Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezt írtad az általam idézett kommentedben:"tobben vettek" != tobbet vettek
2021. március 31.
Saab and the Swedish Defence Materiel Administration (FMV) have today extended a contract to provide support and maintenance services for Gripen.
The order value amounts to approximately SEK 1.6 billion for the period from 1 April 2021 to 31 December 2022.
The contract covers performance-based support and maintenance of Gripen and is an extension of a previously signed contract in May 2017 with FMV.
The contract includes support and maintenance services essential to aviation operations with Gripen. The contract covers, for example, design and support, component maintenance, the provision of logistics, technical system support, publications, spare parts, repairs, ground support equipment and pilot equipment.
Nem kell.Az USA ilyen esetben is fentartja a továbbadáshoz a hozzájárulás jogát.Amcsi katonai célú eszköz és alkatrész 3. országnak csak az amerikai kormány és/vagy a törvényhozás engedélyével adható át.
Svédek nem exportálhatnak amerikai részegységet és technológiát,csak az amcsik engedélyével.Bármikor meg tudják vétózni a Gripen eladását,illetve azon részegységek és alkatrészek szállitását,ami USA eredetű.
Amennyire én ismerem a lízing jogi fogalmát, az alapján a nálunk lévő Gripenek még mindig svédek. Vagyis akkor lesznek csak magyarok ha kifizetjük őket.
Innentől kezdve az USA alkatrész svéd repülőbe kerül, amit a svéd fél üzemeltet. Nem pedig magyar gépbe kerül az alkatrész.
Csak földrajzilag vannak itt a gépek
Legalábbis én így látom a helyzetet.
A tulajdonjog a svédeké,de a birtokjog az magyar. Hogy jogilag miképpen van megfogalmazva az amcsiknál a dolog,nem tudom.De gyanitom,hogy olyan általánois módon,hogy a birtokjogi esetre is alkalmazható legyen.Szerintem a tartósbérlet és a kölcsönzés is amcsi engedélyhaz kötött.Vagyis az amcsik nemhogy az üzemeltetést,de a Gripen eladást/bérlést is bármikor megakadályozhatnák.
Vagyis minden egyes esetben kell az amcsi engedély már ahoz is,hogy a svédekhez kimenjen az alkatrész.Akkor tudnának nekünk keresztbe tenni,amikor csak akarnának.Ilyen mondatokat találtam amerikai kormány jóváhagyásaiban a Gripenre vonatkozóan:
2002
The transaction contained in the attached certification involves the export of technical data, defense services, and unclassified defense articles, including 31 F404/RM12 engines, to Sweden for incorporation into the Gripen Aircraft for end-use by South Africa.
The United States Government is prepared to license the export of these items having taken into account political, military, economic, human rights, and arms control considerations.
More detailed information is contained in the formal certification which, though unclassified, contains business information submitted to the Department of State by the applicant, publication of which could cause competitive harm to the United States firm concerned.
2004
The transaction contained in the attached certification involves the ten-year lease of fourteen (14) Gripen Aircraft containing U.S.-origin content and spare parts, ground support equipment and integrated logistics support, from Sweden to the Government of the Czech Republic.
The United States Government is prepared to license the export of these items having taken into account political, military, economic, human rights and arms control considerations.
More detailed information is contained in the formal certification which, though unclassified, contains business information submitted to the Department of State by the applicant, publication of which could cause competitive harm to the United States firm concerned.
2004
The transaction contained in the attached certification involves the export of technical data, defense services and hardware to Sweden to support the improvement and modification of the auxiliary power and engine start system (APESS) for the Swedish Air Force Gripen aircraft.
The United States Government is prepared to license the export of these items having taken into account political, military, economic, human rights and arms control considerations.
More detailed information is contained in the formal certification which, though unclassified, contains business information submitted to the Department of State by the applicant, publication of which could cause competitive harm to the United States firm concerned.
2009
The transaction contained in the attached certification involves the export of technical data, defense services, and hardware to Sweden for the manufacture of Primary Hydraulic Flight Control Servo Actuators for the JAS 39 Gripen Aircraft Program for end use by the governments of Austria, Brazil, Chile, Czech Republic, Denmark, Hungary, Malaysia, The Netherlands, Norway, Oman, Philippines, Poland, South Africa, Sweden, Switzerland, and United Kingdom.
The United States Government is prepared to license the export of these items having taken into account political, military, economic, human rights and arms control considerations.
More detailed information is contained in the formal certification which, though unclassified, contains business information submitted to the Department of State by the applicant, publication of which could cause competitive harm to the United States firm concerned.
