molnibalage said
<blockquote>
Az ok, hogy ratyi állapotban vannak… De akkor más miért venné meg?
Egyes cégek rámozdultak asszem arra, hogy a vadászgép hajtóműveket az energetikai iparba tolják bele. Nem véletlen, hogy először a hajtóműveket akarták eladni és asszem a Solar Turbines tett is ajánlatot. Felújítva, a földön fixen beépítve sokáig elketyeghetnek. Kisméretű csúcserőműnek elvben nem rosszak.
Nyílván vannak, akiknek megérné ezeket úgy megvenni, hogy utána még meg kell őket kalapálni… Azt, hogy utána ezeket moderinázlni, azt valóban nem tudom, de inkább nyílván pénz kérdése van, mint technikai korlátja.
Technikai korlátja a legtöbb vad ötletnek nincs, csak racionalitásuk nemigen van.
Természtesen nem a Gripenek helyett értettem, hanem mellett "ARRA AZ ESETRE HA" majd valamikor esetleg szükség lenne rájuk.
A svédek állítgatják le az A/B Gripeneket úgy, hogy az üzemidő végének közelében nincsenek,. Ha sürgősen gép kell, akkor technikailag is legegyszerűbb a több Gripen. Az igazság meg az, hogy a gép gyorsabban lenne meg, mint a hozzájuk való pilóta... Ha fizetsz, akkor pikk-pakk előveszik és leporolják, mondjuk 1,5 év alatt. Egy pilóta kiképzése a 0-ról vagy 2-3 év. A pilóta nélkül a vadászgép meg csak egy nagy rakás vas meg más anyag, de nem harceszköz.</blockquote>
Hmm... Szóval azt mondod, hogy ha akarnánk, akkor viszonylag jó áron tudnánk majd még Gripeneket szerezni? Gondolom az is megoldható lenne akkor, hogy olyan formában modernizálják, mint ahogy most van nekünk C/D. Ez jól hangzik... Már csak az a kérdés, hogy ilyen-olyan okból akarunk-e a közeljövőben ukránokkal vagy inkább az oroszokkal boltolni... Ugye politikai/gazdasági (stratégiai is talán) szempontjai is lehetnek még annak, hogy honnan vásárolunk.