Jak-152 / Yak-152 (Jakovlev, Oroszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
yak152bottom.jpg
 

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Jól halad a Jak-152 fejlesztése és már jovore a levegobe emelkedik.
Az orosz védelmi monisztérium 2020-ig 150 darabot vásorol a gépbol a pilotakiképzéshez.
http://ria.ru/defense_safety/20150324/1054148595.html
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
48 578
85 083
113
Az orosz védelmi minisztérium 150 darabot rendelt a gépbol.
Jelenleg 3 darab osszeszerelése folyik. Képek.
http://www.take-off.ru/news/137-news02015/1044-irkutsk-yak-152
 

Galcom

Well-Known Member
2010. július 2.
980
3 478
93
Helló, valószínűleg az angol forrás torzult, de
"a leváltandó Jak-52-esek darabszáma csak az Orosz Légierőnél 339 darab"
az orosz/szovjet légierők alakulatainál, az elmúlt ötven évben nem állt hadrendben a Jak-52-es! Csak az ötvenes, hatvanas években az L-29-es előtt használták a Jak-18-ast.

Az alapszintű képzést a DOSZAF végezte légcsavaros típusokon (is), nem, a légierők kiképző alakulatai.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
Hoszú-hosszú idő óta az első légcsavaros gép amit V12-es motor hajt. És ez orosz gép, a motorja német, és és ez egy turbodiesel. Nem mindennapi szerkezet!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 757
66 587
113
És mi van a csillagmotorossal?

Kötelező ajánlat az IRKUT-tól, hogy M-14-es (új nevén M-9F) motorral is szerelik a Jak-152-est, de ehhez a RED V12-es biturbo-dieselhez képest kissé alulmotorizált lesz, mert a csillagmotoros alapvetően 360 lóerős, a totálmaximum az 450 lóerős (a csúcs M-9FS), de ekkor nagyon alacsony a motor élettartama (ezen húsz év alatt se tudtak érdemben változtatni), míg a RED 500 lóerős. A RED 3000 órás maximum nagyjavítás közti motorélettartammal bír, míg az M-9FS élettartama ennek legjobb esetben is a fele, hiszen alapvetően műrepülőgépek versenymotorjáról beszélünk.
A RED teljes tömege 360 kg, a jelengeli csúcs M-9FS száraz tömege 230 kg. Könnyebb az orosz motor, de nagyobb a homlok ellenállása és a léghűtés miatt nagyobb a légellenállsáa is.

Erősen valószínű, hogy a Jak-152-es RED motorral fog az orosz légierőben elterjedni, ami mellett külön érdekesség, hogy nyugaton egyre jobban terjes a Jak-52 tulajok körében a gépek RED-átmotorizálása. Elsősorban a tehetősebb USA-ban.
A RED 500 lóerejében még van fejlesztési potenciál, az M-14-es motorban, ami 60 éve 300 lóerővel indult és a 250 lóerős Ivcsenko AI-14-es továbbfejlesztésével jött létre, már nem sok van.
A RED üzemelhet az orosz légierőben használt kerozinnal is, mivel a diesel-körfolyamatú dugattyús gépek azt némi áthangolás után meg tudják emészteni, míg az M-14/M-9F motorok kizárólag a nagy oktánszámú repülőbenzint viselik el.

Ez a véleményem a kialakult helyzetről.