J-10 Firebird / Vigorous Dragon (Csengdu, Kína)

Ezek az idegeimmel játszanak...
J-10B___WS-10B_-_30.10.15_-_1_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
A fenti néhány hsz-ben TH van.
Neház bármit is határozottan kijelenteni, mert egyfolytában elhomályosítják vagy kitörlik az oldalszámokat.
24040705734_73272eb852_o.jpg

24240500852_615711197e_o.jpg
 
Igen, ezek J10B tesztgépek. Napjainkban viszont már J10C-k vannak gyártásban, még mindig AL-31FN-el:

223_-_5.12.15_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
Lehetséges, most, hogy mondod még inkább. Valamiért ws-nek tűnt a hajtómű.
 
Jó reggelt, akkor tegyük tisztába a J10-es hajtóműve kérdést:

Szóval összesen gyártottak 232 széria J10A vadászrepülőgépet 2002 és 2014 között. Ezekkel volt felszerelve kilenc légierős és egy haditengerészeti ezred. Ez papíron 236 gépet igényelt volna. Mivel volt még az állami, a légierős és a fegyverzeti teszt központokban, valamint a légierő bemutató csoportjában ezért valószínűleg nem sikerült teljesen feltölteni az alakulatokat, illetve az elő széria gépeket is használták.

Ezek közül, mind orosz gyártmányú AL-31FN hajtóművel repül.

111781_46617937_1918547_www.kepfeltoltes.hu_.jpg





Közben elkezdték a J10B prototípusainak berepülését. A három(?négy) repülő prototípusból egy használta a WS-10-es hajtóművet.

2013 és 2015 között gyártották a PESA radarral felszerelt J10B változatott. Ebből a szériából azt próbálják elhitetni, hogy 55 példány épült. Ezek közül több teszt gép lett, például az utolsók között leszállított két olyan J10B, ami teszt célból WS-10-es hajtóművet kapott és rengeteg fotó kering a neten róluk. Tehát kettő kivétellel, az összes J10B AL-31FN hajtóművel repül. Ezek a teszt központokba kerültek, valamint az egyik J10A-val repülő ezrednél váltották le a korábbi típust.

J-10B_serial_in_snow_-_22.1.16_www.kepfeltoltes.hu_.jpg





2015 óta a J10C gyártása folyik, ami állítólag már AESA radarral van felszerelve. Ezek közül, minden eddig átadott példányról készült fotón, orosz AL-31FN van beépítve.

J-10C2_www.kepfeltoltes.hu_.jpg





Valamint gyártásban van a kétüléses J10S. 2009-től napjainkig bő nyolcvan példányt gyártottak, mindet orosz AL-31FN-el szerelve.

27_72972_6ae30de8f992020_www.kepfeltoltes.hu_.jpg





<b>Összefoglalva, a széria J10-esek minden akítv alakulathoz került példánya még az orosz AL-31FN hajtóművet használja.</b>

Elvileg csak három J10-es proto és teszt gép repül, kínai gyártmányú WS-10-essel. Bár tény, hogy sok fotót publikáltak róluk, amik megtévesztőek.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz
Ez hiánypótló hsz. volt:)
Alíg tudom megkülönböztetni a C-t a B-től. Egy plusz késantenna a háton, talán ennyi a szabad szemmel látható különbség.
 
Én már vizsgálgatom egy ideje. Van több apró külső különbség a J10B és a J10C között.

A gerincen lévő antenna eltérések egyértelműek.
De pl a C-n hiányzik a MAWS a fékernyőtok alól. A pilóta fülke alatt is vannak antenna eltérések és a pitot csövek száma is eltér. (Itt az általam felrakott kép, pont egy öszvér megoldás.)

A szárnyak belépő élén is van egy hosszú szürke anyaggal borított valami, ami háromszor akkora C-n, mint B-n. Bár a festett gépeken ez nehezen észrevehető.

Egyszóval a J10C jelenleg szinte minden irányból, jól megkülönböztethető a B-től.



Ez egy hasonlóan elvakult kolléga tavalyi alkotása a külső eltérésekről:
_J-10B_vs_C_details_www.kepfeltoltes.hu_.jpg


Azóta sok újdonság jelent meg, tervezek készíteni én is egyet.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz