J-20 (Chengdu, Kína)

aa725855gy1g0av0mrm5ig20bu06nq91.gif
 
Mindenről menet közben derül ki, hogy mennyit ér. Semmit nem jelent az, hogy x számú gépet le tudnak gyártani a kínaiak. Lásd az oroszok szíriai bevetései, van ami bevált és van ami nem.
Ez mindenre igaz. Kenyérpirítótól a repülőgép-anyahajóig.
 
Ezek a gépek érnek is valamit? Potens cuccok? Jók éles harcra?
.
Őszintén remélem, hogy nem jók semmire. Ha ugyanis éles háborúra kerül sor, Kína és ezek a gépek biztosan az ellenség lesznek. Nem igazán látok olyan forgatókönyvet, hogy a NATO/USA és Kína egymás oldalán indul légiharcba valaki ellen, max a Függetlenség Napja és hasonló UFÓs filmekben.
 
Mindenről menet közben derül ki, hogy mennyit ér. Lásd az oroszok szíriai bevetései, van ami bevált és van ami nem.
.
Egyébként ez lehetne a mottója a teljes svéd hadiiparnak és repülőgyártásnak, tervezési filozófiának, kiképzési rendszernek is. Nem is tudom, hogy volt-e bármi komolyabb fegyverük élesben valóban bevetve bárhol, hogy saját tapasztalatot szerezzenek?
 
.
Egyébként ez lehetne a mottója a teljes svéd hadiiparnak és repülőgyártásnak, tervezési filozófiának, kiképzési rendszernek is. Nem is tudom, hogy volt-e bármi komolyabb fegyverük élesben valóban bevetve bárhol, hogy saját tapasztalatot szerezzenek?
Gripenek Líbiában. Azelőtt utoljára a 60as években Kongóban.
 
Maradjunk a négy darabnál! :D :hadonaszos:

To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen
https://militarywatchmagazine.com/a...next-for-the-pla-air-force-s-fifth-generation

Twin seat J-20.
Nem tom kacsa-e, de ha nem, most akkor nincs meg a szenzorfuzió, hogy egy ember elkezelje? Nem hiszem, hogy ebben a kategóriában a plusz ember jelenléte adta tömeg kifizetődik.
A szenzorok inputja egy dolog, kell egy rendkívül fejlett AI is, ami értelmezi őket és cselekszik a WSO helyett, könnyen lehet, hogy itt akadtak el. Másrészt ha úgy nézed, hogy egy vézna kínai pilóta súlya csak fele lehet egyetlen PL-15-nek, akkor talán nem akkora hátrány, végül is az F-15E is kétüléses.
 
A szenzorok inputja egy dolog, kell egy rendkívül fejlett AI is, ami értelmezi őket és cselekszik a WSO helyett, könnyen lehet, hogy itt akadtak el. Másrészt ha úgy nézed, hogy egy vézna kínai pilóta súlya csak fele lehet egyetlen PL-15-nek, akkor talán nem akkora hátrány, végül is az F-15E is kétüléses.

- ja, az AI valszeg az, amin vergődnek ők is. Az F-35 is a software oldalon csúszkál eléggé...
- viszont a gond nem a pilóta testömege (egy kínai legyen 60 kg, egy amerikai meg 95 - az is csak 35 kg eltérés), hanem a + katapultülés, létfenntartó rendszerek, nem beszélve a mástól (főleg üzemanyagtól) elvett helyről, illetve a homlokellenállás növekedéséről.
 
  • Tetszik
Reactions: emel