Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Bocs, de szerintem nem volt leborítás...
Elkezdett egy vezetett orsót de benne maradt a húzás a botban és így palástorsó lett belőle, aminek az alja beleért a földbe.
Abban egyet értünk hogy a mögöttes ok nem világos...
Az biztos hogy a nagyon tapasztaltak is követnek el hibát. Múltkor az F-18-as pilótája leborításnál elfelejtette levenni az utánégetőt...
(Nem értem, hogy a thai gripen baleset cikke alatt miért nem ez a fórum topik van.)
Itt dühöngött egy kb. 10 perceItthon nem rendeltek el korlátozást a Gripenek repülésére, amíg ki nem vizsgálják az esetet?
Ha F-16 lenne akkor mindenhol leállítanák ezek szerint a több ezer F-16-ot? Gondolom átbeszélték és ha a thajok olyan dolgot találnak akkor leállítják itthon is. De szerintem pilótahiba volt.Itthon nem rendeltek el korlátozást a Gripenek repülésére, amíg ki nem vizsgálják az esetet?
---------------------kelepisti
"A svédek szerint két repülőgép ellen van a Gripen E hátrányban, ez pedig az F-22 és az F-35. (és szerintem talán a J-20). A többi ellen az új gép felderítésben, BVR-ben, elektronikai harcban, ellentevékenységben legalábbis pariban, illetve légifölényben lesz."
Szerintem meg a svédek erősen túlértékelik a saját gépük teljesítményét a többi géppel szemben.
Csak, hogy ne oroszt mondjak, az EF 2000 utolsó AESA radaros szériájánál biztos, hogy nem lesz jobb képességű a Gripen E.
A Gripen E-hez egyáltalán lesz vontatott csali?
Ez ebben a formában marketing bullshit. Úgy szeretném megnézni, hogy a Gripen hatósugara azonos fegyverterherléssel mikor lesz a Szu-35 vagy az F-15E közelében... Az aboszlút max. fegyverterhelés közelében nincs ezen két géphez képest nemhogy ilyen konfigban a repteljesítmény. Nem csak légiharc létezik.A svédek szerint két repülőgép ellen van a Gripen E hátrányban, ez pedig az F-22 és az F-35. (és szerintem talán a J-20). A többi ellen az új gép felderítésben, BVR-ben, elektronikai harcban, ellentevékenységben legalábbis pariban, illetve légifölényben lesz.
Ez a legnagyobb kérdés, már a jelenlegi környezetben is korszerű ellenfél esetén olyan, mint a jenkinél a Mastercard és a Visa, enélkül el nem indulsz otthonról...A Gripen E-hez egyáltalán lesz vontatott csali?
-----Ez ebben a formában marketing bullshit. Úgy szeretném megnézni, hogy a Gripen hatósugara azonos fegyverterherléssel mikor lesz a Szu-35 vagy az F-15E közelében... Az aboszlút max. fegyverterhelés közelében nincs ezen két géphez képest nemhogy ilyen konfigban a repteljesítmény. Nem csak légiharc létezik.
A Gripen NG egy nagyon okos cucc, de ettől még nem erőteljes.
A probléma a saját igényes tervezéssel ugrott az export jelentős része. A két legnagyobb vevő esetén (Kína, India) A Gripen labdána nem rúg a mérete és kapacitása miatt. De ezt az összehasonlítást megnézheted az összes olyan államnál, ahol F-15 legacy gépet vettek vagy Szu-30 leszármazottat vagy CFT-s F-16-ot. Azok repteljesítménye már Gripen szerű agyonpakolva, csak a hatósugár nagyon nem.-----
Nem marketing bullshit, mert kérdem én, hogy mi a fenének kéne F-15E, vagy SzU-35 nagyságú hatótávolság, (nem is beszélve, hogy szinte világít az F-15 a radarrexlexójával, és hasonló az Szu-35-ös is valószínűleg).. A svédek SAJÁT igényei szerint az ország védelmére rtervezték, exportopciókkal, hogy megmaradjon a saját repülőgép ipar.
Persze más kontextusba nézve nem erőteljes, - nem a repteljesítmény volt kihegyezve - nem fenti két gép vagy éppen F-35 hatótávolságú..
de nem is erről volt szó.
Ha elfogadjuk igaznak a radargyártók marketing adatiat, akkor teljesen mindegy, hogy hány m2 RCS-es van szemből 3-10GHz tartámonyban a gépeknek, a radarok bőven harcászatilag érdelmes távolságból érzékelik a célokat.Kelepisti
Én úgy tudom, hogy az eurokacsáknál az RCS sorrend elvileg ez:
Rafale, EF, Gripen.
Persze nincs nekem se pontos adatom.
E mellet ugye nem csupasz gépek indulnak harcba. 4 db BVR és két darab IR rakéta esetén szerintem az EF RCS növekszik a legkevésbé.
E mellet ugye a Rafiban ott a Spectra , az EF-ben meg ott a Pretorian védelmi rendszer. Az EF-nél 100%, hogy van vontatott csali is.
Én ezen internetes információk ismeretében nem merném kijelenteni, hogy a Gripen-E jobb BVR-ben, vagy a légi harc bármely elemében, mint egy EF vagy egy Rafi.
És a Gripen-E még ugye nincs is szolgálatban. Hazánk Gripen C-i nagyon komolyan elmaradnak a mostani szolgálatban álló eurokacsáktól. szerintem.