
JETfly magazin - www.jetfly.hu
-1 J-15 - Kiképzési repülés végrehajtása közben lezuhant a mai napon egy kínai J-15-ös hajófedélzeti harci repülőgép. A hajózó sikeresen katapultált, az esetről az alábbi felvétel már nyilvánosságra...
Van, csak olyan alacsony kontrasztú.Viszont az érdekes, hogy az ilyen gyakorló gépeken nem használnak felségjelzest vagy csak én nem látom?!
Ahogy a kép is mutatja, az egyik hajtómű vagy alapjáraton volt, vagy leállt. A pilóta ilyen helyzetben próbált meg leszállni, de a gépe mégis lezuhant, talán bedugózott, de szerencsére így is időben katapultált.Alacsony magasság +kis sebesség, futó kint, hamar megvan a baj.
De legalább a pilóta megúszta. Viszont az érdekes, hogy az ilyen gyakorló gépeken nem használnak felségjelzest vagy csak én nem látom?!
+
![]()
Ezekben ugyanúgy K36os ülès van, vagy kitaláltak erre is jobbat?Ahogy a kép is mutatja, az egyik hajtómű vagy alapjáraton volt, vagy leállt. A pilóta ilyen helyzetben próbált meg leszállni, de a gépe mégis lezuhant, talán bedugózott, de szerencsére így is időben katapultált.
Mi az összefüggés a tolóerő és a fúvócső kialakítása közt?Érdekes altípus, a J-11BG, ami egy együléses J-11-es, de a J-16-os legújabb változatán látható WS-10-es 3-as szériájú hajtóművével van szerelve:
![]()
Erről a hajtóműről ellentmondásos infók vannak, de az látszik, hogy szemben az eddigi WS-10-es verziókkal, ennek nem ejektor, hanem Laval fúvócsöve van.
Emiatt terjedt el Nyugaton, hogy ez egy mégerősebb verzió, a tolóerje elvileg meghaladja a WS-10-es 13 tonnás fékpadi értékét, valaho egálban lehet a Szu-35Sz AL-41F1Sz hajtóműveivel.
A kínaiak idáig nem nagyon építettek Laval fúvócsöves hajtóműveket, ezt az egyet leszámítva (illetve még a vadiúj WS-15-ös ilyen, na meg az a valami (WS-13?), ami a J-31/35-ösökben van, de az meg egy RD-33-as kínai továbbgondolása).
Szóval abból kiindulva, hogy egy együléses J-11-es - megintcsak elvileg - könnyebb kellene, hogy legyen, mint egy J-16-os, ezekkel a hajtóművekkel igencsak erőteljes gép lehet.
Jó a kérdés, már vártam. A válasz kicsit összetett.Mi az összefüggés a tolóerő és a fúvócső kialakítása közt?
Jobb felbontásban
![]()
.Van, csak olyan alacsony kontrasztú.
![]()
Én értem, hogy miért csinálják ezt. Röviden annyi, hogy minimálisra kell csökkentened a felzárkózást a riválisaidhoz és ezzel egyidőben minimálisra kell csökkentsd a rizikókat..
A kinaiak lopnak mindent, de hogy meg az inditast vegzö emberek sarga ruhaja, testtartasa es kezjele is pont ugyanaz....![]()
Ezzel mondjuk pont nincs baj. Minek próbálják újra feltalálni a kereket, ha az amerikaiak 100 év alatt tökéletesítgették az eljárásokat?.
A kinaiak lopnak mindent, de hogy meg az inditast vegzö emberek sarga ruhaja, testtartasa es kezjele is pont ugyanaz....![]()
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..