Helló,
A
36 db J-20-as valós lehet. Egy aktív dandár használja. A nagyobb gépekből egy egy ilyen dandár álltalában 24 géppel repül, amiből álltalában négy kétüléses. Ha itt közel 20 együléses gépről beszélünk akkor az reális lehet, plusz kb. 8-8 teszt és kiképző céllal a FTTB és FTTC-nél.
A 1
44 db J-16-ast viszont eltúlzottnak tartom, bár én is olvasok hasonlóakat. Ha figyelembe vesszük az eddigi gyártást:
- J-11B körülbelül 150-160 darab gyártva 2007 és 2014 között
- J-15 gyártva 24 darab 2013 és 2016/17 között
(Ezek a rendelkezésre álló gyári számok és az alkalmazó dandárok száma alapján vannak megadva.)
Tehát 2007 és 2016 között évi alig 20 Szu-27-es klón épült.
Ezzel szemben a J-16 sorozatgyártása kezdődött 2017-ben. Ahhoz, hogy 2019-re, három év alatt eljussanak a 144 legyártott J-16-asig, bő duplájára kellett volna emelni a gyártási kapacitást. Ennek semmi jele nem látszik...
(A dátumoknál a tömeges, sorozatgyártás évét adtam meg, természetesen van ahol 3-5 évvel korábban már repültek az adott változat prototípusai, előszériapéldányai)