Joint Multi-Role Future Vertical Lift program - SB-1 Defiant (Sikorsky-Boeing)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
Azt hiszem ez majd jobban feladja a leckét a mérnököknek, mint az F-35 program. Ám ez az ésszerűsítés a világ másik felén követendő példa.
 

Phoenix

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2009. április 27.
553
1 255
93
Az UH-1/AH-1 új verzióinál már visszaköszönt az ésszerűsítés, a közös fődarabok alkalmazása.

De az biztos, hogy ez jóval nagyobb falat lesz.
 

Hans

Member
2010. április 19.
168
1
18
Apache / Hawk párosnál is van közös, az AH1Z és UH1Y-nál méginkább. De ez elég kompakt lesz.
Bár félő, hogy a Pentagon vérszemet kap és előbb utóbb, mindent egy típussal váltanának fel ( mondjuk az M1 Abrams-et, a CVN-eket, a B2-es és mondjuk a Chinook-ot....) :p :D
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
S akkor látunk majd egy olyan megoldást, mint a Bosszúállókban, ahol az anyahajó fog repülni. :D
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 132
73 667
113
A lopakodás már nem is követelmény az új helikopternél? Hogy fogják így megszavazni rá a pénzt a buta szenátorok?  :)

 
 

comandante

Well-Known Member
2010. május 11.
2 536
5 034
113
Nem tudom miért van az az érzésem, hogy akár csak az F35 esetén, az oroszok kitaláltak valamit és az amcsik viszik a tökélyre.
 

reaper

New Member
2012. január 3.
26
0
1
Gyakorlatilag nem 6 fajta gép kell hanem három, kell egy harcihelikopter ami váltja a AH-64et és egy az AH-1et, kell egy többfeladatú közepes az UH-60 és az UH-1 helyett és kell egy könnyű az OH-58 és az AH-6 helyett. Jut eszembe, az OH-58 helyére nem az UH-72őt rendszeresítik? Illetve még egy típust amire már meg van a kiírás?
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 163
10 908
113
Az UH-1 és az AH-1 helyett minek kell új típus?
Elfogyott az ABC?
Esetleg abból indulnak ki, hogy eltart vagy 15évet a fejlesztés+10-et, mire elkezdik sorozatban gyártani?
 

F1End

Member
2010. július 17.
92
1
6
OH-58 és AH-6 az, ami kevésbé illik a képbe. Csak arra tudok gondolni, hogy ezeket a könnyűhelikoptereket kb teljes értékű harcihelikopterekkel fogják leváltani(ha jól emlékszem a Comanche programnak is ez volt az eredeti célja), max a fegyverzet egy részének helyére üzemanyagtartályt tesznek, illetve kevesebb páncélt raknak rá, és kicsit több radarabszorbens anyagot.
 

iknight

New Member
2013. április 11.
2
0
1
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
Ez már az én fejemben is megfordult az osprey kapcsán. Arra tudok gondolni, hogy úgy a szárnyak terhelése sokkal nagyobb lenne ha még a hajtómű súlyát is a szárnyak tartanák. Illetve az erőátviteli rendszer egyszerűbb, és kisebb tömegű, merthát ekkora teljesítményt végig vinni a szárnyon belül tengelyekkel nem lehet egyszerű feladat.
 

Acepilot

New Member
2010. április 20.
28
0
1
Így meg a szárny végére került a nagy tömeg, ami "repülő üzemmódban" (ahol túlterhelések is fellépnek) szintén a szárnytövet terheli. Nincs különbség.
 

davs

New Member
2011. október 13.
6
0
1
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
A V-22-nek hivatalosan most is össze van kötve a két hajtóműve. Értem ez alatt azt, hogy ha az egyik hajtómű leáll attól még a maradék hajtóművel meg tudja hajtani a másik légcsavart is.
Ha ez igaz, akkor a szárnyak terhelése szempontjából jobb lenne a középre rakni a hajtóműveket. A tömegközépponthoz közelebb helyezett hajtómű tömege, viszont rontja a stabilitást.
 

luperator

Well-Known Member
2012. szeptember 16.
1 061
1 653
113
<p class="new-blogpost-comment-notice">Komment ehhez a hírhez: A Bell bemutatta legújabb billenőrotoros koncepcióját
A szállítóváltozat mindenképpen életképesnek tűnik, azonban a felfegyverzett változatot maximum páncélelhárító változatként tudom elképzelni. A trenddel ellentétben elég nagy célfelületet nyújt (látszólag). Ezen felül elektronikai tevékenységet végző vagy vezetési pontnak sem lehetne utolsó.