Il-112 / Il-212 (Iljusin, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 258
87 811
113
Meg is tortent, itt vannak a kepek:

Március 30-ára tervezték eredetileg a második felszállást.
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator
W

Wilson

Guest
Ил-112 esett le :(, harman voltak a gepen.


To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy IL-112B prototípusa tesztrepülés közben lezuhant Moszkva külvárosában, Kubinkanál leszállás közben. A repülőgép jelenleg a tesztelési szakaszban van.
A videofelvételek alapján az egyik motor lángba borult. Az előzetes adatok szerint három ember volt a fedélzeten.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
44 440
85 648
113
Legyen meg itt is...

Ил-112 esett le :(, harman voltak a gepen.



To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Egy IL-112B prototípusa tesztrepülés közben lezuhant Moszkva külvárosában, Kubinkanál leszállás közben. A repülőgép jelenleg a tesztelési szakaszban van.
A videofelvételek alapján az egyik motor lángba borult. Az előzetes adatok szerint három ember volt a fedélzeten.

Zsukovszkijba hozták az Armija-2021-re
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 258
87 811
113
Az előzetes adatok szerint a gépet az Il PAO főpilótája, az első osztályú tesztpilótájából, az "Oroszország hőse" Niykolaj Kujmovból, az első osztályú tesztpilótából, Dmitrij Komarovból, az első osztályú tesztrepülő -mérnökből, Nyikolaj Hludejevből álló személyzet vezette.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 258
87 811
113
Az előzetes adatok szerint a gépet az Il PAO főpilótája, az első osztályú tesztpilótájából, az "Oroszország hőse" Niykolaj Kujmovból, az első osztályú tesztpilótából, Dmitrij Komarovból, az első osztályú tesztrepülő -mérnökből, Nyikolaj Hludejevből álló személyzet vezette.
nJTvZiGyyh4.jpg
 
  • Szomorú
Reactions: fishbed
W

Wilson

Guest
Zsukovszkijba hozták az Armija-2021-re

Az új IL-112V könnyű katonai szállító repülőgép első prototípusa, amely a közelmúltban a Voronyezsi repülőgépgyár repülőteréről a Moszkva környéki Zsukovszkij városába repült a VII. nemzetközi haditechnikai fórumon való részvételre való felkészülés céljából, a "Hadsereg-2021" elnevezésű rendezvényre, ma, augusztus 17-én lezuhant a Kubinka repülőtéren.

Az Egyesült Repülőgépipari Vállalat (UAC, a Rosztec állami vállalat része) sajtószolgálata szerint "az IL-112V könnyű katonai szállító repülőgép gyakorlórepülés közben, leszállás közben zuhant le a Kubinka repülőtér közelében".

Hozzátették, hogy a baleset részleteit jelenleg tisztázzák, és külön bizottságot állítanak fel az okok kiderítésére.

Az előzetes adatok szerint a legújabb szállító repülőgép fedélzetén háromfős személyzet tartózkodott. A repülőgép kigyulladt és a kifutópályától 1,5 km-re, Nyizsnyij Nyikolszkij tó közelében lezuhant.

A Mash távirati csatorna szerint "előzetes információk szerint Nyikolaj Kuimov tesztpilóta és orosz hős volt a Moszkva közelében lezuhant gép kormányánál".

Az UAC sajtószolgálatának közlése szerint a repülőgépet augusztus 13-án a Voronyezsi Repülőgépgyárból (VASO, a Rostec állami vállalat UAC közlekedési repülési részlegének része) a Moszkva melletti Zsukovszkijban található IL bázisra irányította az IL vezető tesztpilótájának legénysége, Oroszország Hőse, Nyikolaj Kuimov 1. osztályú tesztpilóta, Dmitrij Komarov 1. osztályú tesztpilóta, Nyikolaj Hludejev 1. osztályú tesztrepülőmérnök.


1627686_0be1a8975282ea390b894491c3df49d5.jpg







9461140669d4ad1db1fb7f740bc4a.jpeg


Farit Sharafeev, a VASO ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy "ez egy tragikus esemény az egész hazai repülőgépgyártó ipar számára". Elmondása szerint az első IL-112V előzetes tesztjei folyamatban vannak, a második prototípus pedig erőforrás-teszteken esik át. Az UAC hangsúlyozta, hogy a repülőgépet fejlett digitális technológiák felhasználásával tervezték, és a legmodernebb, Oroszországban gyártott fedélzeti rendszerekkel szerelték fel. A repülési és navigációs berendezések biztosítják az ICAO által legalább II. kategóriába sorolt repülőterek automatikus megközelítésének lehetőségét, valamint a rosszul felszerelt és nem rádióval felszerelt repülőterek kézi megközelítésének lehetőségét.

Az IL-112V könnyű turbopropelleres katonai szállító repülőgép első prototípusa (sorozatszám: 01-01, lajstromjel: RF-41400) 2019. március 30-án hajtotta végre szűzrepülését a Voronyezsi Repülőgépgyártó Részvénytársaság (VASO) repülőterén. Ezt követően a prototípus repülési tesztjeit két évre felfüggesztették a tervezés javítása és a repülőgép súlyának csökkentése érdekében, aminek eredményeképpen az első IL-112V prototípus második repülése csak 2021. március 30-án történt meg. Azóta a prototípus az előzetes tesztprogram keretében mintegy 15 repülést teljesített.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 258
87 811
113
4 kitünő pilótáját veszítette el az Orosz légierő ezekben a napokban. A Be-200CsSz és Il-112V balesetek következtében. Ma pedig 59 éves korában elhunyt az Il-76 és Il-78 főkonstrüktőre Andrej Juraszov.


Ez a haláleset a PAO Il (OKB Iljusina) újabb gyengülése.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
14 047
68 828
113
Ma pedig 59 éves korában elhunyt az Il-76 és Il-78 főkonstrüktőre Andrej Juraszov.
A kora alapján a mondat gondolom úgy precízebb, hogy az Il-76 és Il-78 programok jelenlegi főkonstruktőre. Mivel ez a két típus gyártása/fejlesztése még jelenleg is (pontosabban ismét) zajlik. Amíg van program, addig van főkonstruktőr is.
Ahogy a MiG-31-es jelenleg futó programjainak (BM és K) főkonstruktőre is hasonló korú volt, mikor nemrég meghalt.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and vilmoci

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 258
87 811
113
A kora alapján a mondat gondolom úgy precízebb, hogy az Il-76 és Il-78 programok jelenlegi főkonstruktőre. Mivel ez a két típus gyártása/fejlesztése még jelenleg is (pontosabban ismét) zajlik. Amíg van program, addig van főkonstruktőr is.
Ahogy a MiG-31-es jelenleg futó programjainak (BM és K) főkonstruktőre is hasonló korú volt, mikor nemrég meghalt.
Mindig a jelenlegit kell érteni. Létező gépek, futó modernizációs programok. A szovjet korban tervezők már nem élnek.
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

nagyoncivil

Well-Known Member
2018. október 26.
330
811
93
Az új IL-112V könnyű katonai szállító repülőgép első prototípusa, amely a közelmúltban a Voronyezsi repülőgépgyár repülőteréről a Moszkva környéki Zsukovszkij városába repült a VII. nemzetközi haditechnikai fórumon való részvételre való felkészülés céljából, a "Hadsereg-2021" elnevezésű rendezvényre, ma, augusztus 17-én lezuhant a Kubinka repülőtéren.

Az Egyesült Repülőgépipari Vállalat (UAC, a Rosztec állami vállalat része) sajtószolgálata szerint "az IL-112V könnyű katonai szállító repülőgép gyakorlórepülés közben, leszállás közben zuhant le a Kubinka repülőtér közelében".

