Érdekes, hogy itt fordítva történnek a dolgok, mint korábban. Kezdetben volt ugye a Li-2 lényegében kiváltására az echte orosz Il-12, amiből végülis lett az Il-14, miután a 12-es nem volt sikeres gép. 663 Il-12-esből például 50 darabot még át is építettek Il-14-essé.
Most ugye előbb volt Il-114 és csak ezt követi az Il-112, bár ellentétben az ősökkele ez két nem egészen azonos kategóriájú gép.
Az Il-114-es egy alsószárnyas konstrukció, szép és jó, de érdemi taktikai feladatokra nem igazán alkalmas, mivel ez elsősorban utasszállító. (Tervezett haditengerész, partvédelmi csapásmérő és katonai utasszállító verziói vannak csak)
Az Il-112-es ezzel szemben egy felsőszárnyas, teherrámpás, harcászati feladatokra is alkalmas gép, ami tulajdonképpen egy az egyben tudja váltani az An-24/26/30/32 vonalat, illetve az An-140-est, már ahová ezt el akarnák adni. Az egykor volt, de végül sorozatban nem gyártott L-610-essel azonos kategória.
Most ugye előbb volt Il-114 és csak ezt követi az Il-112, bár ellentétben az ősökkele ez két nem egészen azonos kategóriájú gép.
Az Il-114-es egy alsószárnyas konstrukció, szép és jó, de érdemi taktikai feladatokra nem igazán alkalmas, mivel ez elsősorban utasszállító. (Tervezett haditengerész, partvédelmi csapásmérő és katonai utasszállító verziói vannak csak)
Az Il-112-es ezzel szemben egy felsőszárnyas, teherrámpás, harcászati feladatokra is alkalmas gép, ami tulajdonképpen egy az egyben tudja váltani az An-24/26/30/32 vonalat, illetve az An-140-est, már ahová ezt el akarnák adni. Az egykor volt, de végül sorozatban nem gyártott L-610-essel azonos kategória.