J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 364
62 964
113
Nem tudni mennyi üzemanyag volt benne, de simán lehet, hogy tele volt töltve. Az ember ugyanis azt gondolná, hogy ahogy eddig a J-20-as repült a 2x 13, majd 2x 15 tonna tolóerejű hajtóműveivel, a tervezett 2x 18 tonna tolóerejű WS-15-ös párossal majd úgy fog menni, mint a rakéta, de legalábbis mint egy F-22-es.
Nade, ez csak egy nagyon nem releváns szögből készült mobiltelefon videó, mindenféle pontos repülési adat ismerete nélkül.
Azt se tudjuk, hogy rögvest a legelső startnál a pilóta milyen rezsimen szállt fel, mert simán lehet, hogy ez nem a maximális utánégetés volt.
Már, ha a felvétel címének lehet hinni és ezek már valóban a WS-15-ösök voltak.
Szóval várjunk még a magvas következtetésekkel.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 690
14 653
113

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 810
35 085
113
Az élettartama jobban érdekelne.
ez a hajtőmű élettartam szerintem túl van lihegve... itt a forumon elkezdődött mint autoskártya eggyik ütőpontja.
ha nem extrém alacsony akkor lényegtelen.
1. éles helyzetbe úgyis több hajtóművel repüllnének mert nem várnák meg még a kiszedett hajtóművet átnézik/javítják hanem menne bele a tartalék.
2. nagyon valószínű hogy a gép élettartama alatt átfog esni egy modernizáción aminek új (frissített hajtómű) része lessz.
3. béke időbe sincsenek kirepülve a hajtóművek élettartama még intenzív használat melett sem.
4. kínának nem tétel és kapacitás több tartalékhajtóművet gyártani.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 364
62 964
113
Így van. Üzemtanilag az élettartam mindig relatív. Ha az orosz arra készült rá, hogy az RD-33-as csak 350 órát bír két nagyjavítás között, de előre bekalkulálta, hogy az üzemeltetési és gyártástechnológiai tapasztalattal ez magától majd nőni fog, akkor a későbbi 500-750-1000 óra mind tiszta nyereség. Akkor is, ha még a legmagasabb érték is messze elmarad a kortárs nyugati értékektől.
Ehhez képest a Raptor hajtóműve a maga tervezettnél hamarabbi elhasználódásával egy negatív csalódás, illetve, a konkrét számoknál maradva, az F-35-ösök tervezett 2000 órás nagyjavításközi üzemidejéhez képest a megvalósult 1600 óra (ami önmagában még mindig kiváló érték) komoly logisztikai és üzemeltetési problémákat okoz.
350 órával is lehet 100 százalék a hadtafoghatóság, ahogy 1600 óra miatt is megzuhanhat a flottaátlag 50% környékére.
És simán az utóbbi lesz az 1600 óra miatt sokkal drágább és komplexebb technológia.

Az RD-33-as egy régi, elavult technológia, ez tiszta sor. De pont emiatt, itt még működött a régi metódus, hogy minden egyes hajtómű minden egyes kompresszor fokozatához ugyanabban az öntési és megmunkálási szériában 5 darab további lapátot gyártott és tartalékolt el a gyár a lehető leggyorsabb cseréhez. És ekkor még nem kellett kiegyensúlyozási problémákkal szenvedni.
Ehhez képest a mai blisk fokozatoknál az előny egyben a hátrány is mivel egészben kell elkészíteni a csere fokozatot, ami idő és pénz.
Persze ez vonatkozik a WS-15-ösre is, de még mindig igaz a jó öreg üzemtani kitétel, hogy élettartamról értelmetlen a prototípus fázisban még csak beszélni is.
Majd 3-400 legyártott, átadott és meghajtott darabszám után jönnek az érdemi valós adatok.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
53022675836_523f02d917_h.jpg

53022847839_2ef7e8d153_o.jpg

53023164138_f48ab98e52_o.jpg
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 466
19 050
113
Az év elején 200 (210? ) j-20 írtak most az írják hogy ez a 260-dik gép ! Mivel félévnél járnunk az év végéig jön még 60 gép ezzel elérve a 300+ mennyiséget ami valóban igazolná hogy évi 120 db lett a gyártás ! o_O
F15lTPQXoAEdN2j