<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez:
Elpazarolt ajándék - Mendemonda az Ex-NDK helikopterekről
Helló! A sajtóban megjelent találgatásokkal szemben, ez végre korrekt megemlékezés a cikk! Néhány gondolat, ami foglalkoztat:
„Ha összehasonlítjuk őket a magyar Mi-24D helikopterekkel melyek össztechnikai üzemidő elérése miatt kerültek selejtezésre elég valószínű, hogy az Ex NDK Mi-24-esek sem repülhetnének már, mivel minden körülményt mellőzve is, túl öregek…”
Ez az üzemidő-élettartam mindig egy képlékeny dolog. Van egyrészt egy gyári élettartam, amit 30-40 éve megállapítottak, műszaki, illetve korabeli kereskedelmi érvek alapján. Kishazánkban kevés kivétellel erre hivatkozva tömegével dobták ki a haditechnikát.
Pedig az 1978 és 1984 között export gyártott Mi-24D típust még több országban üzemeltetik napjainkban is, ha igény és akarat van hozzá.
Dél-Amerikában:
Peruban az orosz 810. csítai repülőgép javító üzem műszaki támogatásával repülik a saját és ex. nicaraguai Mi-24D gépeket.
Közel-keleten:
Szíria is repüli a Mi-24D-t. A belháború előtt három századnyi gépük állt hadrendben, az orosz 150. repülőgép javító üzem támogatásával.
Ázsiában:
Repüli a Mi-24D-t még India is, a legutóbbi Iron Fist gyakorlaton szép fotók készültek a típusról.
Afrikában:
A legutóbbi harcokig a Maliban is repülték az ex. Bulgár Mi-24D-et.
Európában:
A lengyelek is kaptak utánunk ex. NDK Mi-24D-t. Ezeket a mai napig üzemeltetik! Sőt az Irakba kitelepített lengyel harci helikopteres egység állománya egy kivétellel, teljesen ex NDK-s MI-24D-kből állt.
Szóval, ha van igény és egy kis akarat, akkor ezek a gépek ma is repülhetőek lennének, ahogy a magyar példányok is.
http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=9&t=45631
UI:
„Németország újraegyesítése 1990-ben nem befolyásolta a helikopteres alakulatok működését” Kivétel nélkül MIND megszűnt 1990-ben! A típusok egy szűk részét (Mi-8/Mi-2) aktiválták újra más alakulatban, más személyzettel, jóval később.