J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

J-10C paki pilóták HMD sisakkal

GrCnr7LaAAAXhIL
 
Sok mindenre választ ad. A legfontosabb, hogy az AWACS képes adatokat adni a kilőtt rakétának és az a vadász radarja nélkül is képes a cél felé repülni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and endre
Jelenleg indonézia és üzbegisztán lehet a vásárló , Az azeriek most vesznek 50 db jf-17 block 3 .Nem rég az üzbégek kínai légvédelmet is vettek
 
  • Tetszik
Reactions: endre
Sok mindenre választ ad. A legfontosabb, hogy az AWACS képes adatokat adni a kilőtt rakétának és az a vadász radarja nélkül is képes a cél felé repülni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.

Tehát a messze-távol lévő AWACS 'alá' dolgozik az akár "fű-alatti" J-10 --alacsony, nehezen észlelhető magasságon--, vagy "bármi-más-gép-ami-ezt-a-kommunikációt-tudja"! ... a'la Loyal Wingman! ;)

Mi/Ki akadályoz meg Bennünket, hogy ezt a képességet Mi is megteremtsük Magunknak a Gripen, +L-39*&@-ekkel ? :oops:
... a politikusainkon kívül! :mad: :mad: :mad:


.
 
  • Vicces
Reactions: endre and alali77
Sok mindenre választ ad. A legfontosabb, hogy az AWACS képes adatokat adni a kilőtt rakétának és az a vadász radarja nélkül is képes a cél felé repülni.
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Ha valoban ez volt az indok ami miatt sikerult az elso napon 5 vadaszt leloni akkor miert nem sikerult kesobb egyetsem!!!???
 
Ha valoban ez volt az indok ami miatt sikerult az elso napon 5 vadaszt leloni akkor miert nem sikerult kesobb egyetsem!!!???
Mert nem ez volt az egyetlen indok. @angelsoul jól levezette, hogy egyrészt valószínüleg valamennyire ismerték titkosszolgálati forrásokból az indiai haditerveket, és ezt illetve a domborzatot kihasználva csapdát állítottak, és várták az indiai gépeket.

Ez arra is részben magyarázat lehet, hogy miért nem muzsikáltak jól az indiai gépek besugárzás jelzői, EW rendszerei. Az indító J-10-esek nem is fogták be a gépeket, az AWACS adta a pályakorrekciós adatokat a rakétáknak, amiknek csak az indiai gépek közelében kapcsolt fel az AESA radarjuk.

És ezért is kellett hátrébb vonni az indiai gépeket. A paki AWACS-eket nem érték el, a takarásban repülő J-10-esekre sem indíthattak, azok viszont lőhettek, mert a PL-15-ösöket az előbbiek vezették célra. Szép volt, és csillagos ötös a kínai elektroniknak.
 
Mert nem ez volt az egyetlen indok. @angelsoul jól levezette, hogy egyrészt valószínüleg valamennyire ismerték titkosszolgálati forrásokból az indiai haditerveket, és ezt illetve a domborzatot kihasználva csapdát állítottak, és várták az indiai gépeket.

Ez arra is részben magyarázat lehet, hogy miért nem muzsikáltak jól az indiai gépek besugárzás jelzői, EW rendszerei. Az indító J-10-esek nem is fogták be a gépeket, az AWACS adta a pályakorrekciós adatokat a rakétáknak, amiknek csak az indiai gépek közelében kapcsolt fel az AESA radarjuk.

És ezért is kellett hátrébb vonni az indiai gépeket. A paki AWACS-eket nem érték el, a takarásban repülő J-10-esekre sem indíthattak, azok viszont lőhettek, mert a PL-15-ösöket az előbbiek vezették célra. Szép volt, és csillagos ötös a kínai elektroniknak.
Ez igy logikusan hangzik de ami mukodott az elso nap az miert nem mukodott utanna? Az indiai gepek buntetlenul repultek be paki legterbe es inditottak raketakat. Az elso nap volt legigyozelem utanna meg mar max a legvedelemnek jutott nemi morzsa. AWACS JF17 J10 PL!% volt az elso nap utan is!
 
Ez igy logikusan hangzik de ami mukodott az elso nap az miert nem mukodott utanna? Az indiai gepek buntetlenul repultek be paki legterbe es inditottak raketakat. Az elso nap volt legigyozelem utanna meg mar max a legvedelemnek jutott nemi morzsa. AWACS JF17 J10 PL!% volt az elso nap utan is!
Elvileg nem repültek be, még próbálkoztak hazai légtérből stand-off fegyverekkel (egy Jaguart elméletileg így lőttek le), de utána valami 100-150 km-re hátra vonták a gépeiket a határtól, a csapásokat CM-ekkel intézték, ha jól emlékszem.

Ami még jó kérdés lehet, hogy hány Pl-15 maradt a pakiknak, és hogy alakult a J-10-esek hadrafoghatósága. Mert a nyilatkozatokból, és ebből a friss hírből az jön le, hogy ehhez a külső rávezetéshez AWACS+J-10C+PL-15 trió kellett. A JF-17-esekkel nem működik?
 
Ha valoban ez volt az indok ami miatt sikerult az elso napon 5 vadaszt leloni akkor miert nem sikerult kesobb egyetsem!!!???
Gondolom azért, mert másnap már nem is repkedett annyi indiai gép a határ közelében. Ami utána következett, az már humor kategória. A pakik talán nem is annyira, de az indiaiak megtöltötték a netet AI által generált rombolásokkal stb. stb. Lehet, hogy voltak találataik, de ebből a rettenetes hamis infó kavalkádból nagyon nehéz kiszűrni, hogy mi igaz és mi nem. Bollywood neki is kezden filmet forgatni a fantasztikus indiai légi győzelmekről stb. stb.
Itt csak találomra egy az indiai győzelmek közül
India lelőtt egy paki AWACS-ot és három vadászt.

A JF-17-esekkel nem működik?

Integrálták hozzá a PL-15-öst. Ezt a képességet, miért spórolták volna ki belőle?
 
  • Tetszik
Reactions: endre and Roni
Integrálták hozzá a PL-15-öst. Ezt a képességet, miért spórolták volna ki belőle?
Ha tényleg nincs meg ez a képesség, akkor az adatátviteli rendszerre tippelnék. És nem is feltétlenül spórolásra, lehet, hogy egyszerűen nem kapták meg (vagy még nem kapták meg). A pakliban az is benne van, hogy ha tényleg ez a helyzet, hogy a J-10CE-nek ez alap felszereltsége, a nagyobb mennyiségben rendszeresített JF-17-hez viszont tényleg nem vették meg a szoftvert/hardvert, ami ehhez szükséges lett volna.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and endre