[HUN] Zlin 242/143

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé
Közbeszerzési értesítőből...

Tájékoztató az eljárás eredményéről

A MH repülőbenzinnel történő ellátása 2025-2028

A Magyar Honvédség Zlin Z 242L és Z 143 LSi típusú repülőgépei üzemeltetéséhez szükséges hajtóanyag ellátás biztosítása.
A beszerzés mennyisége: 400 000 liter repülőbenzin.
Vevő a beszerzési mennyiség 70 %-ra vállal lehívási kötelezettséget.
A részletes műszaki követelményeket a kiegészítő közbeszerzési dokumentum tartalmazza.

A teljesítés helye: Szolnok

A beérkezett ajánlatok száma: 1

Nyertes: CASTRUM FERREUM Műszaki Szolgáltató és Kereskedelmi Zártkörűen Működő Részvénytársaság

Az értesítésben odaítélt összes szerződés értéke: 461 102 364,00 HUF
 
Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

Könnyű Futárrepülőgépek fenntartása 2025-2028

A beszerzés tárgya 2 db Zlin Z 143 LSi típusú repülőgép fenntartása.

Keretösszeg: nettó 622.047.241, - Ft (bruttó: 789.999.995, -Ft)
A keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2025. évben: nettó 118.110.235,- Ft
2026. évben: nettó 157.480.314,- Ft
2027. évben: nettó 173.228.346,- Ft
2028. évben: nettó 173.228.346,- Ft

Ajánlatkérő a keretösszeg 40%-ának felhasználására vállal kötelezettséget. A részletes követelményeket a Részvételi dokumentáció részét képező Műszaki leírás tartalmazza.

A részvételi határidő: 19/08/2025
 
  • Hűha
  • Dühítő
Reactions: endre and ravenlord
Közbeszerzési értesítőből...

Részvételi felhívás

Könnyű Futárrepülőgépek fenntartása 2025-2028

A beszerzés tárgya 2 db Zlin Z 143 LSi típusú repülőgép fenntartása.

Keretösszeg: nettó 622.047.241, - Ft (bruttó: 789.999.995, -Ft)
A keretösszeg tervezett éves felhasználása:
2025. évben: nettó 118.110.235,- Ft
2026. évben: nettó 157.480.314,- Ft
2027. évben: nettó 173.228.346,- Ft
2028. évben: nettó 173.228.346,- Ft

Ajánlatkérő a keretösszeg 40%-ának felhasználására vállal kötelezettséget. A részletes követelményeket a Részvételi dokumentáció részét képező Műszaki leírás tartalmazza.

A részvételi határidő: 19/08/2025

Első ránézésre azt gondoltam, hogy ez nem egy nagy összeg, egy autó is drágábbra jön ki évente.
Aztán megnéztem jobban. Mi a bánat kerül ezeken ennyibe?
 
Első ránézésre azt gondoltam, hogy ez nem egy nagy összeg, egy autó is drágábbra jön ki évente.
Aztán megnéztem jobban. Mi a bánat kerül ezeken ennyibe?
Énis ezt néztem, meglepőek ezek az árak, nagyon.
Nigéria tavaly vett 24 darabot 10 millió dollárért, azaz kb 150 millió forint egy darab. Fura.
 
Első ránézésre azt gondoltam, hogy ez nem egy nagy összeg, egy autó is drágábbra jön ki évente.
Aztán megnéztem jobban. Mi a bánat kerül ezeken ennyibe?
Énis ezt néztem, meglepőek ezek az árak, nagyon.
Nigéria tavaly vett 24 darabot 10 millió dollárért, azaz kb 150 millió forint egy darab. Fura.

