Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

Lehet, hogy én csak örök kekeckedő vagyok , de ha pusztán a befektetett dollárok mennyisége miatt bíznak ennyire a fejlesztés sikerében, én kicsit kételkedek, hiszen ilyen alapon a RAH-66 Comanche-nak is már százával kellene repülni az US ARMY kötelékében (pár zöldhasút azért ott is elprédáltak ugye)!
ML
 
"és képes a föld felé néző orral és az ég felé álló farok résszel lebegni, és fordulni." - az a hátsó légcsavar túl kicsinek néz ki ahoz, hogy csak az megtartsa a levegőbe. Ezenkívül tolásra optimalizált lesz a hátsó légcsavar, ha elsődleges célja a helikopter előre haladásának segítése. Így lefele néző orral és felfele álló farokrésszel rakéta módjára lőné bele a gépet a földbe. Ha megfordítható a tolóerő szívó- húzóerővé, szerintem akkor sem lesz optimális a rotor formája erre a célra, mivel elsődleges feladata nem ez.

A Comanche-os törlést sem értem. Ok, hogy kurvára drága volt, de mivel már belevertek egy rakás pénzt a fejlesztésbe és a gép megvolt, utána már csak a gyártás jött. Ennél ha a fejük tetejére állnak akkor sem lesz olcsóbb egy másik gép, amit megint ki kell fejleszteni.
 
A Comanche-os törlést sem értem. Ok, hogy kurvára drága volt, de mivel már belevertek egy rakás pénzt a fejlesztésbe és a gép megvolt, utána már csak a gyártás jött. Ennél ha a fejük tetejére állnak akkor sem lesz olcsóbb egy másik gép, amit megint ki kell fejleszteni.</blockquote>

szia joker
Bármilyen helikopternél (ill.technikai eszköznél) lehet olcsóbbat kifejleszteni és gyártani, csak lesz egy "aprócska" probléma : nagyjából arányosan kevesebbet fog tudni, mint a drágább eszköz!! :-) Élő példa az F35, ami kezdetben egy F-16-ot váltó olcsó és könnyű, csak éppen lopakodó vadászbombázónak indult, aztán "ez is kéne bele, amaz is fontos lenne", csak épp a toronyórát aranylánccal spórólták ki belőle, aztán kerek szemmel szörnyülködnek az árcédulán.
Szóval csodák csak a mesében vannak.
Üdv ML
 
Lehet ha nem értetted meg amire gondoltam. A Comanche egy kifejlesztett kész termék volt, ami 7 milliárdba került. Ezt nevezik "sunk cost"-nak a közgazdaságban, ezt már nem lehet visszahozni, ami ezután jön (vagy nem jön) annak kell a gazdaságosságát nézni. Ezután darabonként a flyaway cost jött volna csak (persze szervíz, üzemanyag, üzemeltetés is) de a gépek beszerzéséhez további költségek kimerültek volna a flyaway cost-ban meg a vele járó adminisztrációban. Ha most helyette fejlesztenek valami újat (ami nagyjából ugyanannyit tud), az akkor éri csak meg, ha az új gép fejlesztésének egységre leosztott költsége + az új gép flyaway költsége kisebb, mint a Comanch-nál csak a flyaway.
 
Ha most helyette fejlesztenek valami újat (ami nagyjából ugyanannyit tud), az akkor éri csak meg, ha az új gép fejlesztésének egységre leosztott költsége + az új gép flyaway költsége kisebb, mint a Comanch-nál csak a flyaway.

Vagy a másik megoldás: ha akár többe is kerül, de aránytalanul többet is tud az új technika. Ebben egyébként nemigen hiszek, ígérnni mindenki tud, hogy ilyen meg olyan csodákra lesz képes az új heli, aztán ha mégsem, akkor futhat a pénze után az ARMY( úgy is mint megrendelő). Vagy ha tényleg tudja a csodát, akkor a tervhez képest háromszoros áron, esetleg 5-8 évvel később. Csak egy a nagy probléma, a hadsereg heli-állománya - tipusokat tekintve - évtizedes gépekből áll, tehát előbb-utóbb mindenképpen "lovat kell váltani" , egyrészt mert szétrepülik a gépeket, másrészt meg technikailag utoléri őket a konkurencia/ potenciális ellenség technikája és légvédelme (utóbbitól valószínűleg kevésbé kell tartania a Pentagonnak).
Üdv ML
 
