Egyre többet exportálnak belőlük. Az üzemeltetőktől meg jöhetnek infók, viszont mostanáig nem nagyon panaszkodtak.Mit tudunk a kínai radarokról és rakétákról? Mi az élettartamuk, meghibásodási gyakoriságuk, kiszolgálási igényük?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Egyre többet exportálnak belőlük. Az üzemeltetőktől meg jöhetnek infók, viszont mostanáig nem nagyon panaszkodtak.Mit tudunk a kínai radarokról és rakétákról? Mi az élettartamuk, meghibásodási gyakoriságuk, kiszolgálási igényük?
Egyre többet exportálnak belőlük. Az üzemeltetőktől meg jöhetnek infók, viszont mostanáig nem nagyon panaszkodtak.
Egyre többet exportálnak belőlük. Az üzemeltetőktől meg jöhetnek infók, viszont mostanáig nem nagyon panaszkodtak.
Az valamilyen régebbi történet lehetett, amit az oroszokkal csináltak közösen. Polgári repülőket csak most kezdtek fejleszteni és prototipusok jelenleg végzik a berepülésüket. Viszont azokat rengeteg nyugati cég bevonásával csinálják.A kínai cuccakokat üzemeltetők általában úsznak a kínai adósságban.... azok befogják és amúgy is szarabbhoz szoktak.
Én a polgári vonalat ismerem, és amit ott alkottak,(a saját utasszállítójuk a ruszkikkal közösen), na az nem ad okot semmi pozitív elképzelésre. A polgári vonal ugyanis nem katonai, ott a valódi számok döntenek... azok pedig erősen beesnek mind a Boeing, mind az Airbus mögé hatótáv, megbízhatóság, stb... tekintetében. Bár olcsóbbak.
Amit mondani akarok, hogy a polgáriban nincs mismákolás, katonai meg politikai érdek (utóbbi van, de kínával csak a haverjai közösködnek ha nem nagyon kell), ott a számok döntenek. Abban pedig mind az USA, mind az Euro gépek ellen alig van esélyük, hiába olcsóbbak. Ott a száraz tények, a műszaki paraméterek döntenek.
Az valamilyen régebbi történet lehetett, amit az oroszokkal csináltak közösen. Polgári repülőket csak most kezdtek fejleszteni és prototipusok jelenleg végzik a berepülésüket. Viszont azokat rengeteg nyugati cég bevonásával csinálják.
Hadi vonalon is kaptak egy rakás nyugati segítséget. Szerintem fű alatt mai napig beszereznek egy rakás hadi célra is használható technológiát. De a lényeg talán nem is ez, hanem az, hogy vannak olyan fegyvereik, amiket egyáltalán összehasonlíthatsz a fejlett nyugati országokéval. Lehet, hogy a J-20 elmarad a Raptortól, de Amerikán kívül egyelőre még senki sem rendszeresített még hasonlót sem.A C929, az újabbakhoz éppen ezért kunyeráltak nyugati segítséget.
Ami viszont az Embraer/Bombardier ügyeket elszemlélve mókás lesz, tekintve, hogy védik a saját piacaikat e téren... másrészt meg ez is bizonyítja, hogy vannak gondok, nem csak a hajtóművek terén military vonalon. Az, hogy polgári vonalon segítséget kérnek mutatja, hogy labdába sem rúghatnának nyugati segítség nélkül - és akkor nekem ember nem meséli be, hogy katonai vonalon meg akkora ászok, mikor a kettő ma már rohadtul közeli szinten mozog.
Lehet, hogy a J-20 elmarad a Raptortól, de Amerikán kívül egyelőre még senki sem rendszeresített még hasonlót sem.
Nyílván ez is lehetséges, de túl sok értelme nincs. Mert pont azokat nem vered át, akik ellen használni akarnád. Max a saját közvéleményedet.Hát azért elég sok kérdés előjött bennem az eszmecserét folytatva. Mert ez a "hasonló" a végén még lehet, hogy egy "éppen felszállni képes", meg mondjuk "alulról karcolja a 4++ gépek észlelhetőségét", stb-stb. Lehet, hogy pl. csak egy jóval profibban kivitelezett "maszkirovka", mint amit az oroszoktól megszokhattunk.
Mit vársz?90es években örültek az orosz technikának,minden téren.Most már csak csemegéznek belőle.89ben még nem tudták befejezni a Super7 programot,miután kiszálltak belőle az amik.Pedigaz csak egy MiG21 upgrade lett volna.Most 2 olyan gépet fejlesztenek,amilyen remdszerben csak amerikában van.Hogy elmaradnak még a usak szinvonaltol?Igen.De az oroszokét márelérték,több területen is,vagy legalábbis nagyon megközelitették.Mivel van pénzük,és polgári vonalon beszerzett nyugati technikát hasznositják katonai vonalon is,a jelenlegi tendenciák szerint el is fogják hagyni a muszkát.Persze vannak buktapontjaik,amik megakaszthatják a fejlődést.Majd utólag megmondom.Jelenleg kijelenthető,hogy erősebbek,mint az oroszok,és gyorsabban fejlődnek.És addig azok sem ülnek, fejlesztenek tovább, a gap megmarad - és nagy gond lehet Kínában, ha egy ennyire fontos területen nagyon nem tudnak előrelépni.
És nem, nem hiszek én felhőtlenül a millió bemutatott külyüjükben sem - valahogy emlékeztet a 90-es években tapasztalt orosz kirakodóvásárhoz - nagyrésze makett volt. Én elhiszem, hogy kína a beismerttel szemben sokkal többet költ a haderejére és ázsia bedarálására készül - de hogy behozza az évtizedek óta erre fókuszáló országokat? Aligha. Mit tudunk a kínai radarokról és rakétákról? Mi az élettartamuk, meghibásodási gyakoriságuk, kiszolgálási igényük? Nehogy már az alig évtizedes hi-tech kultúrájuk világelső legyen, ahogy azt sugallják... elég csak a nem low level Airbus cuccaira gondolni - papíron csilli-villi, de ha megnézed az élettartamokat, a repült óra költségeket - és akkor ők magas szinten dolgoztak, mikor Kína hadereje még a sarat túrta faekével.