Elég gyakran derül ki mostanában hogy milyen eszméletlen túlárazások vannak a kisebb beszerzéseken. A telexen van például most egy cikk, ami a RSZR -nek beszerzett biliárd asztalt elemzi ki. 4 millióért vettek egy olyan asztalt, ami a fényképek alapján egyébként 800 ezer forint.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre
Elég gyakran derül ki mostanában hogy milyen eszméletlen túlárazások vannak a kisebb beszerzéseken. A telexen van például most egy cikk, ami a RSZR -nek beszerzett biliárd asztalt elemzi ki. 4 millióért vettek egy olyan asztalt, ami a fényképek alapján egyébként 800 ezer forint.
Nálunk az a pletyka járja, hogy a mentőbejárat ajtaját 17 millióból csináltatták meg, ebből maga az ajtó+munkadíj volt vagy 4 millió. A többi az "ügyintézés". És a szomorú az, hogy senkinek sem jutott eszébe a kórházi dolgozók közt ezt megkérdőjelezni... Adalék: az ajtót azóta sem állították üzembe, mert valami apróság lemaradt róla...
 
Elég gyakran derül ki mostanában hogy milyen eszméletlen túlárazások vannak a kisebb beszerzéseken. A telexen van például most egy cikk, ami a RSZR -nek beszerzett biliárd asztalt elemzi ki. 4 millióért vettek egy olyan asztalt, ami a fényképek alapján egyébként 800 ezer forint.
Nálunk az a pletyka járja, hogy a mentőbejárat ajtaját 17 millióból csináltatták meg, ebből maga az ajtó+munkadíj volt vagy 4 millió. A többi az "ügyintézés". És a szomorú az, hogy senkinek sem jutott eszébe a kórházi dolgozók közt ezt megkérdőjelezni... Adalék: az ajtót azóta sem állították üzembe, mert valami apróság lemaradt róla...
Ezek eddig is megvoltak, csak amikor ment a szekér akkor nem sokan foglalkoztak vele
 
Első ránézésre azt gondoltam, hogy ez nem egy nagy összeg, egy autó is drágábbra jön ki évente.
Aztán megnéztem jobban. Mi a bánat kerül ezeken ennyibe?
Ez a meglévő két gép következő 4 éves fenntartási költsége, nem pedig új gépek beszerzése...
 
Ez a meglévő két gép következő 4 éves fenntartási költsége, nem pedig új gépek beszerzése...
Illetve egy max. keretösszeg, csak a 40%-ra vállalnak kötelező kifizetést.
A Műszaki leírás is nyilvános, mit tartalmaz a gépek fenntartása? Úgy lenne érdekes.
 
Ez a meglévő két gép következő 4 éves fenntartási költsége, nem pedig új gépek beszerzése...
Szerintem ezt értettük, csak elég fura az a karbantartási díj amikor két repülőgépre 4 évente elköltik a gépek árát.
Ha ezek a repülők évente mondjuk darabonként 250 órát repülnek, akkor a karbantartásuk 353e/óra. Ez nem az olcsó kategória.

mondjuk látom itt derpegtem az elöző három éves karbantartási kiíráson is.
De tényleg nem teljesen értem, ezek olcsó civil repülők.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and SilvioD
Szerintem ezt értettük, csak elég fura az a karbantartási díj amikor két repülőgépre 4 évente elköltik a gépek árát.
Ha ezek a repülők évente mondjuk darabonként 250 órát repülnek, akkor a karbantartásuk 353e/óra. Ez nem az olcsó kategória.

mondjuk látom itt derpegtem az elöző három éves karbantartási kiíráson is.
De tényleg nem teljesen értem, ezek olcsó civil repülők.
Én is ezen gondolkoztam, hogy a 6 kétüléses gép fenntartási költsége 4 évre volt kb. annyi mint most a 2 négyülésesé?
 
Szerintem ezt értettük, csak elég fura az a karbantartási díj amikor két repülőgépre 4 évente elköltik a gépek árát.
Ha ezek a repülők évente mondjuk darabonként 250 órát repülnek, akkor a karbantartásuk 353e/óra. Ez nem az olcsó kategória.

mondjuk látom itt derpegtem az elöző három éves karbantartási kiíráson is.
De tényleg nem teljesen értem, ezek olcsó civil repülők.
"Zlin 242L/143LSi costs approximately 400,000 HUF per FH"

https://folyoirat.ludovika.hu/index.php/reptudkoz/article/view/5179/5028
2021-es adat. Azóta sem lett olcsóbb - szakkommentár by ravenlord
FH= Flying Hours.