Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
"De a legfontosabb kérdés – a fenti ígéreteknek megfelelően – az ár és a megbízhatóság lesz! /Hisz válság idején ott is előszeretettel nyirbálják a költségvetést./
Az Osprey pedig egyik tekinetben sem remekel…!!!"

Biztonságban pont az ellenkezője:
"the V-22 Osprey has turned into the safest, most survivable rotorcraft the U.S. Marine Corps operates."
http://www.lexingtoninstitute.org/v-22-is-the-safest-most-survivable-rotorcraft-the-marines-have?a=1&c=1171

Árról pedig egyrészt annyit, hogy az első nagy sorozatban gyártott tiltrotor ennek mindig is ára volt, másrészt nincs mihez hasonlítani, így imo a "drága" értelmetlen.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
"Ki van zárva, hogy egy ilyen akármicsoda megfelelő módon tudna kiváltani egy Apacsot!! Sokkal sebezhetőbb mint az Apacs"

Tudsz vmit a kész gépről? Éppenséggel a helikopter két legnagyobb baját küszöböli ki: hatótáv, sebesség. Hátránya, hogy nagyobb vizuális cél. De nem radarkéeresztmetszetben, vagy infrában.
Nem lepne meg ha maaajd az A10et is vááltaná.
 

joker

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
20 842
31 975
113
Nem lepne meg ha maaajd az A10et is vááltaná.

Egy magasrangú amerikai tiszt szerint az A10-est egyeten dolog válthatja, és az egy másik A10-es. Az Osprey jó konstrukció és ez az új mégjobb lesz, de az A10 a Gau-8 -cal az orrában nem kell tartson a konkurenciától.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 883
85 439
113
Szerintem harci helikoptert csak harci helikopterrel lehet leváltani.Nekem volt szerencsém 24-esben ülni miközben manőverezett és egy teljesen más univerzum a 17-hez vagy egy BO-105-höz(ezekben is ültem csak,hogy fájdítsam a nem kevés "repülőbuzi"szívét az oldalon) képest pedig az utóbbi a merev rotoragy miatt a világ egyik legmozgékonyabb helikoptere.
 

doberamann

Member
2010. május 1.
564
7
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
"További módosítás, hogy az Osprey enyhén előrenyilazott szárnyai helyett egyenes szárnyakkal megálmodott V-280 nem fog rendelkezni a V-22 komplex, behajtható."
itt mintha lemaradt volna valami

Fejlesztenek egyenlőre és még akár jó dolog is kisülhet belőle, én is szkeptikus vagyok de várjuk ki a végét...
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 605
14 768
113
Jó, de lehet nem ez lesz a harci heli, hanem ennek a fő egységeiből lesz kialakítvá. Olyan lenne köztük a rokonség mint Mi-17 és Mi-24 közt.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
Tisztelt Fade!
/Az Osprey/ "biztonságban pont az ellenkezője..."
Meglepő hír, lásd a cikkíró első sorait! Ám komoly oldalnak tűnik, tehát elhiszem....
De hogy az árát nincs mihez hasonlítani, az butaság:
Igaz, a V-22-nek nagyobb a hatótávolsága és gyorsabb, mint egy helikopter, az ára azonban kevés híján duplája a CH-47 Chinook-nak, /melynek viszont a teherbírása nagyobb/! 2 Chinook szerintem többet ér 1 Osprey-nál - különösen válság idején...!!!
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
"Meglepő hír, lásd a cikkíró első sorait!"

 

Igazából nincs benne semmi meglepő, már 2008ban is látszott, hogy repbiztonság tekintetében az osprey sokkal közelebb áll a repülőkhöz, mint a helikopterekhez.

 

"De hogy az árát nincs mihez hasonlítani, az butaság:
Igaz, a V-22-nek nagyobb a hatótávolsága és gyorsabb, mint egy helikopter, az ára azonban kevés híján duplája a CH-47 Chinook-nak"

már megint az almat almahoz. Ha nem így teszel nagy butaságokba lehet belefutni. De ha neked ez elfogadható, akkor javaslom a DODnak, hogy löjjenek le minden programot, mert egy 60ts kamion 1m$ba se kerül azaz 60ad annyiba se mint két chinook mégis sokkal többet elvisz.