2012
The transaction contained in the attached certification involves the sale of six (6) Gripen C/D combat aircraft, one (1) Saab 340 Airborne Early Warning System containing U.S. origin content, and twelve (12) RB 15F air-launched anti-ship missiles, which are developed and manufactured in Sweden and contain U.S. content, from the Government of Sweden to the Government of Thailand.
The United States Government is prepared to license the export of these items having taken into account political, military, economic, human rights, and arms control considerations.
More detailed information is contained in the formal certification which, though unclassified, contains business information submitted to the Department of State by the applicant, publication of which could cause competitive harm to the United States firm concerned.
2012
A villamos energia-leválasztási eszközök megvásárlójának választása szerint az UTC szállítási megállapodást köt a megmunkált alkatrészek szállítására, ideértve a váltakozó áramú áramfejlesztők megmunkált házait és a SAAB Gripen (JAS 39) kiegészítő hajtóműveit, amelyek elegendőek a a villamosenergia-értékesítési eszközök megszerzője. Az e rendelkezésnek való megfelelésre irányuló bármely szerződéses megállapodás feltételeinek ésszerűen viszonyítaniuk kell az e termékek piaci feltételeihez. Az ilyen szállítási megállapodások feltételeit az Egyesült Államok jóváhagyja, saját belátása szerint. A villamos energia-leválasztási eszközök megvásárlójának választása szerint a jelen szállítási megállapodás kiegészítő sebességváltókra vonatkozó része addig maradhat érvényben, amíg bármely SAAB Gripen (JAS 39) üzemben van. Ennek a szállítási megállapodásnak a váltakozó áramú generátorok és az egyéb érintett termékek megmunkált házaira vonatkozó része nem lehet hosszabb egy évnél. Az Egyesült Államok, saját belátása szerint, jóváhagyhatja e szállítási megállapodás azon részének időtartamának meghosszabbítását, amely a váltakozó áramú áramfejlesztők és bármely más érintett termék megmunkált házaira vonatkozik, legfeljebb egy évre. Ha a villamos energia-leválasztási eszközök beszerzője a jelen szállítási megállapodás időtartamának meghosszabbítását kéri, erről írásban értesíti az Egyesült Államokat, legalább négy hónappal a szállítási megállapodás lejárta előtt. Ha az Egyesült Államok jóváhagyja az ilyen meghosszabbítást, erről legalább három hónappal a szállítási megállapodás lejárta előtt írásban értesíti az Elektromos Átadási Eszköz Beszerzőjét. Másodlagosan:
Ez eddig is sejthető volt.Vagyis minden egyes esetben kell az amcsi engedély már ahoz is,hogy a svédekhez kimenjen az alkatrész.
Itt jön az a rész amire céloztam. Például nincs embargó hivatalosan ellenünk, csak szimplán megtagadják nekünk a szállítást, pont mint a törököknél.Akkor tudnának nekünk keresztbe tenni,amikor csak akarnának.
Végfelhasználói megjelöléssel mehet ki az árú a svédeknek.Kötve hiszem,hogy az amcsik azt ne ellenőriznék.Svédek ilyet szerintem akkor csinálnának,ha az amcsik megengedik nekik.Túl sokat vesztenének vele,ha egy ilyen mutatványért kapnának maguk is egy amcsi alkatrész embargót.Egyszeri boltért bezárhatnák a gyárat,meg üzemképtelen lenne a saját légierejük is 3 hónap mulva-helyükben nem kockáztatnék.Ez eddig is sejthető volt.
Itt jön az a rész amire céloztam. Például nincs embargó hivatalosan ellenünk, csak szimplán megtagadják nekünk a szállítást, pont mint a törököknél.
A kérdés az, hogy a svédek balfaszok-e és, hogy mit mernek vagy nem mernek megtenni?
Mert én svédként kérhetek 3 db póthajtóművet mondjuk a Svéd légierő számára.
Azok megérkeznek svédországba, aztán tovább küldik Magyarországra, miközben papíron a svéd raktárban csücsül az árú.
Vagy akár leselejteznek 3 db régi hajtóművet, beírják megsemmisítésre, de közben kicserélik az új hajtóműveket a régivel. Megsemmisités meg nincs, mennek az új hajtóművek "ócskavasként" Magyarországra.
Kisebb alkatrészekkel ez még könnyebb. Ki megy oda leellenőrzini mit csinálnak?
A legtöbb lőszerraktár robbanás is azért van, mert az árú papíron bent van, a valóságban meg a III. világban jár valahol.
Ne legyen gond, néha felrobbantják a raktárat.... Volt nincs probléma
Azért egy USA gyártmány F-16 esetén nem hiszem, hogy ezeket be lehetne játszani....
