[HUN] Vadászgépek beszerzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 628
42 026
113
A képek alapján a kérdés az, hogy azt írta-e alá vagy a 4 új gépből valamelyiket...
Ott a gép farkán 31-es szám - ilyen számmal meg már van egy gépünk, szóval ez nem új.
Függetlenül attól hogy Boborján a 31-est írja-e alá a képen vagy sem: épp a 31-e számú gépünkön (is) dolgoznak a SAAB-nál.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 170
81 046
113
Ott a gép farkán 31-es szám - ilyen számmal meg már van egy gépünk, szóval ez nem új.
Függetlenül attól hogy Boborján a 31-est írja-e alá a képen vagy sem: épp a 31-e számú gépünkön (is) dolgoznak a SAAB-nál.
És szerinted csak egy gép volt a csarnokban? Szerinted a két fotón ugyanaz a gép van?
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

ZsoltHun

Well-Known Member
2018. október 26.
807
2 182
93
szóval most van upgraden a 31-es számú gépünk...

A képek alapján a kérdés az, hogy azt írta-e alá vagy a 4 új gépből valamelyiket...

https://www.legibazis.hu/gripen_hunaf.html

Ezen link alapján van "31"-es számú gépünk, "30"-"44" között van a számozásuk.

Oldalszám: 31
SAAB JAS-39C EBS HU Gripen​
Gyári szám: 39.302​
Üzemeltetés kezdete: 2006.​

Egy 18 éves gépet miért írna alá?
Volt ként Svédországban esetleg az elmúlt hetekben, hónapokban?
A "31"-es merre van jelenleg?

Elképelhető, hogy esetleg mindkettőtőknek igaza van, mert elméletileg idén kéne jönnie a +4 gépnek.
Talán (50-50%), hogy az egyik új gépet írja alá, míg a "31"-es kint van upgraden. (És itt bilibe lóg az ember keze)
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 860
13 110
113
https://www.legibazis.hu/gripen_hunaf.html

Ezen link alapján van "31"-es számú gépünk, "30"-"44" között van a számozásuk.

Oldalszám: 31
SAAB JAS-39C EBS HU Gripen​
Gyári szám: 39.302​
Üzemeltetés kezdete: 2006.​

Egy 18 éves gépet miért írna alá?
Volt ként Svédországban esetleg az elmúlt hetekben, hónapokban?
A "31"-es merre van jelenleg?

Elképelhető, hogy esetleg mindkettőtőknek igaza van, mert elméletileg idén kéne jönnie a +4 gépnek.
Talán (50-50%), hogy az egyik új gépet írja alá, míg a "31"-es kint van upgraden. (És itt bilibe lóg az ember keze)
Nem iden jonnek a gepek
 

Aladeen

Well-Known Member
2021. július 17.
21 628
42 026
113
https://www.legibazis.hu/gripen_hunaf.html

Ezen link alapján van "31"-es számú gépünk, "30"-"44" között van a számozásuk.

Oldalszám: 31
SAAB JAS-39C EBS HU Gripen​
Gyári szám: 39.302​
Üzemeltetés kezdete: 2006.​

Egy 18 éves gépet miért írna alá?
Mert Bobo szeret aláírni (csak nem az új beszerzéseket!) és épp upgradelik a gépet, ami után még 10 évig velünk lesz.
Volt ként Svédországban esetleg az elmúlt hetekben, hónapokban?
A "31"-es merre van jelenleg?

Elképelhető, hogy esetleg mindkettőtőknek igaza van, mert elméletileg idén kéne jönnie a +4 gépnek.
Nem! 25 végét, 26 elejét mondtak februárban!
Talán (50-50%), hogy az egyik új gépet írja alá, míg a "31"-es kint van upgraden. (És itt bilibe lóg az ember keze)
sztem egy upgrade alatt lévő gépet dedikál...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 170
81 046
113
ott gép farkán 31-es szám - ilyen számmal meg már van egy gépünk...
Direkt tettem be a képet, szerinted nem láttam a számot?!? o_O
Függetlenül attól hogy Boborján a 31-es írja-e alá vagy sem: épp a 31-e számú gépünkön (is) dolgoznak a SAAB-nál.
Most gondold végig hogy mit jelenthet az ha a 31-es gépet írta alá és nem a 4 új közül valamelyiket...
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 650
13 862
113
https://www.legibazis.hu/gripen_hunaf.html

Ezen link alapján van "31"-es számú gépünk, "30"-"44" között van a számozásuk.

Oldalszám: 31
SAAB JAS-39C EBS HU Gripen​
Gyári szám: 39.302​
Üzemeltetés kezdete: 2006.​

Egy 18 éves gépet miért írna alá?
Volt ként Svédországban esetleg az elmúlt hetekben, hónapokban?
A "31"-es merre van jelenleg?

