J-20 Mighty Dragon (Chengdu,Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 329
2 379
113
Akiket meg tudnak venni, természetesen főleg ex keleti szakemberek, nem nyugatiak, de én azt a bázist sem becsülném le azért. Igen sok kiváló képességű ember volt közöttük is, akik ha találkozik a kreativitásuk a kínai tőkével, gyártási kapacitással, tudnak nagyot alkotni.

Az igazi jövő azonban nem ez hogy mit loptak össze, vettek meg technológiát, vagy csábítottak át szakembereket, hanem a saját fiataljaik akik hazatérnek idővel külföldről. Mert mindenhol ott vannak, és ez a folyamat nem is 2 éve indult, hanem úgy 20.

Ez érett be, és én már nem csak azt látom, hogy bármelyik területen csak a szolgai másolás menne nekik.

Talán tavaly kukáztam valamelyik szak lapban, hogy cca 30 milliárd $ feletti a program költsége (központi, állami finanszírozású), de sajnos az érezhető eredmények csak évtizedes távban fognak jönni..... Egyébbként egyet értek.
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

thomashewitt

Active Member
2015. március 21.
471
165
43
Minden "osztálynélküli" társadalom építését úgy kezdték, hogy fordított eugenika keretében az összes értelmes, vagyonos állampolgárt elpusztították, majd kinevelünk sajátot magunknak címszóval, kínában is így volt, ott még a másolás is nagy szó volt, amikor a tehetség/szakértelem akasztófán végezte, ahhoz képest hatalmas a fejlődés, hála Tengnek, ő mondta "A macska mindegy, hogy fehér, vagy fekete, fogja meg az egeret!", nem tett már áthidalhatatlan különbséget a gazdasági módszerekben. Kína nem háborúzik, van törvény, ami mindenkire vonatkozik, létezik Gulág, lassan felnő egy új generáció, akik legjobb tudást, szinte korlátlan anyagi forrásokat kapnak és szép lassan nem csak tömegben, hanem minőségben is uralomra fognak törni.
 

Roni

Well-Known Member
2010. június 30.
16 329
18 941
113
Látszanak ott vezetékek csak rendezetten .
DsN__a4X4AAKg6U.jpg
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Az amerikaiaknak.De ha tovább megyünk akkor kinek van előrehaladott állapotban(gépbe építve ami repül)az angoloknak meg az oroszoknak.
Meg a kínaiaknak. A WS-15 előrehaladott állapotban van és IL-76 tesztgépeken már jó néhány éve repül.
Nem azt állítom, hogy beérték amerikát vagy az oroszokat hajtóműgyártás terén, hanem azt, hogy a lemaradásukból sikerült jelentősen behozni és most már kezdenek ott lihegni mögöttük.
 
  • Tetszik
Reactions: Roni

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 866
85 396
113
Meg a kínaiaknak. A WS-15 előrehaladott állapotban van és IL-76 tesztgépeken már jó néhány éve repül.
Nem azt állítom, hogy beérték amerikát vagy az oroszokat hajtóműgyártás terén, hanem azt, hogy a lemaradásukból sikerült jelentősen behozni és most már kezdenek ott lihegni mögöttük.

Évek alatt nem érett meg annyira,hogy belarakják a J20-ba?
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Évek alatt nem érett meg annyira,hogy belarakják a J20-ba?
És még néhány évig szerintem nem is fog. Először feltételezem legyártanak néhány századnyit és orosz hajtóművekkel üzemeltetik majd jó néhány évig. Közben lehet, hogy a régebbi prototípusokba vagy előszéria példányokba beszerelik és elkezdik úgy is tesztelni. Aztán mikor lesz a sárkánnyal is néhány évnyi tapasztalat akkor fogják beleépíteni.
A kevésbé rizikós hajófedélzeti J-15-el is ennyit óvatoskodnak. Habár a szárazföldi gépekbe már lassan 10 éve saját hajtómű üzemel, ezekbe még a jól ismert orosz van.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 866
85 396
113
És még néhány évig szerintem nem is fog. Először feltételezem legyártanak néhány századnyit és orosz hajtóművekkel üzemeltetik majd jó néhány évig. Közben lehet, hogy a régebbi prototípusokba vagy előszéria példányokba beszerelik és elkezdik úgy is tesztelni. Aztán mikor lesz a sárkánnyal is néhány évnyi tapasztalat akkor fogják beleépíteni.
A kevésbé rizikós hajófedélzeti J-15-el is ennyit óvatoskodnak. Habár a szárazföldi gépekbe már lassan 10 éve saját hajtómű üzemel, ezekbe még a jól ismert orosz van.

Ez jelzi,hogy hol is tartanak.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Ez jelzi,hogy hol is tartanak.
Szinte minden fejlesztésük így zajlott Type-54 fregattok és rombolókon keresztül a Type-99 harckocsin át egész a J-10 vadászig. A J-10 első felszállása hetegik késett, mert a gép alatt találtak egy pénzérme nagyságú olajfoltot és míg ki nem derítették az okot addig álltak.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 866
85 396
113
Szinte minden fejlesztésük így zajlott Type-54 fregattok és rombolókon keresztül a Type-99 harckocsin át egész a J-10 vadászig. A J-10 első felszállása hetegik késett, mert a gép alatt találtak egy pénzérme nagyságú olajfoltot és míg ki nem derítették az okot addig álltak.

Lehet magyarázni de még a saját 4.gen. hajtóművület sem merik belerakni...
Senki nem szállt volna fel hasonló olajfolyás miatt ebben semmi extra nincs,ez természetes.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Próbálok rájönni, hogy mit jelent a kép?
1. A saját hajtómű késik. Ismétlődik a szitu mint a J-11-esek esetében, mikor a gyár udvarán már kezdtek hajtómű nélkül torlódni a legyártott gépek, mert késett a saját. Ezért AL-31-eseket építenek beléjük.
2. Most szedték ki az AL-31-eseket.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 866
85 396
113
Próbálok rájönni, hogy mit jelent a kép?
1. A saját hajtómű késik. Ismétlődik a szitu mint a J-11-esek esetében, mikor a gyár udvarán már kezdtek hajtómű nélkül torlódni a legyártott gépek, mert késett a saját. Ezért AL-31-eseket építenek beléjük.
2. Most szedték ki az AL-31-eseket.

Leállt a gyártád elfogyott az orosz hajtómű.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostface