Jak-152 / Yak-152 (Jakovlev, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Úgy gondolom, a 360 LE bőven elég. Az elődje tán még 200 sincs. A német motor túl nagynak, és túl nehéznek tünik.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 516
60 068
113
A műrepülésben és a katonai kiképző repülésben nincs olyan, hogy valami túl sok. Van az a helyzet amikor az 500 lóerő is lehet kevés.
Szerintem az a hiba, hogy a motor nèmet import (?). Megint jön valamilyen bojkott, aztàn nincs Jak-152....
Felesleges magukat kitenni ennek a veszélynek. Ilyen szempontbòl jobb lenne egy orosz motor, mèg ha gyengébb is.
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 592
7 850
113
Jak-1521080p.jpg

3 képpel bővítve.
 
  • Tetszik
Reactions: vilmoci

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Jó kis képanyag, még 19-ből. A motor valóban németországban készül, de valójában orosz technika. Orosz tervezte és orosz is a német cég alapítója.


Minden, amit a motorról és a tervezőjéről, illetve a gyártócég hátteréről tudni érdemes:

 
T

Törölt tag 1586

Guest
Az oroszok nem igazán elégedettek azzak hogy a Jak-152 dízel motorját külföldről kénytelenek behozni.
A Jak-152 ből még mindig csak 3 példány létezik...

Viszont jönnek a sógorok és a Diamond cég..
Ural Civil Aviation Plant (UZGA) - aki már licensben gyártja az orosz légierőnek a DA-40 / 42 gépeket bemutatta az új, légcsavaros gázturbinás, UTS-800 repülőgép ptototipusát, ami v.szinû nem véletlenül, nagyon-nagyon hasonlít az osztrák cég DART-450 gépére.
A gépet a teljesen orosz gyártású 800 LE teljesítményű Klimov VK-800S turboprop hajtőműhöz tervezték.
https://en.topwar.ru/186870-jak-152-vs-uts-800-rossija-vybiraet-letajuschuju-partu.html
1631055678_000000000000000000000.jpg

1631055754_666666666.jpg

1631055632_11111111.jpg

5075-x-dsc-1470.jpg


egyszóval ha az Orosz légierő elfogadja az UTS-800 ast akkor az osztrákok és a Diamond cég fogja ellátni alap és haladó kiképző gépekkel az Orosz légierőt...;)
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 968
35 165
113
Az oroszok nem igazán elégedettek azzak hogy a Jak-152 dízel motorját külföldről kénytelenek behozni.
A Jak-152 ből még mindig csak 3 példány létezik...

Viszont jönnek a sógorok és a Diamond cég..
Ural Civil Aviation Plant (UZGA) - aki már licensben gyártja az orosz légierőnek a DA-40 / 42 gépeket bemutatta az új, légcsavaros gázturbinás, UTS-800 repülőgép ptototipusát, ami v.szinû nem véletlenül, nagyon-nagyon hasonlít az osztrák cég DART-450 gépére.
A gépet a teljesen orosz gyártású 800 LE teljesítményű Klimov VK-800S turboprop hajtőműhöz tervezték.
https://en.topwar.ru/186870-jak-152-vs-uts-800-rossija-vybiraet-letajuschuju-partu.html
1631055678_000000000000000000000.jpg

1631055754_666666666.jpg

1631055632_11111111.jpg

5075-x-dsc-1470.jpg


egyszóval ha az Orosz légierő elfogadja az UTS-800 ast akkor az osztrákok és a Diamond cég fogja ellátni alap és haladó kiképző gépekkel az Orosz légierőt...;)
Hát a "zemgarbóval" mi lesz? Vagy sógorék nem tartják ezt az összeuropéér népszopást?
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 678
14 641
113
Az oroszok nem igazán elégedettek azzak hogy a Jak-152 dízel motorját külföldről kénytelenek behozni.
A Jak-152 ből még mindig csak 3 példány létezik...

Viszont jönnek a sógorok és a Diamond cég..
Ural Civil Aviation Plant (UZGA) - aki már licensben gyártja az orosz légierőnek a DA-40 / 42 gépeket bemutatta az új, légcsavaros gázturbinás, UTS-800 repülőgép ptototipusát, ami v.szinû nem véletlenül, nagyon-nagyon hasonlít az osztrák cég DART-450 gépére.
A gépet a teljesen orosz gyártású 800 LE teljesítményű Klimov VK-800S turboprop hajtőműhöz tervezték.
https://en.topwar.ru/186870-jak-152-vs-uts-800-rossija-vybiraet-letajuschuju-partu.html
1631055678_000000000000000000000.jpg

1631055754_666666666.jpg

1631055632_11111111.jpg

5075-x-dsc-1470.jpg


egyszóval ha az Orosz légierő elfogadja az UTS-800 ast akkor az osztrákok és a Diamond cég fogja ellátni alap és haladó kiképző gépekkel az Orosz légierőt...;)
Ebbe is van Klimov motor, ráadásul az MTU orosz tulajdonban van.(Boki szerint).
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 740
12 284
113
Az oroszok nem igazán elégedettek azzak hogy a Jak-152 dízel motorját külföldről kénytelenek behozni.
A Jak-152 ből még mindig csak 3 példány létezik...

Viszont jönnek a sógorok és a Diamond cég..
Ural Civil Aviation Plant (UZGA) - aki már licensben gyártja az orosz légierőnek a DA-40 / 42 gépeket bemutatta az új, légcsavaros gázturbinás, UTS-800 repülőgép ptototipusát, ami v.szinû nem véletlenül, nagyon-nagyon hasonlít az osztrák cég DART-450 gépére.
A gépet a teljesen orosz gyártású 800 LE teljesítményű Klimov VK-800S turboprop hajtőműhöz tervezték.
https://en.topwar.ru/186870-jak-152-vs-uts-800-rossija-vybiraet-letajuschuju-partu.html
1631055678_000000000000000000000.jpg

1631055754_666666666.jpg

1631055632_11111111.jpg

5075-x-dsc-1470.jpg


egyszóval ha az Orosz légierő elfogadja az UTS-800 ast akkor az osztrákok és a Diamond cég fogja ellátni alap és haladó kiképző gépekkel az Orosz légierőt...;)

Ettől a szárny felé tolt dobogótól feláll a szőr a hátamon.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Az MTU a német államé. Ilyen nagyon szép, echte német Helmutok, meg Jürgenek irnyítják:


Amúgy nekem ez a kis UTS-800 kiképzőgép tetszik. Ha ez ilyen kicsi és van benne 800 orosz lóerő, akkor az nem lehet annyira rossz. Azt is látom, hogy a Pilatus PC-21-eshez hasonlóan itt is kezdődő wingletbe húzták el a szárnyvéget.
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Az MTU a német államé. Ilyen nagyon szép, echte német Helmutok, meg Jürgenek irnyítják:


Amúgy nekem ez a kis UTS-800 kiképzőgép tetszik. Ha ez ilyen kicsi és van benne 800 orosz lóerő, akkor az nem lehet annyira rossz. Azt is látom, hogy a Pilatus PC-21-eshez hasonlóan itt is kezdődő wingletbe húzták el a szárnyvéget.
gacsat nem tud olvasni.
Pedig csak pár hozzásszólás feljebb és le van írva minden.