[HUN] Védelempolitika

Status
Not open for further replies.
molnibalage said
<blockquote>
Az ok, hogy ratyi állapotban vannak… De akkor más miért venné meg? :)

Egyes cégek rámozdultak asszem arra, hogy a vadászgép hajtóműveket az energetikai iparba tolják bele. Nem véletlen, hogy először a hajtóműveket akarták eladni és asszem a Solar Turbines tett is ajánlatot. Felújítva, a földön fixen beépítve sokáig elketyeghetnek. Kisméretű csúcserőműnek elvben nem rosszak.

Nyílván vannak, akiknek megérné ezeket úgy megvenni, hogy utána még meg kell őket kalapálni… Azt, hogy utána ezeket moderinázlni, azt valóban nem tudom, de inkább nyílván pénz kérdése van, mint technikai korlátja.

Technikai korlátja a legtöbb vad ötletnek nincs, csak racionalitásuk nemigen van.

Természtesen nem a Gripenek helyett értettem, hanem mellett "ARRA AZ ESETRE HA" majd valamikor esetleg szükség lenne rájuk. :)

A svédek állítgatják le az A/B Gripeneket úgy, hogy az üzemidő végének közelében nincsenek,. Ha sürgősen gép kell, akkor technikailag is legegyszerűbb a több Gripen. Az igazság meg az, hogy a gép gyorsabban lenne meg, mint a hozzájuk való pilóta... Ha fizetsz, akkor pikk-pakk előveszik és leporolják, mondjuk 1,5 év alatt. Egy pilóta kiképzése a 0-ról vagy 2-3 év. A pilóta nélkül a vadászgép meg csak egy nagy rakás vas meg más anyag, de nem harceszköz.</blockquote>
Hmm... Szóval azt mondod, hogy ha akarnánk, akkor viszonylag jó áron tudnánk majd még Gripeneket szerezni? Gondolom az is megoldható lenne akkor, hogy olyan formában modernizálják, mint ahogy most van nekünk C/D. Ez jól hangzik... Már csak az a kérdés, hogy ilyen-olyan okból akarunk-e a közeljövőben ukránokkal vagy inkább az oroszokkal boltolni... Ugye politikai/gazdasági (stratégiai is talán) szempontjai is lehetnek még annak, hogy honnan vásárolunk.
 
Hmm… Szóval azt mondod, hogy ha akarnánk, akkor viszonylag jó áron tudnánk majd még Gripeneket szerezni?
Nem tudom, hogy kinek mi számjt jó árnak. A jelenlegi Gripen szerződés szeritn a Gripenek fajlagos üzemeltetés költsége magasabbra adódik ki, mint az F-15E gépeké úgy, hogy a gépeket meg sem vettük...

Technikailag nem megoldhatatlan A/B Gripenből C/D-t csinálni, legalábbis tudtommal. Az C/D EBS HU is C/D törzsszekcióval és A/B szárnyakkal bírnak. A gépek elektronikája az, ami erősen eltér az első és második generációs Griffek között.

Magyarország számára teljesen logikátlan lenne orosz vadászgép rendszersítése a köv. 20 évben. A 10+10 Gripen szerződés kijelölte (sajnos?) a jövő útját. Ettől eltérni még drágább lenne, hiszen megint lehetne 0-ról kezdeni sokmindent...
 
Orosz gépekre leginkább akkor látnék esélyt, ha gyorsan kellene még 12-24 gép és használtan szereznénk ukránoktól/oroszoktól... Tény, hogy ezt a 24 gépet, amit el akarunk adni, nem 1-2 nap alatt lehetnek rendbehozni, pláne, hogy modernizáció nélkül nem is lenne túl sok értelmük. :S

Akkor már inkább még 12-24 Gripen használtan, ha szükség lenne további légi erősítésre.