Érzékeltes a plda?
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 185
113
<a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">F1End</a>

 

"Az A-10 -et elvileg az F-35 váltja."

 

Ja, volt ilyen remek ötlete valakinek, talán a légierőnél, de remélem, hogy azóta már megkapta jutalmul a muszájzakót az a "kreatív" srác.
sf-laugh.gif
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
Tisztelt Fade!
"Here's a surprise: the V-22 Osprey"... etc. - "Date:Wednesday, February 16, 2011" /Idézet az általad linkelt cikkből, melyet Te is idéztél néhány hozzászólással feljebb!/
Amúgy meg Te hasolítod az almát a tökhöz! Én legfeljebb a körtéhez hasonlíthatom, mert nem véletlenül nincs más tiltrotos gép. Az Osprey árán meg nem is lesz! /Tehát "nem véletlen", hogy nem terjedt el! Pedig megjelenésekor sokan már temették a helikoptereket..../
Ezért kulcskérdés az ár és a megbízhatóság. Ellenkező esetben a V-280 csak 1 hamvába holt álom marad...!!!
 

F1End

Member
2010. július 17.
92
1
6
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
Pedig már a JSF programkiírásában is követelmény volt, hogy az A-10 -et leváltsa. Ami egyébként nem is olyan ördögtől való dolog manapság. A komoly célpontokat úgyis irányított rakétafegyverekkel/bombákkal támadják ugyanúgy, a GAU-8 -as azért volt olyan fontos régebben, mert ezekből sokkal kevesebb állt rendelkezésre, nem tank szintű védelemmel ellátott célok támadásában pedig úgy tudom, hogy már az F-16 is viszonylag jó teljesítményt nyújtott az M61 -el, akkor pedig a GAU-22 is megfelel a célra. Bár kevésbé páncélozott, de jóval mozgékonyabb, gyorsabb, nehezebben észlelhető és elég pöpec MAWS rendszere lesz, szóval nem hiszem, hogy jelentős mértékben csökkent volna a túlélőképessége, főleg hogy az utóbbi időkben az USAF mindenhol nagyobb magasságból bombázott, csöves légvédelem nem okozott veszteséget számukra (kivéve a helikoptereket).
Az egyetlen dolog, ami miatt tényleg visszalépés lehet, az szerintem a kiépítetlen repülőterekről való használat hiánya.
 

Fade

Well-Known Member
2010. április 20.
3 662
3 514
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
sondor:
"“Here’s a surprise: the V-22 Osprey”… etc. – “Date:Wednesday, February 16, 2011″ /Idézet az általad linkelt cikkből"

és? Firkaszok anno azt se értették, hogy az F117 hogy képes reülni irták, hogy csoda hogy repül.

"Amúgy meg Te hasolítod az almát a tökhöz!"

ahogy irtam direkte csináltam, hogy észrevedd két külön kategoriát akarsz hasonlítani.

"Ezért kulcskérdés az ár és a megbízhatóság. Ellenkező esetben a V-280 csak 1 hamvába holt álom marad…!!!"
Ha csak a V22 megbizhatoságát hozza már jó. Ár meg ugye mindig egy 1001 tényezős dolog. Konstrukcio miatt persze vszeg nem lesz uh60/ah64/ah1z... árban, de majd a pl USMC... eldönti ér neki annyi +t a nagyobb hatótáv, sebesség, védettség alacsonyabb üzemanyagfogyasztás, azt ha nem akkor kevesebbet/semmit rendel. bluty
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 185
113
<a class="spLink spProfilePopupLink vtip" title="Profile" rel="nofollow">F1End</a>

 

Igen, követelmény volt, sőt, ez ma is szerepel a hivatalos oldalon: http://www.jsf.mil/f35/f35_background.htm

