Jak-28 / Yak-28 Brewer (Jakovlev, Szovjetunió)

Pontosabban el tudta érni a 2400 km/h-s sebességet is az R-11AF3-300-as hajtóművel, de arra nem hajtóművezték a rendszeresített gépeket, illetve befejezték a sorozatgyártást.
 
Jak-28as nálunk is szolgált, mint elektronikus felderítő.

Még volt szerencsém látni és lefényképezni Smena Symbollal:-) a Roncs-Ranch-on egykor volt Jak-28-ast.
Lenyűgöző volt még abban az állapotában is.
Most találtam kitűnő képeket arról a gépről, onnan:
http://hunavia.freeweb.hu/AVIATION%20MUSEUM/ALSONEMEDI/ALSONEMEDIRONCSRANCHYAK28/index.html
A google műholdkép szerint viszont már nincs ott, ahogy a többinek sem látni már nyomát:-(

A Szu-15TM viszont egész közel van Miskolchoz; Kassán, de eddig mindig csak maradt, maradt az odalátogatás:-(
 
A MN-ben nem volt, viszont a nálunk állomásozó szovjet Déli Hadseregcsoportban igen. Az alábbi hadrendje volt a hetvenes évek végén:

<b>36. Légi Hadsereg, Budapest</b>

<b>11. Gárda Vadászrepülő Hadosztály - Tököl</b>

<b>5. gárda vadászrepülő ezred, Sármellék</b>
három század MiG-23M
<b>14. gárda vadászrepülő ezred, Kiskunlacháza</b>
három század MiG-21SM
<b>515. vadászrepülő ezred, Tököl</b>
három század MiG-21SMT

Hadsereg Közvetlenek:

<b>1. gárda vadászbombázó ezred, Kunmadaras</b>
három század Szu-17M2
<b>727. gárda frontbombázó ezred, Debrecen</b>
<i>három század Jak-28I/PP</i>
<b>328. önálló gárda felderítő-repülő ezred, Kunmadaras</b>
egy század MiG-21R
<i>egy század Jak-28R</i>
<b>396. önálló gárda helikopterezred</b>
két század Mi-6A
két század Mi-8MT
<b>201. önálló vegyes repülőszázad</b>

<b>37. önálló helikopterraj, Szentkirályszabadja</b>
raj Mi-2, Mi-8VPK
<b>38. önálló helikopterraj, Székesfehérvár</b>
raj Mi-2, Mi-8VPK
<b>72. önálló helikopterraj, Kecskemét-Kadafalva</b>
raj Mi-2, Mi-8VPK
<b>74. önálló helikopterraj, Esztergom-kertváros</b>
raj Mi-2, Mi-8VPK
 
nyílván adhatott ötletet az elrendezés miatt de nem a leszármazottja...egyébként a Gloster Meteor hajtóművei is egy-egy gondolában lettek elhelyezve a szárnyak alatt ( pontosabban beleépítve ) csak nem volt nyilazott a szárny
 
Hello,

bizony egy Szu-17M2-es bombázó ezred repült Kunmadarason.
15ofocg.jpg


Ez még az igazi csöves típus a szememben. Szu-17M3-as a Magyar Népköztársaság területén nem szolgált. Legközelebb hozzánk a Szovjet Központi Hadseregcsoport kötelékében repült egy felderítő század Szilács repülőterén.

Szu-17M4-es felderítőkből volt egy század itt, 1982-ben érkeztek a MiG-21R típus leváltására. A Szu-24-es frontbombázók első példányai pedig 1981-ben kerültek Debrecenbe.

Készül a Varsói Szerződés hadrendjeiről egy weboldal, hamarosan egyben át lehet majd látni a fejlődését, párhuzamosan a NATO szemben álló erőivel, mert így leírva csak egy száraz anyag.
 
Galcom

Helló!

Az legyen az első dolgod,hogy ide belinkeled ha elkészült!
 
<blockquote rel="misinator">
Ja, hogyne. Maximum zuhanásban...
http://airwar.ru/enc/fighter/yak28.html

Ok, és a belikelt oldalon található adat hány Mach, a hatvanas évekbeli elfogó vadászok működési magasságában?</blockquote>

Üdv!

http://books.google.hu/books?id=p40nOZgeh84C&pg=PA476&lpg=PA476&dq=yak-28+%2B+1.+mach&source=bl&ots=GWzV1UdPMT&sig=NKnqxUxxxqOuybNp5k3ezMriMas&hl=hu&sa=X&ei=ceN3UpClEsG5hAe1r4Bg&ved=0CFIQ6AEwBjgK#v=onepage&q=yak-28%20%2B%201.%20mach&f=false

Asszongya':
Yak-28PM Firebar
Performance: Maximum speed 1,175mph (1,890kph) Mach 1.78 at 39,372ft (12,000m) clean, reducing to Mach 1.48 with four AAMs

De majd megszakértitek pl. az F-15 adataira görgetve, hogy mennyire korrekt a link.
 
Készül a Varsói Szerződés hadrendjeiről egy weboldal, hamarosan egyben át lehet majd látni a fejlődését, párhuzamosan a NATO szemben álló erőivel, mert így leírva csak egy száraz anyag.

Az pazar lesz!
 
 
Az '50-es években kifejleszett szovjet vadászrepülőgép. Több változatából kb. 700 db készült. Vadász, bombázó, felderítő, rádióelektronikai zavaró és kiképzőváltozati ismertek. Két gázturbinás sugárhajtóműve van aszárnyak alatt.

1625px-Jak-28-64.svg.png


PP változat

196775.jpg


174312.jpg



L

185661.jpg


175627.jpg