Kizartnak tartom hogy 2036 ig varnak majd vele. Sem a nemzeti buszkeseguk sem pedig a katonai helyzetuk nem engedi meg hogy evtizedekig enelkul a kepesseg nelkul legyenek. 2020 elott uszni fog a sajat ladik velemenyem szerint.
 
emel azért írtam ugyanolyan tudású helit, hogy érthetőbb legyen a további rész amit kifejtettem. Ha többet tud azzal sokmindet megoldanak, elsősorban lesz egy jó helijük és mégelsőbb sorban ezzel meg lehet magyarázni a csillagászati árat meg a késéseket. Igaz összetett formában már nehezebb lesz megmagyarázni, hogy miért kaszálták el a Comanche-t ha már kész volt, ha ez is kurva drága és 25 évvel később lesz csak kész egy újabb költséges fejlesztési ciklus után.
Az Apache-ból most jött ki az új generáció, szerintem egy évtizedig még minimum tákolják azokat, elég sikeres konstrukció lett, bőven lesz idejük kijönni valmi újjal.
 
Sikorsky-Boeing JMR-Medium koncepcióvideó, elég régi már, de azt hiszem, még nem volt:
http://www.youtube.com/watch?v=H6wqIfJ7Mvg
A videó végén látható, hogy a Defiant-nek komoly szerepet szánnak az ádáz fémtolvajok elleni harcban is, tehát a távolabbi jövőbeni esetleges (bár, a dolgok jelen állása szerint sajnos igencsak valószínűtlen) helikopterbeszerzéseinknél ezt mindenképpen érdemes lesz figyelembe venni . :D
 
AUSA 2014: The Defiant SB>1

http://www.military.com/video/aircraft/helicopters/ausa-2014-the-defiant-sb-1/3839223980001/
 
A US Army Future Vertical Lift programjának a helikopter-prototípusai már 2017-ben felszállhatnak.
http://nextbigfuture.com/2015/01/us-army-future-vertical-lift-helicopter.html
 
Én az AVX koncepciót tartom a legszerencsésebb megoldásnak - ha a nem "a végsebesség a mindent visz" a legfontosabb, mint régen az autóskártyában.
 
Én az AVX koncepciót tartom a legszerencsésebb megoldásnak - ha a nem "a végsebesség a mindent visz" a legfontosabb, mint régen az autóskártyában.

Úgy tudom, hogy az AVX már kiesett ebből a programból. Ami szerintem nem is csoda, hiszen pár ambíciózus grafikán kívül eddig nem sokat mutattak fel... Ezzel szemben a Defiant a már tesztelt X2-re épül, míg a V-280 a V-22-re.
Egyébként, véleményem szerint, az SB>1 (a Sikorky-Boeing gépe) lehetne a jelenlegi UH-60 és AH-64 váltója (mozgékonyság, sebesség, szállítókapacitás szempontjából), a Bell V-280 Valor meg egy új kategória lehetne, a nagyobb távolságban történő csapatszállítás szintjén. Szóval, mind a két típust érdemes lenne rendszeresíteni, csak épp nem azonos feladatokra. Mert azt nem nagyon nézem ki a V-280-ból, hogy tudná produkálni pl. egy AH-64 mozgékonyságát (különösen kis sebességnél), viszont hatótávban meg nyilván a V-280 lesz a nyerő.
 
Megtörtént az első felszállás

http://www.verticalmag.com/news/article/SikorskyS97Raidermakesfirstflight
 
11289072_10153338287101661_8191650929849189327_o.jpg
 
Boeing confident in SB-1 design for Pentagon's FVL

http://www.flightglobal.com/news/articles/video-boeing-confident-in-sb-1-design-for-pentagon39s-412705/
 
Combat Vehicles: Sikorsky’s SB-1 Defiant Helicopter

http://www.tactical-life.com/military-and-police/combat-vehicles-sikorskys-sb-1-defiant-helicopter/#sb-1-swja15-lead
 
Sikorsky, Boeing finalise design of SB-1 Defiant

https://www.flightglobal.com/news/articles/sikorsky-boeing-finalise-design-of-sb-1-defiant-404763/