Elképelhető, hogy esetleg mindkettőtőknek igaza van, mert elméletileg idén kéne jönnie a +4 gépnek.
Talán (50-50%), hogy az egyik új gépet írja alá, míg a "31"-es kint van upgraden. (És itt bilibe lóg az ember keze)
A +4 gepnek szerintem 2025-26 során kell csak megjonnie.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 170
81 046
113
https://www.legibazis.hu/gripen_hunaf.html

Ezen link alapján van "31"-es számú gépünk, "30"-"44" között van a számozásuk.
Ezt itt mindenkinek illene tudni fejből is... meg hogy nincs már 42-es.
Egy 18 éves gépet miért írna alá? Volt ként Svédországban esetleg az elmúlt hetekben, hónapokban? A "31"-es merre van jelenleg?
Ez a nagy kérdés... mert ha a 31-es gépet írta alá, akkor lehet hogy csak most kezdődött el az a kis upgrade, amit még Maróth írt alá 2021 végén?
Talán (50-50%), hogy az egyik új gépet írja alá, míg a "31"-es kint van upgraden. (És itt bilibe lóg az ember keze)
Maróth azt nyilatkozta hogy az upgrade szerződés alá lett írva és a 800 órás karbantartáson kapják meg a gépek. Azóta több gép is volt kinn 800 órás karbantartáson, ebből azt feltételeztük hogy ekkor megkapták az upgrade-et és most már annyit tudnak a magyar gépek is mint a jelenlegi svéd C/D Gripenek. Aztán jött 2024 februárjában az értelmezhetetlen bejelentés hogy aláírták a +4 gépet és az összes gép upgrade-jét. Így még az is lehet hogy a 31-es gép az első ami megkapta a 3 évvel korábban emlegetett upgrade-et? (De hogy nem a sokak által várt C+/D+ upgrade-ről van szó, az elég valószínű, mert azt még egy svéd gép sem kapta meg.)
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
29 898
72 861
113
671116a15f5df369955986.jpg
463761205_523972550350522_1018074379204378772_n.jpg
Ez most autogramot ad a repülőnek?
Attól többet ér?
Érdekes...
Ha még Biden csinálna ilyet nem is tartanám furcsának.
 

TribunusAlex

Well-Known Member
2021. június 21.
301
1 344
93
A "kirakat hadsereg" titulust nem az állományra írtam, a kritikám a politikai vezető réteg rövid látásának szólt és a nekik benyaló katonai vezetésnek, tisztelet a kivételnek. A letolt gatyát még is minek neveznéd. Most is vért izzadnak a "katonák" (hivatásosok, szerződésesek) hogy teljesítsék a parancsokat. Szégyen, ahová juttatták a vezetőink hosszú évek alatt ezt a többre érdemes szervezett.
Az ivászatokat hagyjuk, most is megvan, de burkoltabb formában. Nem minden hivatásos volt alkoholista, még ha nem is volt antialkoholista. Civilként rengetegen ittak, mint most is, de akkor a hadseregbe bele lehetett jobban látni, a civilektől jól ellehetett őket választani. Nekem akkor volt néha (2) piás időszakom, amikor még nem is voltam katona, de gyorsan abba tudtam hagyni. Írhatnék a Miskolci Nehézipari Egyetemen eltöltött időszakról, milyen piálások mentek állandóan, vertük a többi egyetemet, főiskolát az EFOT-n szépen ki is jött. Nem voltunk kispályások. A sorállomány a civil életből hozta magával a piálást, mert fiatalok voltak. Most a pia mellett a drog a menő.
Soha nem volt akkora és olyan a hadseregünk, mint kellett volna, de 1990 után akkora mélyrepülés következett, amit még álmunkban sem gondoltunk volna. A koncepciók maguk voltak a vicc kategória, azért is szálltam ki, perspektíva nélkül. Sokan nem bírták a nyomást, a csapatoknál folyamatos hiány volt a hivatásos állománynál, volt, hogy egy ember három-négy helyett dolgozott, főleg a honi lérakosoknál. Nem volt egy vonzó fegyvernem, nehéz, sokkal több tudást igénylő, mint általában a többi és titkos, misztikus volt a civilek számára. 107 főt vettek fel papíron a főiskola LÉRAK tanszékére (rengeteget máshonnan írányítottak át), de csak 93-an vonultunk be. A második évre 37-en maradtunk. Három szakot akartak indítani (honi-, csapat lérak és csöves tűzért), de a létszám csak 2-re volt elég!
Végig éltem mindazt, amit írtál csak csapatlérakosként, aztán 20 év után kerültem át teljesen más jellegű hadműveleti, majd adminisztratív beosztásba, de ennek is már több mint tíz éve.
Az alakulatoknál és a magasabb parancsnokságokon, én nem tapasztalom mostanság, hogy bármilyen piálás menne (ezen a téren tényleg zéró a tolerancia), a drog már valóban nagyobb probléma kezd lenni, főként a fiataloknál.
A politikai vezetés dumákban történő haderőfejlesztése és az őket kiszolgáló tábornoki kar gerinctelensége végtelenül elkeserítő.
Az meg külön megalázó, hogy a tartalékosok most már még anyagilag is sokkal jobban megvannak becsülve, sőt Bobherceg szerint őket kell példának tekinteni, mert a hivatásos és szerződéses állomány alul-motivált. (És erről ki tehet?).