J-35 Gyrfalcon / J-31 / FC-31 (Shenyang, Kína)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Mondhatni ugyanezt, viszont a gyengébb gépet 100%-ban magad gyártod és nem függsz senkitől ami az alkatrész ellátást jelenti. Hosszú távon úgy váltogathatod a regionális politikádat ahogyan akarod, mivel nem tudnak megszorongatni, hogy nem kapsz többet alkatrészt a pöpec kis gépeidhez.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Hogy olyasmiket ne is melítsünk mint a nemzeti repülőgépipar presztizse. A pakik mennyire büszkék, hogy ráírhatják a gépükre, hogy Made in Pakistan:)
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 818
30 859
113
A butítottat is gyárthatják. Egyszerűen arra kapják meg a terveket és a szoftot meg a technológiát. Nagyrésze az országoknak meg úgysem gyárt semmit, megveszi attól aki megtervezte, esetleg testre szabatja kicsit. Ha meg van ipar hozza, akkor a butított jobb lehet ha olcsóbban kijön, mert annak több fele oszlanak a fejlesztési költségei.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Naigen, de neked kellenek a forráskódok, mert a nékül nem tudod az idővel saját magad által kifejlesztett fegyvereket integrálni. És mivel napjainkben a legtöbb butítás software szinten történik megmarad a függőséged. Viszont a kínaiak hardware szinten is különböznek így nyugodt szívvel odaadják az egészet, akár gyártósorral együtt.
Ott az F-35 esete Izraellel, akik követelik a forráskódokat stb.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 818
30 859
113
Lehet ha én nem látom a lényegi különbséget, de ha primitívebb butítatlan géphez odaadják a forráskódot, hogy integrálj rá valamit, akkor a butított hardverrel vagy butított szoftverrel készített exportváltozat a jobb gépből is kiadhatja a szoftvert, hogy rátedd ugyanazt a fegyvert.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
De napjainkben nem nagyon van butított hardware, ez a bökkenő. Te program szintem végzed a butítás (olyasmi mint a japán autóknál), ha pedíg adod a forráskódokat, akkor lényegében nem butított gépet adtál.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 818
30 859
113
Én valahogy nem hiszem, hogy ugyanaz a hardver van a butított gépekbe, mint a gyártó országban rendszeresítettben. Simán változhat az érzékelő mérete, a NYÁK-on levő elektrónika stb. A szoftvernél is nem hiszem, hogy annyi a butítás, hogy pár algoritmust zárójelbe tesznek és emiatt inaktív. Inkább el tudom képzelni, hogy butítottra újraírják, amit aztán ha tudsz javíts ki jobbra vagy írd meg nulláról (mert benne sincs) hogy mitől lesz az a radar vagy célmegjelölő vagy akármi jobb.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Nem tudom...
Meg kéne kérdeni a törököket, hogy miért választották az FD-2000 rakétákat Patriotok helyett???
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 818
30 859
113
Lehet az ár, lehet ha sokkal többet adtak a kínaiak, mint a szövetséges USA, lehet ha soha nem is akartak FD-2000-et venni, csak a Patriot árát kellett valahogy leverni. Amúgy azóta nem léptek vissza a kínai rendeléstől?
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Kicsit igen, kicsit nem. Még folyik a húzd meg, ereszd meg játék. A forráskódok és a teljes techtranszfer volt a hivatalos magyarázat.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
18 825
57 736
113
Az orosz Szu-30-asok is különböznek szoftveresen. Más egy indiai, kínai, orosz stb... gép forráskódja.
 

grabo112

Well-Known Member
2011. október 15.
1 376
3 515
113
Lin Peng, a gép tervezője a következőket nyilatkozta a J-31-el kapcsolatban a múlt havi Dubai Air Shown:
- a második prototípus "hamarosan" repülni fog
- a gép max. felszálló tömege 25 tonna
- szárnyak alatt összesen 6, a bombatérben 4 függesztési pont kerül kialakításra
- a hordozható fegyverzet max. tömege 8 tonna, ebből 2 tonna jut a bombatérre
- a gép tervezett harci hatósugara 1200 km, amennyiben csak belső fegyverzetet hordoz

Jelenleg nincs vevő a gépre, Kínának jelen állás szerint továbbra sem kell, ahogy korábban se volt rá hazai igény.
Viszont felvázolt egy ütemtervet arra az esetre ha még 2016 során találnak vevőt:
2019 - első szériagép
2022 - kezdeti bevethetőség
2024 - teljes bevethetőség

A legfőbb potenciális vevők Egyiptom és Irán.
Viszont Pakisztán a jelek szerint nem számol a géppel, mert vélhetően inkább a már folyamatban lévő JF-17 programra koncentrál, tekintve hogy jelentős összegeket fektetett már a típusba és ezért szeretné ha mindez részben meg is térülne az esetleges exporteladásokból.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
Kis kiegeszites meg az elozohoz...

http://nationalinterest.org/blog/the-buzz/get-ready-america-china-trying-sell-its-lethal-j-31-stealth-14299

Amugy csak en erzem ugy, hogy mostanaban (Mondjuk, hogy a Dubai Air Show ota.) "csend" van a gep korul?