A J-20ról:
Nincs ebben semmi meglepő, az lett volna az, ha nem lehet a levegőben tankolni.
Ez a légi utántölthetőség szép és jó, csak éppen ezzel ugyanúgy a A2/AD sérülékenység látszik az ő esetükben is - elvileg ugyebár a J-20ra a nyugati elemzők azt találták alapkoncepciónak annó, hogy a gép feladata az iszonyat nagy hatótávval az amerikai AWACS/tanker/stb. gépek levadászása lenne (asszem nem találták valami agilisnak).
Na most az AIM-120D/Meteor miatt ugyanúgy ők is meg lesznek csapva, mivel Japánt (Ázsiai dominancia kulcsa) elérni és arrafelé dolgozni belső keróval nem tudják, a tankerek miatt pedig ők ugyanúgy ki vannak téve a nyugati lopakodó gépek vonalak mögötti tevékenységének. Vagyis Kína nagyobb hadműveletekhez ugyanúgy tankeréhséget fog elszenvedni, mint az USAF.
Gondolom valami olyasmiről lehet szó, mint a Raptornál is volt - többet eszik a gép supercruise üzemmódon, így kell a tankertámogatás. Már ha van egyáltalán SC üzeme.
A lényeg, hogy a gép szintén tankerfüggő lesz, főleg, ha nincsenek olyan paraméterű hajtóműveik, amit szeretnének, ami viszont problémás az általuk annyira kíván Nyugat csendes-óceán lezárásához.
Az a helyzet, hogy Kína a számtech és kütyük terén már eléggé ott van szeren. Szuperszámítógépeik a listák elején, az embereik a legjobb helyeken tanultak/szereztek gyakorlatot; a gyártó kapacitásuk meg már 20 éve is jelentős volt.Nyílván ez is lehetséges, de túl sok értelme nincs. Mert pont azokat nem vered át, akik ellen használni akarnád. Max a saját közvéleményedet.
Viszont ha azt vesszük, hogy radarvezérlésű rakétákat exportálnak abból feltételezhetjük, hogy ami nekik van az valamivel jobb mint az export változat. Azt is tudjik, hogy AESA radart is exportálnak majd, tehát ami neki van az valószínű, hogy jobb ennél. Tehát ezekben az esetekben nagyon nem beszélhetünk maszkirovkáról. A gyenge pontja az egész kínai repiparnak a saját hajtómű.
Én egy versenyen egy elgurult görgőt láttam, aztán abból univerzális következtetést szerintem balgaság lenne leszűrni.Ez tök jó de azt mindannyian látjuk,hogy a metalurgával hogy állnak...
Én egy versenyen egy elgurult görgőt láttam, aztán abból univerzális következtetést szerintem balgaság lenne leszűrni.
Ettől függetlenül a hajtóművek terén esélyesen van még lemaradásuk, de azért kíváncsi vagyok a saját fejlesztéseikre.
Idővel jók lesznek abban is.
Azt ne felejtsd el, hogy mindent megvesznek ami megvehető, mindent ellopnak amihez hozzáférnek, az embereik a világ minden táján a legjobb egyetemeken tanulnak, majd utána a zöme hazatér.Van lemaradásuk?Egy-két éve van csak 4.gen.hajtóművük szóval a némi lemaradás 30-40 év.
Azt ne felejtsd el, hogy mindent megvesznek ami megvehető, mindent ellopnak amihez hozzáférnek, az embereik a világ minden táján a legjobb egyetemeken tanulnak, majd utána a zöme hazatér.
Kína 40-50 éve egy sártenger volt, alig több mint ma egy random afrikai ország.
Ma meg ott tartanak, hogy lehet előbb lesz saját erős űrállomásuk, mint az USA-nak az ISS-után, majd a fél világgal szövetségben, és ami nem kínában készül, azzal szemben én már bizalmatlan vagyok, hogy gyenge lehet a minősége, mert tuti hamisítvány .
Kína már a jelen.
Biztos vagyok benne, hogy mostanra olyan szinten vannak, hogy nem is másolni akarnak.Ahogy megértettem azt amit ezzel kapcsolatban az okosok írtak ezt nem lehet másolni.
Biztos vagyok benne, hogy mostanra olyan szinten vannak, hogy nem is másolni akarnak.
A Szovjet/Orosz hajtóművekkel évtizedes tapasztalatuk van, már a Szu-35 is ott van náluk, nyugati technikát és tudást is szereztek be. Ebben vannak a legjobban elmaradva, de a WS család már a jelen. Csak idő kérdése hogy mikor lesznek ebben is versenyképesek.
A WS család azért nem egy RR Nene, s azt azért gyártják...Modern hajtómű gyártási tapasztalatuk nincs és ez a lényeg nem az üzemeltetés még ha az is fontos.
Nyílván ez is lehetséges, de túl sok értelme nincs. Mert pont azokat nem vered át, akik ellen használni akarnád.
Max a saját közvéleményedet.
Viszont ha azt vesszük, hogy radarvezérlésű rakétákat exportálnak abból feltételezhetjük, hogy ami nekik van az valamivel jobb mint az export változat.
Azt is tudjik, hogy AESA radart is exportálnak majd, tehát ami neki van az valószínű, hogy jobb ennél.
Tehát ezekben az esetekben nagyon nem beszélhetünk maszkirovkáról.