face:
"....
Van az a vicc, hogy a vevő dühösen állít be Grünhöz, a zöldségeshez, hogy mégis hogy képzeli, hogy nála száz forint a narancs, mikor szemben Kohn csak hatvanért adja. Grün széttárja a karját, hogy kérem én nem tudom olcsóbban adni, fáradjon át Kohn úr üzletébe. Mire a vevő: onnan jövök, ott épp kifogyott a vakcina...ööö...izé, elnézést, a narancs. Erre Grün: hja kérem, ha nálam se lesz, akkor majd én is hatvanért fogom hirdetni.
Többek között ez jutott eszembe akkor amikor olvastam, hogy Orbán Viktor immár kínai vakcinával oltatná be magát. (Mert persze elhiszem, hogy ő már nincs rég beoltva valamelyik nyugatival, hát persze.) A másik meg az, hogy rendszeres aliexpress (banggod, geekbuying stb.) kuncsaft vagyok, ezért megosztok pár tapasztalatot Pártunkkal és Kormányunkkal.
Tehát Kínából rendeléskor betartunk pár egyszerű szabályt.
Az első, hogy olcsó húsnak híg a leve. Ami fillérekbe kerül, az gagyi. Mármint nagyon gagyi, az igazira messziről kicsit hasonlító, legsilányabb anyagokból készült másolat. Ez a legdrágább dolog a világon, mert a semmiért adunk pénzt.
Az igazán jó dolog Kínából rendelve is drága. A közgazdaságtan törvényei ott is érvényesek, a vas ugyanannyiba kerül mint itt, hasonlóan az áramhoz vagy a hegesztőpálcához. Következésképpen ha az égigérő vasnyikorgó rendesen vasból van és rendesen van hegesztve az ott is ugyanannyiba kerül mint itt. Főleg mivel a rendesen hegeszteni tudó szakmunkás ott se keres kevesebbet, mint itt.
Négy dolgon tud spórolni a kínai: nem fizeti ki a kutatás-fejlesztést (low tech dolgok esetén), nem fizeti ki a mindenféle környezetterheléssel kapcsolatos költséget, nem ver rá a vásárlóra márkafelárat és nem tart fenn garanciális szolgáltatást. Ezek, néhány extrém példától eltekintve (pl. az Apple és a Samsung felárai a többi telefonmárkához képest) a termék fogyasztói árában egyenkén maximum 5-6%-ot jelentenek. Tehát ha egy kínai termék olcsóbb, mint az ugyanolyan nyugati termék árának a 80%-a, akkor valószínűleg gagyi, mert valami máson is spóroltak.
A kínaiakkal üzletelésnél nagyon figyelni kell az apró betűre, mert még egy spórolási pont van: a termék gagyi, és ez a sorok között le is van írva. Az ember megrendel valamit, ami Európában mindenütt vasból van, a képen látszik valami ami jól láthatóan fém, olyan a formája, annyi centi mint az európai, kosárba vele, rendelés. Megjön a termék, anyaga a legrosszabb spiáter öntvény. Reklamálsz. Válasz a festői Sencsenből: sehol sincs odaírva, hogy vasból van. Végignézed újra a hirdetést, és tényleg. Most már azt is látod, hogy a tömegéből tudnod kellett volna, hogy egy ekkora vasdarab nem ennyi gramm. Elvakított a lehetőség, hogy gyorsan-gyorsan, olcsón-olcsón lesz neked cuccod, miközben a sok hülye sorban áll az igaziért.
Persze ettől simán lehet Kínából jó dolgokat venni, csódbe ment volna rég az Aliexpress, ha nem így lenne.
Csak nagyon-nagyon kell figyelni. El kell olvasni az összes létező review-t (és közben nem átváltani ezt az időt legalább 500.- Ft./óra áron a termék árába...) alaposan megnézni a képeket. Felmenni a youtube-ra, és keresni valami orosz vloggert, aki szétszedi a terméket és megnézi alaposan. Ha az ember nagyker célra rendel, kirepülni Kínába, megnézni a gyárat, helyben kipróbálni random termékeket.
És folyamatosan figyelni, mert ha nem teszi meg az ember, a kínai partner első dolga lesz keresni, hogy mire nem figyelt a kedves vevő és ott hirtelen spórolni egyet. A kínai gyártás "művészete" persze ettől egy tanulható dolog, és ha az ember megtanulja (tanítják egyetemen) hogy mik a kínai játékszabályok, akkor lehet eredményesen csinálni. A bérgyártás támogatására ezért ügynökségek léteznek, akik leveszik ezt a terhet a megrendelő válláról - nyilván bizonyos jutalékért cserébe.
Aki ezeket a lépéseket nem tartja be, annak elkerülhetetlenül rossz tapasztalata lesz a kínai importtal. Az a nem mindegy, hogy ez egy dühösen a szemétbe hajított horgászbot vagy kenyérpirító lesz, vagy olyasmi, amit egy tűvel emberekbe juttatunk.
Mert amit tegnap bejelentettek, az azt jelenti, hogy nem keressük a CE emblémát a terméken, nem nézzük meg a reviewerek videóit, hanem amelyiken a legtöbb rendelés van, bumm megrendeljük mi is. Ez kenyérpirítók esetében se szokott jó módszer lenni, pedig azokat nem is szúrják izomba..."
