F16 előtt speciel a holland légierő is 2tipusos volt,F104+F5.A légierő nem nagyon tud kiváltani szárazföldi erőt. A légierő mérete és tűzereje mindig arányos kell hogy legyen azzal, amit támogat. Itthon ez annyira látványosan sérült, hogy ihaj. Mert lényegében ma nincs mit támogatni. A Gripeneken kívül nincs korszerű komolyan vehető korszerű nehézfegyverzet. De ott is "csak" platform korszerű. A "bumm" hiányzik hozzá. Az SDB I/II és JDAM.
Csak ezért nem éri meg fenntartani. Háború esetén meg repül minden, ha kell. Felvállalt kockázat.
Attól te okostojás, hogy mindkét flottához kevés a pilóta. Ha csak néhány pilóta elhagyja a pályát, akkor a flotta nem repülhető ki. Ezzel szemben, ha van egy 28 gépes századod és van hozzá 56 pilóta, akkor kevésbé megrázó akár 5 pilóta távozása, mint a két kisebbnél. És a pilóta is lehet időlegesen alkalmatlan, beteg stb.
Nem tűnik fel b*meg, hogy a hh alatt a 100 gépes Holland Kir. Légierő egytípusos volt...? Az F-16A volt az egyetlen komoly gépük a 80-as évektől.
Ja,hogy meg kell fizetni a pilótát?Meg.Különben elmegy egy időután máshova.De ez benne van az üzemköltség mindent beleértve rovatba.
Viszont azt is meg kell érteni,hogy hiába van 1század akármilyen korszerű géped,ha a feladat többet igényel.A géplétszámot meg a geostratégiai helyzet erősdve meghatározza.