Il-112 / Il-212 (Iljusin, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 976
11 078
113
Nekem továbbra is gyanús, hogy nem.

Szerintem kb. ez történt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A lapátok forgási sebessége megegyezik a kamera által másodpercenként rögzített képkockák számával.
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 794
13 892
113
Szerintem kb. ez történt:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

A lapátok forgási sebessége megegyezik a kamera által másodpercenként rögzített képkockák számával.
Először én is erre gondoltam, de nézd meg alaposan a több szögből felvett felvételeket!
Az általad először beillesztett videón ugyanaz a hajtómű "áll", illetve épp áll meg - miközben a másik légcsavar még bőszen forog - a megállás pillanatában, ami előtte is roppant gyanús.
S a pilóta mosolya sem őszinte; először leinti az őt ünnepelni akarókat...
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Nekem továbbra is gyanús, hogy nem.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Lehet, hogy rosszul látom, de nekem 0:30-nál úgy tűnik, hogy nincs vitorlába rakva a jobb oldali légcsavar... szóval nem tudom. A légcsavarokat magától is vitorlába szokta állítani a hajtómű és a légcsavar szabályzó rendszere, ha lecsökken a nyomaték egy bizonyos szint alá (vagyis leállt a hajtómű), de lehet kényszeríteni is (KFL-gomb), ha nem csinálná meg magától. Legalábbis az ősrégi An-26 már tudta ezeket a vészüzemmódokat (meg volt még egy-két helyzet amikor automatikusan csinálta) és az oroszok se az első repülőgépet építik, szóval valószínűleg kiterjedtebb a védelmi rendszere a gépnek, mint egy 50-es évekbeli konstrukciónak.
Az is meglepő lenne, ha teljesen behányt volna a szabályzás.
A következő probléma, hogy a légcsavaros gázturbináknál általában (sőt, szerintem mindig) a fizikai fordulatszám állandósága szokott lenni a szabályzási paraméter, vagyis az egész rendszer arra van felépítve, hogy minden üzemmódon és külső körülmény mellett a fordulatszámot állandó értéken tartsa (a hajtóművek között szerintem fél százaléknál nincs nagyobb szórás). Szóval fura, hogy az egyik légcsavar normálisan forog a videón, a másiknál meg annyira elmászott a fordulatszám, hogy ezt a majdnem „állvamaradt” jelenséget látjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 976
11 078
113
Ha megnézitek a második videó elejét 0:01-nél, amikor a gép még távolabb van, jól látszik, hogy a jobb hajtómű is működik. Kb az a szitu, mit a helis videónál, amikor a heli távolabbra kerül a kamerától, akkor már látszani kezd a rotorlapátok forgása.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 794
13 892
113
Ha megnézitek a második videó elejét 0:01-nél, amikor a gép még távolabb van, jól látszik, hogy a jobb hajtómű is működik. Kb az a szitu, mit a helis videónál, amikor a heli távolabbra kerül a kamerától, akkor már látszani kezd a rotorlapátok forgása.

Meggyőztetek.

A fekete Volga GAZ-24 nagyon üt!
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
Ok. az újabb videókon direktben is látszik, hogy pörög mind a két sróf. Mondjuk az jópofa, hogy így is az egyiknél jelentkezik ez a „szinkron-fordulatszám” jelenség, a másiknál meg nem.
Azt egyébként tudja valaki, hogy direkt időzítették az első felszállását Iljusin születésnapjára, vagy véletlen a dátum?
 

Kulso_54

Well-Known Member
2010. június 14.
3 054
6 289
113
Ok. az újabb videókon direktben is látszik, hogy pörög mind a két sróf. Mondjuk az jópofa, hogy így is az egyiknél jelentkezik ez a „szinkron-fordulatszám” jelenség, a másiknál meg nem.
Azt egyébként tudja valaki, hogy direkt időzítették az első felszállását Iljusin születésnapjára, vagy véletlen a dátum?

Nincsen véletlenek! Az univerzum meg nem ismeri a tagadást. :)
 

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 612
8 028
113
c7e8c2c362ed1d12b393accf8730847f.jpg

1 képpel bővítve
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Kíváncsi vagyok, lesz-e hosszított törzsű, meg speciális változat.
Mivel az oroszok fejlesztik saját célra, így elképzelhető néhány speciális változat. A hosszabb törzsre viszont nem vennék mérget, mert okkal tervezhették ilyenre, ráadásul vannak más /hosszabb/ szállítógépeik is...
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
51 668
87 033
113
Kösz én csak azt tudtam hogy valami nem kerek.

Azt,hogy egy gép tömege nagyobb a tervezettnél és emiatt át kell tervezni az ma már kb kalkulát dolog.Nem nagyon van olyan fejlesztés a repülőiparban ahol ne küzdene a produktum súlyproblémákkal.
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Azt,hogy egy gép tömege nagyobb a tervezettnél és emiatt át kell tervezni az ma már kb kalkulát dolog.Nem nagyon van olyan fejlesztés a repülőiparban ahol ne küzdene a produktum súlyproblémákkal.
Kérdés, hogy mennyi az a nagyobb tömeg. - Bár azt biztos nem fogják reklámozni...
 
  • Tetszik
Reactions: dudi