Jak-152 / Yak-152 (Jakovlev, Oroszország)

Úgy gondolom, a 360 LE bőven elég. Az elődje tán még 200 sincs. A német motor túl nagynak, és túl nehéznek tünik.
 
A műrepülésben és a katonai kiképző repülésben nincs olyan, hogy valami túl sok. Van az a helyzet amikor az 500 lóerő is lehet kevés.
Szerintem az a hiba, hogy a motor nèmet import (?). Megint jön valamilyen bojkott, aztàn nincs Jak-152....
Felesleges magukat kitenni ennek a veszélynek. Ilyen szempontbòl jobb lenne egy orosz motor, mèg ha gyengébb is.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Jak-1521080p.jpg

3 képpel bővítve.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci
Levegőben a második
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and zeal
Jó kis képanyag, még 19-ből. A motor valóban németországban készül, de valójában orosz technika. Orosz tervezte és orosz is a német cég alapítója.


Minden, amit a motorról és a tervezőjéről, illetve a gyártócég hátteréről tudni érdemes:

 
Az oroszok nem igazán elégedettek azzak hogy a Jak-152 dízel motorját külföldről kénytelenek behozni.
A Jak-152 ből még mindig csak 3 példány létezik...

Viszont jönnek a sógorok és a Diamond cég..
Ural Civil Aviation Plant (UZGA) - aki már licensben gyártja az orosz légierőnek a DA-40 / 42 gépeket bemutatta az új, légcsavaros gázturbinás, UTS-800 repülőgép ptototipusát, ami v.szinû nem véletlenül, nagyon-nagyon hasonlít az osztrák cég DART-450 gépére.
A gépet a teljesen orosz gyártású 800 LE teljesítményű Klimov VK-800S turboprop hajtőműhöz tervezték.
https://en.topwar.ru/186870-jak-152-vs-uts-800-rossija-vybiraet-letajuschuju-partu.html
1631055678_000000000000000000000.jpg

1631055754_666666666.jpg

1631055632_11111111.jpg

5075-x-dsc-1470.jpg


egyszóval ha az Orosz légierő elfogadja az UTS-800 ast akkor az osztrákok és a Diamond cég fogja ellátni alap és haladó kiképző gépekkel az Orosz légierőt...;)
 
Az oroszok nem igazán elégedettek azzak hogy a Jak-152 dízel motorját külföldről kénytelenek behozni.
A Jak-152 ből még mindig csak 3 példány létezik...

Viszont jönnek a sógorok és a Diamond cég..
Ural Civil Aviation Plant (UZGA) - aki már licensben gyártja az orosz légierőnek a DA-40 / 42 gépeket bemutatta az új, légcsavaros gázturbinás, UTS-800 repülőgép ptototipusát, ami v.szinû nem véletlenül, nagyon-nagyon hasonlít az osztrák cég DART-450 gépére.
A gépet a teljesen orosz gyártású 800 LE teljesítményű Klimov VK-800S turboprop hajtőműhöz tervezték.
https://en.topwar.ru/186870-jak-152-vs-uts-800-rossija-vybiraet-letajuschuju-partu.html
1631055678_000000000000000000000.jpg

1631055754_666666666.jpg

1631055632_11111111.jpg

5075-x-dsc-1470.jpg


egyszóval ha az Orosz légierő elfogadja az UTS-800 ast akkor az osztrákok és a Diamond cég fogja ellátni alap és haladó kiképző gépekkel az Orosz légierőt...;)
Hát a "zemgarbóval" mi lesz? Vagy sógorék nem tartják ezt az összeuropéér népszopást?
 
Az oroszok nem igazán elégedettek azzak hogy a Jak-152 dízel motorját külföldről kénytelenek behozni.
A Jak-152 ből még mindig csak 3 példány létezik...

Viszont jönnek a sógorok és a Diamond cég..
Ural Civil Aviation Plant (UZGA) - aki már licensben gyártja az orosz légierőnek a DA-40 / 42 gépeket bemutatta az új, légcsavaros gázturbinás, UTS-800 repülőgép ptototipusát, ami v.szinû nem véletlenül, nagyon-nagyon hasonlít az osztrák cég DART-450 gépére.
A gépet a teljesen orosz gyártású 800 LE teljesítményű Klimov VK-800S turboprop hajtőműhöz tervezték.
https://en.topwar.ru/186870-jak-152-vs-uts-800-rossija-vybiraet-letajuschuju-partu.html
1631055678_000000000000000000000.jpg

1631055754_666666666.jpg

1631055632_11111111.jpg

5075-x-dsc-1470.jpg


egyszóval ha az Orosz légierő elfogadja az UTS-800 ast akkor az osztrákok és a Diamond cég fogja ellátni alap és haladó kiképző gépekkel az Orosz légierőt...;)
Ebbe is van Klimov motor, ráadásul az MTU orosz tulajdonban van.(Boki szerint).
 
Az oroszok nem igazán elégedettek azzak hogy a Jak-152 dízel motorját külföldről kénytelenek behozni.
A Jak-152 ből még mindig csak 3 példány létezik...

Viszont jönnek a sógorok és a Diamond cég..
Ural Civil Aviation Plant (UZGA) - aki már licensben gyártja az orosz légierőnek a DA-40 / 42 gépeket bemutatta az új, légcsavaros gázturbinás, UTS-800 repülőgép ptototipusát, ami v.szinû nem véletlenül, nagyon-nagyon hasonlít az osztrák cég DART-450 gépére.
A gépet a teljesen orosz gyártású 800 LE teljesítményű Klimov VK-800S turboprop hajtőműhöz tervezték.
https://en.topwar.ru/186870-jak-152-vs-uts-800-rossija-vybiraet-letajuschuju-partu.html
1631055678_000000000000000000000.jpg

1631055754_666666666.jpg

1631055632_11111111.jpg

5075-x-dsc-1470.jpg


egyszóval ha az Orosz légierő elfogadja az UTS-800 ast akkor az osztrákok és a Diamond cég fogja ellátni alap és haladó kiképző gépekkel az Orosz légierőt...;)

Ettől a szárny felé tolt dobogótól feláll a szőr a hátamon.
 
Az MTU a német államé. Ilyen nagyon szép, echte német Helmutok, meg Jürgenek irnyítják:


Amúgy nekem ez a kis UTS-800 kiképzőgép tetszik. Ha ez ilyen kicsi és van benne 800 orosz lóerő, akkor az nem lehet annyira rossz. Azt is látom, hogy a Pilatus PC-21-eshez hasonlóan itt is kezdődő wingletbe húzták el a szárnyvéget.
 
Az MTU a német államé. Ilyen nagyon szép, echte német Helmutok, meg Jürgenek irnyítják:


Amúgy nekem ez a kis UTS-800 kiképzőgép tetszik. Ha ez ilyen kicsi és van benne 800 orosz lóerő, akkor az nem lehet annyira rossz. Azt is látom, hogy a Pilatus PC-21-eshez hasonlóan itt is kezdődő wingletbe húzták el a szárnyvéget.
gacsat nem tud olvasni.
Pedig csak pár hozzásszólás feljebb és le van írva minden.