"....
Van az a vicc, hogy a vevő dühösen állít be Grünhöz, a zöldségeshez, hogy mégis hogy képzeli, hogy nála száz forint a narancs, mikor szemben Kohn csak hatvanért adja. Grün széttárja a karját, hogy kérem én nem tudom olcsóbban adni, fáradjon át Kohn úr üzletébe. Mire a vevő: onnan jövök, ott épp kifogyott a vakcina...ööö...izé, elnézést, a narancs. Erre Grün: hja kérem, ha nálam se lesz, akkor majd én is hatvanért fogom hirdetni.
Többek között ez jutott eszembe akkor amikor olvastam, hogy Orbán Viktor immár kínai vakcinával oltatná be magát. (Mert persze elhiszem, hogy ő már nincs rég beoltva valamelyik nyugatival, hát persze.) A másik meg az, hogy rendszeres aliexpress (banggod, geekbuying stb.) kuncsaft vagyok, ezért megosztok pár tapasztalatot Pártunkkal és Kormányunkkal.
Tehát Kínából rendeléskor betartunk pár egyszerű szabályt.
Az első, hogy olcsó húsnak híg a leve. Ami fillérekbe kerül, az gagyi. Mármint nagyon gagyi, az igazira messziről kicsit hasonlító, legsilányabb anyagokból készült másolat. Ez a legdrágább dolog a világon, mert a semmiért adunk pénzt.
Az igazán jó dolog Kínából rendelve is drága. A közgazdaságtan törvényei ott is érvényesek, a vas ugyanannyiba kerül mint itt, hasonlóan az áramhoz vagy a hegesztőpálcához. Következésképpen ha az égigérő vasnyikorgó rendesen vasból van és rendesen van hegesztve az ott is ugyanannyiba kerül mint itt. Főleg mivel a rendesen hegeszteni tudó szakmunkás ott se keres kevesebbet, mint itt.
Négy dolgon tud spórolni a kínai: nem fizeti ki a kutatás-fejlesztést (low tech dolgok esetén), nem fizeti ki a mindenféle környezetterheléssel kapcsolatos költséget, nem ver rá a vásárlóra márkafelárat és nem tart fenn garanciális szolgáltatást. Ezek, néhány extrém példától eltekintve (pl. az Apple és a Samsung felárai a többi telefonmárkához képest) a termék fogyasztói árában egyenkén maximum 5-6%-ot jelentenek. Tehát ha egy kínai termék olcsóbb, mint az ugyanolyan nyugati termék árának a 80%-a, akkor valószínűleg gagyi, mert valami máson is spóroltak.
A kínaiakkal üzletelésnél nagyon figyelni kell az apró betűre, mert még egy spórolási pont van: a termék gagyi, és ez a sorok között le is van írva. Az ember megrendel valamit, ami Európában mindenütt vasból van, a képen látszik valami ami jól láthatóan fém, olyan a formája, annyi centi mint az európai, kosárba vele, rendelés. Megjön a termék, anyaga a legrosszabb spiáter öntvény. Reklamálsz. Válasz a festői Sencsenből: sehol sincs odaírva, hogy vasból van. Végignézed újra a hirdetést, és tényleg. Most már azt is látod, hogy a tömegéből tudnod kellett volna, hogy egy ekkora vasdarab nem ennyi gramm. Elvakított a lehetőség, hogy gyorsan-gyorsan, olcsón-olcsón lesz neked cuccod, miközben a sok hülye sorban áll az igaziért.
Persze ettől simán lehet Kínából jó dolgokat venni, csódbe ment volna rég az Aliexpress, ha nem így lenne.
Csak nagyon-nagyon kell figyelni. El kell olvasni az összes létező review-t (és közben nem átváltani ezt az időt legalább 500.- Ft./óra áron a termék árába...) alaposan megnézni a képeket. Felmenni a youtube-ra, és keresni valami orosz vloggert, aki szétszedi a terméket és megnézi alaposan. Ha az ember nagyker célra rendel, kirepülni Kínába, megnézni a gyárat, helyben kipróbálni random termékeket.
És folyamatosan figyelni, mert ha nem teszi meg az ember, a kínai partner első dolga lesz keresni, hogy mire nem figyelt a kedves vevő és ott hirtelen spórolni egyet. A kínai gyártás "művészete" persze ettől egy tanulható dolog, és ha az ember megtanulja (tanítják egyetemen) hogy mik a kínai játékszabályok, akkor lehet eredményesen csinálni. A bérgyártás támogatására ezért ügynökségek léteznek, akik leveszik ezt a terhet a megrendelő válláról - nyilván bizonyos jutalékért cserébe.
Aki ezeket a lépéseket nem tartja be, annak elkerülhetetlenül rossz tapasztalata lesz a kínai importtal. Az a nem mindegy, hogy ez egy dühösen a szemétbe hajított horgászbot vagy kenyérpirító lesz, vagy olyasmi, amit egy tűvel emberekbe juttatunk.
Mert amit tegnap bejelentettek, az azt jelenti, hogy nem keressük a CE emblémát a terméken, nem nézzük meg a reviewerek videóit, hanem amelyiken a legtöbb rendelés van, bumm megrendeljük mi is. Ez kenyérpirítók esetében se szokott jó módszer lenni, pedig azokat nem is szúrják izomba..."