BEST.jpg


IMG_5334%2Bcmyk_0.jpg
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
973
3 431
93
Igazából nem értem ez a J31 dolgot. Jelenleg 84 darab nagy sebességű típussal repülő ezrede van a Kínai Légierőnek és Haditengerészetnek.

Ezek közül mindössze csak 30 ezred repül korszerűbbnek nevezhető J10, J11, Szu-30 és JH7-es típussokkal.

A maradék 54 ezred, második generációs J7, J8 és Q5-ös típusokat használ. Ezek közül 18 ezred még az ötvenes években kifejlesztett MiG-21F-13-ason alapuló (fedélzeti rendszerei is), tuningolt J7B és J7H típussal.

Ezeket mind nem fogják leváltani J20-assal?! Lehet felszerelni a légierőt J11D, J16 és J10C típusokkal, de azok csak egy régi generáció, korszerűsített példányai.

Bár lehet reálisan mérik fel a helyzetet és nem is lesz rá szükségünk.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
Gondolom, ha az EA mintajabol indulunk ki, akkor pedig ezt tervezhetnek a kovetkezo generacio gerincenek.

Mivel ugye EA-nak is "csak kb 200 db F-22-ese van, a java pedig F-35 lesz, igy itt is valoszinu, hogy J-20-bol lesz nekik kb 200, minden masra meg ott lesznek a J-31-ek.

Masfelol pedig ki tud barmit biztosra Kinaval kapcsolatban... Az is lehet, hogy ezt exportra szanjak az F-35 konkurensenek.
 

zotyek78

Well-Known Member
2013. március 26.
2 618
1 021
113
Node miert ne kellene? Marcsak a hordozok miatt is hasznos lenne egy kisebb gep, plusz meg ugye a koltsegek.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 818
30 859
113
Ha jó lesz az ára, a nem NATO tagok között hamar kapnak rá vevőt. Valószínűleg lesz igény a kis méretű "olcsó" 5. gen gépekre, amit más egyelőre nem kínál. Kis szépséghiba lesz, ha otthon nem rendszeresítik, de egyelőre nincs sok alternatíva. A PAK-FA nincs kész, exportverzió belőle még ugyan nincs, ha meglesz akkor elsők az oroszok meg az indiaiak, utána jöhet a többi vevő, mégha árban jó is lenne. Az F-35 olyan drága, hogy sikítófrászt kap minden pénzügyminiszter tőle, így egyelőre marad a kínai vas vagy a 4. gen tipusok.
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
973
3 431
93
Igazából nem értem ez a J31 dolgot. Jelenleg 84 darab nagy sebességű típussal repülő ezrede van a Kínai Légierőnek és Haditengerészetnek.

Ezek közül mindössze csak 30 ezred repül korszerűbbnek nevezhető J10, J11, Szu-30 és JH7-es típussokkal.

Elírtam, negyven repül korszerűbb géppel, a 84 nagy sebességű ezredből.



Node miert ne kellene? Marcsak a hordozok miatt is hasznos lenne egy kisebb gep, plusz meg ugye a koltsegek.

Mert ahogy grabo112 is írta feljebb, nem érdeklődik a J31-es típus iránt, sem a Kínai Légierő, sem a Kínai Haditengerészet.

Ezért is írtam, hogy jó, de akkor mivel lesz leváltva sok régi kínai ócskavas.

A maradék 54 ezred, második generációs J7, J8 és Q5-ös típusokat használ. Ezek közül 18 ezred még az ötvenes években kifejlesztett MiG-21F-13-ason alapuló (fedélzeti rendszerei is), tuningolt J7B és J7H típussal.

Ezeket mind nem fogják leváltani J20-assal?! Lehet felszerelni a légierőt J11D, J16 és J10C típusokkal, de azok csak egy régi generáció, korszerűsített példányai.

Bár lehet reálisan mérik fel a helyzetet és nem is lesz rá szükségünk.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 375
14 041
113
Vagy nem is rendszeresítik. Per pill ezt a lehetőséget sem lehet teljesen kizárni.