Az pedig jó kérdés, hogy a jövőben, a 10+10 év után merre... Gondolom nekünk nem ártana továbbra is az oroszok és a nyugat között lavírozni. Jó kérdés, hogy a "nyugat" csak Európát vagy inkább Európát jelenti majd vagy a USA-t is. Illetve kivel és miért fontosabbak az alkudozások/helyezkedések. Ami a légi fölényt illeti, megint csak jó kérdés, hogy tudjuk fenttartani a térségben (már ha ez megvan pl. az ukránok ellen is). F-35-ösre túl sok esélyt nem látok... PAK-FA-ra többet, kérdés, hogy így előreláthatólag egy Gripen NG-vel összehasonlítva melyik lenne jobb... Illetve Ny-Európában hogy alakulnak majd a jövőbeni fejlesztések. (Egyelőre franciákról tudni ugye, hogy ők skippelik az 5. generációt.)
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra piacra dobják a MiG-eket
A 10 milliárd Ft, amit megcéloztak a 24 gépért és a 21 tartalék hajtóműért, kb.: 40 millió dollár. Egy új RD-33-as hajtómű 2 millió dollár (ha ez a 21 hajtómű tartalék és még nem használták, már ennek fel kellene keltenie az érdeklődést).

Azért ilyenkor eszembe jut, hogy 2006-ban az MSZP elengedte Irak 38 milliárd Ft-nyi államadóságát: http://gazdasag.ma.hu/tart/rcikk/c/0/148859/1
Nem vagyok én fösvény, de arról az Irakról van szó, akik az Oroszoktól 5 milliárd DOLLÁR, az USA-tól pedig 3 milliár DOLLÁR értékben vesznek fegyvereket. Szerintem a mi 38 milliárd Ft-unk (ami kb.: 160 millió dollár), csak zsebpénz, de abból a 38 millárdból még mennyi ideig lehetett volna üzemeltetni a Mig-eket? Segítek: 1993-tól 2010-ig kb.: 20 milliárd Ft-ot költöttek a Mig-29-esekre.
 
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra piacra dobják a MiG-eket
1. Molninak köszi az infót, hogy egy-egy ilyen hajtómű polgári felhasználásban is eladható termék - erre ezek szerint akár magyar cégek is licitálhatnának...

2. Atomerőmű kérdésben. Ha nem Urán, hanem Tórium alapon működnének (vagy fejlesztenék a lassan 50 éve csak a vezérlés szintjén korszerűsített technológiát) akkor töredék (Tórium esetébe ezrelékben mérhető) sugárzó anyaggal évezredekig ellenne az emberiség. Ez a jövő, a napelem, és társai egyenlőre technológiai demonstrátorok, de valóságosan még alkalmatlanok az energiagondok megoldására.

3. Korea mivel fizetne? Terroristákkal, vagy propagandistákkal? (valaki említette őket, mint vásárlókat)
 
igla said
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Újra piacra dobják a MiG-eket
1. Molninak köszi az infót, hogy egy-egy ilyen hajtómű polgári felhasználásban is eladható termék - erre ezek szerint akár magyar cégek is licitálhatnának...

2. Atomerőmű kérdésben. Ha nem Urán, hanem Tórium alapon működnének (vagy fejlesztenék a lassan 50 éve csak a vezérlés szintjén korszerűsített technológiát) akkor töredék (Tórium esetébe ezrelékben mérhető) sugárzó anyaggal évezredekig ellenne az emberiség. Ez a jövő, a napelem, és társai egyenlőre technológiai demonstrátorok, de valóságosan még alkalmatlanok az energiagondok megoldására.

3. Korea mivel fizetne? Terroristákkal, vagy propagandistákkal? (valaki említette őket, mint vásárlókat)
ÉK-t csak irónikusan említettem. Kábítószerrel tudnának fizetni. 
sf-laugh.gif
 
Elején laborcoznak , az szar de közepétől, már értelmes. 
Helikoptereknél nagyjából 100% kizárja az Olasz és Amcsi ajánlatot ( AW és UH ) , véleményem szerint  fél megoldásokat nem fognak választani ,ha Hende választ köv választások után.
 
