Az első felét vissza is adják,hisz az igy az összes felhasználótol szerzett infokbol összeállitott naprakész EW könyvtárat biztositanak az adatkapcsolaton át.(de akinek van esze,az csinál sajátot is)A "support"-nak nevezett adatkapcsolat sajnos nem csak a supportnak van. A gép szenzorrendszere repülés közben összeporszívózótt adatát is továbbítja a Nagytestvérnek... Egy nagyon jól kitalált trójai faló, gyakorlatilag a saját pénzén megvetetik és üzemeltettetik az adott országgal az amerikai megfigyelőrendszer elemét. Van egy potens géped, nekik meg van egy helyben telepített felderítő egységük. win-win. (vagy mégsem.)
A másik szürkezóna az F-35 szerződésben az infrastruktúra. Elég gumileírás van benne, szerződéskötés előtt körbesétál egy csoport szaki, felmérik a kijelölt bázis(oka)t és mondják, hogy ezt-azt megcsináltok és jó lesz. Aztán szerződéskötés után jön a következő csoport szakik, akik sokkal szigorúbb szemmel mennek körbe és jön a szép hosszú lista, hogy mi nem lesz jó.
A csehek ezt szívták most be keményen, meg is ugrott jelentősen a rendszeresítés költsége az infrastruktúra miatt.
Második rész egyrészt technológiai kérdés (svédek is előirták a Gripenhez,hogy milyen hangárban kéretik tárolni),másrészt üzleti tárgyalás kérdése.Az üzletkötő csapat legyen jol felkészült,és gondoljon mindenre-és még annál is többre.