A Jak-52 is a Vednyejev M14-est használta 360LE-vel.Úgy gondolom, a 360 LE bőven elég. Az elődje tán még 200 sincs. A német motor túl nagynak, és túl nehéznek tünik.
Szerintem az a hiba, hogy a motor nèmet import (?). Megint jön valamilyen bojkott, aztàn nincs Jak-152....A műrepülésben és a katonai kiképző repülésben nincs olyan, hogy valami túl sok. Van az a helyzet amikor az 500 lóerő is lehet kevés.
Na most milyen motor van benne?
Hát a "zemgarbóval" mi lesz? Vagy sógorék nem tartják ezt az összeuropéér népszopást?Az oroszok nem igazán elégedettek azzak hogy a Jak-152 dízel motorját külföldről kénytelenek behozni.
A Jak-152 ből még mindig csak 3 példány létezik...
Viszont jönnek a sógorok és a Diamond cég..
Ural Civil Aviation Plant (UZGA) - aki már licensben gyártja az orosz légierőnek a DA-40 / 42 gépeket bemutatta az új, légcsavaros gázturbinás, UTS-800 repülőgép ptototipusát, ami v.szinû nem véletlenül, nagyon-nagyon hasonlít az osztrák cég DART-450 gépére.
A gépet a teljesen orosz gyártású 800 LE teljesítményű Klimov VK-800S turboprop hajtőműhöz tervezték.
https://en.topwar.ru/186870-jak-152-vs-uts-800-rossija-vybiraet-letajuschuju-partu.html
![]()
![]()
![]()
![]()
egyszóval ha az Orosz légierő elfogadja az UTS-800 ast akkor az osztrákok és a Diamond cég fogja ellátni alap és haladó kiképző gépekkel az Orosz légierőt...![]()
Ebbe is van Klimov motor, ráadásul az MTU orosz tulajdonban van.(Boki szerint).Az oroszok nem igazán elégedettek azzak hogy a Jak-152 dízel motorját külföldről kénytelenek behozni.
A Jak-152 ből még mindig csak 3 példány létezik...
Viszont jönnek a sógorok és a Diamond cég..
Ural Civil Aviation Plant (UZGA) - aki már licensben gyártja az orosz légierőnek a DA-40 / 42 gépeket bemutatta az új, légcsavaros gázturbinás, UTS-800 repülőgép ptototipusát, ami v.szinû nem véletlenül, nagyon-nagyon hasonlít az osztrák cég DART-450 gépére.
A gépet a teljesen orosz gyártású 800 LE teljesítményű Klimov VK-800S turboprop hajtőműhöz tervezték.
https://en.topwar.ru/186870-jak-152-vs-uts-800-rossija-vybiraet-letajuschuju-partu.html
![]()
![]()
![]()
![]()
egyszóval ha az Orosz légierő elfogadja az UTS-800 ast akkor az osztrákok és a Diamond cég fogja ellátni alap és haladó kiképző gépekkel az Orosz légierőt...![]()
Az oroszok nem igazán elégedettek azzak hogy a Jak-152 dízel motorját külföldről kénytelenek behozni.
A Jak-152 ből még mindig csak 3 példány létezik...
Viszont jönnek a sógorok és a Diamond cég..
Ural Civil Aviation Plant (UZGA) - aki már licensben gyártja az orosz légierőnek a DA-40 / 42 gépeket bemutatta az új, légcsavaros gázturbinás, UTS-800 repülőgép ptototipusát, ami v.szinû nem véletlenül, nagyon-nagyon hasonlít az osztrák cég DART-450 gépére.
A gépet a teljesen orosz gyártású 800 LE teljesítményű Klimov VK-800S turboprop hajtőműhöz tervezték.
https://en.topwar.ru/186870-jak-152-vs-uts-800-rossija-vybiraet-letajuschuju-partu.html
![]()
![]()
![]()
![]()
egyszóval ha az Orosz légierő elfogadja az UTS-800 ast akkor az osztrákok és a Diamond cég fogja ellátni alap és haladó kiképző gépekkel az Orosz légierőt...![]()
MTU? Te miről beszélsz?Ebbe is van Klimov motor, ráadásul az MTU orosz tulajdonban van.(Boki szerint).
gacsat nem tud olvasni.Az MTU a német államé. Ilyen nagyon szép, echte német Helmutok, meg Jürgenek irnyítják:
About us - MTU Aero Engines
About us – Discover MTU Aero Engines: our global mission, values, history, innovation and commitment to sustainable aerospace technology.www.mtu.de
Amúgy nekem ez a kis UTS-800 kiképzőgép tetszik. Ha ez ilyen kicsi és van benne 800 orosz lóerő, akkor az nem lehet annyira rossz. Azt is látom, hogy a Pilatus PC-21-eshez hasonlóan itt is kezdődő wingletbe húzták el a szárnyvéget.
A működés biztosítása érdekében a fórum alapvető, illetve opcionális sütiket használ..