Hát nem túl informális... Az tök jó, hogy lesz pályázat helikről, meg megállapodtak abban, hogy milyen képességekre van szükség, de ezt velünk nem osztották meg... Az is tök jó, hogy 2016-tól korszerűsítés, de erről sem beszéltek semmit, hogy milyen irányban vannak elképzelések... Azt meg végképp nem értem, hogy 14 Gripennel hogyan akarják Mo. és Szlovénia mellett KITELEPÍTETT gépekkel ellátni a kis balti államok légvédelmét. Oo Remélem ez azt is jelenti, hogy szereznek még be gépeket. :P
 
zotyek78 said
Azt meg végképp nem értem, hogy 14 Gripennel hogyan akarják Mo. és Szlovénia mellett KITELEPÍTETT gépekkel ellátni a kis balti államok légvédelmét. Oo Remélem ez azt is jelenti, hogy szereznek még be gépeket.
Valahogy a cseheknek is sikerült. Kétszer. És harmadszor is sikerülni fog.

És nem szereztek be még gépeket. Ahogy Magyarország sem fog.

Olyan sokszor volt már róla szó, hogy miért fölösleges a gépek darabszámának növelésével foglalkozni.

Itt van egy működő rendszer, ennek a biztonságos üzemeltetése és lehető legjobb kihasználása a feladat. Ez is kihívás!

A mindenféle barkácsmegoldásoktól meg a jó Isten mentse meg a légierőt.
 
@Batka

"Valahogy a cseheknek is sikerült. Kétszer. És harmadszor is sikerülni fog."

Mármint a saját országukon kívül még 4 másik ország légvédelmét ellátni 14 géppel?

 

"Olyan sokszor volt már róla szó, hogy miért fölösleges a gépek darabszámának növelésével foglalkozni."

Mármint hol? Én úgy tudom, hogy többször is szóbakerült, hogy kellene, csak nincs rá pénz.

 

"A mindenféle barkácsmegoldásoktól meg a jó Isten mentse meg a légierőt."

Ezt nem tudom, hogy mire írhattad. :o
 
Én szerintem is teljesen  fölöslegess a gépek számát nővelni.
Gazdaságilag jelenlegi helyzetünkbe még 3-4 évig nem reális forgatókönyv. Ami reális cél lehet a pilóták számának növelése, duplázás, esetleg triplázás. Ha 14 géppel gyakorlatoztatsz mondjuk 42 pilótát  , szerintem kivitelezhető és ahogy Molin írta 1,5-2 év alatt meg leszállítják az újabb 28 db -ot és ha 42 db van az már potenciál, de akkor már Gripen NG kéne , az új radar és egyéb nyalánkságok miatt.
Oltári nagy hülyeség lene , ha most rendelnénk C-D gépeket , ami ugye már lassan 10-15 éves tech.
 
Ezzel kapcsolatosan kérdésem, hogy nagy különbség nem lehet az NG és C között ,nem ? Egy minimális átképzést igényel gondolom.
 
desertfox said
Én szerintem is teljesen  fölöslegess a gépek számát nővelni.
Gazdaságilag jelenlegi helyzetünkbe még 3-4 évig nem reális forgatókönyv. Ami reális cél lehet a pilóták számának növelése, duplázás, esetleg triplázás. Ha 14 géppel gyakorlatoztatsz mondjuk 42 pilótát  , szerintem kivitelezhető és ahogy Molin írta 1,5-2 év alatt meg leszállítják az újabb 28 db -ot és ha 42 db van az már potenciál, de akkor már Gripen NG kéne , az új radar és egyéb nyalánkságok miatt.
Oltári nagy hülyeség lene , ha most rendelnénk C-D gépeket , ami ugye már lassan 10-15 éves tech.
Ha még csak Szlovéniáról... Meg akár más szomszédos országokról lenne szó... De itt konkrétan arról volt szó, hogy kitelepítenek gépeket.
 
A riportban a szokásos maszatolás, semmi konkrétum. Évek óta ez megy. Majd a távoli jövőben, majd ha az ország gazdagi helyzete, majd 2016-tól stb. stb. 
sf-cry.gif


 

A szlovén légtértől nem kell megijedni, ugyanis ez nem azt jelenti, hogy ki kell települni.
 
Status
Not open for further replies.