K
kamm
Guest
Persze, en arra celoztam, hogy mindossze negy pylon van stealth modban - a key feature, ami miatt megveszik.Ez azért nem korrekt. A C/D Gripeneket tesztelték 2x MK-84 plusz 2x MK-83 bombafüggesztmény egyidejű hordozására, mégpedig negyven fokban, Spanyolországban, de ez csak egy maximális hordozási teszt volt.
Ehhez képest a C/D Gripenek fegyverzetében nincs MK-84-es, egyrészt, mert egyetlen üzemeltetőnek sincs ilyen, másrészt, mert csak egyeten póttartályt vihet így a gép, viszont a hatótávja így is megsínyli a légellenállás és tömegnövekedést.
Ezzel szemben az F-35A (és C) a belső fegyverterében képes hordozni két MK-84-es kategóriájú bombát és emelett két AIM-120-ast. Ekkor még stealth módban van a gép.
Ahogyan a nyolc darab SDB és a két AIM-120-as is mehet még a belső fegyvertérbe:
Ehhez jöhet az RCS-t már némiképp befolyásoló két darab Sidewinder a szárnyakra.
Hanem az F-35A és C maximálisan hat darab MK-84-essel azonos tömegű, tehát 2000 fontos bombát tud vinni, két AMRAAM és két Sidewinder mellett.
Erre sem a C/D, sem pedig az újabb E/F nem képes.
Az E/F esetében maradt az összesen két darab 2000 fontos bomba, de csak ennyi. Ezeket vagy a törzs alatt, vagy a szárnyak alatt fogja vinni a gép.
Újítás lesz, hogy emellé két póttartály is mehet párhuzamosa, plusz mehet a két AMRAAM/Meteor és a két Sidewinder/IRIS-T.
Az E/F-en nincs tíz felfüggesztési pilon.
9 lehet a maximum, amire fegyverzet mehet, de megkötésekkel:
A törzs alatti három darab pilon csak légiharc rakéták számára lehetőség, bombafegyverzet számára csak a szélső kettő használható, de akkor a középsőt le kell szerelni.
A 9 plusz 1 darab pilonból az az egy extra az csak a konténernek van fenntartva.
A TGP, a szárnyvégi EW kontéreke, a canard tövébe beépített MAWS, a pótbeömlő a függőleges vezérsík tövében és a kabin előtti szenzorgömb együttesen a radarvisszaverő keresztmetszetet jelentősen módosítja.
Majd este reszletesebben is valaszolok, de 1. MS20 utan 16 SDBt tud vinni mar a C/D is 2. addig is par kep, szamolgass...