J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
PL-15
Yrv23ay.jpg

PL-12C-vel
WnHrNLH.jpg
Némá,a PL12Cböl már elfér a 6 is
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Én is úgy tudom. PL-12-ből fér 3X3, viszont a vastagabb és hosszabb PL-15-ből 2X.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Egyre több nemzet rak egyre nagyobb energiát abba hogy ezt a totális mellékvágány, értelmetlen (csak a hozzá nem értő plebs-et a repnapokon elvarázsoló) valós előnyökkel nem járó és rettenetes ár/érték aránnyal rendelkező TVC technológiát reszelgesse.

Hogy van ez Mac?
Halvány fogalmam sincs. Annyit viszont hozzátennék, hogy Kínan eddig nem nagyon eröltette ezt a dolgot. Az oroszoktól mikor Szu-27-vagy azok változatait vették, a normál fúvócsövest vásárolták. Mint utólag kiderült jobb választás volt, mint amit az indiaiak műveltek, mert ők elég keményen megszenvedték a saját gépeiknél.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 320
51 578
113
Halvány fogalmam sincs. Annyit viszont hozzátennék, hogy Kínan eddig nem nagyon eröltette ezt a dolgot. Az oroszoktól mikor Szu-27-vagy azok változatait vették, a normál fúvócsövest vásárolták. Mint utólag kiderült jobb választás volt, mint amit az indiaiak műveltek, mert ők elég keményen megszenvedték a saját gépeiknél.
Az gondolom ördögtől való, hogy az indusok szimplán azért szenvednek a gépeikkel jobban, mint a Kínaiak, mert az üzemeltetési kultúra az Indiában 3 nagyságrenddel lejjebb áll mint Kínában.

Az oroszok akik gyártják valamiért a normál fúvocsöveseket TVC-s verziókkal akarják váltani, s az után hogy kína végre megkaphatta az oroszoktól(remélem elhiszed, a sok évnyi vívodásod után is, hogy ezen múlt, nem azon hogy nem akartak előtte a kínaiak Szu-35-öt venni) ezt a technikát, hirtelen elkezdte érdekelni őket is.

Furcsa egybeesések.
Szerintem.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Az gondolom ördögtől való, hogy az indusok szimplán azért szenvednek a gépeikkel jobban, mint a Kínaiak, mert az üzemeltetési kultúra az Indiában 3 nagyságrenddel lejjebb áll mint Kínában.

Az oroszok akik gyártják valamiért a normál fúvocsöveseket TVC-s verziókkal akarják váltani, s az után hogy kína végre megkaphatta az oroszoktól(remélem elhiszed, a sok évnyi vívodásod után is, hogy ezen múlt, nem azon hogy nem akartak előtte a kínaiak Szu-35-öt venni) ezt a technikát, hirtelen elkezdte érdekelni őket is.

Furcsa egybeesések.
Szerintem.
Ilyen gyorsan senki sem másol ilyen technológiát. Idén megkapom és jövőre már repülök is vele. Indusoknál valami háróm óra üzemideje volt. Le is korlátozták gyorsan, csak repülőnapokon és háborúban kapcsolták volna be őket.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 320
51 578
113
Ilyen gyorsan senki sem másol ilyen technológiát. Idén megkapom és jövőre már repülök is vele. Indusoknál valami háróm óra üzemideje volt. Le is korlátozták gyorsan, csak repülőnapokon és háborúban kapcsolták volna be őket.
Az is elképzelhetetlen akkor, hogy Kína amúgy régebb óta érdeklődött ez iránt a technológia iránt, s egy két területen kellett csak nekik némi áttörést elérni, megfejteni számukra új gyártástechnológiát, esetleg szimplán megnézni más ugyan azt a problémát hogy közelíti meg, s ezért jött marha jól a Szu-35?

Nyilván nem 0.ról rittyentettek egy TVC-s projectet onnan datálva, hogy megkapták az első Szu-35-öt, és rájöttek hogy ilyen kell nekik is hazai változatban, pusztán annak okán hogy a repnapokon el lehet vele varázsolni a sok tudatlan buta parasztot, ahogy helyben bukfencezik vele kettőt a J-20 majd Zhuhaiban...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Az is elképzelhetetlen akkor, hogy Kína amúgy régebb óta érdeklődött ez iránt a technológia iránt, s egy két területen kellett csak nekik némi áttörést elérni, megfejteni számukra új gyártástechnológiát, esetleg szimplán megnézni más ugyan azt a problémát hogy közelíti meg, s ezért jött marha jól a Szu-35?
Az tuti, hogy érdekelte őket a Szu-35 a kérdés inkább az, hogy mennyire? Azt látni lehetett, hogy az elején (bő 10 éve ha nem több) nagyon is érdekelte őket. Licenc alapú gyártást is terveztek, de ebből nem lett semmi. Az oroszok nagyon komolyan elcsúsztak a gép fejlesztésével. Időközben a kínaiaknak meglett a saját hazai gyártású J-11-esük, amit már továbbfejleszteni is tudtak, sőt hajófedélzeti változatot is képesek voltak belőle gyártani. Ezen a ponton az érdeklődésük mintha lankad voltan. Már nem akartak licenc gyártást, és a megelőlegezett darabszámot sem akarták már megvásárolni. A tárgyalások is komolyan elhúzódtak. Ha olyan fontos lett volna nekik az a gép nem pöcsöltek volna annyit a vásárlásával.

