási, felújítási bázis kell kiépíteni. Tudtommal hajtómű felújítást itthon is csinálnak. Ha jól tudom, pont a GE.
Mivel a hajtómű GE lesz benne a gyártás is elfér itt, további export lehetőség EU ba ;)
 
Status
Not open for further replies.