Jak-152 / Yak-152 (Jakovlev, Oroszország)

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
49 865
90 479
113
yak152bottom.jpg
 
Jól halad a Jak-152 fejlesztése és már jovore a levegobe emelkedik.
Az orosz védelmi monisztérium 2020-ig 150 darabot vásorol a gépbol a pilotakiképzéshez.
http://ria.ru/defense_safety/20150324/1054148595.html
 
  • Tetszik
Reactions: gacsat
Az orosz védelmi minisztérium 150 darabot rendelt a gépbol.
Jelenleg 3 darab osszeszerelése folyik. Képek.
http://www.take-off.ru/news/137-news02015/1044-irkutsk-yak-152
 
Helló, valószínűleg az angol forrás torzult, de
"a leváltandó Jak-52-esek darabszáma csak az Orosz Légierőnél 339 darab"
az orosz/szovjet légierők alakulatainál, az elmúlt ötven évben nem állt hadrendben a Jak-52-es! Csak az ötvenes, hatvanas években az L-29-es előtt használták a Jak-18-ast.

Az alapszintű képzést a DOSZAF végezte légcsavaros típusokon (is), nem, a légierők kiképző alakulatai.
 
Jak-152 prezentáció a Singapore Airshow-ról
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 
Hoszú-hosszú idő óta az első légcsavaros gép amit V12-es motor hajt. És ez orosz gép, a motorja német, és és ez egy turbodiesel. Nem mindennapi szerkezet!
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed
És mi van a csillagmotorossal?

Kötelező ajánlat az IRKUT-tól, hogy M-14-es (új nevén M-9F) motorral is szerelik a Jak-152-est, de ehhez a RED V12-es biturbo-dieselhez képest kissé alulmotorizált lesz, mert a csillagmotoros alapvetően 360 lóerős, a totálmaximum az 450 lóerős (a csúcs M-9FS), de ekkor nagyon alacsony a motor élettartama (ezen húsz év alatt se tudtak érdemben változtatni), míg a RED 500 lóerős. A RED 3000 órás maximum nagyjavítás közti motorélettartammal bír, míg az M-9FS élettartama ennek legjobb esetben is a fele, hiszen alapvetően műrepülőgépek versenymotorjáról beszélünk.
A RED teljes tömege 360 kg, a jelengeli csúcs M-9FS száraz tömege 230 kg. Könnyebb az orosz motor, de nagyobb a homlok ellenállása és a léghűtés miatt nagyobb a légellenállsáa is.

Erősen valószínű, hogy a Jak-152-es RED motorral fog az orosz légierőben elterjedni, ami mellett külön érdekesség, hogy nyugaton egyre jobban terjes a Jak-52 tulajok körében a gépek RED-átmotorizálása. Elsősorban a tehetősebb USA-ban.
A RED 500 lóerejében még van fejlesztési potenciál, az M-14-es motorban, ami 60 éve 300 lóerővel indult és a 250 lóerős Ivcsenko AI-14-es továbbfejlesztésével jött létre, már nem sok van.
A RED üzemelhet az orosz légierőben használt kerozinnal is, mivel a diesel-körfolyamatú dugattyús gépek azt némi áthangolás után meg tudják emészteni, míg az M-14/M-9F motorok kizárólag a nagy oktánszámú repülőbenzint viselik el.

Ez a véleményem a kialakult helyzetről.