ahogy helyben bukfencezik vele kettőt a J-20 majd Zhuhaiban...
Abban pont, hogy nem volt ilyen hajtómű :D
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 320
51 578
113
Abban pont, hogy nem volt ilyen hajtómű :D
Láttam a J-10 vonalnál volt beépítve, de az a kis videó amire fentebb reflektáltam, TVC-s WS-15 öt ígér J-20-ba, a címe szerint.

A másik dolog viszont szerintem úgy néz ki: A kínaiak bármikor megvették volna a Szu-35-öt, akkor vették meg amikor megkaphatták az oroszoktól. Ha úgy lenne ahogy leírod, nyilván most már hogy egész korrekt saját gépeik vannak, saját avionikával, fegyverzettel, most már fele annyi értelme sem volt hogy vettek belőle, mint ha ezt jó pár évvel ezelőtt teszik meg. Mégis vettek még most is, amikor már sokak szerint jobb Szu-27 legacy klónokat gyártanak, mint az oroszok.

Ez logikailag inkább azt támasztja alá, amit én mondok, és mondtam eddig is, s nem azt amit te.

Bár végül is nem lehet kizárni azt sem, hogy pusztán jóindulatból, hogy segítsék a csóró ruszkikat vettek tőlük az olajon/gázon kívül még Szu-35 öt, nehogy éhenhaljanak, de azért na, ez ilyen roni szintű érvelés lenne kb.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 320
51 578
113

Ha azon múlt ez a történet tényleg, hogy mikor szánták el tényleg magukat a kínaiak a vásárlásra, s nem azon hogy mikor kaphattak először az oroszoktól, akkor az mindenre elég kellett volna hogy legyen, pont három évvel korábban is lehetett volna kínának.

Oroszország nem egyszer megcsinálta már azt nem ennyire féltett haditechnikával, hogy hamarabb eladta külföldre a jól fizető vevőnek mint hogy maguknak gyártották volna.

Egyébként nagyon mellékvágányra szaladtunk, mert amin egyértelműen lovagolni szerettem volna, az természetesen a TVC vonal, ami úgy tűnik csak felcsapni látszik a fejét kínában is, holott meg lett már szakértve itt az, hogy zsákutca, és "lám még a kínaiaknak sem kell, bármikor megvehették volna, azt nem kell, meg őket nem is érdekli".
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Ha azon múlt ez a történet tényleg, hogy mikor szánták el tényleg magukat a kínaiak a vásárlásra, s nem azon hogy mikor kaphattak először az oroszoktól, akkor az mindenre elég kellett volna hogy legyen, pont három évvel korábban is lehetett volna kínának.
Hát ha rajtuk múlott volna, akkor megvették volna a licencét is a gépnek. De ez akkor volt aktuális, mikor a gépet nekiálltak fejleszteni. Aztán eltelltek az évek és kicsit megváltoztak a dolgok. Végül már az eredeti 48 darab se ment le a torkukon.

Egyébként nagyon mellékvágányra szaladtunk, mert amin egyértelműen lovagolni szerettem volna, az természetesen a TVC vonal, ami úgy tűnik csak felcsapni látszik a fejét kínában is, holott meg lett már szakértve itt az, hogy zsákutca, és "lám még a kínaiaknak sem kell, bármikor megvehették volna, azt nem kell, meg őket nem is érdekli".
Hogy téged idézzelek szabadon: "bármi lehetséges"
:D :D :D
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 513
2 547
113
Nincs ebben semmi extra.Kinaiak gyorsan fejlesztik a gyártóbázist.A sárkány és az elektronika terén beérték,de inkább már meghaladták az oroszokat.Most a hajtómű technológia van soron.Lassan beérik ezen a téren is a muszkát,és ha birja a gazdaságuk továbbra is,el is hgyják majd őket.Na nem holnap,de középtávon alighanem.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
17 320
51 578
113
Kína fejlődik a leggyorsabban, az tény. Én abba nem látok bele, hogy kit mikor miben előztek, előznek, vagy fognak megelőzni HT terén, de nagyon komoly tényező a geopolitikában az ázsiai ország.

