J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Így működik a J-20 fegyvertere?
Egy cikk az ajtókról.
http://aviationintel.com/2013/03/26/chinese-air-combat-update-wacky-rails-terminator-flankers/
Őszintén szólva a rakéta méreteiből arra követeztetek, hogy képes indítás utáni célbefogásra.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Ezt a PL-10-es rakétát összehasonlítva az AIM-9 meg AIM-120 rakétákkal, hát tömeg-méret-hatótáv vonalon sehol sincs az AIM-ekhez képest. A robbanófej mérete és ereje lényegtelen szerintem, mert kb mindegyik végzetes kárt tud okozni egy repülőben.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Nem lehet a PL-10-et az AIM-120-hoz hasonlítani teljesen más. A PL-10 lesz a kis hatótávú rakétája a J-20-nak. Nagyobb távolságra meg ott van a PL-12, Pl-21.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 794
31 637
113
Méret meg súly alapján lazán összehasonlíthatod a kettőt. PL-10 220 kg, AIM-120 152 kg, tehát az AIM-120 könnyebb emiatt kevesebb energia kell a szállításához. PL-10 3,69 m hosszú és 203 mm az átmérője, AIM-120 3,7 m hosszú és 180 mm az átmérője, tehát ugyanolyan hosszúak, de a keresztmetszetük miatt lehet ha az AIM-ből többet be tudsz tenni egy adott térbe, na meg a hatótáv a PL-10 18-60 km, AIM-120 55-180 km változattól függően. Az AIM-9 is a maga 85 kilójával 3,02 m hosszával, 127 mm átmérőjével, és 35 km-es hatótávjával jobbnak tűnik a kinaiak PL-10-esénél. A PL-12 viszont már jobb konstrukciónak tűnik.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
42 241
81 138
113
Érdekes hogy itt nem indult el a találgatás hogy a képen látható rakéta melyik nyugati típusra hasonlít.

 

Összefoglaló ábra a kínai rakétákról:

http://1.bp.blogspot.com/-xiMUFQVWMro/UVITnQtebzI/AAAAAAAAUzg/oYPqnME2hPA/s1600/1293880817_27190.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
A méretét nem úgy értettem, hogy összehasonlítható egy közepes hatótávolságú rakétával, hanem, hogy lehetséges LOAL képesség ennél is. Amit az általam linkelt cikknél kizár a szerző.

http://en.wikipedia.org/wiki/Python_(missile)

Ezen az ábrán egymás alá vannak rajzolva a Python rakéták. Jól látható, hogy az 5 változat (ami LOAL képességű) mennyivel nagyobb mint az 1-es.
 
M

molnibalage

Guest
therob said
Nem lehet a PL-10-et az AIM-120-hoz hasonlítani teljesen más. A PL-10 lesz a kis hatótávú rakétája a J-20-nak. Nagyobb távolságra meg ott van a PL-12, Pl-21.
A PL-10 méretre és tömegre kb. az AIM-7F/M, tehát kis hatótávolsáú rakétának titulálni véleményem szerint igen komoly hiba...

AIM-ből többet be tudsz tenni egy adott térbe, na meg a hatótáv a PL-10 18-60 km, AIM-120 55-180 km változattól függően
Az ilyen elszállt értékeket felejtsük már el. Hányszor kell még elmagyarázni...?

A valaha élesben bemutatott legnagyobb indítási táv vadászgép ellen, ami találattal is járt tudtommal a Sivatagi Vihar alatt volt, kb. 16 mérföld volt a távolság. Az AIM-120 esetén még az 55 km-es távolság is eszméletleül elméleti, a 180 km teljesen irreális.

Ha 10+ km magasan indítják egy M2.0+ sebességgel tökéletesen közeledő célra akkor mi lenne? Lássunk egy erős kis saccolást. A rakéta égésvégi sebessége legyen M4.5, igen erős felső becslésként. A közeledő cél M2.0 sebességével az első 8 sec alatt kb. M5.2-M5.5 relatív sebesség adódik, hiszen a rakéta is gyorsul. Ezalatt kb. 15 km-rel csökken a távolság, tehát van még 165 hátra, ezután már lassulni kezd a rakéta. Még, ha ezután a relatív sebesség áltaga a lassulás alatt is M4.0 marad - teljesen irreális - akkor is ~130 sec (!) van hárta a becsapódásig a legeslegidálisabb esetben. Tudtommal eddig egyetlen légiharcrakéta belső energiaellátása sem bírja, csak az AIM-54/R-33 kategória van ekkora időre tervezve, vagy még azok sem... Egy AIM-9M/R-73-nél kb. 20-25 sec a plafon Sparrow/R-27 katgóriában szerintem jó, ha 60-80 sec...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Próbáld a fórum részlegből. Ne a cikkre menj rá, hanem olldalt a hozzászólásra. Azért belinkelem még egyszer.

