Il-112 / Il-212 (Iljusin, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 047
68 831
113
Érdekes, hogy itt fordítva történnek a dolgok, mint korábban. Kezdetben volt ugye a Li-2 lényegében kiváltására az echte orosz Il-12, amiből végülis lett az Il-14, miután a 12-es nem volt sikeres gép. 663 Il-12-esből például 50 darabot még át is építettek Il-14-essé.
Most ugye előbb volt Il-114 és csak ezt követi az Il-112, bár ellentétben az ősökkele ez két nem egészen azonos kategóriájú gép.
Az Il-114-es egy alsószárnyas konstrukció, szép és jó, de érdemi taktikai feladatokra nem igazán alkalmas, mivel ez elsősorban utasszállító. (Tervezett haditengerész, partvédelmi csapásmérő és katonai utasszállító verziói vannak csak)
Az Il-112-es ezzel szemben egy felsőszárnyas, teherrámpás, harcászati feladatokra is alkalmas gép, ami tulajdonképpen egy az egyben tudja váltani az An-24/26/30/32 vonalat, illetve az An-140-est, már ahová ezt el akarnák adni. Az egykor volt, de végül sorozatban nem gyártott L-610-essel azonos kategória.
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 612
8 028
113
243161.jpg
 

szegcsab

Well-Known Member
2015. január 25.
7 162
17 895
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

6238202_original-1-jpg.522688
6238243_original-1-jpg.522691
 

krokomach

Well-Known Member
2010. április 27.
10 729
11 462
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

6238202_original-1-jpg.522688
6238243_original-1-jpg.522691

http://iho.hu/hir/felszallni-keszul-az-il-112v-190101
"...A két, egyenként 2800 lóerős tengelyteljesítményű Klimov TB7- 117CT gázturbinával és hatlapátos AV-112 állandó sebességű, állítható állásszögű légcsavarokkal felszerelt gép maximális felszállótömegét 21 tonnára tervezték, a hasznos terhelés eléri az öt tonnát. A teheráru helyett 26, teljesen felszerelt lövészkatona vagy ötven utas fér majd a gépre.
A 11,2 méter hosszú, 2,45 méter széles és 2,4 méter magas teherteret a T-alakú farokrész-kialakításnak köszönhetően rámpán is meg lehet közelíteni, így kisebb járműveket is képes hordozni. Az Il -112V kialakításánál alapkövetelmény volt, hogy képes legyen rövid vagy betonozatlan repülőterek használatára, illetve a sivatagitól a sarkvidékig terjedő időjárási körülmények elviselésére. A pilótafülkében is a színes LCD-kijelzők dominálnak, a magas fokú automatizáltságnak köszönhetően a gép két fős személyzettel repül. A 8100 méteres utazómagasságon a tervek szerint 3,5 tonnás terheléssel 2400 kilométert lesz majd képes megtenni a teherszállító."
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
http://iho.hu/hir/felszallni-keszul-az-il-112v-190101
"...A két, egyenként 2800 lóerős tengelyteljesítményű Klimov TB7- 117CT gázturbinával és hatlapátos AV-112 állandó sebességű, állítható állásszögű légcsavarokkal felszerelt gép maximális felszállótömegét 21 tonnára tervezték, a hasznos terhelés eléri az öt tonnát. A teheráru helyett 26, teljesen felszerelt lövészkatona vagy ötven utas fér majd a gépre.
A 11,2 méter hosszú, 2,45 méter széles és 2,4 méter magas teherteret a T-alakú farokrész-kialakításnak köszönhetően rámpán is meg lehet közelíteni, így kisebb járműveket is képes hordozni. Az Il -112V kialakításánál alapkövetelmény volt, hogy képes legyen rövid vagy betonozatlan repülőterek használatára, illetve a sivatagitól a sarkvidékig terjedő időjárási körülmények elviselésére. A pilótafülkében is a színes LCD-kijelzők dominálnak, a magas fokú automatizáltságnak köszönhetően a gép két fős személyzettel repül. A 8100 méteres utazómagasságon a tervek szerint 3,5 tonnás terheléssel 2400 kilométert lesz majd képes megtenni a teherszállító."
Megvan annak a hatása, hogy jóval ducibb, mint egy An-26-os. :)
A teljesítmény egy leheletnyivel kevesebb, és 3 tonnával kisebb a felszállótömeg. 500 méterrel magasabbra bír felkapaszkodni. Viszont az újabb hajtóművek ellenére kb. megegyező tüzelőanyaggal ugyanannyi terhet majdnem ugyanolyan messzire képes elvinni.
Nopersze 3 emberrel kevesebb kell hozzá, meg van benne hely bőven (mondjuk az Ancsa nyúlánkabb, ezért abban is kb. 60 köbméternyi tehertér van).
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 794
13 892
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Nem aprózták el: Már az első repülésen kipróbálták az egy hajtóműves leszállást!:eek:
 
  • Tetszik
Reactions: jani22

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 798
27 336
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed