[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
GrGly. Nem mondom, hogy nincs igazad, de ha már nincs lóvé vásárlásra, akkor az ilyesmi üzletekre kell "lecsapni". Szerintem te is meg joker is megvettétek volna már a spanyolok Leo-2-eit (én is) meg mondjuk C-27J-t. Nem azt mondjuk, hogy ezek nem kellenek, de ez egy jó üzlet, érdemes lenne vele foglalkozni.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
Ugyan mondjátok már meg, hogy honnan akasszunk le gépenként 40 millió dollárt, ha három szállítógépre is csak 20 milliót szánunk.
Nem ez a kérdés... Nyúltak már itt le nyugdíjakat, vezettek be lehetetlenebbnél lehetetlenebb adókat, stb-stb... Pénz tudnának keríteni, amíg van valaki ebben az orszában... Csak nem ezekre a Gripenekre költenék. :)
 
M

molnibalage

Guest
A fedett tárolásról meg annyit, hogy szerintem nem volna nagy gond 6-8-10 gépet szétszerelve tárolni

Nagyon rossz ötlet. Még az AMARC-ban sem szedig szét a gépeket. Okkal. Munkaerőigényes, tűrésmezők elmozdulása, stb.

molni - pár hónapja te sírtál át többtucat oldalt azzal, hogy milyen drága a Gripenek reptetése. Ha most hozzajuthatnak olcsó példányokhoz, akkor ez az árakon nagyban változtathat és lehet ha jutna több repórára a saját gépekkel.

Mégis hogyan...? Kérlek vezesd már le, hogy egy aláírt szerződés árain hogyan változtat olyan gépek beszerzése, amik nem azonosak a magyar példányokkal...?

Most Dél-Afrika épp szabadulni akar ezektől a gépektől, ami alapból jó árat feltételez

Melyik részét nem érted annak, hogy egyetlen "jóáras" gép árából olyan képességnövelést lehetne eszközölni a mostani flottán, hogy az össze sem vethető egy vas árával. 30-40 millió USD-ből számold már ki, hogy hány repórára telne vagy a csapásmérő képességet milyen szintűvé lehetne fejleszteni, vagy ennyi pénzből az MH más fegyverneme mire lenne képes. A vas meg <b>nem illik bele a magyar rendszerbe</b>, mert a SAAF Gripen az nem EBS HU Gripen.

A Gripen FAQ-ban ott van, hogy a problémák megoldása nem az, hogy veszel, veszel vasat. Nem kérem, üzemeltetni kell azt a kurva vasat. Tényleg ilyen rohadt nehéz felfogni...?


Komolyan mondom, hogy agyvérzést kapok az ötleteidtől, olyan egysíkúan gondolkodsz, hogy az már fáj.
 

arbalest

Well-Known Member
2011. január 11.
8 648
18 820
113
Molni már leírta, amit én is szerettem volna. Aláírt szerződésünk van a svédekkel még jó 10 évre, addig biztosított a jelenlegi flotta repülése, a kiképzés. Ez már benne van a büdzsében. A gépekre pilóta kell, a kiképzés több év és sok millió forint. utána fizetést kell neki adni, stb. A többi géphez még több fegyver kell, a jelenlegi flotta is kemény 4 fajta fegyvert tud bevetni (ennyink van sajnos), és ebből az egyik a gépágyú. Át kéne őket építtetni EBS HU-ra, nagyjavítani valószínűleg. Ha megvennénk azokat a gépeket, a HM egy év alatt felélné vagy 10 évnyi költségvetését. Miből?

És még egy dolog. Az ok, hogy készülni kell a jövőre. De inkább most már a többi fegyvernemet kellene ráncba szedni, ahogy GrGly is írta. Jelenleg egy század is bőven elég, a szomszédság semmit nem tud felemelni, amit a Gripenek ne darálnának be 30-40 kilométerről, és ebbe még a sógorék Eurofighterei is beletartoznak, mivel nem rendelkeznek BVR fegyverrel.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 028
113
Akkor a mi a fasznak lízingeltek 14 gépet 6 vagy 8 helyett ha egy gép árával is nagyságrendekkel lehet a képességeket növelni és megtöbbszörözni a repórákat? Vettek volna annyit amennyit rongyosra tudnak járatni. Ez sem üzemeltetés és évi 100 órájával. Igenis valós alternatíva ha olcsón hozzajutsz saját gépekhez, mert összességében kevesebből kijössz.