Megkerülhetetlen.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
lovagolni szerettem volna, az természetesen a TVC vonal, ami úgy tűnik csak felcsapni látszik a fejét kínában is, holott meg lett már szakértve itt az, hogy zsákutca, és "lám még a kínaiaknak sem kell, bármikor megvehették volna, azt nem kell, meg őket nem is érdekli".

Csak rájöttek hogy a sok baromarcú politikus aki rávágja egy f-15-re hogy f-16-os meg ilyen az általam vélt segghülyék miatt kell szerintem TVC Kínának hogy legalább látványos legyen a bemutatón a hozzá nem értő parasztnak hogy legalább emiatt vegyék majd a kínai gépeket.

Idézzek az aranyasból? "A nézőket nem érdekelte hogy háborúban az f-15 győzött mert az orosz gépek jobban körbe táncolják az eget."
Csinálhatsz látványos bukfencet a szu-30sm gépeddel ha egy f-15E megesz reggelire .
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Kínának aprópénz a TVC hülyeség ott ahol 3 cég csinál 3 különböző Reaper szerű drónt meg Global hawk nagyságú drónt .

Nincs ebben semmi extra.Kinaiak gyorsan fejlesztik a gyártóbázist.A sárkány és az elektronika terén beérték,de inkább már meghaladták az oroszokat.Most a hajtómű technológia van soron.Lassan beérik ezen a téren is a muszkát,és ha birja a gazdaságuk továbbra is,el is hgyják majd őket.Na nem holnap,de középtávon alighanem.

Ott a pont!
 

angelsoul

Well-Known Member
2016. február 13.
2 489
16 432
113
Nincs ebben semmi extra.Kinaiak gyorsan fejlesztik a gyártóbázist.A sárkány és az elektronika terén beérték,de inkább már meghaladták az oroszokat.Most a hajtómű technológia van soron.Lassan beérik ezen a téren is a muszkát,és ha birja a gazdaságuk továbbra is,el is hgyják majd őket.Na nem holnap,de középtávon alighanem.

És addig azok sem ülnek, fejlesztenek tovább, a gap megmarad - és nagy gond lehet Kínában, ha egy ennyire fontos területen nagyon nem tudnak előrelépni.
És nem, nem hiszek én felhőtlenül a millió bemutatott külyüjükben sem - valahogy emlékeztet a 90-es években tapasztalt orosz kirakodóvásárhoz - nagyrésze makett volt. Én elhiszem, hogy kína a beismerttel szemben sokkal többet költ a haderejére és ázsia bedarálására készül - de hogy behozza az évtizedek óta erre fókuszáló országokat? Aligha. Mit tudunk a kínai radarokról és rakétákról? Mi az élettartamuk, meghibásodási gyakoriságuk, kiszolgálási igényük? Nehogy már az alig évtizedes hi-tech kultúrájuk világelső legyen, ahogy azt sugallják... elég csak a nem low level Airbus cuccaira gondolni - papíron csilli-villi, de ha megnézed az élettartamokat, a repült óra költségeket - és akkor ők magas szinten dolgoztak, mikor Kína hadereje még a sarat túrta faekével.

A J-20ról:

Nincs ebben semmi meglepő, az lett volna az, ha nem lehet a levegőben tankolni.
Ez a légi utántölthetőség szép és jó, csak éppen ezzel ugyanúgy a A2/AD sérülékenység látszik az ő esetükben is - elvileg ugyebár a J-20ra a nyugati elemzők azt találták alapkoncepciónak annó, hogy a gép feladata az iszonyat nagy hatótávval az amerikai AWACS/tanker/stb. gépek levadászása lenne (asszem nem találták valami agilisnak).
Na most az AIM-120D/Meteor miatt ugyanúgy ők is meg lesznek csapva, mivel Japánt (Ázsiai dominancia kulcsa) elérni és arrafelé dolgozni belső keróval nem tudják, a tankerek miatt pedig ők ugyanúgy ki vannak téve a nyugati lopakodó gépek vonalak mögötti tevékenységének. Vagyis Kína nagyobb hadműveletekhez ugyanúgy tankeréhséget fog elszenvedni, mint az USAF.
Gondolom valami olyasmiről lehet szó, mint a Raptornál is volt - többet eszik a gép supercruise üzemmódon, így kell a tankertámogatás. Már ha van egyáltalán SC üzeme.
A lényeg, hogy a gép szintén tankerfüggő lesz, főleg, ha nincsenek olyan paraméterű hajtóműveik, amit szeretnének, ami viszont problémás az általuk annyira kíván Nyugat csendes-óceán lezárásához.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba