Il-112 / Il-212 (Iljusin, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 672
13 085
113
Szerintem kb. ez történt:


A lapátok forgási sebessége megegyezik a kamera által másodpercenként rögzített képkockák számával.
Először én is erre gondoltam, de nézd meg alaposan a több szögből felvett felvételeket!
Az általad először beillesztett videón ugyanaz a hajtómű "áll", illetve épp áll meg - miközben a másik légcsavar még bőszen forog - a megállás pillanatában, ami előtte is roppant gyanús.
S a pilóta mosolya sem őszinte; először leinti az őt ünnepelni akarókat...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Nekem továbbra is gyanús, hogy nem.
Lehet, hogy rosszul látom, de nekem 0:30-nál úgy tűnik, hogy nincs vitorlába rakva a jobb oldali légcsavar... szóval nem tudom. A légcsavarokat magától is vitorlába szokta állítani a hajtómű és a légcsavar szabályzó rendszere, ha lecsökken a nyomaték egy bizonyos szint alá (vagyis leállt a hajtómű), de lehet kényszeríteni is (KFL-gomb), ha nem csinálná meg magától. Legalábbis az ősrégi An-26 már tudta ezeket a vészüzemmódokat (meg volt még egy-két helyzet amikor automatikusan csinálta) és az oroszok se az első repülőgépet építik, szóval valószínűleg kiterjedtebb a védelmi rendszere a gépnek, mint egy 50-es évekbeli konstrukciónak.
Az is meglepő lenne, ha teljesen behányt volna a szabályzás.
A következő probléma, hogy a légcsavaros gázturbináknál általában (sőt, szerintem mindig) a fizikai fordulatszám állandósága szokott lenni a szabályzási paraméter, vagyis az egész rendszer arra van felépítve, hogy minden üzemmódon és külső körülmény mellett a fordulatszámot állandó értéken tartsa (a hajtóművek között szerintem fél százaléknál nincs nagyobb szórás). Szóval fura, hogy az egyik légcsavar normálisan forog a videón, a másiknál meg annyira elmászott a fordulatszám, hogy ezt a majdnem „állvamaradt” jelenséget látjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 953
10 794
113
Ha megnézitek a második videó elejét 0:01-nél, amikor a gép még távolabb van, jól látszik, hogy a jobb hajtómű is működik. Kb az a szitu, mit a helis videónál, amikor a heli távolabbra kerül a kamerától, akkor már látszani kezd a rotorlapátok forgása.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 672
13 085
113
Ha megnézitek a második videó elejét 0:01-nél, amikor a gép még távolabb van, jól látszik, hogy a jobb hajtómű is működik. Kb az a szitu, mit a helis videónál, amikor a heli távolabbra kerül a kamerától, akkor már látszani kezd a rotorlapátok forgása.

Meggyőztetek.

A fekete Volga GAZ-24 nagyon üt!
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ok. az újabb videókon direktben is látszik, hogy pörög mind a két sróf. Mondjuk az jópofa, hogy így is az egyiknél jelentkezik ez a „szinkron-fordulatszám” jelenség, a másiknál meg nem.
Azt egyébként tudja valaki, hogy direkt időzítették az első felszállását Iljusin születésnapjára, vagy véletlen a dátum?
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 042
6 245
113
Ok. az újabb videókon direktben is látszik, hogy pörög mind a két sróf. Mondjuk az jópofa, hogy így is az egyiknél jelentkezik ez a „szinkron-fordulatszám” jelenség, a másiknál meg nem.
Azt egyébként tudja valaki, hogy direkt időzítették az első felszállását Iljusin születésnapjára, vagy véletlen a dátum?

Nincsen véletlenek! Az univerzum meg nem ismeri a tagadást. :)
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 599
7 923
113
c7e8c2c362ed1d12b393accf8730847f.jpg

1 képpel bővítve
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Kíváncsi vagyok, lesz-e hosszított törzsű, meg speciális változat.
Mivel az oroszok fejlesztik saját célra, így elképzelhető néhány speciális változat. A hosszabb törzsre viszont nem vennék mérget, mert okkal tervezhették ilyenre, ráadásul vannak más /hosszabb/ szállítógépeik is...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 982
85 634
113
Kösz én csak azt tudtam hogy valami nem kerek.

Azt,hogy egy gép tömege nagyobb a tervezettnél és emiatt át kell tervezni az ma már kb kalkulát dolog.Nem nagyon van olyan fejlesztés a repülőiparban ahol ne küzdene a produktum súlyproblémákkal.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Azt,hogy egy gép tömege nagyobb a tervezettnél és emiatt át kell tervezni az ma már kb kalkulát dolog.Nem nagyon van olyan fejlesztés a repülőiparban ahol ne küzdene a produktum súlyproblémákkal.
Kérdés, hogy mennyi az a nagyobb tömeg. - Bár azt biztos nem fogják reklámozni...
 
  • Tetszik
Reactions: dudi