Komolyan mondom ha ideggyenge vagy akkor alakíts ki egy rendszert, hogy kiknek a hozzászólásait nem olvasod.
 

desertfox

Active Member
2012. szeptember 18.
1 960
11
38
Szerintem csak is a jelenleg üzmeletető országok közül lehet vevő a Thaioknak nem megy rosszul a bicigli 310 milliárd volt a GDP 2010 évben a mi 130 al szemben, ha elégedetek a típussal és elégedettek mert ott lesz az Új sabb bázis , elég valószinű hogy kinek lesz olcsón gripenje :D
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 850
32 028
113
arbalest nem tudom, hogy mekkora nagyjavítást igényelhetnek azok a gépek, a Saab-os szerződésük most járt csak le, a legrégebbi gép 2005-ös, a legújabb egy éves sincs.
Az átalakítás részhez nem értek, hogy mi a lényegi különbség a kettő között, de utánanézek.
 

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 035
702
113
Szerintem senki sem irta, hogy +1 századra gondol, egy bérleti szerződésen pedig bármikor lehet változtatni, mi vagyunk a bérlők, ha meg baj van viszik a gépüket mi meg állunk itt légierő nélkül.
A grippen téma szerintem is necces, de nem kivitelezhetetlen.
Az A109-el viszont mindenkép foglalkozhatnának, persze kizárólag pár darabbal, mert még a végén egy ilyen gépre építenék a "nemzeti helikopterképességünk" gerincét.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
Többnyire nyílván egyetértek Molnival, GrGLyvel, de azért pát dolgot megjegyeznék... Persze szubjekítven, laikuskén.
1. A 40-50 milkáért nem nagyon fogják elkapkodni ezeket a gépeket. Legalábbis olyan országok nem hiszem, akikhez kapnának is engedélyt az eladásukhoz. Ugye Molni is írta nem olyan rég, hogy a tendereken esélytelenek. Ez sajnos a tényleges érték alá nyomja őket rendesen. Nyílván ehhez még hozzá jönne, hogy a svédekkel még további üzletelés kell az átalakítások miatt.
2. Az teljesen rendben van, hogy nincs rá pénz az MH költségvetéséből, meg sok minden más jobban kellene... De azon vitáznék, hogy ha lehetne jó üzlet kötni, akkor nem érné meg plusz 14 Gripen. Nyílván ott van a jelen politikai viszonyok, amit össze sem lehet hasonlítani pl. a románokéval (Mármint ami a katonságot illeti.), de az MH költségvetésén kívüli pénzből keret lenne rá... Azt pl. logikusnak tartanám, hogy egyelőre 14 további gépet stratégia tartalékba rakni, természetesen úgy, hogy hozzájuk megépíteni a hangárt.
Egyrészt azért remélem, hogy a gazdaságunk 4-8 éven belül azért el tudna tartani még 14 gépet, másrészt meg ha bármi van, akkor nem az utolsó pillanatban kell szerezni még 14 gépet vagy mondjuk, ha már gebasz van, és pl. lebombázták ezt a 14 gépet, akkor van tartalék.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 900
82 475
113
<i>Nyílván ott van a jelen politikai viszonyok, amit össze sem lehet hasonlítani pl. a románokéval (Mármint ami a katonságot illeti.), </i>

A Román Légierő nem vesz részt a hétvégén a román katonai repülés 100 éves évfordulójára rendezett repülőnapon Bukarestben ... állítólag pénzügyi okai vannak.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 848
12 572
113
Pár éve már hír volt a Szent Korona Rádiónál, hogy pilótahiány van a SAAFnál, mert a fehér pilóták elmenekültek az országból.
Meg egyébként minden fehér, aki teheti.
Olyan fehérellenes pogromok vannak a nagy egyenlőségben, hogy a miskolci Lyukó völgy, vagy a hevesi Duranda Dél-Afrikához képest egyenesen Svájc.
Egyébként nekem is eszembe jutott, hogy akár le is lehetne csapni a gépekre, a helikopterekre is, de utána pont arra gondoltam, hogy ezek sem repülnek. Az "újakat" mégjobban szétkúrálnák. Pedig... mondjuk Horvátországgal felesben megvenni, itthon háttéripart kiépíteni szép lenne, meg minden. Hogy politikai öngyi lenne egy újabb századnyi gép beszerzése? Nem gondolom. Megmarketingelik, hogy ezért és azért, ország szuverenitása, NATO, miegymás.
Az, hogy nem egy szint lenne a két gép, az tény és való, mert az EBS HU az A/B és a C/D változatokból lett összekukázva. Nemrég írtam, hogy a szárnyak az A/b változatokról lettek beépítve, ezeknek kisebb a teherbírásuk. Én már akkor inkább az EBS HU -t húznám C/D szintre.
Gondolom, ha megválnak a gépektől, a fegyverzettől is szabadulnak.
Egyébként többször eszembe jutott már, hogy mi van, ha minősített (neadj Isten <b>minősíthetetlen)</b> külügyi időszak történik, gondol egyet a SAAB és szerződést bont?
Oszt itt állunletolt gatyával. Ill. Még jobban letolttal.
Szerbia 29M2-t vásárol, ami már rég nem MiG-21.
Jó, ne legyen újabb 14 gép, legyen csak 8-10. Két századba szétszórva. Akkor már bátran mehetne gép a Baltikumba is.


Tudom, hogy lószar se lesz belőle, persze.

Egyébként, szvsz. az A-109esek is megérnének egy misét.
Most nincs semmi. Az A-109 a semmihez képest előrelépés lenne. Persze nem a közepes helikopterek helyett, hanem mellett.
Csak, ugye pont olyan magasról szarják le a döntéshozók, amilyen magasan ülnek.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
"egy bérleti szerződésen pedig bármikor lehet változtatni, mi vagyunk a bérlők, ha meg baj van viszik a gépüket mi meg állunk itt légierő nélkül. "

lizing.
Amúgy a világ 99% nem így müködik. Szerződésekbe nem szokás nem véletlenül beleeírni változtatgatni.
Persze MOon igen és evvel rá is tapinottál MO egyik legnagyobb bajára, ami miatt se Magyar, se külföldi nem akar MOon egy fillért se befektetni.

zr: Persze nem fogják 50m$ért eladni őket amikor tartalékalkatrésznek használják őket Dél Afrikában.
Főleg nem olyan országok ahol az egyetlen épkézláb müködő haderőnem a légierő, mert ha vhova pénz menne az onnan nem az kéne legyen hanem pl tüzérség, de sorolhatom kb mindet.
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Hát igen ! 3-4 Gripen árából zsír új Blackhawk-okat lehetne beszerezni s ez most talán fontosabb mint a már amúgy is meglévő légifölényönk megkétszerezése!
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 549
947
113
<i>Nyílván ott van a jelen politikai viszonyok, amit össze sem lehet hasonlítani pl. a románokéval (Mármint ami a katonságot illeti.), </i>

A Román Légierő nem vesz részt a hétvégén a román katonai repülés 100 éves évfordulójára rendezett repülőnapon Bukarestben ... állítólag pénzügyi okai vannak.

Nyílván ott is kevés a pénz... De ennek ellenére hamarosan meglesznek az F-16-osaik is... Akkor aztán már tényleg egy szót sem lehet szólni majd rájuk. A Spike-ot rendszeresítették az égadta világon mindenre, tbk. helikre is, szereztek már Piranhakat van több 100 tankjuk, APC-k, IFV-k... Lehet fanyalogni, hogy milyen ratyi helik, de a Spike az Spike... Lehet fanyalogni, hogy a TR85 csak T55 átalakítás, de nekünk mink is van ezekkel szemben?
 

erdifefe3

Member
2013. január 15.
97
2
8
Fogjuk már fel vegre hogy elkotelezett kormany nelkul nincs " professzionalis " hadsereg.
Magyarorszagon pedig soha nem lessz elkotelezett kormany a honvedelem irant.
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
Annyi lesz az áruk, amennyit a borítékot átnyújtó fél diktál, némi reális alappal. Ott áll a Credo udvarán több mint 100 félig kész busz. Biztos jól jönne az Fokvárosnak, meg a Credonak is, meg persze a közvetítő magyar állam olcsón megvehetné őket a gyártótól, felülárazva meg passzolhatná Pretóriának. Kezdetnek szerintem elmenne.