De attól még hülyeség, mert az A-10 gyakorlatilag ideális CAS-gép (amire pedig nagy szükség van, mint számtalan iraki, afganisztáni példa mutatja), az F-35 meg nem. Mert messze nem olyan jó a sérülésállósága és a kis sebességű, kis magasságú manőverezőképessége. Az áráról már nem is beszélve. Ráadásul az F-35 nem is képes olyan fegyverzetet hordozni (Hydra, APKWS), amik szükségesek a manapság (és várhatóan a jövőben is) gyakori aszimmetrikus hadviselésben. Meg a GAU-8, az 1200 lőszerével is páratlanul hatékony tud lenni a közel, akár fedezékben lévő, kislétszámú ellenséges erők kifüstölésében, ha gyorsan végre kell hajtani. Én az A-10-et egy felturbózott Apache-nak tekintem, az Apache-nál sokkal nagyobb hatótávval, kisebb reakcióidővel, nagyobb sérülésállósággal és nagyobb mennyiségű fegyverzettel.
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
Tisztelt Fade!
Sajnálatos, hogy Te kissé eltérő dolgokat /alma - körte/ nem tudsz összehasonlítani, szóval nem vitatkozom! Sőt, írásod végével egyetértek: Ha nem rendelnek V-280-ast, csak hamvába holt álom marad!
Összegezve:
Egy tiltrotoros gép talán jobb, mint 1 helikopter /talán megbízhatóbb is/! Ám - talán épp az ára miatt - eddig nem tudott elterjedni!
A jövőt meg senki sem tudja...!!!
 

sondor961

Member
2012. december 26.
562
3
18
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Két pályázó maradt talpon a JMR/FVL tenderen
Részben igazad van, mert minden ország, sőt még az EU is védi a saját gazdaságát! /- Gondolj csak az A400M hajtóművének "érdekes és tanulságos" kiválasztására!/

Másrészt viszont a "tankertenderes" vereség az Airbus hibája volt! Hisz odaállítottak 1 böhöm nagy /KC-10/ méretű géppel, pedig az USAF a kisebb és idősebb KC-135-öt akarta lecserélni. /- Az Airbus mentségére: Nem is volt annál kisebb, csak sokkal kisebb gépük!/

És hogy mire számíthatnak a külföldi cégek az USA-ban? - Az LUH tenderen például az EADS győzött a cikkben szereplő UH-72-vel !!!
 

wolfram

Well-Known Member
2011. július 30.
5 841
4 185
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: Két pályázó maradt talpon a JMR/FVL tenderen
Idéznék az előző cikkből: "hanem egy közös platform alapján készítenének több, specializált verziót, amik jelentős részben megegyeznének egymással, tehát a kiképzés, gyártás, logisztika területén sokat spórolhatnak a haderőnemek."

Ezt nem igazán értem, hogy gondolják. Mert ugye, a V-280 ránézésre 10 tonna körüli gép lesz, vagyis az Apache/BlackHawk kategória, tehát logikusan azokat válthatja. Bár arra nagyon kíváncsi leszek, hogy egy efféle tiltrotoros gép mennyire jól manőverezhető kis sebességű, földközeli repülésnél, illetve lebegésből milyen gyorsan képes tetszőleges irányba elindulni, vagy emelkedni, mondjuk egy Apache-hoz képest. Mert egy harci változatnál ezek a tulajdonságok eléggé fontosak szerintem.
Az S-97 meg 5 tonna körüli lesz, tehát a V-280 fele. Namármost, szintén az előző cikkből, "a cél az, hogy lecseréljék az UH-60 és a rajta alapuló, valamint az AH-64, AH-1, UH-1, OH-58, AH-6 helikoptereket". Tehát minimum két, külön méretű platformot kéne rendszeresíteniük, mert eggyel ilyen széles skálát nem nagyon lehet átfogni, ugyanis vagy felesleges és kihasználatlan kapacitás lesz, magasabb üzemeltetési költség a semmiért, ha egy 10 tonnás gépet használnak olyan célra, amire most az OH-58-at, vagy képességcsökkenés, amennyiben egy 5 tonnással váltják a BlackHawkot, Apache-t.
Ha pedig két platformot rendszeresítenek, akkor akár külön gyártótól is mehet egy-egy, ugyanis szerintem teljességgel elképzelhetetlen komolyabb egyezés egy öt és egy tíz tonnás platform között, gyakorlatilag még az ablaktörlő is különböző lesz, talán csak annyit tehetnek, hogy az egyikbe egy, a másikba meg két hajtómű kerül ugyanabból a típusból, de ez a maximum, ezen kívül minden egyéb, még az erőátviteli rendszer is különbözni fog.