J-20 (Chengdu, Kína)

Redgreg

A vicc az, hogy Európában az 5. generációhoz csak a repülőgép sárkány hiányzik.
Hajtómű technika van hozzá lásd. RR F136 vagy az EJ200 amiből van EJ230 update csak pénzt nem akar rá adni senki.
Radar technika szintén van, lásd. Captor-E. Csak erre sem adnak pénzt. De a Rafale-ba elvileg már szerelik az RBE2 AESA verzióját.
Önvédelmi rendszerből ott a Pretorian DASS vagy a Spectra.
IR szenzornak a PIRATE.
Fegyvernek a MICA, Meteor, Iris-T.
Európában két dolog nincs csak. 5 gen. sárkány, meg pénzzel megtámogatott akarat. Azon kívül minden készen van.

(UI.: Ezt csak elvi síkon. Az EU megvehetné a Szu-57 sárkányát. A cuccokat meg csak bele kellene tenni. 5 éven belül lenne 5 gen EU-s gép :D)
Ez mind szép és jó, de a kérdés az, hogy mi van mögötte, ami működteti. USA chippek, USA elektronika, nagyjából USA szoftverek. Engem ez aggaszt. Ami meg nem, az remek techdemó, csak gépbe még sose rakták be, és így a gyerekbetegségek se jöttek még elő. A technika maradéka meg nem eu vagy nem nato... És ami előnyke még van, az roham léptekkel erodálódik, pl az idióta szankciók miatt, ami rákényszerítette a ruszkikat arra, hogy megcsinálják a sajátot. Vagy a mindenki mindent is bele akar rakni. Avagy a teve az a ló, amit bizottság tervezett.


Már az is önmagában érdekes kérdés, hogy Európának kell-e egyáltalán 5. generációs repülőgép? (Ki ellen?)

"Mindig is úgy gondoltam, hogy érvelni legjobban egy felfejlődött hadosztállyal lehet"
Constanza Stark admirális a Csillagszövetség utolsó főparancsnoka.

A kétezres-kétezertizes években beindúlt egy hatalmas fejlesztési program, ami a legtöbb téren ledolgozta ezt az előnyt. Lassan alíg találunk valamit, amiben az oroszok még elsőbbségben lennének.
Én ezt nem gondolom így. Szerintem csak eljutott odáig Kína, hogy már válalható kompromisszum a saját cucc. De ez lényegen nem változtat. Mind a ruszkik, mind a kínaiak saját harci chippeket raknak a gépeikbe, saját szoftver hajtja, saját optikákkal, kijelzőkkel stb.
amíg az oroszok esetében kérdőjeles a gyártókapacitás, a kínaiak esetében ez nem probléme
Ezt nem tudom miből jelentitek ki így generálisan. Felszini hajógyártásra igaz.
De pl repülőből kb egálban gyártott a két hatalom 2010 óta.
"Látjuk" a flotta fejlesztését, már amit engednek láttatni belőle, és abból kiindulva amit mi látunk egyáltalán nem hihetetlen, hogy J-20-ból már több tucat van szolgálatban
A több tucat nem hihetetlen. Csak most ha jól csalódom 72 dbról szólnak a hírek, ami az eddigi reptech gyártási ütemükhöz képest nagy. Nem elképzelhetetlen, csak hihetetlen.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
50751667117_dc81aecf56_h.jpg
 
A 70-es évek második felében volt egy kínai program, ami egy nagy sebességű elfogó vadászgép kifejlesztését célozta, amolyan kínai MiG-25-ös, ez lett volna a J-9. Ez a gép látszik a képeken, egy szélcsatorna makett, és két grafika róla. Talán ismerősek a gép vonalai a J-20-asról. ;)
 
Kína megszünteti a J-20 5. generációs vadászgépekbe jelenleg telepített orosz AL-31F hajtómü használatát, helyébe egy saját továbbfejlesztett WS-10C hajtómü, a WS-10 hajtómü módosított változata kerül.
"Kína nem támaszkodhat egy orosz hajtómüre, mert Oroszország arra kérte Kínát, hogy vásároljon további Szu-35 vadászgépeket cserébe az AL-31F hajtómüre kötött üzletért" - mondta egy bennfentes, aki névtelenségét kérte. A WS-10C nem marad el az AL-31F től.
 
Így is úgy is áttértek volna a saját hajtóműre. Nem titkoltan ez volt a cél mindig is.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni
Na mi van az 5.gen hajtóművel?
Tesztelés alatt. Kb. 2025-re tippelik, hogy kész lesz
Based on photos of recent J-20s, he believes that since mid-2019 all factory-fresh examples use WS-10C engines, and that a WS-15-powered aircraft is in testing. He reckons that the WS-15 will take until 2025 to reach operational service, but that the WS-10C is nonetheless a major breakthrough in that it erodes Chinese dependence on Russian engines – sawtooth exhaust feathers distinguish the WS-10C from the Russian engine. As for the WS-15, estimates suggest that its maximum thrust will be 18.4t (180kN), potentially enabling ‘supercruise’, or the ability to fly at supersonic speed without maintaining the use of afterburners.
 
  • Vicces
Reactions: Miskolci Ogre
Mondjuk azt megnézném,hogy ez a marha nagy dög "S" alakú szívócsatornával megáldott AL-31F-el mit produkál a levegőben.Mert az tuti,hogy akutt tolóerőhiányban szenved a gép.
 
Mondjuk azt megnézném,hogy ez a marha nagy dög "S" alakú szívócsatornával megáldott AL-31F-el mit produkál a levegőben.Mert az tuti,hogy akutt tolóerőhiányban szenved a gép.
A gép üres tömegét tizenkinel és valamennyi tonnában saccolták meg, legalábbis wiki szerint. Kétlem, hogy sokat tévednének. Nagyjából ennyi a Szu-35 is. Ok, hogy S szívócsatorna, viszon kissebb a légellenállás.
????
 
Addig is egy lista az eddig oldalszám alapján beazonosított gépekről.
1609953740679.png

Itt a forrás: chinese-military-aviation.blogspot.com/p/gallery-i.html