1, Dél-Afrikának van saját busz készítője, aki Mercedes-Benz OC500LE alvázra gyárt igazi buszt*. Ez az alváz az angolszász világban nagy siker (Dél-Afrika, Ausszik, Kiwik). Ráadásul ezek a kocsik már ránézésre is buszok, nem nevetségesek és gondolom az összeszerelés sem akkora szar, mint a legutolsó szériás Credo Citadell-eken (Pécs). De vitán felül a dél-afrikai buszpiac ura a Marcopolo nevű sikeres, minőségi buszokat gyártó brazil cég (Volvo és Scania alvázon), nekik azt hiszem gyáruk is van ott.
2, Dél-Afrikában baloldali közlekedés van, a Roburok (ízé Credo-k) meg jobboldali közlekedésre tervezettek.
A dél-afrikai igényekhez, szabályokhoz a gyárudvarra gyártott Credo alkalmatlanok! Mivel mások az elvárások, oda a magyar buszok piacképtelenek! A NABI az lett volna, de az nincs és a menedzsmentet nem is érdekelte más, csak az US piac.
3, Nincs olyan ország, akinek el lehetne adni Credo-t, inkább sírva futnának azok elől a gányolt vackok elől. Még a kínaiak is jobb buszt gyártanak és ez nagy szégyen. Pedig a Credo segge ki volt nyalva 10 évig és minden lehetőség adott volt.
3, A Kravtex annyira egy végletekig buta, ostoba és korlátolt banda, hogy még a minimális élethez is béna, nem hogy egy ilyen húzáshoz! Feltűnően csak akkor megy a bizniszük, ha le van zsírozva. Ilyen céget még nem láttam!
4, Mivel a Credo amúgy sem olcsó, ezért nem tudod eladni olcsón, pláne, hogy angolszász közlekedés világban mozgásképtelen és az átalakítás horribilis / vagy lehetetlen!
5, A Credo telepén lévő buszok nem félig készek, többek. De, valami - kérdéses (?) - valahogy mind 1-1 hazai cég szerinti specifikációjúak. Még a bajban lévő pozsonyiaknak sem kell, okkal. Igaz a Kravtexben fel sem merült az export, mint alternatíva.
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
Hans. "Merjünk nagyok lenni"... legalábbis ezt mondják... :) szóval,, tényleg nöljünk fel már a feladathoz, hogy néhány gépet biztosan üzemben tartunk, ha meg nem, akkor joker-nek van igaza,, tényleg adjunk el mindent és még a mentőautóinkat is béreljük, mert az überfasza labanc azt is jobban megtudja szerelni mint a magyar.
Annak ellenére, hogy csak 1 hajtóműve van az EU-ban is elég sok életet mentenek vele nap mint nap.
Amúgy nincs bajom az EC-vel, jó gépnek tartom, jobban örülnék ha attól szabadulna valaki, de sajna A-109 van terítéken, ami nálam az "elmegy " kategória,,, de véleményem szerint ésszerű politikával kivitelezhető lenne és szem előtt lenne tartva az állandóan hangoztatott spórolás.

Lehet szépen hangzó szavakat használni, hogy merjünk nagyok lenni. De, ez nem erről szól. Ha a Légimentő Kht-nak nincs az ilyesféle üzemeltetéshez lehetősége (szervíz háttere) akkor miből? Hogyan? Minek árán akarod? Vagy mondjuk legyen eggyel kevesebb gép az országban és mondjuk egy régió essen ki azért, hogy 100%-ig hazai tulajdont elmondhassunk?
A rendszer MOST úgy ahogy jó. Nem kell elcseszni és emberek életét kockáztatni, hogy a gépek a mieink legyenek és erre verhessük a mellünket. A sérültnek és a családjának a perc számít és nem a tulajdonjog. Ez nem játék!
Az meg lehet, hogy mentenek vele az EU-ban. De, azok nem is zsír új gépek szerintem. Feltűnően a kéthajtóművesek lepték el a mentőheli piacot. Most hogy az EU szabály hol és milyen területre igaz, azt nem tudom. De, a britek/németek cserélik az egy hajtóműveseket.
 

silurusglanis

Well-Known Member
2012. augusztus 7.
7 474
5 578
113
erdeifefe

Na ja, de legalább minden nemzeti. Már csak a nemzetet nem látom sehol. Lakosság az van, látjuk az eredményét. Lassan bégetnek is. Fő, hogy a Tényekben a TEK-esek újból lecsaptak a magát megvédeni akaró gaz sufnifegyverkovácsra, meg a trafikmutyi következtében hamarabb jött világra az angol trónörökös a szegedi vadasparkban.