http://aviationintel.com/2013/03/26/chinese-air-combat-update-wacky-rails-terminator-flankers/

A cikkre visszatérve, nem tudom mit szóljak hozzál. Lehetséges, hogy közeli légiharcnál előnyösebb, hogy visszazáródik a fegyvertér ajtaja.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
<a title="Profile" href="http://htka.hu/forum/5-generacios-vadaszbombazok/csengdu-j-20/page-2/" rel="nofollow">molnibalage</a>

A PL-10 egy kis hatótávú rakéta mint pl az IRIS-T, AIM-9. Van egy kis kavarodás a kínai jelzéseknél. Amire te gondolsz(AIM-7 koppintás) az a PL-11. Az AIM-120 kategória pedig a PL-12 régebben vagy gyári nevén(?) SD-10.  
 
M

molnibalage

Guest
Bevallom, hogy Kína terén nem vagyok tudor, de a Sinodefence modnja azt amit, akkor alapszinten azzal nem vitázok.

http://www.sinodefence.com/airforce/weapon/pl10.asp

Ezek szerint közepes hatótávolságú, de nem is került gyártásba. Akkor hogyan kerül J-20-ra? Ezen felül SARH rakétának sok értelme nincs alacsony észlelhetőségű gépen.

http://www.sinodefence.com/airforce/weapon/pl11.asp

Sanszosan az importált technológia miatt álltak le a PL-10-zel és ezek miatt keverik össze a PL-11-gyel.
 

therob

Well-Known Member
2012. december 26.
925
256
63
Azért mondom hogy van egy kis zűrzavar de az újabb cikkekben PL-10 az kis hatótávú rakéta.

http://chinesemilitaryreview.blogspot.hu/2011/11/pl-asrpl-10-wvraam-integrated-with-j.html

http://www.china-defense-mashup.com/22615.html

http://www.defence.pk/forums/chinese-defence/141952-j-11b-spotted-pl-10-high-agility-missile.html

 

De akkor csak jól tudom hogy a PL-11 az AIm-7 koppintás
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Hát Molni rosszul tudod!

Több tucat alkalommal történt BVR indítás ami találattal is járt vadászgép ellen! Például az Irak-Iráni háborúban kb 40 alkalommal volt BVR találat 50 és 120km között ! Ezek között vegyesen volt AIM-7 Sparrow és Aim-54 Phoenix!

Sőt egy gyakorlaton egyszer egy Navy F-14 220 km távolságról lőtt le egy drónt!
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Sajna a sinodefence már nem tekinthető mérvadónak. Évek óta nem frissítik az oldalt. Amit viszont ajánlok, az ez:

http://chinese-military-aviation.blogspot.com/
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 766
113
Végre, megjelent a film is ahonnan a képek vannak.

http://www.56.com/u31/v_ODk0ODE5NDA.html/1030_zcwshw.html
 
M

molnibalage

Guest
Több tucat alkalommal történt BVR indítás ami találattal is járt vadászgép ellen!
Nem mondtam, hogy nem történt BVR kill. Én azt mondtam, hogy sokkal kisebb távolságon, mint az említett 55 km meg a többi nevetségesen elszállt számérték. A megfogalmazásom ott volt pontatlan, hogy kifelejtettem azt, hogy közepes SARH rakétával. Az iráni F-14 + AIM-54 kivétel.

 Például az Irak-Iráni háborúban kb 40 alkalommal volt BVR találat 50 és 120km között
Forrás? Én Falconban megnéztem különféle modellekkel, közepes magasságon közeleő és nem manőverező cél ellen az AIM-54 legfeljebb, ha 40-50 km-et tud. 25-30 ezer lábon repülő cél ellen azonos magasságú indítás esetén ez lehet 75 km is. Ha alacsonyabban és lassan repülök indításkor, akkor igencsak odaver az indítási távolságnak. Még nagy magasságon sem reális a 120 km manőverező célok ellen az AIM-54-gyel sem.

Valahogy értdekes módon a Sivatagi Vihar alatt nem történt 38 km-nál távolabbi indítás, pedig ott a legmodernebb Sparrov változatot használták... Az az indítás is inkább azért történt, hogy a célpont foglalkozzon vele, mert bőven a NEZ távolságon túl volt...

Ezek között vegyesen volt AIM-7 Sparrow és Aim-54 Phoenix!
Sparrow rakétával 100% hogy nem, mert ez kinematikailag lehetetlen. Az F/M változatok égésvégi sebessége nagy magasságban is M4.0 táján van és az utazó fokozat alig vagy nem is képes tartani, a rakéta már az első 5 sec után enyén lassul nagy magassában is. Ha nem lenne légellenállás és ezt tartaná akkor is az elektromos táp már sanszosan nem állna rendelkezésre 60 km-es indítási távolságnál szubszonikus nem tökéletesen közeleő célpontál. Apró hiba, hogy van légellenállás, ezért az átlagsebesség nem M4.0 hanem jóval kisebb...