Hozzátették, hogy a baleset részleteit jelenleg tisztázzák, és külön bizottságot állítanak fel az okok kiderítésére.

Az előzetes adatok szerint a legújabb szállító repülőgép fedélzetén háromfős személyzet tartózkodott. A repülőgép kigyulladt és a kifutópályától 1,5 km-re, Nyizsnyij Nyikolszkij tó közelében lezuhant.

A Mash távirati csatorna szerint "előzetes információk szerint Nyikolaj Kuimov tesztpilóta és orosz hős volt a Moszkva közelében lezuhant gép kormányánál".

Az UAC sajtószolgálatának közlése szerint a repülőgépet augusztus 13-án a Voronyezsi Repülőgépgyárból (VASO, a Rostec állami vállalat UAC közlekedési repülési részlegének része) a Moszkva melletti Zsukovszkijban található IL bázisra irányította az IL vezető tesztpilótájának legénysége, Oroszország Hőse, Nyikolaj Kuimov 1. osztályú tesztpilóta, Dmitrij Komarov 1. osztályú tesztpilóta, Nyikolaj Hludejev 1. osztályú tesztrepülőmérnök.


1627686_0be1a8975282ea390b894491c3df49d5.jpg







9461140669d4ad1db1fb7f740bc4a.jpeg


Farit Sharafeev, a VASO ügyvezető igazgatója kijelentette, hogy "ez egy tragikus esemény az egész hazai repülőgépgyártó ipar számára". Elmondása szerint az első IL-112V előzetes tesztjei folyamatban vannak, a második prototípus pedig erőforrás-teszteken esik át. Az UAC hangsúlyozta, hogy a repülőgépet fejlett digitális technológiák felhasználásával tervezték, és a legmodernebb, Oroszországban gyártott fedélzeti rendszerekkel szerelték fel. A repülési és navigációs berendezések biztosítják az ICAO által legalább II. kategóriába sorolt repülőterek automatikus megközelítésének lehetőségét, valamint a rosszul felszerelt és nem rádióval felszerelt repülőterek kézi megközelítésének lehetőségét.

Az IL-112V könnyű turbopropelleres katonai szállító repülőgép első prototípusa (sorozatszám: 01-01, lajstromjel: RF-41400) 2019. március 30-án hajtotta végre szűzrepülését a Voronyezsi Repülőgépgyártó Részvénytársaság (VASO) repülőterén. Ezt követően a prototípus repülési tesztjeit két évre felfüggesztették a tervezés javítása és a repülőgép súlyának csökkentése érdekében, aminek eredményeképpen az első IL-112V prototípus második repülése csak 2021. március 30-án történt meg. Azóta a prototípus az előzetes tesztprogram keretében mintegy 15 repülést teljesített.
 
  • Tetszik
Reactions: Wilson

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 541
4 165
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Azért ez az eset sok kérdést felvet bennem, így kapásból:

Egy hajtóműnek bármikor jogában áll megmakkanni, ez meg itt úgy néz ki, hogy egy hajtóművel sem tudja tartani a sebességét. Szerintem még akkor is tudnia kellene ezt, ha esetleg az égő oldalon a vitorlába állítás sem ment.

A másik, hogy a pilcsiket sem teljesen értem. A sebesség tartása fontosabb a magasság tartásánál, ők viszont addig koptatják a sebességet, amíg tankönyvszerűen be nem dugóznak.
Szerintem jobb 110 csomó vízszintes sebességgel menni a fenyőerdőbe, mint 90 csomó függőlegessel... Az utóbbi biztosan halál, ez előbbit szerencsével túl lehet élni.
 
T

Törölt tag

Guest
Szerintem még akkor is tudnia kellene ezt, ha esetleg az égő oldalon a vitorlába állítás sem ment.
Sajnos ha kis állásszögön marad a légcsavar és esetleg pont a kritikus hajtóművön, akkor gond lehet..
Lsd: PIA 661 ATR-42-es esete.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.