.Egyszeri boltért bezárhatnák a gyárat,meg üzemképtelen lenne a saját légierejük is 3 hónap mulva-helyükben nem kockáztatnék.
Vagyis minden egyes esetben kell az amcsi engedély már ahoz is,hogy a svédekhez kimenjen az alkatrész.Akkor tudnának nekünk keresztbe tenni,amikor csak akarnának.
Végfelhasználói megjelöléssel mehet ki az árú a svédeknek.Kötve hiszem,hogy az amcsik azt ne ellenőriznék.Svédek ilyet szerintem akkor csinálnának,ha az amcsik megengedik nekik.Túl sokat vesztenének vele,ha egy ilyen mutatványért kapnának maguk is egy amcsi alkatrész embargót.Egyszeri boltért bezárhatnák a gyárat,meg üzemképtelen lenne a saját légierejük is 3 hónap mulva-helyükben nem kockáztatnék.
Én viszont magyar vagyok és bátor
De viccet félre téve szerintem sem vállalnák be...
Amcsikat ugyanúgy köti a szerződés,akár a svédek fele,akár a közvetlen vásárlők fele.De az USA kormányzat rendelkezik a joggal,hogy felülbirálja a szerződés teljesitését.Minden hadianyag export állami felügyelet alá esik,és beleszólhatnak,mikor csak akarnak.A már svédeknek kiszállitott alkatrész továbbadását is bármikor megtilthatják,ha úri kedvük úgy tartja.Valójában a svéd gépen is rajta tartják a kezüket.
Vagyis azutan, hogy engedelyeztek, nem fognak visszamenoleg ukkmukkfukk leallitani egy ervenyes szerzodest a Saab es a GE kozott. Az hagyjan, de az State Dept es Dept of Commerce supervision ala esik, mint commercial sales.
Meg mindig nem ertesz semmit az egeszbol (vagy mi nem ertjuk, mit magyarazol, mert az sem ritka.)
Az alapvetes az volt, hogy sokkal nehezebb a sved tulajdonu, sved gyartasu, svedek altal supportalt magyar Gripeneknek betartani egy full-on embargo nelkul, mint egy F-16-nak, ami amerikai-magyar FMS ala esne.
De nem is lenne errol szo, no meg nem is errol ment a tema a Rafalek kapcsan. Hulyeseg az egesz felvetes, megint felreertenek valamit es nem engedik el.
Amcsikat ugyanúgy köti a szerződés,akár a svédek fele,akár a közvetlen vásárlők fele.De az USA kormányzat rendelkezik a joggal,hogy felülbirálja a szerződés teljesitését.Minden hadianyag export állami felügyelet alá esik,és beleszólhatnak,mikor csak akarnak.A már svédeknek kiszállitott alkatrész továbbadását is bármikor megtilthatják,ha úri kedvük úgy tartja.Valójában a svéd gépen is rajta tartják a kezüket.
Egyszer régen volt egy ilyen is...
"25 February 1998
USA blocks Gripen sale to South Africa
Efforts by Saab and British Aerospace to sell the JAS39 Gripen combat aircraft to South Africa have been blocked by the USA. The companies remain optimistic that continuing negotiations on the resolution of a wider weapons dispute between the USA and South Africa will result in lifting of the ban, a move that could also open the competition to US fighter manufacturers.
The US Department of State denied Saab's request to re-export US technology in the Gripen, including its engine, because the deal would involve Armscor, the South African weapons procurement agency. US companies, including subcontractors on the Gripen, have been barred from dealing with Armscor since it was found guilty of sanctions busting and unauthorised re-export of US technology during the United Nations arms embargo against apartheid South Africa.
The US state department says that Armscor's debarment will be lifted when the agency demonstrates that it has established internal processes complying with US export rules. "We're headed that way, but we're not there yet," says the department. Industry sources say that a deal is close and was expected to be completed during a visit to South Africa by US vice-president Al Gore, postponed because of the tension over Iraq.
US president Bill Clinton is still scheduled to visit South Africa in March. US fighter manufacturers, meanwhile, are preparing to seek approval to market their aircraft to South Africa immediately Armscor's debarment is lifted.
South Africa has shortlisted three aircraft for its combat aircraft requirement: the Dassault Mirage 2000, Daimler-Benz Aerospace's proposed AT2000 and the Gripen.
Saab and marketing partner BAe have previously received assurances from the US Government that the Gripen would be allowed to compete on equal terms with the Boeing F-18 and Lockheed Martin F-16 in countries for which the US companies have been granted export licences.
These followed charges that the USA had withheld release of the AIM-120 AMRAAM for the Gripen so as to provide the F-16 and F-18 with an advantage in the Finnish fighter competition, which was won by the F-18."