Sőt egy gyakorlaton egyszer egy Navy F-14 220 km távolságról lőtt le egy drónt
Először is az nem gyakorlat volt, hanem teszt, másodszor még a távolságra is rosszul emlékszel. Az indítási távolság 204 km volt, de a találatig "csak" 134 km tett meg a AIM-54. Ezt fejből is tudom, de tessék. 5 sec google...

http://books.google.hu/books?id=l-D...wCA#v=onepage&q=longest aim-54 launch&f=falsehttp://goo.gl/sVBl5

Apró hiba, hogy a célpont M1.5-tel közelített 50 ezer lábon és az F-14 30 ezer láb felett indította a rakétát. Így lehetett ilyen eszméletlen nagy az indítási távolság, mert az AIM-54 égésvégi sebessége M4.0 táján van, de ezt irgalmatlanul nagy magasságban hozta össze. Ott eszméletlenül kicsi a légellenállás. (Lásd Baumgartner, a test szabadesésben lazán hangsebesség fölé gyorsult.) Vadászgép azonban nem repül ilyen profillal, ilyen magsan és ilyen gyorsan, ezen felül élesben 10km magasságban rakéta indítás elhanyagolható mennyiségben történt a történelem során. 

Itt egy kis adat meg egy érdekes projekt az AIM-54-gyel. Azt nem tudom, hogy mi lett vele.

tp://acgsc.org/Meetings/Meeting_99/SubcommitteA/SubA_6_2_Phoenix%20Project%20Overview.ppt

Halkan jegyzem meg, annyira alacsony, hogy kérdéses, hogy mennyire érdemes a rakétát felzavarni magasra, mert utána le is kell hozni. Az igen ritka levegőben aerodinamikai kormányerő alig van. Tehát, ha túl magasra megy a rakéta, akkor a rakéta egyszerűen túl leassan tudja csak változtatni a haladási irányát az emelkedő szakasz után és szimplán túlrepül a célponton. (Sikerült ilyet csinálnom a szimulátorban.) Viszont, ha nem mászik fel magasa, akkor az indítási távolságnak nagyon odaver a légellenállás...

Földháttérben levő vadászgép méretű célt az iráni F-14 radarja valószínű, hogy nem volt képes érzékelni 30-40 km-nél messzebb. Ne feledjük, az iráni gépek eleve exportváltozatok voltak, amiből egyes blokkokat távozáskor a jenkik kiszereltek. Ezen felül a '60-es évek végi technológiáról volt szó. A cicushoz képest hipermodern AN/APG-70-es radarral repülő Sasok is a földháttérben bemingelő gépeket számtalan alkalommal nem voltak képesek követni.

Az AIM-54 hajtóműve 27 másodpercig működik, az AIM-7F/M Sparrow 5+11 másodipercig - néhol 5+12,5 van megadva - működik. A régi Sparrow változatoké meg csak 5 másodipercig. A tolóerő ismert AIM-7F/M esetén, névlegesen 5750 + 1020 font, tehát a teljes impulzus kb. 40'000 lb*sec. R-33 estén orosz forrásból ismerem a teljes impluzust, az kb. 90'000 lb*sec, az AIM-54 ehhez lehet közel, ebből számoltam visszafelé tolóerőt. ami 3300-3500 font tolóerőt jelent, ezzel n néztem meg a szimulátorban a végeredményt.

Nem tudom, hogy Irán kapott -e AIM-7F-et, ha nem, akkor közeledő nem manőverező célra közepes magasságon a DLZ széle kb. 20 km, a NEZ meg bőven 10 alatt van a régebbi AIM-7 változatokkal.

 

Nem értem, hogy n+1-szer tárgyal és bizonyított dolgokat miért kell újra felvetni és marhaságokat posztolni folyamatosan. Az meg végképp vastagbőrős - már elnézést - hogy két ideböfögött mondattal teszed... Színvonal a béka segge alatt. Mondjuk tőled mást nem is vártam...
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Miért kötekszel már megint? Senki sem szólt hozzád egy rossz szót sem! Ha ekkora személyiségtorzulásod van a pár cikked miatt (amik nagyon jók lettek) inkább ne írj többet mert kis Hitlerből van elég,pont az ország élén is van pár....
 

chimera

Member
2010. április 19.
559
1
18
Ez kötekedés? Vagy beszólás? Nincsenek rendben az idegeid......

Pedig tisztellek azért amit letettél az asztalra !